• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Jako je pravda, ze pres veskery uklidnujici reci typu "ale jakejpak stres, vsak si dej na cas, rekni si, kdy chces prepnout" bych se ja osobne do nejakyho vaznyho slepyho testu nepustil. V audiu ne. Nemam k tomu zatim dostatek zkusenosti, takze by to stejne melo picu vypovidajici hodnotu.

    V pripade palivejch omacek asi jo, ale nejak nevidim smysl takovyho pocinani - v recenzich hodnotim nejen obsah, ale i vnejsi provedeni apod. A v neposledku je pro mne dulezity i treba to, jestli danou vec vyrabi rodinna firma nebo nekde cinan ve fabrice. Ne snad proto, ze bych byl fanaticky proti kapitalismu, ale vis jak - i ten rakosnik tam muze narvat red savina habanero, ktery venkoncem muze chutnat i dobre, jenze... nakonec to nemusi bejt ono.

    ...a podobne to bude s celolampovejma kytarovejma hlavama montovanejma v cine (fakt neni rozdil mezi randallem z usa a cinou?), elektronkama (na to jsem obzvlast pes), kytarama... proc asi zni origo gibson o tolik lip nez korejska kopie?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    LOPIK: Chceš říct, že ti to nehraje a přesto se táháš s vynilama a říkáš si DJ. Hele dej link, to musím vidět & slyšet!
    MACHALIK: Zív- říkáš " sts chvojkovice- brod", hm zřejmě slušnej mančaft, no nebudu se tedy pouštět do žádnej větších akcí. Ale dybys jel někdá šalinó do Práglu, domluvím třeba clash g. Brinkman vs cd Nagra nebotakněco ;)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Jak říkáš. V hifi bohužel neexistuje ekvivalent stopek, aby se jednoznačně ověřilo, jestli na gumách A objede stejná osoba okruh rychleji než na gumách B. Veškeré pokusy omezit testování audia pouze na slepé testy nebo nedejbože dokonce ABX testy selhaly v korelaci s reálným soužitím s hifi aparátem (a stejně tak reálný život selhal ve shodě s výsledky slepých testů), takže zarytí zastánci pouze slepých testů se tímto ocitli opět na square one a nejsou stavu se hnout dál (stejně jako zarytí pocitáři, kteří kupují dle hnutí nálad, cenovek, reklam, designu krabic, you name it). Ty pro mě bohužel reprezentuješ nikoli osvícenýho člověka, kterej si prošel tím i tím a dospěl do (nevyhnutelnýho) bodu, kdy ví, že nic neví, ale seš reprezentatem skupiny první, která je stejně marná jako ta druhá. Ty mě zase budeš mít v té druhé, i když to tak není, slepáků za sebou mám možná nejvíc z tohohle klubu.

    Každopádně na to, abychom se bavili o tom, "co na tom CD opravdu je" a "v čem se liší A od B", nemáme ani jeden vzdělání a byla by to ona pověstná debata dvou asfaltérů o nejnovějších trendech v neurochirurgii. Kdybys náhodou měl ambice si to kolečko zase zopakovat, tak tě zase odkážu třeba na Slovnaft nebo kde se o tom lidi baví, zajímají tě lidi jako Macura, Sýkora, Pistole, škoda, že Šroll přestal psát na internet.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: "CD má větší potenciál než gramec, ale ten rozhodně není využit v třídě přístrojů, ke které se většina lidí dostane."
    Až na to, že ten rozdíl (třeba i měřitelný) mezi drahým a cenově dostupným CD přehrávačem lidi spolehlivě poznávají jen tehdy, když vědí, co zrovna hraje. Ale to bychom se opět dostali k debatě, která nikam nevede, protože argumentace postavená na "já to slyším a svým smyslům věřím, ať si věda a provedené experimenty říkají cokoli", je prostě neprůstřelná.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Stejně tak bych se nepouštěl do paušalizace, že na CD je všechno dobře. Průměrný CD přehrávač trpí problémy stejně jako gramec, pouze na to jde řekněme z opačné strany, kterou je v módě zanedbávat. Syntetickému zvuku mylně přisuzujeme přesnost, analogovému říkáme zkreslený, ale pravda je, že jsou špatně oba. CD má větší potenciál než gramec, ale ten rozhodně není využit v třídě přístrojů, ke které se většina lidí dostane. Není proto divu, že polovina lidí se přikloní k jedné vadě a druhá k druhé vadě. Důležitý je vědět, že tam ta vada je v obou případech.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Gramec zní trochu jinak než CD, někdy to může být i jiným masteringem, ale hlavní důvod je přítomnost vyšších harmonických, daných mechanickým zápisem a čtením. Čistě z hlediska věrnosti je to horší než CD, ale někdo má tenhle zvuk prostě rád. V tomto ohledu je to velmi podobné jako s lampovými zesilovači. O dalších aspektech, jako je rituál celé té manipulace s vinylem, ani nemluvě.

    Více např. tady:
    Can I touch the Sound? Analog Versus Digital Sound | subsekt
    http://blog.subsekt.com/2012/06/can-i-touch-the-sound-analog-versus-digital-sound/
    ...So with the scientific facts on the table we can not say that the vinyl sounds better than the digital WAV format as both contain the sound recorded with the same fidelity. However, the vinyl presents a warmer sound as the elements which take part in the sound reproduction (stylus, head, vinyl surface and amplification stage) add extra harmonics to the original sound giving it richness and body. That is, the “vinyl feeling” is not based on a higher fidelity but on a different sound due to the imperfections of the elements which reproduce the sound (more imperfections means more human).
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Já bych si dovolil teda taky zanesouhlasit. Vinyl není na všechno a mně se třeba kdovíjak nelíbí, resp. ve stejné cenové, pokud to nejsou statisíce za gramec/CDčko, se mi prakticky vždy líbí víc to CDčko. A popravdě nevím, co za gramec by to musel bejt, aby (pro mě) předčil třeba Sony SCD-1, nedejbože se založeným SACD diskem.
    Toto hádám záleží na vkusu, neodvážil bych se vynést takhle kategorickej soud. Plus gramec jde do prdele se složitostí signálu, různý ty jazzy a bluesy z něho ještě snesu, ale orchestr se smyčcama ne.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Tady bych si jako ten DJ s vinylama lehce ulolnul..
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AKA_THE_A: Nejde o žádnou válku. Gramec ve stejný cenový kategorii je ve všech ohledech slyšitelně lepší než digitál. A to nemusíš čekovat žádný statisícový hájendy. Zajdi si do libovolnýho klubu na svou oblíbenou muziku a poslechni si dj s vynilama vs. digitál a hned ti bude jasný vo co go.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    TEDDYBEDDY: narážim na žabomyší válka analog/digitál, "schody" od AD převodníku ap. :P
    Jinak logicky odfláknout (nebo naopak vymazlit k dokonalosti) se dá všechno, s tim samozřejmě souhlas.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TEDDYBEDDY: clanek super. A ty At the drive in se obcas taky nechaj...
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    AKA_THE_A: Jde o kvalitu amigo. Čili creative se stejnými parametry nikdy nebude hrát stejně dobře jako wadia např. Chápeš, jedno je šmuk, druhý top ;)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Recommended entry level cables by Stereophile aneb jak strýček Omar vyměnil kabely viz. zábavný report v odkazu.

    http://www.stereophile.com/content/entry-level-19
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    TEDDYBEDDY: tak už dneska je 24bit/96kHz schopná zvukovka standard snad ve všem, je jen otázkou času než i 32bit/xxxkHz převodníky budou jen lepší lowend :D
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DOCKINEZ: Páč je tu cca miliarda nových " pc audiophilů" je prostě výhodnější přeformulovat staré pojmy. Adapt or die ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TEDDYBEDDY: pekne, pobavil mne nicmene nadpis Designed for the Computer Audiophile :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Zřejmě kvalitní low-budget engine k pc / 30dnů na vyzkoušení
    Ale jak píšou ve What hi-fi: " Fed a series of uncompressed and high resolution recordings (up to 24Bit/96kHz) the D1 delivers a tonally well balanced and informative sound." Tedy žádný mp3 apod. sračky.

    Audioengine D1 - Audioengineusa.com
    http://audioengineusa.com/Store/Audioengine-D1#.UR0LW-joWAw
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    FURYAN: " hi-end neni mym hobby ve smyslu techniky" To se nedalo přehlédnout.
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: Správně. Navíc jestli jedeš v autě za 300 nebo za mega, tak v tom je sotva postřehnutelný rozdíl, zato aparát za mega ti nabídne nesrovnatelně lepší požitek z hudby, než ten za 300.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hm, ja si myslim, ze kdyz je nekdo schopnej dat 300 tacu za kolo, pul mega za blbou postovni znamku nebo dokonce pres mega za pí***nu typu auto, tak je Westminster Royal vlastne uplne racionalni volba.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam