• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Blábolíš. Ale chápu, ono hájit takhle extrémně nesmyslný názor je těžké dokonce i pro tebe.
    Názor, že akustika a reprosoustavy jsou těmi prvky řetězce, které zvuk ovlivňují nejvíce, je obecně přijímaný a zrovna v tomhle panuje mezi hifisty jinak vzácná shoda. Tvrdit cokoli jiného může jen naprostý... machalík...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Aneb po rovne silnici se da jet i s pridrenym motorem, proto nejdulezitejsi je ta silnic.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    V klidu. Ja uz se s tim, ze nerozlisujes mezi mody mistnosti, mechanickym zkreslenim repro a elektrickym zkreslenim aktivnich komponentu, taky smiril.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Názoru, že akustika místnosti je nejméně důležitá z celého řetězce, neporozumím nikdy.
    Popravdě řečeno ani nevěřím, že bys tenhle názor zastával doopravdy - schopný demagog sice jsi, ale takovýhle hlupák snad ne.
    Nebo přece jen ano?

    DOCKINEZ: S tím naprosto souhlasím. Zvuk kytary za 3 litry rozezná od originálu Gibsona nejspíš každý - i naslepo :). Asi víceméně platí, co píšeš, tedy že dostaneš to, co zaplatíš. To ostatně - méně či více - platí snad v každém oboru. Alespoň já nevím o žádném jiném oboru kromě hi-endu, kde by bylo možné koupit dvě věci, z nichž jedna by byla 100x dražší, ale nebylo přitom možné z hlediska základní funkce odlišit, která je která.

    Jen jako perličku, když už jsme se dostali k těm hudebním nástrojům:
    Westerlunds Violinverkstad AB
    http://www.westerlunds.se/blindtesteng.htm
    Jak by takový test asi dopadl, kdyby všichni posluchači věděli, kdy hrají nově vyrobené housle a kdy Stradivárky? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Na tom se nic nemění. U auta je taky nejdůležitější motor, pak podvozek a tak dále. Tomu jednou porozumíš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Vkládat druhému do úst nesmyslné výroky je dost ubohé, nemyslíš?

    Zato tenhle výrok je originál, tak jak jsi ho napsal sám:
    "Podle mě je kupř. nejdůležitější zesilovač, pak bedny, pak zdroj a pak akustika, a přesně v tomto pořadí konstruuju svůj aparát."
    Mimochodem, nějak jsi se myšlenkově za ten rok posunul, nebo si stále myslíš, že akustika místnosti je v pořadí důležitosti poslední?

    Pokud je ti trapné odpovídat, tak to klidně zase zamluv nějakou pseudovtipnou hláškou...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Kytary už od 50. let hrajou všechny stejně, líp než ucho. Slepej test strun!
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jinac jsem premyslel o ty analogii s kolama a napadla mne jeste jedna - hudebni nastroje, konkretne kytary. Muzes si koupit elektriku za litr i vintage model za 50 000 USD. A jakkoli nedokazu posoudit rozdily v top tride, rozdily ve tride nizke, nizsi a stredni jsou dramaticke, a plati zde beze zbytku (vyjimky pod hranici statisticky chyby se vyskytuji, ale pro tuhle uvahu je hodlam ignorovat), ze dostanes to, co si zaplatis.

    Tezko kdo soudnej muze predpokladat, ze kytara ve tvaru SG ze zacatecnicky sady (nastroj + kombo + prislusenstvi za tri tycky z aukra, no neber to!) bude byt jen vzdalene suplovat original gibsona. S hifi to bude do znacny miry podobny.

    Chtel bych se rozepsat, ale musim to utnout, valim dom. Treba vecer...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Z Prahy, je to kámoš, opravář reproduktorů a elektroniky, též dovozník starších hifi přístrojů a beden. Zajímavej borec, má doma absolutní top od Onkya, tj. Grand Integru M-510 (tu má dvakrát) a absolutně super raritní bedny Grand Scepter.

    Čímž chci i zároveň opravit svoje tvrzení o Japoncích z minula. Vlastně i těch Technicsů a podobnejch věcí tady pár bude, jen se o nich neví.

    Žvanc samozřejmě tomu ale rozumí a hifi bylo vynalezeno 24. 9. 1986 a od té doby šmytec.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Nějaká souvislost (MACHALIK)? Zkus to raději jinde... :D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Diky za cislo, toho pana jsem neznal. Odkud je?

    Jeste jsem si vybavil mistra Husáka, ale ten je az nekde od Valmezu a delal mi vzdycky jenom muzikantsky repraky, tak jsem na nej s timhle moc nechtel chodit.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: To v Evropě nebude, nechávali si to v Japonsku jako všechno podstatný, mizerové.

    Závěsy z PU ti vymění Holoubek (732 789 798), není to žádnej problém. Nejběžnější operace u repráků. A když ne on, tak kdokoli jinej. Důležitý je akorát sehnat ten správnej závěs a nalepit ho stejně jako byl ten předchozí.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Pekny kusy nabytku. Tak nejak ani nedoufam, ze by se SB-AFP1000 nekdy dala slyset/videt/ocuchat v Evrope...

    U ty SB-7 je navic nestastny, ze je zaves membrany basovyho reproduktoru z takovy cerny penoviny. A ta se po tech nez 30 letech pomalu zacina drolit. Nevim nevim, jestli mi to nekdo v CR bude schopnej opravit
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: A zatepleno - máš?
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Co ty to pořád máš s tím sexem? Nejdřív vagíny, pak homosexualita, teď zase honění... To už vypadá na nějaký problém...

    A pokud jde o Absolute Audio, tak jsem vycházel z odkazu: http://www.volny.cz/vostry/mark_levinson_383.htm
    Hned první věta:
    "Brněnská firma Absolute Audio dováží higheng i těch nejproslulejších firem..."
    Ale jinak je mi úplně jedno, odkud ty žvásty pochází.

    Co se mi ale líbí, že tradičně nereaguješ na podstatu sdělení (popis nuancí zvuku zesíku vs. neschopnost odlišit 8 a 16 bitů), ale chytneš se nějaké jiné kraviny :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DOCKINEZ: Když Technics, tak jedině SB-AFP1000 nebo SB-M10000, případně, pro chudé, SB-10000.

    SVANC: Honíš si pravou nebo levou? Absolute Audio je Praha a dělá to Straka.
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: Mě tam zase zaujala recenze zesíku Mark Levinson No.383 od pana Vostrého z brněnské firmy Absolute Audio. Následující řádky naznačují, že jde o odborníka a sluchaře na slovo vzatého:

    Také se stoupající hlasitostí ( pokud reprosoustavy netvoří limit) má většina zesilovačů problémy: jsou slyšet ( více či méně) tvrdé a zkreslené vysoké tóny, ztrácí se pevnost kontur v basových pasážích a střední pásmo nemá dřívější barevnost a vyrovnanost. Díky možnosti přesně a komfortně regulovat hlasitost reprodukce No.383 rozhodně nepatří k přístrojům typu "jen pro střední hlasitost". Prostor byl rekordně široký, neomezený roztečí soustav ( samozřejmě je řeč o dobrých nahrávkách). Samozřejmě byla dobře znázorněna ( jakoby osvětlena silnějším reflektorem) hloubka prostoru, kde se nahrávalo. Zobrazení velikosti akustických nástrojů bylo stabilní, při vyšších hlasitosti nijak nevznikl dojem, že přibývají na objemu.

    Pak ovšem přijde věta:

    Transparentnost a rozlišovací schopnosti dosahovaly maxima, například rozdíly mezi nahrávkami s 16 a 8 bitovým rozlišením na testovacím CD jsem dosud nikdy tak výrazně neslyšel (většinou, v 95 %, neslyšíte rozdíl vůbec žádný).

    A teď ať mi někdo vysvětlí, jak je možné, že chlapík, který slyší takové jemné nuance zvuku zesilovače, v 95 % případů nepozná rozdíl mezi 16 a 8 bitovým rozlišením? Že by těch 24 bitů/192 kHz bylo doopravdy zbytečných? :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MADCAT: lol, to jsem nevedel, ze kdyz mam doma Technics SB-7, mam doma "LEGENDARNI High End REPROSOUSTAVY" :)

    Nehrajou vylozene spatne, ale jsou dost sterilni a hodne smerovy. A to rikam ja, kterej k nim mam nostalgickej vztah :) High End ani omylem, a za 14 litru? Tak leda pro silenyho sberatele/fetisistu na koukani.
    SVANC
    SVANC --- ---
    A ty reprosoustavy - hotová hrůza. Vždyť jsou postavený z materiálu, který je znalci tady v auditku běžně označován jako dřevotříska popř. papundekl... ;)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Jenom ty monobloky od Marka, zbytek je víceméně šrot.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam