• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Nochajnmál
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    To o čem tam píšou je v meřítkách tohohle klubu totální low-end. Myslíte si, že v low-endu týhle cenovky má vůbec nějakej smysl snažit se o hi-res, místo zdokonalování stávajících systémů? Skromně si troufám odhadnout že bottleneck v týhle třídě bude asi někde jinde než v absenci podpory hi-res zdrojů.
    JCIO
    JCIO --- ---
    TEDDYBEDDY: To je pravda. Já jen, že si v Sony určitě nemyslej, že to s podporou mp3 posrali, jen těch prodanejch walkmanů... ale doba pokročila, paměť není tak drahá, je čas jít dál.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    No von třeba M. David je taky neskutečně úspěšnej umělec ačkoli to někdo nemusí chápat.
    JCIO
    JCIO --- ---
    S hires audio teda mp3 nijak nesouvisí. Ale jinak je mp3 je neskutečně úspěšný formát, ačkoliv to někdo nemusí chápat.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    NECRON: Čili srry, s mp3 jsme to posrali ani nevíte jak ale teď to napravíme :)
    NECRON
    NECRON --- ---
    Sony Goes All-Out with High-Resolution Audio | Stereophile.com
    http://www.stereophile.com/content/sony-goes-all-out-high-resolution-audio
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: To máš naprostou pravdu. Ale s tím, o čem se tu v souvislosti s tím článkem diskutovalo, to nijak nesouvisí. Ty housle totiž posuzovali přímo virtuózové, kteří na ně hráli - buď věděli, co mají v ruce, nebo nikoli. A ty rozdíly byly veliké - jinými slovy neslepé hodnocení nemá žádnou vypovídací hodnotu, což je ostatně stará známá věc v každém oboru. Jen v hiendu stále existuje skupina lidí, kteří to popírají.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    SVANC: u nastroje hraje ohromnou roli, kdo a jak na nej hraje. Imho nespocetnekrat vetsi nez kvalita nastroje jako takoveho.

    Virtuoz zahraje i na Jolanu lip nez smudla na Jacksona za tricet tacu...
    SVANC
    SVANC --- ---
    DOCKINEZ: Ti lidé, kteří ten test s houslemi absolvovali, byli housloví virtuózové, kde se jistý cit pro zvuk houslí dá předpokládat :).
    Ale to podstatné, co ten článek ukazuje, je skutečnost, že i u takto špičkově kvalifikovaných lidí je hodnocení čistě podle zvuku zcela jiné, než když na něj má vliv znalost nástroje a tedy očekávání/bias. V tomto kontextu je naprosto nepochopitelné přesvědčení např. Machalíka, že dokáže při neslepém testování hodnotit dokonce i kabely pouze podle zvuku, přestože si sám uvědomuje, že při slepém testu by neměl nejmenší šanci je od sebe poznat.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    SVANC: No hodnotit housle naslepo, to bych fakt nechtel. Kupoval sis nekdy hudebni nastroj, hm?
    MESHUGGAH
    MESHUGGAH --- ---
    Já bych hledal spíš na opačném konci. Podle mne to dokazuje spíš to, že lidský sluch není nijak dokonalým smyslem.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Dobře, že to opět převádíš do osobní roviny - hezky tak demonstruješ svou argumentační impotenci.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Dobře, že jsi zmínil ty kodeky - jediné hifi, se kterým máš v celém svém životě praktickou zkušenost.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Ne nehrají. I dnes existují levné šmejdy popř. výrobky, které zvuk záměrně "vylepšují", a takové rozdíly poznatelné jsou. Ale pokud je rozdíl opravdu slyšitelný, je slyšitelný i naslepo. Naopak neslepé testování má nulovou vypovídací hodnotu, protože i tam, kde slyšitelné rozdíly reálně existují, je hodnocení mnohem více ovlivněno jinými faktory než zvukem samotným. Třeba u beden obvykle posluchači lépe hodnotí zvuk těch větších, hezčích a od pohledu dražších, u houslí zase vítězí stradivárky.

    U reprosoustav, kodeků nebo i houslí lze dojít k objektivním výsledkům pouze slepým testováním. Je tedy absurdní a zcela nelogické tvrdit, že zesilovače, přehrávače nebo kabely je nutné při testování vidět.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Takže jak to je, abychom nechodili kolem horké kaše? Vyjma reprosoustav, hrajou všechny komponenty na planetě stejně nebo ne?
    SVANC
    SVANC --- ---
    "Jen kretén z toho ale může odvodit pravidlo, že úplně všechno hraje podobně nebo stejně, když to není vidět" - tohle pravidlo pro slepé testy tady ovšem odvodil pouze machalík. Já celou dobu tvrdím pravý opak.

    Ve skutečnosti ten článek ukazuje jedinou věc, totiž že i tak kvalifikovaní lidé pro posuzování zvuku houslí, jako jsou špičkoví houslisté, jsou schopni objektivního hodnocení jen tehdy, když nevědí, které hrají. Jinak převáží vliv očekávání. A pokud se tohle děje i jim, je velmi domýšlivé se domnívat, že proti tomu může být imunní byť zkušený posluchač hi-fi.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MATT: Chybná implikace.
    MATT
    MATT --- ---
    Abych to trochu uvedl na pravou míru. Reprodukce není produkce. Výběr reprosoustavy velmi závisí na osobní preferenci každého posluchače. Ve vyšších levelech jsou dnes všechny komponenty díky pokročilým výrobním technologiím takřka dokonalé, jak technicky tak zvukově a může se stát, že v této kategorii zahraje uspokojivě i relativně levný komponent, why not. Jen machalik z toho ale může odvodit pravidlo, že úplně všechno hraje podobně nebo stejně, když to není vidět.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Abych to trochu uvedl na pravou míru. Produkce není reprodukce. Výběr nástroje je velmi závisí na osobní preferenci každého muzikanta. Ve vyšších levelech jsou dnes všechny nástroje díky pokročilým výrobním technologiím takřka dokonalé, jak technicky tak zvukově a může se stát, že v této kategorii zahraje uspokojivě i relativně levný nástroj, why not. Jen kretén z toho ale může odvodit pravidlo, že úplně všechno hraje podobně nebo stejně, když to není vidět.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam