• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    VINCENT_V
    VINCENT_V --- ---
    Mam otazku na spravne zapojeni. Mam takovy plan a nevim jestli je realny. Jiz vlastnim par aktivnich Adam A7 + aktivni Adam SUB 7. Main stereo jde do subace pres crossover a ten napaji bedny. Lze samozrejme zapojit i zvlast. A ted.. chtel bych 5.1, ale chci pouzit Adamy, jsem na ne zvykly. Napad je koupit si par pasivnich surround beden (nechci ke stropu tahat jeste elektriku) a 5.1 zesilovac s PRE OUT vystupy. Do zesiku bych vedl digi signal S/PDIF z externi zvukovky, nebo radeji optical? Na pre outy bych zapojil stavajici aktivni bedny a na zesileny vystup surroundy. Jeste uplne nevim jestli je lepsi SUB pripojit na samostatny pre out vystup, nebo jak jsem popisoval - propojenim SUB s reproduktory. Predpokladam ze doporucite do samostatneho vystupu protoze filmovy mastering je tak optimalizovany? Ale tak jako tak, bude to fungovat?
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Pokud má někdo chuť a škváru vlastnit nějakou tu raritku...

    Ultimate Century "Ensemble" , Technics SU-A2 SE-A1 SB-10000 RS-1 for sale.
    http://www.audioscope.net/ultimate-century-ensemble-technics-sua2-sea1-sb10000-rs1-p-1786.html
    POLMO
    POLMO --- ---
    MACHALIK: A co konstantna smerovost? :)
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: To se bude dělat taky, časem. Dneska povezu všechnu tu elektroniku do servisu.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    to není tak, že by měly zásadní vliv, to je jen průvodní jev. jestli jsou ty data z těch středobasů nefiltrovaný, pak je 180 příliš nízko. každopádně bych si ty měniče vymontoval a ozkoušel na stejnym zesíku/ozvučnici, ať je to srovnatelný
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Stran středobasů: myslel jsem to tak, že v rámci jedné bedny se jim podařilo spárovat repráky v rámci desítky Hz: levá má u jednoho měniče dva peaky na 90 a 120 Hz, u druhýho na 100 a 130 Hz (peak cca 1.2 Ohm). Druhá věc je spárování v rámci celýho páru beden, tam je to, jak říkáš: pravá bedna je o oktávu jinde a navíc má jen jeden peak per měnič (odhadem 160 a 180 Hz, peak cca 1.5 Ohm).

    Dělička by měla být na cca 180 Hz, takže - alespoň u těch repro v levé bedně - by tyhle rozdíly snad nemusely tolik vadit, ale samozřejmě by bylo lepší, kdyby to bylo spárovaný dokonale. To se bohužel nepodaří udělat, i kdybych sehnal další dva tyhle FS41RP, tak by mohly mít impedanci zase úplně jinak.



    Osobně si nemyslím, že rozdíly v impedancích (oblast 90-180 Hz) mají vliv na ty šílenosti v SPL:





    Zatímco SPL bylo měřený v bedně = po průchodu veškerou elektronikou vč. výhybek, řadičů, konců atd., tak impedance jsou bez ničeho. Pročež, bez kompletního servisu elektroniky, těm SPL měřením zatím nepřikládám velkou váhu. Možná nesprávně, to nevylučuju.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    to je buřt, stejně jde pin 2 na invertující vstup toho operáku
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: To jsem posral, dal jsem ilustrační fotku z jinýho páru, kde je 4pin konektor (Burmester standard). Moje mají standardní 3pin:

    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    kazdopadne uz jenom vymena vsech kondikuv modulech by mela byt znat a cekjal bych zmizeni rozdilu mezi xlr/rca na vyssich frekvencich u "right" speaker
    MACHALIK: jo u ty impedance jo, ale nerikal bych desitky hz, u tech stredobasu mas u jednotlivejch repraku impedancni peaky celou oktavu od sebe, proto ty ruzne divoky propady. Rozhodne bys moh zkusit promerit vsechny v ty ozvucnici, ktera se chova nejlip, coz je dle myho "top lef midbass"
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: tak standard xlr je 1 zem 2 hot 3 cold, takze jejich vstup je nestandard. kazdopadne dava smysl si tam dat 3pin a zapojit ho spravne
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Filcový tlumení je vidět zde, jsou tam dva pásky symerticky:



    On to teda není filc, ale pracovně tomu tak říkám.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: Ta variabilita bude záležet na tom, jak je vypnutá folie, jak je vymačkaný takový filcový tlumení pod ní atd. Je třeba vzít v úvahu, že ty rozdíly jsou v desítkách Hz a desetinách Ohmu, tak strašný to zase není. Bylo to měřený přímo ze zvukovky, bez konce. Na téhle fotce je vidět setup měření: na svorky repráku se připojily krokodýlky ze zvukovky a šumělo se:



    Plus každá bedna má vzadu trimmery, kterýma si lze doladit úrovně jednotlivých repráků, aby se daly kompenzovat případný nesrovnalosti v úrovních:



    Jinak to přepólování RCA vůči XLR se děje zde (poradil Wronski v poště):

    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    MACHALIK: ty repraky maj slusnou variabilitu :-) ty mereni jsou predpokladam vsechny delany na stejnym zesiku? ten otočenej impuls xlr vs rca - prostě uvažuj, že tam je nějakej sumační obvod, kterej neřešil polaritu jednotlivejch vstupů
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TOMATSU: Kamoš má Valhally (to jsou myslím reprokáble) a pochvaluje si, že lepší nikdy neměl.

    Jinak ty Nojtriky mám taky, akorát nejsou nějak extra bytelný. Kamošovi se podařilo z jednoho z nich vylomit ten středovej pin při manipulaci.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    TOMATSU: Čekoval jsem Heimdall 2 rca. Byl jsem zvědavej na ten pověstnej charakter Nordost. Imo patří přesně do svý cenový kategorie. Dělá svou práci dobře. Charakterem podobnej Clearaudio silverline. Čistej, přehlednej, transparentní.
    Ovšem znám kabliky za 1/2- 1/3 ceny, kerý jsou otevřenější, vyváženější, dynamičtější, muzikálnější. Kochal jsem se asi 3 dny tou čitelností a precizním podáním výšek ale ten punč, co člověka nutí si radostně poklepávat noho do rytmu tam nebyl.
    Crystal Cable Piccolo o fous lepší, jemnější, lepší středy. V obou případech ale na úkor středobasů a jisté zpěvné bohatosti na středech oproti Krautwie guru např. kerej zdaleka nejni tak čistej, semtam až moc chlupatej ale je rychlejší- prostě šlape.
    Starej dobrej stříbrnej Kw 4ltd je pak strčil do kapsy o třídu všechny. Musel jsem vstát a podívat se esi se nedojebalo řízení otáček na gramci, jak to najednou začalo svižně upalovat :)
    Neutriky jsou imo ok, mám je jedný staně toho kw 4. Na druhou stranu jsem místo původního phono din naletoval WBT. Pravdou je, že guru s Eichmany dělaj kouzelný středy a jdou nejvíc odspoda, co jsem slyšel ale přičítal jsem to tomu kabelu.

    TOMATSU
    TOMATSU --- ---
    MACHALIK: Nejsou moc maly ? :)) Tez drzim palce, tyhle almary si to zaslouzi.
    TEDDYBEDDY: Co za kable od Nordostu jsi zkousel ? Ja na N nedam dopustit - pouzivam od nich TYR ( xlr + RCA ) + Brahmu ( MF 550K ) a Vishnu ( Audia Flight pre + CD TWO )
    Poslednim prirustkem je N. silver shadow.
    Me nejvic vyhovuji ( zmeny ve zvuku jsem nejak nezaregistroval ) tyto : http://www.neutrik.com/en/phono-rca/profi-cable-connectors/ ( i Nordost je treba pouziva )
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Držím palce Jirko. Bohulibý projekt.
    Já jako správnej vinyl junkie jsem poslední dobou čekoval legitimitu upřednostňování nízkonapěťových MC přenosek před vysokonapěťovými. Souběžně mi ze zvědavosti prošly rukama/ řetězcem nejvyhlášenější hitovky ze světa kabeláže jako Nordost a Crystal cable.
    A jako definitivně úchylnej technoid chystám nový experimenty s rca konektory. Interesantní match např. zde " http://www.6moons.com/audioreviews/connectors/connectors.html
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    Zalozil jsem vlakno tady, treba mi nekdo neco napise: http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&back=1&sort=lpost&forum_id=225&thread=3457

    Moc v to vsak nedoufam. Je to velka vzacnost, nad to tak trochu bastl a v neposledni rade mam pocit, ze se vsichni borci, co na tom kdysi spolupracovali, museli v minulosti pohadat, protoze to radiovy ticho, ktery dostavam z oficialnich mist na svoje dotazy, je ohlusujici.

    Drzte palce. Jsou podle me jediny mimo DACH.
    WRONSKI
    WRONSKI --- ---
    MACHALIK: Zajima, doufam, ze budes informovat o updatech.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam