• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Technický rozdíl a slyšitelný rozdíl není totéž. Naopak mnohde - velmi dobře třeba u reprokabelů - lze ukázat, že změřené rozdíly jsou o nějaký ten řád pod rozlišovací schopností ucha. Ale je zjevně marné tohle vysvětlovat někomu, kdo se domnívá, že se liší výsledný zvuk podle toho, zda data např. mezi mechanikou a převodníkem byla přenesena koaxiálem nebo optikou.
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Ono ani tak nejde o to, jakým způsobem je načítání dat z CD realizováno, ale k jakým vede výsledkům. A ty jsou takové, že u (správně) vypáleného CD jsou data identická s původními. Kdyby tomu bylo jinak, pak by vypalovaná CD nikdy nemohla sloužit jako paměť na programy apod., kde i změna jediného bitu může mít fatální následky.

    Rozdíly v průbězích signálu na obrázku sice vypadají impozantně, ale i z takového průběhu, jako je u CD, lze jednoznačně detekovat jedničky a nuly, což postačuje, protože případné časové nepřesnosti okamžiků překlápění jsou irelevantní. Veškerá data jsou tak jako tak ukládána do bufferu (v podstatě posuvného registru), přičemž jejich načítání z bufferu je řízeno přesným hodinovým taktem (kolísání o několik řádů menší než u gramofonů). Hezky to je vidět u discmanů, jejichž buffer proti otřesům dokáže pojmout data třeba na 100 vteřin, během kterých normálně hraje hudba, i když se disk např. násilím zastaví.

    Tohle všechno platí samozřejmě pouze pro správně vypálený disk a to nikoli v jednom z prvních typů vypalovaček, které trpěly problémy s jitterem. Sám jsem jednu z nich měl, to lupání bylo otravné a možná odtud pochází výhrady proti výpalkám, které se tradují dodnes. Pokud si to pamatuju dobře, tak první vypalovačka, která v tomto ohledu fungovala bezproblémově, byl Teac, někdy v polovině devadesátých let. Minulého století... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Nicmene kdo udelal domaci ukol vi, ze je technickej rozdil mezi koaxem a optikou, ze toslink je limitni prvek, a, ultimatne, ze nic jako digital neexistuje.
    Pochopitelne ze je jednodussi se nezajimat, svancovat a vedet, ze od 70. let je vsechno vyreseny. Jde jen o miru pohodlnosti a z ni vyplyvajiciho zjednoduseni.
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Myslíš to tak, že výpalka zní jinak než originál? Jitter a spol.?
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    MATT: Ja bych to vubec neresil, kdybych si toho nevsiml. Proste sedis u pc a dumas na ukolama. A poslouchas. A nic te neirituje. Podle me se to neda technicky popsat, ale shodli jsme se kamosem, ktery prisel o chvili pouzdeji na navstevu, ze i jemu se to cd zda technicky kvalitnejsi, ale poslechove ho taky irituje.

    (dred hijacked, hlavne, ze jste dali pokoj s tema RJ45 za 30k :DDD)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Praskání, lupance apod. je u vypáleného CD možné. Menší hloubka prostoru, ztráta transparentnosti a podobné pseudopojmy ze slovníku "hifistů" nikoli. Čili buď se jednalo o náhodu, nebo to CD bylo vypáleno špatně. To je ovšem něco jiného, než jsi tvrdil dříve. Původní tvrzení bylo v tom duchu, že zvuk různých kabelů, výpalky od originálu a koaxiálu od optiky se poznatelně liší. I to stále platí? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Právěže nevěděl, CD pouštěla třetí strana a já pak šel zjišťovat, co se děje, že to tak sere. Turned out že dívka založila výpalku nevědouc, že už máme origoš.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Věci pálený na Exact audio copy nebyly tak hrozný- pro referenční poslech stačí. Povedený věci pak samozřejmě koupit origo Cd nebo lépe Lp pochopitelně.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Největší záhadou ovšem je, že horší zvuk výpalky se projevuje výhradně tehdy, když posluchač ví, že hraje právě ona.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    LOPIK: Platí. Pořát.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    MACHALIK: Zrovna dneska mě tohle napadlo, jestli ve vyšších kruzích pořát platí že digitální kopie má horší kvalitu...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    FURYAN: Já to měl podobně s výpalkama. Když jsem hrál z výpalky, tak mě jaksi sralo u toho i umejvat nádobí v kuchyni. I holka to pozorovala. Jakmile se tam dal výlisek, sraní přestalo.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Tak nejčastější příčina tohohle bývá hlavně odlišný mastering.
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: Pokud tě nezajímá příčina, tak to neřeš a poslouchej LP :)
    MATT
    MATT --- ---
    FURYAN: a už si to zkoušel na slepo? ;)))
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    SVANC: Ja uz pred casem prestal resit techniku a vedecky pristup. Je mi jedno, jak deska vznikla, kolika vevodniky s jakymi DPS prosla, proste LP me nerusi, CD ano.
    SVANC
    SVANC --- ---
    FURYAN: Zvuk z LP mírně odlišný je, koneckonců např. větší odstup šumu a větší frekvenční rozsah byly jedním z důvodů vzniku cd. Nicméně jsi si jistý, že hlasitost byla pokaždé nastavena naprosto stejně?
    Mimochodem to je relativně nový album. Možná se pletu, ale spíš pochybuju, že by bylo kompletně nahráváno a mícháno analogově a až hotový zvuk převáděn do digitálu.
    FURYAN
    FURYAN --- ---
    Zajimave zjisteni (pro me zajimave zjisteni) - koupil jsem si LP Leonarda Cohena Old Ideas, a ono bylo v baleni rovnou taky CD. Prima, rekl jsem si - testnu oboje .)
    No, sedim, posloucham LP desku, u toho pracuju zamyslene na PC, a najednou se pristihnu, ze uz hraje treti skaldba a ja tu druhou ani "neslysel". OK, dohrala LP, vrazim do mechaniky CD, a normalne jsem se nemohl soustredit na praci. Nevim, cim to, ale LP hraje fakt uplne jinak. Na oko stejne, kdyz se soustredim, nepoznam temer rozdil mezi CD a LP, ale kdyz si pustim CD, nemuzu se soustredit na praci. Proste ten zvuk z CD je jinej. Rusi soustredeni :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Možná je lepší hrát na piáno krávě, než se bavit se snobem, ignorujícím fakta prokázaná vědeckými metodami.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Bavit se s tebou o jemných nuancích ve zvuku je jako hrát na piáno krávě.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    SVANC: no ale tak posloucháme hudbu kvůli pocitu, ne? ;)
    SVANC
    SVANC --- ---
    THX_1138: Na hloubku prostoru jistě ne. Ale kabel za hromadu peněz má zřejmě vliv na hloubku prožitku u té zvláštní sorty lidí, která bez pocitu, že poslouchá drahé komponenty, nikdy nebude spokojená :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    THX_1138: Tímhle nemá cenu se zabejvat, na CESu budou ještě větší pičoviny, podstatný je vyzobat z toho balastu to, co je důležitý a co se dá pořídit/aplikovat domů. Myslet si, že všechny dráty hrajou stejně, je stejně na ústav jako toto.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    THX_1138: Nepatří - je to jediná výstava, co doopravdy stojí za to. Byl jsem už na třech ročnících, letos jsem to nedal. Článek stojí tradičně za vyliž prdel, ale fakt jim to tam dobře hraje. Kdokoli, kdo se zajímá o hifi a myslí to vážně (tj. nikdo odsud), by si tam měl aspoň jednou zajet. Přes den výstava a večer bier und wurst und fleisch und schpeck und kraut und knödel und bier und mädchen und bier--
    Pokaždé skvělej zážitek.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Dynaudio Excite X12

    Dynaudio Excite X12 loudspeaker | Stereophile.com
    http://www.stereophile.com/standloudspeakers/dynaudio_excite_x12_loudspeaker/index.html
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Tady je nějakej níkorozpočtovej entry level dle Stereophile (většinou do a kolem 1k bucků za komponent) http://www.stereophile.com/category/budget-component-reviews/
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    Nevím jestli je to dost hi-fi, ale nemáte tu zkušenosti s věcmi od britské firmy Talk Electronics?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    BLAF: Ajó , tak srry. Na ebay koukám fičej průměrně za £29.99,- čili vítej v topaudio!
    BLAF
    BLAF --- ---
    TEDDYBEDDY: Nahodou, to je pravej hlinik!
    SVANC
    SVANC --- ---
    VOZKA: To není trolling. Je to mnohem horší - on to totiž myslí vážně...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam