Ještě pár dojmů po dnešku:
negativní:
- na akustiku se často fakt sralo, a s hlasitým hraním v minipokojíčcích to bylo hodně znát. Když táhnou na výstavu řetězec za 200k plus (to je spíš ta spodní hranice), čekal bych že budou mít trochu líp srovnaný priority.
- ano, některé pokojíčky byly fakt miniaturní, spousta beden by si zasloužila daleko větší. Stejný problém jako v Corynthii.
- spousta debilů vyhrávala nahlas a nedokázali ani přivřít dveře, v horším případě byl stav dveří úplně jedno. Taky stejný problém jako v Corynthii. U dvou pokojů Natural Sound to vyřešili dobře - dveře měli zavřené pořád a před nimi měli hostesku která zvala a vpouštěla dovnitř.
- Ani jedny elektrostaty :(
- neaudio pičovinky, video ani chytrá domácnost mě vůbec nezajímají, i když poslechnout si novinky v audio spotřebce bylo sem tam překvapivě zajímavé. Strávil jsem tam ale všehovšudy tak deset minut
- na několika místech se víc mluvilo než hrálo. Když vám za zády krafou tři starší machny o tom kde na náplavce koupit domácí chleba, máte chuť zašlapat koťátko, ale že ani vystavovatelé často neuměli držet hubu a bavili se nahlas spolu, tomu nerozumím.
- tolik morbidně obézních typů pohromadě jsem neviděl ani nepamatuju, wtf???
neutrální:
- i high-end bedny se často zvukově fakt drasticky liší, to mě překvapuje pořád. Vivid Audio GIYA (velké i malé u Šrolla) mě stejně jako vloni sraly a domů bych je nechtěl ani kdyby stály pětinu, nerozumím tomu jak může bedna s takhle nepřirozenými výškami mít takovéhle recenze a vyhrávat tolik ocenění. B&W Nautilus bych domů také nechtěl (přitom Matrixy se mi líbily moc). Takové vyšší řady Xavianů jsou prostě jen nuda, ale mnohem dražší bedny mě často vyloženě iritovaly. Jinak se mi potvrdilo, že nejlíp hrající bedny začínají někde na +- 300k a pak už na ceně moc nezáleží.
- co mě iritovalo asi nejvíc byly nepřirozené výšky. Často měly bedny hrozně moc sykavek, druhý problém byl, že zvuky s velkým množstvím vyšších frekvencí a rychlým atakem, jako úder na snare nebo drnknutí na akustickou kytaru, zněly jako cvakání - tímhle trpěly i ty Vivid Audio. Z těch pár elektrostatů co jsem slyšel vloni na to netrpěly ani jedny ani trošku, a vůbec jsem to neslyšel ani třeba u Focalů.
- Jak nebyly elektrostaty, tak bylo víc hornových beden - třeba kombinace tlakáče v horně na výškách a tradiční ozvučnice s dynamickými měniči na středobasech. Kulaté trychtýřovité horny měly zpravidla dost detailní zvuk, ale někdy měly problém se sladěním se zbytkem spektra (zněly odděleně, ne jako jedna bedna - třeba Zingali), někdy měly nepřirozeně agresivní zvuk (bedny hORNS zněly tak hnusně jak vypadaly - mj. extrémní "cvakání"), jindy to fungovalo skvěle - obecně se o téhle konfiguraci imo nedá nic říct. Nové Avantgarde Acoustic jsem bohužel neslyšel :(. Když jsem tam (dvakrát) byl, hrály Sonus Faber, chtěli jsme se tam vrátit na závěr a požádat je o puštění, ale zabalili to dřív.
- navzdory "renesanci vinylu" většina vystavujících sice měla točící se gramofon, ale většinu času hrála z digitálu - a to nikoliv z cédéčka, ale z nějaké streamovací krabice, nezřídka ovládané ipadem, nebo dokonce (oh můj bože) z PC. Žádné rozdělení typu "tohle už je top-end, tady hrajeme jen analog" se nekonalo, jakkoliv to často s gramofonem střídali.
- daleko míň šukacího jazzu, místo toho ale většinou šukací blues/starší pop, taky nabraný z blízka, s intimním zvukem a bez ambientu. Blbé je obojí, osobně preferuju šukací jazz, ale jisté je že různorodost hudby byla o dost větší a tam kde jsme zkoušeli vystavovatelé neměli problém pustit jiný žánr.
pozitivní:
- sympatický přístup a nadšení některých vystavovatelů, třikrát se nám stalo, že nás nechtěli nechat odejít s tím, že si ještě musíme poslechnout tohle :). Nutno dodat, že v jednom případě nám to dojem z beden dost zkazilo. :D
- Oba pokoje Natural Sound - pokoj FM Acoustic měl na piču akustiku a popravdě ty bedny byly znatelně míň detailní než jiné, ale měly extrémně živý, až koncertní zvuk, se skvělým podáním prostoru, k tomu skvělé, razantní ale ne dunivé spodky. Vedlejší místnost s bednami dc10audio Kabuki byly totéž, ale bez těch nedostatků. Byly o fous méně detailní než některé další, ale zněly přirozeně jak se staršími nahrávkami tak s moderní agresivnější hudbou při vyšších hlasitostech, měly perfektní podání prostoru, skvělé spodky (potřebuju je tam, ale nesnáším přebasované bedny) a celkově extrémně živý a muzikální zvuk. Riders on the storm od Doors byl na nich opravdu zážitek, ale nejen.
- Grimm Audio - jediné malé bedny, které hrály fakt dobře (a až tak malé nejsou). Nejdřív jsme u nich byli svědky super scénky - vysedával u nich ožralý vystavovatel co měl o patro níž Nautilusy a bavil se s pány co přivezly Grimmy, načež do místnosti vstoupil jakýsi navrátivší se člověk a prohlásil že ty Nautilusy hrají na hovno, a že na Grimmy nemají ani omylem :)). Odešli jsme protože se víc mluvilo než hrálo, a vrátili se těsně před šestou, kdy nás pánové přátelsky pozvali dál s tím že už za námi zavřou a začnou pomalu sklízet, jestli nevadí, a velmi ochotně nám pustili vlastní hudbu. Protože už nehrozilo že budeme vyhánět jiné návštěvníky, nechal jsem si pustit Tool, což byl dost zážitek, a na vyrovnání Indigo Jam Unit. Ty bedny se prodávají i jako studiové monitory a podle toho hrají - naprosto nekompromisně rovně, a to včetně perfektních spodků - úplně nechápu, jak v takhle malé místnosti a při takové hlasitosti mohly subbasy nedunět, ale neduněly - a to přestože kvůli blbé akustice, prťavé místnosti a hlasitosti už se ve středech zvuk v divokých pasážích (které byly v obou puštěných písničkách) trochu sléval. Kontrabas byl ale pořád naprosto čitelný. WTF? To bylo super, jen mi přišlo že podání prostoru prostě mají trošku horší, přirozeností podání se ale pro moje uši blížily některým elektrostatům, jen s mnohem lepšími basy. A ano, to "něco" díky čemu působily bedny dc10audio tak živě a muzikálně jim trochu chybělo, a měly trochu horší podání prostoru (což ale dost možná bylo i místností - místnost s dc10audio byla tak dvojnásobná) - kdybych měl říct jestli jsou lepší Grimmy nebo dc10audio, musel bych se hodně hodně rozhodovat, a nejradši bych měl doma oboje.
- Raidho Acoustic - perfektně akusticky vyřešená místnost, sloupovky vzhledem k velikosti měničů skvělé basy, úžasně přirozený zbytek spektra (páskové tweetery), dobrý výběr hudby. Sloupovky měly dva pětipalcové woofery a hrály dost dobře, i když kopnout do koulí úplně neuměly - se suby by byly určitě o něco lepší. I tak, moc hezký přirozený projev se super lokalizací. Naproti tomu regálovky s jedním wooferem už prostě na basech nestíhaly a duněly, a tak naopak vzhledem k velmi vysoké ceně hrály dost napiču. Zvláštní konstrukce.
- První všesměrové bedny které jsem slyšel - Duevel Enterprise, bohužel když jsem tam byl, měl zapojen tyhle, tj. ten nejlevnější model, ale wow - pouštěl nějakou klasiku, symfonický orchestr, a to podání prostoru bylo neuvěřitelné. Hodně tomu chyběly spodky a nebylo to nějak extra detailní, ale to co z toho lezlo znělo velice přirozeně, se skvělou lokalizací, a naprosto nebylo poznat kde jsou vlastně bedny. Kdyby do nich nevedl kabel, naprosto bych netušil co hraje. Super zážitek, škoda že to byla ultramalá místnost a furt plno, jinak bych tam strávil určitě víc času a nechal si pustit i jinou hudbu.