• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO

    Jaké preferujete středy

    18 hlasy od 18 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Díky za hezké oslovení. Rád vidím, že opět "debatuješ" způsobem, který ti jde mnohem lépe než pokusy o jakous takous argumentaci. Stačilo...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Ty debile, jak zní líp? A kterej teda "zní líp"? Krell nebo Levinson? To si jako myslíš, že když člověk měsíc poslouchá a srovnává, tak že jeden taví vždy hlasitěji a druhej míň? Proboha svatýho, vždyť se leckdy ani nehrajou stejný skladby, resp. ze začátku ano, pak už ne, pak už se jen poslouchá a přehazuje. Můžeš bejt ještě o něco víc odrtženej od reality nebo jsi se vyčerpal? Chápeš, že při dlouhodobým poslechovým srovnání žádný decibely nehrajou roli? Ne, bez prdele, chápeš to? Že to je JINEJ test než tvoje slepá, technická, na mikrodB srovnaná přepínačka? Že to prostě není ono, že je to něco jinýho? Chápeš to?
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: Vždyť to říkám, ryzí demagogie. Přečti si znovu SVANC, třeba to pochopíš napodruhé...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: Nebude. Vždy - opakuji VŽDY ten zvuk bude lepší tam, kde hraje líp ta aparatura, přičemž maximem je ona živá kytara. Nikdy se nestane, že zatlumená místnost s bednama bude kytaru hrát věrněji než skutečná kytara úplně kdekoli. Nikdy. Ty odrazy a řinčící skleničky NEJSOU PODSTATNÝ. Podstatný je, jak moc se zdroj zvuku, tedy aparát, přibližuje živé kytaře (která je etalonem). Jsi prostě vedle. Vedle vedle vedle.
      SVANC
      SVANC --- ---
      MACHALIK: "na nějaký decibely ti chčije bílej tesák." :) Tak to leccos vysvětluje... Staré dobré pravidlo, že co je hlasitější, to zní líp - už jsi někdy slyšel?

      MACHALIK: SVANC Ty seš fakt demagog...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      POLMO: To je dobrá poznámka, že i v sebelíp upravené místnosti bude libovolná repro aparatura hrát méně věrně a hůř než živá kytara třeba i ve vykachlíkované koupelně. Obávám se, že přes Svancův firewall však toto neprojde. On prostě má 70 % vliv místnost, 30 % bedny, 0 % zbytek. A je to!
      SVANC
      SVANC --- ---
      POLMO: Živý kytarista bude znít lépe než i dobré bedny a ty zase budou hrát lépe než ty horší. Jak v běžné, tak v akusticky upravené místnosti. Nicméně ve všech případech ten zvuk bude lepší tam, kde těch odrazů a případných zdrojů vibrací není tolik. Samozřejmě je to otázka míry... Třeba v kině musím mít zavřené dveře, protože jinak při větších hlasitostech slyšitelně vibrují, přestože jde o masivní provedení se zvýšeným útlumem zvuku. Ale obecně panuje shoda na tom, že bedny a akustika ovlivňují výsledný dojem ze všeho nejvíc. Ty rozdíly jsou opravdu velké, už jsem to zmiňoval tady [ SVANC @ HIFI & TOP AUDIO ]
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      SVANC: No tak odpovíš už konečně doboha, jak je to s tím biasem? Jestli má hifista bias na Krella nebo na Levinsona? Dle tebe mít bias musí, tak sem s tím! Přestaň se už svíjet, hade. Žádný hlasitosti srovnaný nebyly, protože se poslouchá. Po dobu několika dnů, týdnů. Já se nebavím o testu člověka, Svancu, mě zajímají zvuky těch konců! Už to pochop, na nějaký decibely ti chčije bílej tesák. Prostě se stráví pár týdnů přehazováním komponentů. Dovedeš si to vůbec představit? Přijdu si, jak když se bavím s panicem. Michal Kolesa.
      POLMO
      POLMO --- ---
      SVANC: Nepride mi to az tak dolezite, ako aj celkova akustika miestnosti (netvrdim ze to je nezmysel), ale ked zoberiem nejakeho gitaristu a posadim ho doma do neupravenej kuchyne so stovkami veci naokolo a zahra... tak je myslim kazdemu jasne ze nejake rezonancie ci neupravene steny nic nezmenia na tom ze zvuk je zivy... rovnako to mas aj hifi, lepsie hifi sa tej "zivosti" priblizi viac aj v tej kuchyni ako horisie v upravenej miestnosti...
      Skratka neprikladal by som az tak doraz na to okolie.
      SVANC
      SVANC --- ---
      A dokazovat, že je Země kulatá, bys nechtěl? Fakt síla, dožadovat se důkazu existence biasu :)

      Ty jsi nepředhodil situace, kde žádnej bias nebyl. Ty si jen myslíš, že tam žádný nebyl popř. že tam byl nějaký opačný. To všechno jsou pouhá tvrzení, založená... Těžko říci na čem. Navíc tahle domácí testování... Měli jste alespoň srovnané hlasitosti s přesností lepší než 0,1 dB? Určitě ano, že se vůbec ptám...

      A pokud jde o originalitu, tak žádné takové ambice nemám. Při oponování nesmyslům mi úplně stačí držet se ověřených faktů. Ostatně když vidím tvoje originální myšlenky, tak jsem za absenci něčeho takového docela rád.
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Zkus provest dukaz, ze bias existuje. Predhodil jsem ti x situaci, kde zadnej nebyl, anebo jestli, tak vysledky testu sly proti nemu, klasicky jsi to ignoroval. Proc? Se s tim nejak popasuj, ne? Praxe nevyhovuje teorii, popreme praxi.

      Ze ty s nicim originalnim neprijdes je jasny uz tak pet let.
      SVANC
      SVANC --- ---
      To víš, každý neumí přijít s originálními myšlenkami, vymykajícími se veškerému dosavadnímu poznání. Takovými, jako je třeba tvrzení: "Bias neexistuje" :)
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Paneboze, dalsi citace... to je konec.
      Tak asi zase priste, ja uz myslel, ze se nekam dostavame, ale zase byly citovany zdroje podporujici tvrzeni A, coz je nezlomnym dukazem jeho pravdivosti. Jo a taky se zase zjistilo, ze je mozne oblbnout lidi. Subjekt clovek opet neprosel testem.

      Nikdy nekoncici nuda. Reknete mu, at prijde s necim vlastnim, a on doda tristapadesaty odkaz. Peklo.
      SVANC
      SVANC --- ---
      A na závěr :)

      Vítejte u HiFi Aktiv…..
      …..možná jediné “voodooprosté” HiFi firmě.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Technische Daten | HiFi Aktiv
      http://www.hifiaktiv.at/?page_id=186

      Z části Shrnutí:
      Všechny tyto skutečnosti zřetelně ukazují, že "studování" technických údajů může být sice zajímavé, ale nevede k ničemu užitečnému. Protože špičkové hodnoty se v praxi ani trochu neuplatňují. Je tedy směšné, když v časopisu při testu kritizují pokles výšek elektronického komponentu o 1dB při 20kHz, nebo "příliš vysoké" zkreslení 0,1%. Žádný člověk toto nemůže poznat, žádný reproduktor nemá takovéto kvality a každá poslechová místnost způsobuje daleko horší věci. Totéž platí pro "jen průměrný odstup hluku" nebo "nedostatečnou dynamiku" s hodnotou jen 80dB! V každém poslechovém prostoru je takový okolní hluk, že tato dynamika nikdy nemůže být dosažena. Také prakticky neexistují nahrávky, které by měly takový rozsah dynamiky. V této souvislosti by se testující redaktoři měli znovu podívat na data, která jsou změřena při analogovém přehrávání gramofonových desek.
      SVANC
      SVANC --- ---
      Tohle taky není špatné:
      V obytném prostoru jsou akustickým tlakem reproduktorů buzeny k vibracím různé zařizovací předměty. Je až neuvěřitelné, co všechno hraje roli! Vstupní dveře, dvířka nábytku, okna, topná tělesa, svítidla atd., to vše může být buzeno podle kmitočtu, protože každé fyzické těleso má určitou vlastní rezonanci. Hluk, který přitom vzniká, je prakticky přímo jako velké zkreslení přičítán ke zvuku HiFi zařízení. Jak malá jsou proti tomu zkreslení zesilovače nebo digitálního přehrávače!
      SVANC
      SVANC --- ---
      DOCKINEZ: Je to spíš shrnutí toho podstatného...

      Fake-test: V německém hi-fi studiu bylo prováděno neslepé testování kabelů. Kvalitní aparát, vybrané kvalitní nahrávky atd. Kabely od laciných standardních až po velmi drahé. Během náročné demonstrace byly všechny kabely opakovaně měněny. Po cca 3 hodinách poslechu se z testujících osob stali opravdoví kabeloví profíci. Každá změna kabelu vedla k různému charakteru zvuku, který byl později už znám a opět rozpoznáván. Ne vždy byly ty nejdražší kabely hodnoceny jako nejlepší, ale tendence zlepšování zvuku s nárůstem ceny byla zřejmá, v tom byli všichni přítomní zajedno. Byl také přijat návrh z publika vyzkoušet bi-wiring. Ihned byli všichni přesvědčeni o nárůstu dynamiky. Basy byly mnohem přesnější a prostorový dojem získal na struktuře. Nástroje byly přítomnější a vokály přirozenější. Všichni si užívali zvuku až do chvíle, kdy se ukázalo, že celý test byl fake a poslouchalo se pořád to samé.

      --- na jiném místě stránek uvádějí, že podobných fake-testů bylo více a pokaždé dopadly stejně ---

      Důležitost faktorů, ovlivňujících kvalitu zvuku:
      1) Kvalita nahrávky
      2) Akustika prostoru
      V akusticky špatném poslechovém prostoru nebude dobře znít ani "ta nejlepší reprodukce na světě". Tento extrémně důležitý bod je většinou zcela zanedbáván.
      3) Poloha posluchače
      Roli hrají 1-2 decimetry (maximálně)
      4) Reproduktory
      Ty jsou - bez debaty - nejdůležitějším komponentem každého HiFi zařízení. Navzdory veškerému pokroku, který byl umožněn až s nástupem počítačů, obsahují nejvíce kompromisů, protože jde o měniče (el. energie na mechanickou). Konstrukce zesilovače je proti tomu "hračkou", protože zde zůstává stejná forma energie mezi vstupem a výstupem.
      5) Zesilovač
      Změřené údaje (dokonce levných) zesilovačů kvalitativně "na míle" přesahují hodnoty reproduktorů (i těch nejlepších). Přesto by jejich důležitost neměla být podceňována, protože reproduktor představuje pro zesilovač obtížnou komplexní zátěž (plus zpětné proudy z repráků). Při obvyklých hlasitostech (a většinou i výrazně za nimi) to sice není žádné téma, ale v blízkosti výkonového limitu již může docházet ke slyšitelným zkreslením.
      6) Přehrávač
      Dnes obvyklé digitální přehrávače pro HiFi použití poskytují bezchybnou zvukovou kvalitu. Víc se k tomu říci nedá.
      7) Lidský sluch
      8) Kabely
      Mnozí to nechtějí slyšet, ale tohle je ten nejméně důležitý bod! Po nespočetných testech prováděných na celém světě vůbec nic nenaznačuje, že existuje "zvuk kabelů" (odhlédneme-li od absolutně chybných konstrukcí a poddimenzovaných kabelů).

      Pravda a lež:
      HiFi hobby je silně ovlivněno emocemi. Každý se při něm nechává vést sugescí (cizí a vlastní).
      Kdo chce znát pravdu, nemůže se vyhnout (správně provedeným!) slepým testům.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      SVANC: klidne to shrn i pro nas, kteri sice mame na nemcinu papir, ale uz jsme ji 15+ let nepouzili, diky :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      Pokud jde o němčinu, tak jestli se stydis priznat, ze nevis, tak to prosimte rekni rovnou, nikdo ti hlavu neutrhne. Rád ti to krátce shrnu :)
      SVANC
      SVANC --- ---
      Já na rozdíl od tebe jsem schopen přiznat, že něco nevím. Například si nejsem jistý, od jakého stupně individualize krabic už je hodnocení posluchače ovlivněno i tím, jak krabice vypadají. To jen ty víš s naprostou jistotou, že subjektivní vlivy jsou vyloučeny i tehdy, když krabice vypadají přesně jako zesíky. A o vytáčkách pomlč - když jsem se tě snad desetkrát ptal, co těmi otázkami ohledně krabic sleduješ, jenom jsi se kroutil. Proč jsi to nechtěl říci rovnou, se nakonec ukázalo celkem jasně :).

      Pokud chceš popírat existenci jevu, jako je bias, tak si posluž. K tomu mě nepotřebuješ a jen těžko tě někdo rozumný bude brát vážně. A klidně napiš ještě pár historek a přidej i něco o mě - taková argumentace má totiž nesmírnou váhu.

      Umíš německy? Výborný počtení na stránkách prodejce hi-endu:
      Ganz böser Fake-Test | HiFi Aktiv
      http://www.hifiaktiv.at/?page_id=190
      A něco speciálně pro tebe - názor na důležitost faktorů, ovlivňujících kvalitu zvuku:
      Die Wichtigkeitsskala | HiFi Aktiv
      http://www.hifiaktiv.at/?page_id=192
      Vůbec všechny ty články v rubrice Lüge und Wahrheit by se měly tesat...
      MACHALIK
      MACHALIK --- ---
      Ty ale Svancu, ted me jeste napadlo, jestli je to jak minule a cely tady ty tvoje vytacky jsou zase jen kvuli tomu, ze se stydis priznat, ze nevis, tak to prosimte rekni rovnou, nikdo ti hlavu neutrhne. Rozhodne je to chlapstejsi nez tyden tancovat okolo jak blbecek a neodpovidat na prime otazky ano/ne.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam