• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    POLMO: to opravdu neni. Rekneme, ze ve vetsich mistnostech nemusis resit tolik spodky, ale (prikld z praxe) pokud mas malou cimru, kde 50 Hz peakuje o 20 dB nd zbytkem basovyho pasma, tak to proste drazsi technika nezmeni, protoze ten peak je chování prostoru
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    PS: Fa Dynaudio produkuje opravdu fenomenální a fenomenálně naceněnej shit, takže veškerej truth od nich bych bral s velkou rezervou. Book of marketing by mohli napsat.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Z mé zkušenosti lze vyskládat aparát, kterej v dostatečné kvalitě podá komplet pásmo včetně (nepostradatelné) velikosti, spodků a dynamiky, zhruba do 500 000,- CZK. Když to umíš, vejdeš se i do míň, ale musíš se posnažit (eBay, Audiomarkt, Audiogon, Ricardo, hodně dlouho čekat, přebírat atd.). Nakonec kdybych chtěl bejt pedant, tak JBL 250 Ti (60k) + Audio Research D400 (70k) + Audio Research SP-15 (60k) + nějaký fajn cédo, třeba Sony SCD-1 (60k) = kompletní apec za 250k a bude hrát jak z praku; nikdo z těch, co sem chodí, nic takovýho nemá, nikdy neměl a nikdy mít nebude. Vyměň JBL za Quadral Titan (70-150k podle modelu) či B&W M800 (150k) či třeba moje Logany (120k) či Dunlavy/Duntech (150k) či něco podobnýho, jinými slovy přihoď 80-100k navíc, a za 350k máš de facto absolutorium, který se vyrovná libovolnýmu modernímu aparátu s Grande Utopiema, šnekama aj. To vše lze s přehledem seskládat do cimry 30-40 m2. Když tuto potom přiměřeně zatlumíš, ne nutně kmitacíma panelama a bass trapama za 100k, ale necháš si třeba od Sýkory nebo Sikory nebo jiné kapacity navrhnout a zhotovit řešení do 50k, seš na svým. Výslednej efekt je 95 % blaha, narozdíl od libovolných malých 2p nebo i 3p bedniček bez basáku, které prostě nehrají, ať už stály kolik chtěly, jsou celý z neodymu a kevlaru a rohacellu, a krmíš je jakkoli drahým soustruhem. Nezahrajou hlasitost, nezahrajou velikost, nezahrajou dynamiku, nezahrajou žádnou klasiku - nikdy - a úplně na konec nezahrajou ani ty spodky (který pochopitelně nikdo na 40 Hz neořezává, ses pomát, tam jsou řízlý snad starý nahrávky od Queenů, jinak mě nic nenapadá).

    Samozřejmě, když nejsou love, se dá snižovat laťka oběma směry: buď ubírat v kvalitě tak nějak plošně a zhoršovat postupně bedny jako takový, ale stále zachovávat jejich řekněme univerzálnost, širokospekterálnost a ve výsledku použitelnost = kupovat horší a horší třípásmo s basákem, který postupně víc a víc trpí na barevnou věrnost, svázání pásem, jejich vyrovnanost, směrovost atd., ale furt hraje "všechno", anebo se lze vydat cestou jednostranné specializace na jednoduchá tělesa a dynamicky nenáročnou hudbu a jít do relativně vyšolichějšího dvoupásma, ovšem s vědomím, že sice budu mít "prostor", když hraje cemballovej kvartet nebo nějaká jazzová ptákovina, ale i ten se zhroutí, jakmile pustím cokoli většího a/nebo cokoli víc nahlas. A musím si natrvalo z hlavy škrtnout spodky a velikost zvuku a akceptovat, že piáno je piánko, basa je basička, orchestr je orchestříček a veškerá hudba je velká jak model lodi ve flašce (ale perfektní model!). Co je komu příjemnější je individuální, majitelé škopků na muří noze na tyto nedají dopustit, ale mně to přijde srovnatelný se sluchátkovým fetišem: byť jsou sluchátka sebelepší, pořád je to jak honit si šulina. A samo někdy se stane, že tě ženská opustí a ještě obere a ty musíš všechno hifi i auta a hodinky prodat, abys nešel do kameňa, maximálně si do garsonky dáš nějaký lepší 2p a honíš si u nich, ale proboha nenalhávejme si, že je to lepší než jebačka :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    DEIKSAC: Abych nebyl úplně negativní. Ano je to o rovnováze. Machalík má recht, že velká bedna dá ten spodek s žádoucí energií s pocitem fyzickýho tlaku, budiž. Ale co za to. Při takovejch hlasitostech se samozřejmě víc nebo míň uplatňujou módy a zatlumení místnosti. čili drahej problém.

    Druhak, vyřešit problematiku hladký spojitosti pásem, fázový koherence, dynamiku a symetrii akustický vlny velký vícepásmový opravdu hájendový bedny je zas drahej problém. A transparentní rychlej výkonnej zesilovač ( stále mluvím o hi-endu), kterej dodává stejně dynamicky a vyváženě desítky VA, stejně jako mVA v celým pásmu jak jinak- drahej problém.

    Atak ve stejný kvalitativní třídě se s maximálním důrazem na jakost s menší dvoupásmovou instalací lze dostat na cca 80% absolutního blaha za cenu dejmetomu 250kKč. A to jen díky tomu, že obětuješ nejnižší harmonický v subbasech pod 40-50 Hz, z nichž je dobrá půlka daná vlastním zkreslením PA monstrbasáků. A to bez diskuze, páč, jak doufám všichni dobře víme, při masteringu všechno pod 40Hz stejnak nemilosrdně voříznou.
    Ale jako jasně, všichni bychom tam ty sexyprdy na bránicí, co dostáváme na koncertech dostávali i doma žejo. No ale to milej vole něco stojí, aby při tom nezařvaly všechny středy a vejšky.
    Suma sumárum, pro zachování hájendový kvality přihoď k těm 250k eště klidně mega abys dostal 90% totálního blaha. Máš na to? Ok, di do toho.
    Nemáš na to? Pak za sebe říkám, nežvaň tu vo nˇákým hifi s 15" basákama v bednách do 100k. Its simple. Got it ? ;)

    http://www.dynaudio.com/int/pdf/Book_of_Truth.pdf

    POLMO
    POLMO --- ---
    DEIKSAC: "Ono blby poreseni zakladnich akustickejch nedostatku poslechovyho prostoru zlepsi zvuk vyrazne vic, nez zesik a bedny za trojnasobek" to je omyl ktory je tu stale dookola...!
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: vono je hezky, ze vi, ale bohuzel je to jedna z par metrik, ktery uzivaj vyrobci. Ono je to cely spis o vahach, ktery ty veci maj. Ono blby poreseni zakladnich akustickejch nedostatku poslechovyho prostoru zlepsi zvuk vyrazne vic, nez zesik a bedny za trojnasobek - jenze to jsme v posobny situaci, jako s velkejma bednama - manzelky nedovoli velky bedny a uz vubec ne zasadni prekopani obyvaku kvuli akustice. Takze nakonec si to semtam nejakej nadsenec zrealizuje v novostavbe.
    Nema smysl jezdit s Ferrari po polnacce, ale je fakt, ze s Trabantem si asi clovek na okruhu nejakou legraci uzit taky muze. Stejne jako (podle me) nema smysl kupovat k bednam za 10k kabely za dalsi dva litry, jak doporucuje beddy.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: To se vi uz dlouho, ne? A presto Svancove sveta do zblbnuti omilaji, ze komponent s 0,001 % THD (kteremu familierne rikaji "zkresleni" a povazuji ho za zkresleni obecne a jedine) nemuze ovlivnovat zvuk aparatu, a proto je zbytecne se jim zabyvat jako takovym.
    Naproti tomu cimra, ktera udela bouli 6 dB na chare--!
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    DOCKINEZ: na tohle navazuje pripadne zase Geddes, kterej ma na webu par prezentaci na tema vnimani zkresleni a mimo jiny dochazi treba k tomu, ze treba THD nekoreluje s tim, jak posluchaci ten danej zvuk vnimaj
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    MATT: Když už, tak SC VI:

    MATT
    MATT --- ---
    MATT
    MATT --- ---
    TEDDYBEDDY: vychazi tam taky nejaky negativni recenze?
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: on ty suby primarne resi na prostorovy vyrovnani basu v poslechovce, jinak 15" s rezonanci na 35 Hz zas tolik problemu s basama nema, pripdne se da udelat i portovana verze, pokud nekdo z nejakyho duvod nechce ten optimalni setup
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK:
    Napiš jim to do do Stereophile ;)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: Geddes k tomu afaik dodává speciální 12" a dokonce i 10" suby a nic většího nedělá, neviděl bych to tak černě. Hodně do detailů u nich ale řeší umístění na míru každý místnosti na základě výpočtů a měření.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    HERR_FLICK: Ptačí budkaři žijou v iluzi "pomalýho basu" a "rychlýho basu" a představujou si, že k rozpohybování toho "velkýho a pomalýho basáku" potřebuješ parostroj a stejně to bude "pomalý a uhuhlaný", zatímco "malej a rychlej basák" se dá rozhejbat i běžným zesilovačem a jdou z něj potom "rychlý a přesný basy".

    Nějaká elementární logika, že malej "rychlej" měnič lítá s výchylkou 1,5 cm dopředu a dozadu jak splašenej při 40 Hz, do toho se snaží hrát až do 3k, a při větší hlasitosti dojde k okamžité kompresi dynamiky, protože to prostě neuzvládá, zatímco ten velkej "pomalej" měnič se při stejným tlaku na těch 40 Hz chvěje o 1 mm, pročež je vskutečnosti fakticky i "rychlejší", a jako bonus to vyšší pásmo přebírá jinej, dedikovanej měnič, kterej má taky jen minimální výchylku a středy tak nejsou praseny dopplerem z lítání o cenťák dopředu a dozadu, to jim jaktěživ nevysvětlíš. V časopise se píše o rychlých malých měničích jako novým svatým grálu, tak tomu věřej. Že to ve skutečnosti je jen a jen poplatný moderním bytovým (ne)dispozicím a vládnoucí kastě manželek, který prostě domů "ty velký obludy nechcou", protože se nehodí k placaté televizi a takzvaně minimalistickýmu designu z ikeje, kterej odkoukaly v časopisu, si nepřipustí.

    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Se subama už to dává smysl, ony i JBL 4345 by snesly sub. MaBata znám ze Slovnaftů. V tom případě to asi není cesta, to už se pak dá rovnou nechat si něco navrhnout na míru, plus ty suby budou obrovský a bude jich hodně, aby měly citlivost. Realisticky jsme zase zpátky u klasickýho hifi s jeho výhodama a omezeníma.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    TEDDYBEDDY: pokud wufr nemusi hrat vyssi frekvence, tak u nej neco jako pomaly neexistuje a ze je vetsi a objemnejsi nevadi...
    pokud ses ciste na dvoupasma, tam to muze bejt problem, kdyz vetsi menic musi zahrat i vyssi frekvence, kde je potreba uz lehkost a rychlost... u nizkejch basu je z fyzikalniho principu vetsi velikost basu celkem u zadku.. protoze nemusi delat naky razatne rychly pohyby, aby ti zahral to nejnizsi pasmo... ale to ty nemuzes znat, kdyz mas predstavu, ze 6ti palec, kterej zaroven tahne i stredni pasmo ti zahraje dobre basy
    btw. proc ty nejlepsi bedny i za nekolik micu maj basaky vetsi nez 6"? ze by tam ta rychlost az tak nesrala?
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    Tohle je uvazovany na provoz s dalsima subama, Geddes doporucuje aspon dva, idealne tri.

    Ke slyseni nevim, jestli tu nekdo ma. Nejakej Marcel Batík, na netech jako mabat, se trochu realizuje v klonech, jedna polská firma (autotech) pak dělá i ty zvukovody. Geddesův originál je nicméně odlejvanej monoblok z polyuretanu, kdyby se kámoš dostal do států, tak si to lze i u autora a asi nejen u něj poslechnout.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Neříkám, že to nemůže hrát, nemám s tímto zkušenost. Citlivý bedny s velkýma basákama a hornama většinou nechodí dolů, subjektivně končí někde okolo 40 Hz a to je vysoko. Na druhou stranu ta citlivost a nesměrovost poskytuje něco, co zas jiný bedny neumí, takže si umím představit, že by to pro spoustu lidí mohlo perfektně fungovat. Kamarád pořád hledá, za co vyměnit svoje Matrix 800, tak mu tohle doporučím. Mohlo by ho to zajímat, ačkoli se spíš kouká po Usher D2. Jsou někde ke slyšení? Škoda, že jsou tak strašně maličký.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam