• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: A které zesilovače už od 80. let mají splněnou podmínku, že slyšitelně nezkreslují? Dle tvého kvízu za 10k USD by to měly být plus mínus všechny od Yamahy za 100 dolarů až po cokoli za libovolné peníze. Jsem doufal, že tento interval postihne "všechny", ale zjevně tedy zesilovače vyrobené na koleně z kozích bobků a zvonkových drátů slyšet jsou? To jsou ty pod 100 USD? Taks to myslel?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: To samozřejmě, a ideální membrána by měla rezonovat právě 0 ms, to vše je jasné. Každá však rezonuje o n ms, takže zkreslují všechny membrány, no a pak se do toho zamíchá míchání zvuků z různých membrán přes výhybky různých řádů v různých mechanických uspořádáních a vznikne zvuk. Jistěže tam je zkreslení, ale je jaksi mechanicky inherentní (= pocházající z fysis) než elektronické, pročež ve zkratce říkám, že bedna zvuk vyluzuje než zkresluje z nějakého ideálu.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    machalík hele dobrý, ale vesměs to sou chybný závěry. Pokud například repráku rezonuje membrána tak, že to v úzkym pásmu doznívá o pět ms dýl (typicky kovový mebrány - AL, Mg), než zbytek pásma, tak je to něco, co v původním signálu neni a tudíž je to zkreslení
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    VOZKA: Průchod signálu zesilovačem lze měřit v elektrické doméně (ok, nejde, ale to je jiná debata, pracovně se tvařme, že lze), zatímco výstup beden je zcela neelektrický. Vzhledem k tomu, že i vzduch je zkreslující (pružné) médium, tak nic jako přímá korelace z principu neexistuje. Ano: kdybys vyrobil bodový měnič, který vyzařuje celé spektrum, a provozoval ho v prostředí, jehož zkreslení přesně znáš a můžeš ho odečíst, tak můžeš mít ambice korelovat elektrický výstup zesilovače s akustickým vstupem (dokonalého) mikrofonu. Ale jelikož každou bednu skládáš ze dvou a více repráků, tak je to prostě utopie, korelace nikdy nedosáhneš, nic jako rozdílová metoda nemá smysl. Proto se měří akorát chára, impedanca, impulska, decay a já nevím co ještě, ale o nějakým zkreslení signálu nemůže být řeč. Bedna je mechanickej hudební nástroj, nedá se svítit.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Rozumíš rozdílu mezi "všechny" a "některé"? Nebo jen plácáš, abys nemusel přiznat, že to, co jsi mi vložil do úst, je kravina?

    Pokud jde o bedny, tak okecávání ti fakt jde výborně, možná bys měl psát nějaké ty reklamní pseudotechnické bláboly třeba ke kabelům. Nic to ale nemění na tom, že tvrzení "bedny zvuk moc neovlivňují, rozhodně ne co se zkreslení týče" je hloupost. Kdybys přiznal, že ses upsal, měl bys snazší život. Ale to je nemyslitelné, viď? :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: Můžeš i říct, že zkreslují. Ovšem zkreslení je odchylka od normálu - a normální bedny ještě nikdy nikdo nevyrobil

    Tomuhle nerozumím. Zesilovač, který by byl (měřitelně) normální přece taky ještě nikdo nevyrobil. U zesilovačů i u beden se přece porovnává s neexistujícím ideálem, a u obojího se odchylka od originálu v různých aspektech měří.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Aha, takže ony existují poslechové rozdíly mezi zesilovači??????? Slyšitelné uchem??? U kusů mladších 20 let? Chci odpověď, toto je game changer! Vyžaduji jasnou odpověď!!!

    Bedny jsou - ze své elektromechanické, kmitací podstaty - ať se snažíme sebevíc o potlačení tohoto fenoménu - pořád něco jako hudební nástroj. Ony zvuk vyluzují. Svým charakteristickým vyluzováním ho samozřejmě ovlivňují. Můžeš i říct, že zkreslují. Ovšem zkreslení je odchylka od normálu - a normální bedny ještě nikdy nikdo nevyrobil. Všechno z principu matle, zvoní, bouluje atd., což je ekvivalentem charakteristiky hudebního nástroje. Jistě bys měl potíž prohlásit jedny housle oproti druhým za zkreslené. Bedna je prostě kmitací systém. Vyluzuje zvuk - s ohledem na svá specifika - podle toho, co do ní vteče. Zesilovač je to, co musí umět ovládnout bednu a dostat do ní čistý signál. Bedna ho pak - podle svého - interpretuje.
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Demagogu? :-D
    Když píšu, že už tehdy bylo možné postavit takové zesilovače, tak je zřejmé, že v té době se jednalo o špičkové kusy. Tvrzení, že "Už od 80. let hrají všechny zesilovače stejně." je něco zcela jiného. Demagogu...

    Pokud jde o bedny, které podle tebe zvuk z hlediska zkreslení neovlivňují, tak vykládáš naprosté nesmysly. Raději si o tom něco přečti, třeba tady http://www.audioheuristics.org/primers/nonlinear_distortion_testing.htm
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: I ty demagogu. Takže říkáš, že už zpřed 90. let vady zesilovačů byly pod rozlišovací schopností ucha, ale zároveň neříkáš, že už od 80. let hrají všechny zesilovače na ucho stejně? :) To šroubovaný vysvětlení bych si rád přečetl, pustíš se do toho?

    Samozřejmě, že trvám. Bedny jsou manifestátor zvuku, kterej leze ze zesilovače. Nic jinýho nedělají. Mají vlastní kolorit, to je jasný. Ale z jedněch beden dostaneš se stovkou zesilovačů sto zvuků, od totálního huhlání a patlání až po agresivní, pilovitej zvuk. Je jedno, jestli jsou to papírovky nebo plecháče. Efekt bude stejnej, pouze někdy si může sednout agresivní konec s patlající bednou, což vytvoří falešnou iluzi pohody (velmi častá situace, mimochodem).
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: Tvrdil jsem, že "od určité doby bylo možné stavět zesilovače, jejichž zbytkové vady jsou menší než prahová citlivost ucha na ně. Kdy to přesně bylo, samozřejmě říci nelze, ale rozhodně před začátkem 90. let".
    Pokud tohle tvrzení pokládáš za shodné s "Už od 80. let hrají všechny zesilovače stejně.", tak se asi nemáme o čem bavit. Ostatně na to, že mi vkládáš do úst nesmysly, jsem si tak nějak zvyknul...

    A co jinak - furt trváš na tom, že "bedny zvuk moc neovlivňují, rozhodně ne co se zkreslení týče"? Btw TENHLE výrok autentický je.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Dokonce, než mě k tomu vyzveš, jsem ti i dohledal ten příspěvek :))
    [ SVANC @ HIFI & TOP AUDIO ]
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    SVANC: Jasně, tys to tvrdil.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    SVANC: Tak třeba rozdíl mezi optikou a coaxem určitě slyšet bejt může. Jenom ve skutečnosti neslyšíš rozdíl mezi optikou a coaxem ale rozdíl mezi jitterem na jednom a na druhém konvertoru :).
    SVANC
    SVANC --- ---
    MACHALIK: To někdo někdy tvrdil? :)
    Já tedy rozhodně ne. Ale znám jednoho, co tady psal, že podle zvuku pozná rozdíl mezi výpalkou a originálním cd, mezi optickým kabelem a koaxiálem, mezi různými reprokabely...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Už od 80. let hrají všechny zesilovače stejně.
    MATT
    MATT --- ---
    JCIO: už si někdy zkoušel něco ukázat slepýmu?
    JCIO
    JCIO --- ---
    MATT: Co je nesmysl? Že někdy ani není potřeba dělat slepý test, aby se ukázalo, že je to pitomost?

    SVANC: Ale já souhlasím :-), jen že ty jsi zastánce slepých testů a některým podobným "vynálezům" je až zbytečná čest vůbec takový test navrhovat..
    SVANC
    SVANC --- ---
    JCIO: To byla ironie - narážel jsem na to, že neslepé testy mají nulovou vypovídací hodnotu, což někteří - i tady :) - nechtějí pochopit.
    MATT
    MATT --- ---
    JCIO: to je přeci nesmysl..
    JCIO
    JCIO --- ---
    Jenom upozornění pro SVANC (citace z mého oblíbeného site):
    In the case of the AudioQuest Ethernet cables, subjecting the things to a double-blind listening test isn’t even necessary to prove that the manufacturer’s claims are bunk—a basic understanding of what Ethernet is and how it works demolishes the foundational claims that the cables can possibly do anything special in the first place, and everything else crumbles once those are gone.

    To the audiophile, this $10,000 Ethernet cable apparently makes sense | Ars Technica
    http://arstechnica.com/...015/02/to-the-audiophile-this-10000-ethernet-cable-apparently-makes-sense/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam