• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    SVANC: No, mně se sice jejich zvuk nelíbil, ale počítám že jsou drahý jak píča právě proto že šlo HODNĚ práce do kompenzace nedostatků hornový konstrukce. Takže otázka na to jestli jsi je slyšel mi přijde docela na místě.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Říká ten, co se tu pořád dokola ohání poslechovými zkušenostmi, ale po letech vymetání výstav došel k závěru, že nejlíp hrají tlakové reproduktory... :-D
    A hlavně nemluvit k věci a pokud možno se vyhnout diskuzi o konkrétních vlastnostech hornů. Ten výrok o tom, že "všechny ostatní systémy proti nim hrají jako tranzistoráky" je prostě debilní a můžeš tu machrovat s podobně debilními přirovnáními o autech, ale na tomhle už těžko něco změníš.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    To je skvělý :) Majitel trabanta se vyjadřuje k Ferrari, které zná z obrázku, a jebe jejich majitele a obdivovatele :)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Fakt pěkný, jak pořád utíkáš od tématu... Ono není divu, že diskutovat o známých nedostatcích hornů se ti nechce, po tom všem, co jsi tady o nich prohlásil.
    Pro mě za mě si ty trubky klidně pořiď - svůj k svému :-)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MACHALIK: Ani se tě neptám, z jakých poslechových zkušeností vycházíš.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Tak hlavně, že tvoje "úžasné poslechové zkušenosti" tě přivedly až do bodu, kdy za nejlepší dvě bednařské firmy na světě označíš ty, které vyrábějí bedny s hornama, a k prohlášení, že všechny ostatní bedny proti nim hrají jako tranzistoráky.
    A já si doteď myslel, že pro fanouška hi-endu je alfou a omegou věrnost podání, což je slabina hornů. Opojení jejich silnou stránkou, tedy dynamikou akustického tlaku na ose, bych čekal spíš u návštěvníka technopárty ;)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Ani se tě neptám, cos kdy z téhle třídy v životě slyšel - nejen hornovýho.
    MATT
    MATT --- ---
    vuvuzela quartet na tom muže znít opravdu epesně ;)
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: "Vysoká citlivost je to jediný, co dodá pocit opravdové reality". Tak určitě...
    Ve skutečnosti je jedinou předností vysoké citlivosti reprosoustav to, že pro stejnou hladinu akustického tlaku stačí daleko nižší výkon zesilovače, což je hodně podstatná věc třeba pro příznivce lampového zvuku. Např. ty Dua Avantgarde mají citlivost 104 dB, což v praxi znamená, že oproti bednám s např. 92 dB stačí 16x (!) nižší výkon zesilovače. To je výhoda vskutku ohromná a nabízí se logická otázka, proč se vlastně používají i jiné, než takto citlivé reproduktory. Důvod je zcela prostý - vždycky je něco za něco a vysoká citlivost je vykoupena např. horší frekvenční charakteristikou. Nedostatky hornů je sice možné více či méně kompenzovat, ale jsou jim dány do vínku a je to právě daň za ohromnou citlivost. Hlavní důvod, proč je někdo prosazuje i v bytovém hi-endu, kde dostatečný výkon zesilovače už dnes není problém, spočívá nejspíš v designu. Vždycky se totiž najde někdo, kdo si myslí, že pro jeho byteček a na ohromování návštěv je tohle to pravé. Z tohoto pohledu ti Acapellu chválím - do toho tvýho šelakového mauzolea by sedly určitě skvěle :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Jako je možný, že Dua nebyly takovej rachot jak by měly bejt, přece jen ten tlakáč tam je víceméně v plné palbě, ale basy to honí z klasické krabičky = vzniká tam velkej nepoměr mezi tlakama. K Triům se dělá šestinásobnej bass horn, aby se srovnaly úrovně:

    Duo:



    Trio s BH:



    Celkem bych nebyl překvapenej, kdyby konkrétně Dua spolu s nějakou (navíc) hardrockovou nahrávkou, který všechny do jedné hrajou zprdele (asi jsou přefázovaný? Svanc?), udělaly blbej zvuk. A že ten basák nemůže stíhat za tím zbytkem je taky jasný, z principu tu budou energeticky nevyrovnaný bedny.

    Praha je jen ochutnávka toho, co je možný. V Evropě lze vážně brát jen Mnichov.
    Nicméně jak si takováto sestava posedá a umístí se do dostatečně dimenzovanýho prostoru, tak není nic srovnatelnýho. Vysoká citlivost je to jediný, co dodá pocit opravdové reality, a zbytek práce je odstranění efektu tlampače. Všechny ostatní systémy, jakkoli detailní, jakkoli vyšolichaný, páskový, statový, omnipolární, MBL, German Physiks, Kharma, Apogee, JBL, Vivid - - - po přechodu z expozice Avantgarde Acoustic byly doslova a do písmene jak tranzistorák. Opakuje se to každej rok. Té dynamice se nedá vyrovnat, chce to ji pouze mít vyrovnanou v celým pásmu. Což Dua nebudou umět.

    Nicméně kdybych měl neomezenej budget, tak bych, bez ohledu na zvuk, chtěl Acapellu. Ty jejich věci jsou sochy, moderní umění.





    Určitě to bude hrát JEŠTĚ LÍP než Avantgarde. Ale jinak si myslím, že tohle jsou dvě nejlepší bednařský firmy na světě. Jednu jsem slyšel, druhou ne.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Je to jinej koncept- tlakový horny a výhybka 1. řádu. Valí to jak na konzertě z velký PA. Esi nechodíš na bigbít, tak na to mohou bubínky reagovat negativně. Každopádně si dej čas, do maserati taky nejde naskočit z fábky ;)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Jo, to je určitě možný, ale neobjevilo se to u žádných z těch ostatních drahých beden. No jak řikám, snad budu mít možnost si je poslechnout časem i někde v lepší konstelaci :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Reskept bro, ale tohle bývá často 1. dojem nováčků při setkání s řádově jiným kvalitativním levlem. Víš jak si stěžoval Neo v Matrixu Morfeovi, že ho bolí oči a on mu odpovídá- " jak by ne, tvé oči ještě nikdy neviděly" ;)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Možná jsem si blbě sednul nebo mi nesedla nahrávka (něčí cédéčko), těžko říct. Nebo mám divnej vkus :) Obojí mi přijde pravděpodobnější, ale pozdě bycha honit, prostě se mi vyloženě nelíbily, však se určitě objeví i na nějakém z dalších ročníků a bude šance si je poslechnout líp a že bych do té doby našetřil peníze na to abych si v té cenovce něco koupil asi stejně nehrozí :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: Hmm, ber to tak, že máš prostě vysoký nároky. Což není dobrá zpráva pro tvoji peněženku esi chceš pořídit něco uspokojivýho domů ;) Jinak souhlas, Avantgardy tě právem zaujaly, tady začíná hájend.

    MACHALIK: Bylo to zapojený ok. Absolute špicnkláze.
    GL_ST0RM
    GL_ST0RM --- ---
    MATT: treba KEF
    MATT
    MATT --- ---
    koukam, ze Tannoy pořád používaj tu coaxialni konstrukci. dělá to ještě někdo?
    SVANC
    SVANC --- ---
    Novej level diskutování, koukám - uvést příklad hloupého názoru a pak se tvářit, že zrovna tohle by si myslel oponent :)
    To je to samý, jako kdybych Machalíkovi podsouval, že se si myslí, že rozdíl mezi reprokabely nebo výpalkou a originálem je slyšitelný. Oh wait... :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Já nevím, jak emotikon, ale každej trouba, co sem přijde, přečte si Vozku a pak tebe, to už vezme za kánon. Nějakej typickej Svancoid, kterýho zmate vysoká cena, se akorát bude tou nejkratší možnou cestou potřebovat dostat do bodu, že je přece jasný, že to je předraženej tlampač, a kdo si ho kupuje, je idiot, a on na to sám nejlíp vyzrál svejma z krabic od bot a tesel udělanejma reprákama.

    Není to tak. Není to žádnej tlampač. Ani s emotikonem. Možná dojebali instalaci, možná nedodali bass horn, těžko říct, nebyl jsem tam. Ale není to žádnej tlampač a to, co ty bedny umí, když je vystavuje někdo schopnej, je podle mě nesrovnatelný s čímkoli jiným, snad Acapella Acoustic bude stejná, ale tu jsem neslyšel.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MACHALIK: Vsak emotikon na konci meho postouchnuti decentne naznacuje, ze dane prohlaseni neni mysleno tak uplne vazne, natoz pak coby soud.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam