• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    SVANC
    SVANC --- ---
    DEIKSAC: Tenkrát jsem kupoval přesně ten typ molitanu, co mi byl doporučen. Působí prodyšně :). Taky je tam oproti projektu knihovna prakticky na celé zadní stěně. Na těch basech by se určitě ještě zapracovat dalo, nicméně když jsem to tenkrát s tím týpkem řešil, tak mi říkal, že to je obecně problém a to toleranční pole THX, co je v projektu, prý na basech nesplňují ani kina. A hlavně jsem pak už nějak neměl velkou motivaci, protože ten zvuk byl oproti jiným místnostem prostě někde jinde :).
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    tak lepsi vysledek mas hlavne nad 2000 Hz :-) ten "molitan" je prodysnej, nebo je to normalni mrtka? polomer 400 je hodne skromnej a nejaky zasadni efekty bych na nizsich frekvencich nez radove 200 Hz necekal, nicmene v pripade, ze by prodysnej nebyl, by to cely mohlo fungovat jako sirokopasmovej membranovej absorber. Plus oblozenej vytlumenej strop udela dost prace neb je to cely do nejaky miry pruzny. Pozornost bych jeste uprel na to chovani dole - propad na 31,5 Hz napr.
    SVANC
    SVANC --- ---
    DEIKSAC: Nedokážu ale posoudit, do jaké míry se na tom výrazně lepším výsledku oproti projektu podílejí dvě basové pasti, které v projektu nebyly (čtvrtkruhy molitanu o poloměru 400 mm a výšce přes dva metry ve dvou rozích).
    SVANC
    SVANC --- ---
    DEIKSAC: Ta spodní křivka je výsledek simulace, měření je ta horní.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    SVANC: tak zalezi na tom, jak to chces interpretovat, dle spodniho mereni ti doba dozvuku strme narusta od cca 250 Hz dolu, mimo arbitrarne stanoveny tolerancni pasmo ses od 150 Hz :-) spis by bylo vubec zajimavy videt charakteristiky a dozneni na ruznejch mistech prostoru (predpokladam, ze ten horni graf je neco podobnyho ale v malym rozliseni), to by se dal udelat presnejsi obrazek o efektivite uprav.
    SVANC
    SVANC --- ---
    DEIKSAC: Vzhledem k už postovanejm fotkám jsem to nezdůrazňoval, ale u stropu a izolace těchto tloušťek automaticky předpokládám akustické podhledy. A s nimi je pohltivost celkem rovnoměrná a velmi dobrá ještě na 125 Hz. Podle měření (graf na konci) začíná dozvuk narůstat až někde od 80 Hz dolů.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    SVANC: 20-30 centaku na stene je z hlediska nizkejch frekvenci nepodstatny,, nicmene to efektivne vybiję zbytek pasma.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Geddes třeba někde tvrdil, že vertikální odrazy jsou o něco menší problém, protože jsou odrazy z obou beden zpožděné stejně, takže ti tolik nerozbíjí stereo lokalizaci.
    SVANC
    SVANC --- ---
    F0B1C: DEIKSAC: U stropu se ale snadněji dosahuje větších tlouštěk izolace, což je podstatné na nižších kmitočtech. A asi málokdo by chtěl obětovat ztrátu 20 - 30 cm na stěnách. Každopádně pro pronájem o tom stejně nemá smysl uvažovat...
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    F0B1C: stejny jako steny, faktor pomeru vzdalenosti primyho/odrazenyho signalu a smerovy charakteristiky tvejch beden
    F0B1C
    F0B1C --- ---
    SVANC: to vypada super, bohuzel tohle je jen pronajem tak moc investovat nechci... umistil jsem nejakej nabytek a kvantum kytek, je to lepsi, zkusim jeste nejaky zavesy, pripadne molitany nebo rockwoll... chci dat neco kvalitnejsiho do prostoru pred/za repraky, nevim jaky vliv ma strop, to by se resilo obtizneji
    SVANC
    SVANC --- ---
    F0B1C: Když jsem řešil akustiku poslechovky, tak mi profík, který projektoval úpravy, tvrdil, že přínos těch jehlanů oproti rovné molitanové desce je minimální, na rozdíl od cenového rozdílu, který je značný. Tady je pár fotek pro inspiraci, materiál na místnost 6 x 4 m vyšel na cca 18 k. Na konci je i projektovaná versus změřená křivka dosaženého dozvuku. Jakou částku si představuješ pod tím low/mid cost?
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    F0B1C: Koberec/závěs/molitan/nějakej levnej akustickej panel.
    F0B1C
    F0B1C --- ---
    pls mam ted po stehovani problem s odrazy o stenu... jake je low/mid cost reseni pro plochu cca 3x4m?
    POLMO
    POLMO --- ---
    kriste, co je to za cenu? niekto tu je viac padnuty na hlavu ako u Xavian.
    SVANC
    SVANC --- ---
    Koukám, že u reprobeden, kde jsou rozdíly ve zvuku evidentní, se příliš neshodnou (velmi eufemisticky řečeno) ani lidi, kteří sami sebe pokládají za znalce. Zato tam, kde objektivní důkaz slyšitelnosti rozdílů neexistuje, panuje shoda, že dražší je lepší :).
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Máte už v Brně ORL žejo :)

    Dynaudio confidence c1: úbytek na basech -3dB na 32,5Hz
    Stereophile : nejvyšší kategorie A
    Audio de: mezi třemi nejlepšími stojanovými reproduktory

    Když dojdete stejně jako já ke zjištění, že s C1 prakticky nemá smysl v současné době žádnou jinou stojanovou reprosoustavu porovnávat, nabízí se otázka, zda-li je má smysl porovnávat s klasickými podlahovými konstrukcemi. Nechci brát nikomu iluze, ale i v tomto případě tahle Dynaudia hbitě odstřelují jednoho konkurenta za druhým. Z výhod, které poskytuje malý kabinet a s tím související kontrola rezonancí, odrazů a interakcí měničů, vytěžili konstruktéři Dynaudio maximum. Musíte jít hodně vysoko, abyste našli C1 vážného konkurenta a ve finále skončíte u prostého faktu, že velkoobjemová soustava dokáže lépe zprostředkovat concerto grande, ani ne tak tím, že by šla hlouběji (ve své poslechové místnosti jsem u C1 naměřil úbytek -3dB na 34Hz!), ale tím, že dokáže vytvořit dostatečný akustický tlak i ve větších prostorách. Porazit Confidence C1 ovšem vyžaduje značně dobře zvládnutou kontrolu basů až do nejnižších registrů, s čímž má 80% reproduktorů, které jsou na trhu, menší či větší problémy a jsou značky, které navzdory proslulým jmenovkám a cenovkám s mnoha nulami na konci tento problém nemají zvládnutý vůbec, proto je raději netestujeme. V běžných poslechových prostorách našich typizovaných obýváků do 30m2 prostě Confidence C1 nemají vážné soupeře. Audiodrom
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Neschopnost přenést hluboké frekvence v akceptovatelné kvalitě má vždy detrimentální efekt na veškerý zbytek pásma, všechno se to zkurví. Jedině plnorozsahové bedny dokážou zahrát slušně i středy a vejšky, jinými slovy zprostředkovat realistický zážitek. Jak tohle není splněno, tak to pak různě křičí, huhlá, tlačí a jiné běžné vady malých aparátů. Jsou to spojené nádoby :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Téměř pro všechny doslýchavé, vyjma basových plnopásmových uctívačů varhaního pedálu 22 Hz v plné síle :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam