• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Možná se domníváš, že u hotových prodávaných beden se každý exemplář ladí, aby hrál co nejlépe - u tebe by mě to ani nepřekvapovalo. Stutečnost je ale taková, že jednotlivé kusy jsou identické a nepatrný sériový rozptyl se toleruje. Proto "stačí" řídit se výkresem a schématy, které vytvořili profíci a následně testovali v bezdozvukové komoře, v případě mých beden téhle. Není jediný důvod, proč by pečlivě postavená bedna měla hrát hůř než originál. A protože máš rád časopisy, tak jeden citát:
    Extract from Stereoplay
    The Experience V 20 was "the only one we tested that was able to produce really fruity, deep bass. Die Experience V 20 did not only provide muscle power but also a liveliness that was way out ahead during all the tests." "The VISATON Experience V 20 deserves the highest praise, because there has never been such tremendous listening pleasure at such a modest price before."

    To spíš pro pobavení, já na tyhle plky moc nedám. Pro mě má větší vypovídací hodnotu to, co sám slyším, a fakt, že jimi u mě byla nadšena spousta lidí, včetně několika, kteří se zvuku věnují profesionálně. A pár lidí si po návštěvě rovnou vyžádalo kontakt na dodavatele kitu.

    MACHALIK: Chápu, chceš mi naznačit, že já sice tucty zesíků vyrobil a proměřil, ale ten pravý odborník na ně jsi ty, resp. si to myslíš :)
    I když ono šlo spíš o to, vyhnout se odpovědi na relevantní otázku: Jak můžeš tvrdit, že zkreslení zesilovače tahá za uši a zároveň připouštět, že naslepo se to nepozná?
    Potřebují tvoje snobské uši pohled na čelní panel, aby cítily, jak je něco tahá? :D
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Popravdě konkrétně u Agor neznám nikoho, komu zvuk nesednul, byli z nich paf i majitelé B&W Matrix 800 (ty velké), jeden dokonce chvíli zcela vážně uvažoval o výměně + velkém ušetření peněz, než mu došlo, že přece jenom to není to stejný.

    Kdyby náhodou někdo kupoval Agory, tak se se mnou poraďte! Měl jsem troje a vím, co s těma bednama bejvá/může být, na co si dát bacha, co zkontrolovat a tak.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    TURF: z ruky to je, ale píše tam "Ships to: Worldwide ", tak já nevím - když je to takovej kup, tak bych se s ním domluvil kolik by bylo poštovný a normálně koupil.. nevím samo na kolik se může stát, že jedinci zvuk takovýchto beden (v takovéto kategorii) prostě nesedne...
    NECRON
    NECRON --- ---
    TURF
    TURF --- ---
    NECRON: budu se stehovat a pokoj se bednam prizpusobi. input je panelak, mistnost tvaru T, hloubka 5,5m, sirka 3(6)m
    NECRON
    NECRON --- ---
    TURF: bylo by zajimave vedet do jake mistnosti to chces dat? rozmery atd
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: A s tebou se bavit o zvuku je jak se s borcem, co opravuje výfuky, bavit o závodech. Mohls jich mít na ponku stovku, ale stejně víš pendrek, co jak funguje, což dokazuješ každým božím postem, kde už po tisící prvé opakuješ, že všechno hraje úplně stejně. Zkus si zajít aspoň na brzdu!
    NECRON
    NECRON --- ---
    High Resolution Music DOWNLOAD services .:. FLAC in free TEST BENCH
    http://www.2l.no/hires/index.html

    HiRes Download - test bench

    We invite you to join us in this evaluation of future consumer delivery formats. FLAC is a lossless encoding of WAV-files derived directly from our production original used for the SACD and Pure Audio Blu-ray. All resolutions and encodings are derived from the same original DXD source files.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Jak už jsem říkal. Pokud člověk nechce skončit s hromadou černejch krabic od bot, osazenejch hala bala nějakejma reprákama, který nějak hrajou a zůstanou našinci až do smrti, protože jediný, co se s nima dá jinýho dělat, je je spálit na chatě v táboráku, protože v kamnech by nehořely, tak by musel bejt extra šikovnej, aby to k něčemu vypadalo, případně tady je vlákno jednoho houslaře, kterej vlastníma rukama postavil tak krásný bedny, že o míli překonaly to, co předvádí Sonus Faber v sériovce, bohužel fotky jsou pryč. Zbytek DIY beden jsou přinejlepším průměrně neestetický krabice, případně opravdu šeredný krabice. Hrát to bude blbě, zhruba tak, jak když amatér-nadšenec poprvé v životě postaví něco, co někdo jinej staví celej život. Jako bonus je tam však nezlomné, a rád bych na toto slovo kladl co největší důraz, tak tedy NEZLOMNÉ přesvědčení, že líp to nešlo a že mám doma jeden z možných absolutních vrcholů. Možná to za to stojí, já nevím.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    MACHALIK: HIFI bednu jsem zadnou neubastlil, ale PA beden celkem dost a kdybych nebyl linej na to davat strukturak, misto abych to hodil do koberce, tak to od profi vyroby nepoznas
    SVANC
    SVANC --- ---
    TURF: To, co píše machalík o stavbě beden, je naprostý nesmysl. Vlastní výroba nemá nic společného ani s houslařstvím ani s nutností geniality stavitele ani s nějakými miliony hodin. Stačí se přesně držet výkresů profesionální konstrukce, odladěné v bezdozvukové komoře. Cena pochopitelně vychází daleko lépe, protože v obou případech kupuješ zboží jako koncový zákazník, v případě kitu s tím má ale výrobce neporovnatelně méně práce než při dodání hotových lakovaných beden. A jako bonus k tomu má člověk ve finále lepší vztah, než ke koupené věci - tenhle aspekt je tady častým zdrojem posměchu frakce snobů :).
    Kdybys chtěl slyšet velmi dobře hrající DYI bedny (případné reakce na tohle označení ber jako místní folklór) v akusticky vyřešené místnosti, tak to lze domluvit, kdyžtak pošta.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Na mou jednoduchou a relevantní otázku odpovídáš... Jistě, jak jinak než osobním útokem. Přitom víš kulový o tom, co jsem všechno slyšel, jak a co poslouchám nebo co jsem všechno otestoval. Hlášky o za uši tahajícím zkreslení zesilovačů mě iritujou mimo jiné proto, že elektronika byla mý hobby odjakživa a hodně let jsem se jí věnoval i profesionálně. Nevím sice, kolik zesilovačů jsi ty měl doma, ale já jich postavil, oživil a proměřil několik desítek. Za ty roky mám poměrně přesnou představu o tom, jaké vady ještě jednoznačně slyšet jsou, o čem se dá diskutovat a co je jen čiré fantazírování.
    Zato tvojí kvalifikací pro hlášky o zkreslení zesilovačů bude nejspíš neotřesitelná víra v neomylnost vlastního vnímání a přesvědčení, že subjektivní vjemy na tvůj úsudek nemají vliv... :)

    Nějaké vysvětlení, jak může zesilovač zkreslením tahat za uši a přitom nebýt poznatelný od jiného? Možná to ale je moc složitá otázka... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TURF: Svanc ti vysvětlí, že mezi zesákama rozdíly nejsou.

    Jinak s tím bastlem to byla samozřejmě prdel, bastly nehrajou, je to vždycky propadák. Ještě nikdy nikdo neubastlil bednu, která by se vyrovnala profi práci ve stejné cenové hladině, plus na tom nechal miliony hodin práce a ve výsledku má neprodejnej šmejd. Pokud nejseš mistr houslař nebo malej génius, tak na stavbu rovnou zapomeň.

    Agory jsou takovej trochu zázrak, podle mě je to nejpovedenější bedna od Revoxu vůbec. Měl jsem je léta a hrajou strašně dobře. A není k nim potřeba zesák, jen nějakej předek nebo i cédo s variable out nebo zvukovka s variable out. Jinak okolo 25 je to špatný, dají se snad sehnat třeba Infinity Renaissance 90 (výtečný pásky!) nebo T+A Criterion TMR 160 nebo tak, ale jsou to čistý nákupky a je k nim potřeba připočítat cestu a čas (= v ČR se za tyhle ceny neseženou).
    TURF
    TURF --- ---
    SVANC: nevim jakej rozdil dela zesik ve vyssich kategoriich, ale pro me jsou v kategorii okolo 20k zmeny slysitelny dostatecne.

    MACHALIK: ty agory vypadaj kolosalne, fakt skoda ze je to takhle z ruky..
    diy zbastlenou bednu jsem jeste hrat neslysel, takze k tomu mam spis neduveru. jestli to je ale vazne v tyhle cenovce uplne jina liga (parametry a recenze naznacujou, jenze recenzi jsem cetl uz hafec a poslech byl stejne vzdycky o necem jinym), tak me to dost laka. aspon se pri stavbe naucim hodne veci o zvuku. (jestli to teda nebylo mysleny ironicky, to by me nakrklo :))

    co jsem tak strucne procetl, tak se mi zda zajimava volba http://www.visaton.com/en/bauvorschlaege/2_wege/topas/index.html
    mate nekdo zkusenosti pro/proti, ppr nevite o nekom v republice, kdo by me nechal si je chvilku poslechnout?)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Raději vysvětli, jak tě může bavit se v tomhle pořád po těch letech ještě babrat, aniž bys aspoň jednou v životě hnul prdelí a šel si něco poslechnout nebo si aspoň udělal ten svůj svatej slepej test doma.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Neřeš zateplování - raději vysvětli, jak může zesilovač zkreslením tahat za uši a přitom nebýt poznatelný od jiného. Bez pohledu na čelní panely, přirozeně... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Fascinuje mě to, jak sedíš u toho internetu a jen čteš ty články a pak je kopíruješ a cituješ z nich a máš pocit, žes na všechno přišel. Šup zateplit stěnu! Abys ušetřil.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Zapoměl jsi na hřebíky, ty jsou při stavbě hifi to hlavní. A jinak mě jenom fascinuje ta tvoje posedlost zkreslením zesilovačů. Když je to tak markantní, že to tahá za uši, tak šup za Davidem Clarkem, 10000 dolarů už na tebe čeká :).
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    PS: Samozřejmě si můžeš koupit desky v OBI a klih a udělat si stavebnici Visaton nebo TVM, pak se dostaneš na úplně jinou ligu.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TURF: Tahání páskáče za uši nemá s bednama nic společnýho, je to vina předřazené elektroniky, pravděpodobně zesilovače, kterej zkresluje a páskáč to přenese. Bedna sama o sobě neřeže, ta produkuje jiný typy zkreslení, ale protivný vejšky mezi něma nejsou. Páskáče jsou naopak jedny z nejlepších výškáčů na světě.
    Nicméně celá současná produkce Dali stojí totálně za piču, takže Dali opravdu nikdo soudnej nechce. Nemá to co do činění s tím reprákem ovšem.

    25000 Kč/1000 EUR je dost malej rozpočet i na jetý bedny, natož nový. Toto hraje hrozně dobře a je to aktiv, takže bys potřeboval jen předek a zdroj. Ale je to daleko jak prase.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam