• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      HERR_FLICK
      HERR_FLICK --- ---
      MACHALIK: prudim do dementa, neasi) bo si odporujes co treti prispevek

      navic ses jedinec, kteryho kdyz se zeptam, jestli je na sahare vedro, tak mi odpovi, ze sem tucnak

      kdybys prekonal svoji mentalni barieru, myslim ze mas dost zkusenosti s dobrejma aparatama, abys je mohl rozdavat bez prichuti demence
      obcas to i umis, viz posledne napr. MACHALIK:
      sestimsmir, ze ses na nyxu a holt tady moc lidi, co maj dobry audio nepotkas, proto nechapu, proc asi nejvic svyho drahocennyho casu a prispevku cpes prave do tyhle diskuze

      btw. muj nekdejsi dotaz byl celkem namiste, mam v aute celkem kvalitni repro od scan speaku a focalu a chtel sem je napajet dobrym zesikem, kterej do tridy hifi patri
      btw to neni vubec picovina, protoze v aute ti odpada trafo, ktery musis pouzivat v zesilovaci v baraku, protoze mas vysoky stridavy napeti, kdezto v aute mas stejnosmernej proud, kde ti staci DC-DC menic s ochranou
      nicmene nakonec vzhledem k tomu, ze sem sehnal tohle
      Audison VRx 6.420 - Prodej-autohifi.cz
      http://www.prodej-autohifi.cz/zesilovace/6-kanalove/audison-vrx-6-420.php
      sem se s DPAckem nebo dneska lepe s modulama HYPA nesral (coz je trochu skoda, protoze hrajou lip pri zachovani priznive ceny)

      btw ty ses ten, kterej tu o jednech reprosoustavach prohlasil, ze hrajou nejlip na svete, pritom je v zivote neslysel? MACHALIK:
      nepripomina ti to nekoho?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: "Vysoká citlivost je to jediný, co dodá pocit opravdové reality". Tak určitě...
      Ve skutečnosti je jedinou předností vysoké citlivosti reprosoustav to, že pro stejnou hladinu akustického tlaku stačí daleko nižší výkon zesilovače, což je hodně podstatná věc třeba pro příznivce lampového zvuku. Např. ty Dua Avantgarde mají citlivost 104 dB, což v praxi znamená, že oproti bednám s např. 92 dB stačí 16x (!) nižší výkon zesilovače. To je výhoda vskutku ohromná a nabízí se logická otázka, proč se vlastně používají i jiné, než takto citlivé reproduktory. Důvod je zcela prostý - vždycky je něco za něco a vysoká citlivost je vykoupena např. horší frekvenční charakteristikou. Nedostatky hornů je sice možné více či méně kompenzovat, ale jsou jim dány do vínku a je to právě daň za ohromnou citlivost. Hlavní důvod, proč je někdo prosazuje i v bytovém hi-endu, kde dostatečný výkon zesilovače už dnes není problém, spočívá nejspíš v designu. Vždycky se totiž najde někdo, kdo si myslí, že pro jeho byteček a na ohromování návštěv je tohle to pravé. Z tohoto pohledu ti Acapellu chválím - do toho tvýho šelakového mauzolea by sedly určitě skvěle :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Jako je možný, že Dua nebyly takovej rachot jak by měly bejt, přece jen ten tlakáč tam je víceméně v plné palbě, ale basy to honí z klasické krabičky = vzniká tam velkej nepoměr mezi tlakama. K Triům se dělá šestinásobnej bass horn, aby se srovnaly úrovně:

      Duo:



      Trio s BH:



      Celkem bych nebyl překvapenej, kdyby konkrétně Dua spolu s nějakou (navíc) hardrockovou nahrávkou, který všechny do jedné hrajou zprdele (asi jsou přefázovaný? Svanc?), udělaly blbej zvuk. A že ten basák nemůže stíhat za tím zbytkem je taky jasný, z principu tu budou energeticky nevyrovnaný bedny.

      Praha je jen ochutnávka toho, co je možný. V Evropě lze vážně brát jen Mnichov.
      Nicméně jak si takováto sestava posedá a umístí se do dostatečně dimenzovanýho prostoru, tak není nic srovnatelnýho. Vysoká citlivost je to jediný, co dodá pocit opravdové reality, a zbytek práce je odstranění efektu tlampače. Všechny ostatní systémy, jakkoli detailní, jakkoli vyšolichaný, páskový, statový, omnipolární, MBL, German Physiks, Kharma, Apogee, JBL, Vivid - - - po přechodu z expozice Avantgarde Acoustic byly doslova a do písmene jak tranzistorák. Opakuje se to každej rok. Té dynamice se nedá vyrovnat, chce to ji pouze mít vyrovnanou v celým pásmu. Což Dua nebudou umět.

      Nicméně kdybych měl neomezenej budget, tak bych, bez ohledu na zvuk, chtěl Acapellu. Ty jejich věci jsou sochy, moderní umění.





      Určitě to bude hrát JEŠTĚ LÍP než Avantgarde. Ale jinak si myslím, že tohle jsou dvě nejlepší bednařský firmy na světě. Jednu jsem slyšel, druhou ne.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Je to jinej koncept- tlakový horny a výhybka 1. řádu. Valí to jak na konzertě z velký PA. Esi nechodíš na bigbít, tak na to mohou bubínky reagovat negativně. Každopádně si dej čas, do maserati taky nejde naskočit z fábky ;)
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Jo, to je určitě možný, ale neobjevilo se to u žádných z těch ostatních drahých beden. No jak řikám, snad budu mít možnost si je poslechnout časem i někde v lepší konstelaci :)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Reskept bro, ale tohle bývá často 1. dojem nováčků při setkání s řádově jiným kvalitativním levlem. Víš jak si stěžoval Neo v Matrixu Morfeovi, že ho bolí oči a on mu odpovídá- " jak by ne, tvé oči ještě nikdy neviděly" ;)
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Možná jsem si blbě sednul nebo mi nesedla nahrávka (něčí cédéčko), těžko říct. Nebo mám divnej vkus :) Obojí mi přijde pravděpodobnější, ale pozdě bycha honit, prostě se mi vyloženě nelíbily, však se určitě objeví i na nějakém z dalších ročníků a bude šance si je poslechnout líp a že bych do té doby našetřil peníze na to abych si v té cenovce něco koupil asi stejně nehrozí :)
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Hmm, ber to tak, že máš prostě vysoký nároky. Což není dobrá zpráva pro tvoji peněženku esi chceš pořídit něco uspokojivýho domů ;) Jinak souhlas, Avantgardy tě právem zaujaly, tady začíná hájend.

      MACHALIK: Bylo to zapojený ok. Absolute špicnkláze.
      GL_ST0RM
      GL_ST0RM --- ---
      MATT: treba KEF
      MATT
      MATT --- ---
      koukam, ze Tannoy pořád používaj tu coaxialni konstrukci. dělá to ještě někdo?
      SVANC
      SVANC --- ---
      Novej level diskutování, koukám - uvést příklad hloupého názoru a pak se tvářit, že zrovna tohle by si myslel oponent :)
      To je to samý, jako kdybych Machalíkovi podsouval, že se si myslí, že rozdíl mezi reprokabely nebo výpalkou a originálem je slyšitelný. Oh wait... :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Já nevím, jak emotikon, ale každej trouba, co sem přijde, přečte si Vozku a pak tebe, to už vezme za kánon. Nějakej typickej Svancoid, kterýho zmate vysoká cena, se akorát bude tou nejkratší možnou cestou potřebovat dostat do bodu, že je přece jasný, že to je předraženej tlampač, a kdo si ho kupuje, je idiot, a on na to sám nejlíp vyzrál svejma z krabic od bot a tesel udělanejma reprákama.

      Není to tak. Není to žádnej tlampač. Ani s emotikonem. Možná dojebali instalaci, možná nedodali bass horn, těžko říct, nebyl jsem tam. Ale není to žádnej tlampač a to, co ty bedny umí, když je vystavuje někdo schopnej, je podle mě nesrovnatelný s čímkoli jiným, snad Acapella Acoustic bude stejná, ale tu jsem neslyšel.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      MACHALIK: Vsak emotikon na konci meho postouchnuti decentne naznacuje, ze dane prohlaseni neni mysleno tak uplne vazne, natoz pak coby soud.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      DOCKINEZ: Kámo, dej si brzdu :) Nevím samozřejmě jak fungovala tahle konkrétní instalace Dua, ale Trio s Bass Hornem v Mnichově byl ten nejlepší zvuk v celým mým životě, lepší než MBL, Kharma, lepší než úplně všechno. Musí se to jen umět vyladit a poskládat, což je mimochodem typickej průser Prahy.
      Tady ty soudy o tlampačích jsou dobrý možná tak do putyky, ale opatrně, nečtou to tady jenom Vozkové.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      VOZKA: co taky chces od nadrazniho tlampace :)
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: S těma problémama je mi to jasný, ale spousta z nich mi přijde zbytečnejch a čekal bych že si na ně vystavující daj pozor, je to demence.
      Ty Xaviany jsem bohužel neslyšel, při příchodu pán zrovna zapojoval nějaké regálovky které mě zrovna neoslnily a pak už nebyl čas/chuť se tam vracet. U Accuphase hrála ta druhá mizerná nahrávka, kde chyběly výšky, jinak mi ale zvuk přišel super, mělo to koule - tak možná to ale nebylo tou nahrávkou :))

      Ještě jedna značka mě zaujala, a to negativně: http://www.avantgarde-acoustic.de/duo-product-en.html
      Na ty jsem byl samozřejmě taky zvědavej už jen kvůli tomu jak vypadaj a taky jsem xkrát četl o tom jak neexistuje nic lepšího než horny. Pouštěli na tom nějakej hardrock (po jazzu příjemná změna) a je fakt že měly unikátní dynamiku, zněly hrozně živě, ale jinak to byl (když pomenu bedny asi za 15k) nejvíc zkreslující a nevyrovnanej zvuk co jsem tam slyšel (jen středy), za tu cenu naprostá hrůza.
      TEDDYBEDDY
      TEDDYBEDDY --- ---
      VOZKA: Jak píšeš " byla to moje první akce tohohle druhu". Tož vítej ve světě hiendu ;)
      PS. Vychytal jsi celkem přesně problémy těhle hromadnejch akcí. Ty obvykle slouží k tomu, že si uděláš celkový obrázek o stávajíci úrovni hifi na jednom místě byť za " bojových podmínek". A hlavně slyšet to nejlepší v přímém porovnání v několika kvalitativních cenových kategoriích. Pro kritický soustředěný poslech musíš navštívit příslušného obchodníka ve jeho studiu.

      Já jsem docela čuměl na Xaviany http://www.xavian.cz/cz/produkty/23/75/XN-Virtuosa, který bouchaly za svou cenu úžasně a vůbec mne ve srovnání s x násobně dražšími expozicemi neurazily. Naopak mne zklamala expozice novéhe dovozce Accuphase, v tom zapojení mu to prostě nehrálo. Možná právě proto si ode mne koupil v lětě McIntoshe :o)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      EMERICA: Přece P Audio.
      EMERICA
      EMERICA --- ---
      Nevěděl by někdo o slušném bazaru v Praze?(nebo na webu) snažím si najít zsilovač a bedny. Díky předem, nic moc sem nenašel...
      VOZKA
      VOZKA --- ---
      TEDDYBEDDY: Dík za upozornění, nesleduju tyhle akce, tak bych o tom jinak vůbec nevěděl. Takhle jsem sebral otce a udělal si výlet.


      Byla to moje první akce tohohle druhu a první setkání s high endem, tj. něčím co je lepší než domácí hifi v řádu desítek tisíc, tak si dovolím sepsat menší wall of text report s dojmy, zajímají mě i názory zdejšího osazenstva.
      Předně mě překvapilo jak často vystavující úplně kašlali na akustiku. Co mě na celé výstavě sralo snad úplně nejvíc byly basy - asi jsem na to citlivější, ale přestože mám rád mj. i elektronickou hudbu postavenou na subbasech, tak fakt nesnáším basové dunění, to patří do klubu a ne do hifi. A tady tím trpěla tak třetina až polovina vystavujících, zčásti asi protože jim to tak prostě hrálo, ale zčásti stoprocentně proto že hráli zbytečně nahlas v malém akusticky neupraveném prostoru, takže úplně zbytečně. Bohužel jsem taky neměl celý den, takže nebyla možnost jít si dát pauzu na jídlo někam do ticha, což bych rozhodně potřeboval - cca v polovině procházení druhého ze tří pater jsem měl fakt unavenou hlavu a uši a zbytek jsem procházel už jen pro případ že bych narazil na něco co by mě fakt oslnilo (což se stalo) - do té doby jsem se skoro všude aspoň na chvíli zastavil a poslouchal co se mi na zvuku líbí/nelíbí.

      Většina vystavujících si navíc nechávala otevřené dveře, což je další demence a určitě nemusím vysvětlovat proč. Basy se ale často nesly i skrz zdi a opět - nechápu to, jasně že je dobré slyšet jak bedny ožijí když se pustí nahlas, ale sám tak 80% času poslouchám hudbu spíš potichu a důležitější pro mě je aby neožily až když se ohulí (což je v low endu dost časté) ale naopak aby byly detailní a vyrovnané i na nižších hlasitostech.

      U poslechu jsem měl dost problém s použitými nahrávkami - asi nejčastěji byl použitý starší jazz se zpěvem či bez z vinylu, což je super a ukáže docela hodně, ale když je nahrávka tak stará že ji buďto celou dobu provází jasný konstantní šum nebo ji schází výšky, tak úplně nechápu proč vybrali zrovna tu - i když v obou případech to bylo na výborně hrajících bednách a kromě toho byl zvuk skvělý. Občas jsem ale zaslechl i nějakou elektroniku, ze které (navíc když ji neznám) o tom jak bedna hraje zjistím hovno, a podobný problém jsem měl i asi dvakrát s nahrávkami kytar bez zpěvu - asi je to subjektivní, ale samotná akustická kytara mi neřekne vůbec nic a přijde mi že zní slušně na všem co nehraje úplně z prdele. Taky nejsem zvyklý na to, aby u jazzových či bluesových nahrávek byl tak moc vepředu zpěv a ostatní nástroje tak potichu, ale předpokládám že to bylo nahrávkou a ne bednami, když jsem na to narazil víckrát.

      Důsledek je, že jsem musel hodnotit celé řetězce včetně akustiky a použité nahrávky, nešlo to nijak oddělit.

      Překvapivě často jsem tam slyšel "in your face" zvuk, tj. něco jako moc výšek (často málo detailních, ale zato hlasitých) a moc basů. Nemám to rád, většinu lidí to okamžitě zaujme ale po čase unaví, já jsem si na to vypěstoval averzi a většinou jsem rychle odcházel, zpravidla stál celkově zvuk celkem za prd. Ale ne vždycky - naštvalo mě to třeba u Klipschů, které měly naprosto úžasné podání prostoru, jedno z nejlepších co jsem tam slyšel a tak silný fantomový střed že jsem se po dosednutí na židli málem začal nahlas smát, fakt zážitek. I ty výšky byly fajn, zněly mi trošičku uměle, ale to je spíš o zvyku než o objektivní výtce, ale prostě byly přebasované a objevilo se to o to víc jakmile začalo hrát něco s popovějším zvukem. Stejný problém byl u elektrostatů Martin Logan, kde to mohlo být i akustikou a vyšší hlasitostí, ale o dunící basy jsem prostě nestál (a přišlo mi že je ten subwoofer prostě hrozně nahlas).

      Další divná věc na kterou jsem narazil a neumím ji pojmenovat - některé bedny mi zněly prostě uměle, ale nevím proč. Neshledal jsem v tom zvuku žádné zjevné vady, snad jen že byl až příliš analytický a postrádal celistvost (tj. člověk slyšel detaily, ale jejich separace byla taková, že dohromady nezněly jako celek), ale těžko říct čím to bylo. Zněly tak třeba Vivid Audio Giya G1 a trošku jsem to slyšel i ve výškách nějakých B&W, které se mi ale celkově líbily.

      Zaměřoval jsem se dost na elektrostaty, protože jsem žádné bedny ani sluchátka předtím neslyšel, a když pominu ty Logany tak další dva páry (u jedněch si značku nepamatuju, druhé byly Audio Exklusiv) patřily k tomu nejlepšímu co jsem slyšel, ale ani u jedněch jsem kvůli akustice nemohl posoudit (sub)basy, se kterými jsem slyšel že bývá největší problém. Z jedněch hrál jazzík, kde prostě basů moc není, a bylo to v místnosti kde byly pořád otevřené dveře a pořád někdo chodil dovnitř a ven a navíc byly docela potichu. Ty AE hrály slušně hluboko (aby taky ne vzhledem k jejich velikosti), ale bohužel, 24. patro bylo naprosto odepsané kvůli retardům z KAS Audio, kteří hráli tak nahlas, že i kdyby se uráčili zavřít dveře, tak bylo slyšet i přes stěny. A na AE hrála klasika, která samozřejmě kvůli velkým rozdílům v dynamice nejde ohulit. Když ale pominu spodky, měly oba páry zvuk, který nepatřil k těm nejdetailnějším, ale zdál se mi zdaleka nejblíž realitě - nebyl zahuhlaný ani moc agresivní, zdálo se mi že všechno zní přesně tak jak bych to ve skutečnosti čekal. Přišlo mi, že i podání prostoru je dost dobré, ale vážnou hudbu (resp. orchestry obecně) nemám dost naposlouchanou z nahrávek ani naživo abych to mohl posoudit.

      Kromě nich mě nejvíc zaujaly ještě dvě sestavy s trochu agresivnějším a detailnějším zvukem, ke kterým když jsem se nakonec, ve chvíli kdy už jsem měl fakt unavené uši, vracel, tak už jsem to na rozdíl od elektrostatů nedával, ale dokud jsem byl svěží tak to byl velký zážitek, a to:
      Tannoy Definition DC10a (?) - tady mě při vstupu do místnosti odradilo slyšitelné šumění, o kterém píšu výše, ale dojem z nich nepřehlušilo. Hrál, jak jsem psal, jazzík, a to s mužským zpěvem, a dostalo mě podání prostoru spolu s brutální detailností, která se mi popravdě zdála detailnější než realita, ale to mi nijak nezabránilo v tom abych si ji užil, a především neskutečná dynamika, nejdřív v hlase a potom u bicích - a to ne u kopáku který byl v nahrávce logicky celkem potichu, ale u virblu, ten atak byl brutální a fakt měl koule aniž by bedny byly přebasované. Tohle jsem nikde jinde neslyšel. Kdybych si měl vybrat favorita z celé výstavy kterého bych si dal do obýváku, tak by to byly tyhle.

      Druhé byly Dali, nevim jaký model, které nebyly tolik působivé, ale spíš jsem z nich měl dojem "to je super, tady nedokážu přijít na jedinou věc, která by mě štvala". Byly docela ostré a měly celkem málo basů, ale byly tam, jen byly spíš v pozadí, což mi přesně vyhovuje. A díky ostrosti byly dost detailní, ale přitom zvuk zněl naprosto přirozeně a hlavně naprosto celistvě - v tomhle byly unikátní. Poslouchali jsme na nich z vinylu chvíli Dark Side of the Moon a potom zas nějaký jazz, obojí zahrály fakt božsky a byly spolu s těmi Tannoyi mými favority, navíc pán důsledně zavíral dveře a měl je relativně potichu, když měnil desku tak se zeptal "Není to moc nahlas?", což bylo mezi obvyklým randálem jako sympatické zjevení. Zajímalo mě ale jak si poradí s něčím tvrdším, hlavně jak budou prolézat kopáky, tak jsme se po chvíli vrátili a odešel jsem zklamaný, protože nějaká mně neznámá popovější nahrávka s modernějším, víc "in your face" zvukem na nich zněla hrozně usyčeně a převýškovaně a asi bych to nezvládl poslouchat déle než pár minut, přestože basy zvládaly výborně.

      Kromě toho jsem se těšil že si konečně poslechnu Senny HD800 a překvapilo mě, že se mi jejich zvuk nezdál příliš agresivní jak jsem na webu často četl - při větších hlasitostech to uši určitě unaví, ale na normální poslech mi přišly fakt výborné, HD700 oproti nim zněly hrozně uhlazeně. Cena cca 28k mi za ně ale přijde naprosto ujetá, zvlášť když to srovnám s tím jak hrají moje in-eary za 2 500 Kč (!!!) - nejsem z těch co tvrdí že repra za desítku hrajou skvěle, ale rozdíl desetinásobné ceny byl u sluchátek řádově menší než u reproduktorů. Staxy jsem bohužel neslyšel protože byly v místnosti kde hrály i reproduktory a pořád tam chodili lidi a poslouchat je když okolo není ticho mi přišlo zbytečné.
      ADAM
      ADAM --- ---
      AKA_THE_A: tam zaparkuješ naprosto všude. zóny tam nejsou, o víkendu bude volno všude kolem.
      AKA_THE_A
      AKA_THE_A --- ---
      TEDDYBEDDY: má někdo z pražskejch tip na použitelný parkování někde poblíž?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam