• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    TOPICZ
    TOPICZ --- ---
    Nemáte prosím tip, kde by mi převedli do digitální podoby LP desku? Ideálně na počkání Praha-centrum.. Dík
    MVEK
    MVEK --- ---
    Jen takový povzdech, je to záhada, ale nemusím ji řešit...

    Starý počítač, optický výstup, optický kabel a DAC - 192 kHz jsem tam nedostal (jen 96), nebo přesněji poprvé jakoby "zkresleně", jako když to chrchlá a pak už nic, DAC hlásil Signal Unlock, což hlásí i když je počítač vypnutý a neteče tam nic.
    Nic neteklo na integrovanou zvukovku i na levnější Xonar.

    Nový počítač se stejnými Win, kabelem a DAC najednou na 192 jede.
    Jediná věc, která se ještě "změnila", je urovnání optického kabelu, přerovnával jsem ho a přemotával rezervní smyčku, ale že by mohl předtím být "skřípnutý" si nemyslím.
    ENGUMAZ
    ENGUMAZ --- ---
    MVEK
    MVEK --- ---
    VOZKA: Ano, ohledně vzorkovací frekvence jsem četl i anglickou analýzu, že samotné soubory na přehrání ve vyšší frekvenci mohou škodit kvalitě viz Nyuqist-Shannon sampling theorem na wikipedii nebo též https://people.xiph.org/~xiphmont/demo/neil-young.html (ale vyšší frekvenci při nahrávání podle toho smysl má). K tomu se ale stavím indiferentně. Logicky to zní, ale neznám tolik (a nemám tolik času, abych se tomu věnoval), abych to mohl přijmout nebo odmítnout.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MVEK: Zvuk zůstává až do konverze na konci optiky v digitálu. Na kvalitě zvukovky přesto teoreticky záleží protože DAC se řídí časovacím signálem který je po optice posílán, a tedy jitter v signálu může zkreslení jeho výstupu ovlivnit. V praxi každý slušný DAC má kvalitní obvody na potlačení jitteru a nemyslím, že by slyšitelnost něčeho takového byla kdy ve slepém testu ukázána. Obzvlášť u sestavy v téhle ceně bych to vůbec neřešil. 192/96 kHz samplerate taky neřeš, overkill je obojí - vyšší vzorkovací frekvence jen zvyšuje horní hranici přenášených frekvencí daleko nad slyšitelné spektrum, což většinou ničemu neublíží, ale ani ničemu nepomůže.
    MVEK
    MVEK --- ---
    Bude to napůl lama dotaz, ale nedobral jsem se zatím k tomu, jestli při propojení zdrojového zařízení (počítač se vším možným od mp3 až po FLAC nebo taky filmový Blu-Ray) a DAC se stereo reproduktory optickým kabelem záleží na kvalitě zvukovky, nebo ne. Zkrátka, jestli se zvuk z FLACu obvykle nejprve převádí do analogu, a pak opět do digitálu zvukovkou, nebo jestli jdou data rovnou a tedy na kvalitě zvukovky nezáleží.

    Nově sestavený počítač má nyní integrovaný Realtek ALC1220, zdrojem je vše možné: mp3, DVD, BR, streamované video, ale i FLAC
    DAC je minisystém Marantz M-CR-611 (s bednami DYNAUDIO Emit M20, případně nějaký kabelový Senheiser kolem tisícovky nebo pár let starší AKG bezdrát asi za pět), z nějakého důvodu mi bere jen 96 kHz na optice, ačkoliv by měl umět i 192 (a 192 kHz FLAC přímo z USB přehrát umí), ale nejsem takový audiofil, abych si myslel, že 96 od 192 rozliším, tak jsem líný reklamovat:-).

    Měl jsem Xonar DSX, jenže jsem zjistil, že je vadný až po záruce. Při využití stereo jacku mi shodil počítač tak jednou měsíčně, když jsem začal používat optický výstup, bylo to skoro denně.
    Proto váhám, jestli to opravdu potřebuji. Jak asi je vidět, nejsem extra audiofil, ale zase lepší bedny jsem si po dvou hodinách ve studiu přece jen vybral a na flacy (z CD, ale i ty s vyšším vzorkováním) přecházím.

    (Jo, ještě můžu zkusit vrazit ten Xonar do nového počítače, třeba se s ním bude mít rád víc.)
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    cau, nemate nekdo starej nefunkcni tascam portastudio 424? mam tam zlamane kolecko pro odskakovani hlavy v kazetaku. konkretne https://nemecko.ubal.to/tascam/lab-front-orez.jpg - nevite pripadne, kde ho splasit? (uvazuji i o variante nekde ho vytisknout ci odlit, ale pokud by se nekomu valelo nevyuzite, proc se s tim srat...) Dik
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    NECROMAN: Peníze obdobný, ale stále je citlivost 90 vs. 93 a frekvenční rozsah předních beden (37 – 26 000) vs. (25 - 32.000 Hz) plus jedna bedna Jamo má 12,7kg zatímco Dynavoice váží 27 kg!

    Hele, já ty Jama neslyšel, tak nemůžu nic říct ale když se Ti líbí, prostě si je kup. Taky by nemělo být nic těžkého si obě sady repráků (s Tvým zesilovačem) někde poslechnout.
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    ALI_GATOR: obývák s kuchyní má cca 5x5m. Je i varianta bez subwooferu za podobné peníze
    B4B39198-3283-469B-8F9F-AE6CFDAD732B
    https://www.mall.cz/sestavy-reproduktoru/jamo-s809hcs-cerny
    ALI_GATOR
    ALI_GATOR --- ---
    NECROMAN: Jestli Ti to receiver utáhne, tak proč ne. Proč vlastně potřebuješ sub, máš velkou místnost? Tyhle repráčky jsou levnější a basů mají dost:
    Dynavoice Challenger M-65 EX (5.0-set černý v.4) | YAMAHA SHOP, YAMAHA AUDIO, PREMIUM HIFI
    https://www.yamaha-shop.cz/...5-1-Repro-sety/0/5/2811-Dynavoice-Challenger-M-65-EX-5-0-set-cerny-v-4

    Slyšel jsem je v rodinném domku a naprosto super..
    NECROMAN
    NECROMAN --- ---
    Plánuji upgrade HiFi k domácímu kinu, nějaké 5.1. Teď mám nějaké lowend 15 let staré Yamaha repráčky.
    Uvažuji o tomto: Jamo S 809 HCS - brát, nebrat?
    Jamo S 809 HCS 10 (černé) | YAMAHA SHOP, YAMAHA AUDIO, PREMIUM HIFI
    https://www.yamaha-shop.cz/...yamaha-audio-cz/eshop/35-1-Repro-sety/0/5/2045-Jamo-S-809-HCS-10-cerne
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    Nasel jsem zajimavej katalog, mozna se bude hodit

    Manual Library - HiFi Engine
    https://www.hifiengine.com/manual-library.shtml
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    ADAM: 1. Zvažovali jsme to, ale v současnosti je problém něco takového udělat dost kvalitně za rozumnou cenu když nemáš výhodu economy of scale jako velké firmy. Plus jsme si říkali že když už tam stejně kabel být musí, tak klasický reprokabel má tu výhodu že může být výrazně tenčí a je k němu větší výběr materiálů a barev.

    Zasilovač na obrázcích (s výjimkou toho "kavárenského" s červeno žlutým gradientem) je, je to ta malá černá krabička vpravo dole.

    2. Podobně jako první bod, je to něco k čemu se budeme časem vracet a sledovat jak se budou vyvíjet ceny hardwaru a náročnost vývoje, v tuhle chvíli to na pořadu dne není.
    ADAM
    ADAM --- ---
    VOZKA: zajímavé.

    Já mám doma podobné repráky. A mají něco navíc, co by mi tady chybělo:
    1. Jsou aktivní a mezi sebou komunikuji bezdrátově. Takže krom elektriky nepotřebuji kabel. Z hlediska designu u takhle vypadajicich repro docela zásadní. Neumím si na těch tvých obrázcích představit dole pod repro zesilovač s kabely.

    2. WiFi konektivita a multiroom. Je to fain, Kdyz je dáš do více místností současně.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Snad tu nikoho neurazí promo vlastního projektu.

    Narazil jsem na následující problém: chci si pořídit kvalitní zvuk k počítači, do pracovny, do ložnice, do kuchyně k vaření a podobně, mám vyšší standardy na zvuk protože jsem zvyklý na velké hifi, ale nechci domů další velké repráky protože to zabírá moc prostoru a vzhledově se to na ta místa nehodí.

    Přenosná bluetooth blbost nepřichází v úvahu kvůli zvuku. Poslední léta spousta lidí pro podobné účely kupuje studiové monitory, které většinou splňují požadavky na kvalitu zvuku, ale jsou nevzhledné a nepraktické z hlediska konektivity, kabelů atp. Hifi regálovky taky nejsou žádná hitparáda, navíc nemívají kontrolovanou direktivitu, která zvuku v horší akustice dost pomůže. A dál už moc variant nezbývá.

    Proto jsme vyvinuli set hlook audio Canvas: ploché nástěnné reprosoustavy, které jsou navržené pro použití v běžné domácí akustice a vypadají jako panely potažené celoplošně potištěnou látkou, jejíž vzhled si můžete zvolit. Dodávané jsou s kompaktním zesilovačem s podporou Bluetooth.

    Web s více informacemi a obrázky najdete zde:
    Canvas loudspeakers | hlook audio
    https://www.hlookaudio.cz/

    Vynikajícího zvuku v akusticky neideálních místnostech dosahujeme jednak použitím bodového zdroje zvuku s plochou fázovou charakteristikou, a jednak nízkou tloušťkou a užší direktivitou, díky kterým potlačujeme negativní vliv stěny a odrazivých ploch v okolí na zvuk. Jsou tedy ideální do menších místností, k poslechu z blízka nebo pro poslech na pozadí kdekoliv. I v horší akustice nabídnou přirozené a čitelné středy a dobré podání prostoru.

    Reprosoustavy Canvas díky nízké váze nepotřebují žádný speciální držák na zeď, u pevných stěn stačí i větší skoba. Fungují stejně dobře i jen tak postavené v polici či na skříni, vertikálně i horizontálně, podmínkou je pouze umístění u zdi.

    Ze začátku nabízíme především decentní minimalistické designy, které jsou v interiéru co nejuniverzálnější, ale tisková technologie zvládne i foto kvalitu.

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MAJA: Pokud zdroj slyšitelně píská, tak je to dobrý důvod k výměně za něco rozumějšího, ale ten Topping měří fakt dobře i s dodávaným zdrojem, vůbec bych se toho nebál.
    MAJA
    MAJA --- ---
    ROMANICAK: Taky záleží na provedení ... tyhle malé levné čínské krabičky nevzbuzují důvěru, půlku z nich slyším a pískot se mění se zátěží.

    U mého Cambridge Audio zvukový rozdíl spínaný zdroj vs. aku není tak drastický.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    MAJA:
    Spinany zdroj nemusi byt vubec prekazka - naopak. Byly vyvinuty jako nutnost pro pripady kde je potreba tvrda a rychla odezva a taky maji mnohem vyssi ucinnost a eliminaci ruseni.
    GIF_242
    GIF_242 --- ---
    MAJA: GAS?
    No já ten Topping popravdě beru zatím tak jakože na zkoušku, ale předpokládám, že pokud se to nějak nepokazí, tak mi to asi bude vyhovovat. A zdroj jasný, to se pořeší.

    Až to dorazí, tak budu porovnávat Schiit Audio Fulla 2, FiiO E10K Olympus 2 a Topping D30 uvidíme, třeba to bude všechno stejný a bude klid :-D
    MAJA
    MAJA --- ---
    GIF_242: Nevypadá zle, stejně jako u dacmagic se mi nelíbí ten malý spínaný zdroj ... ale to není problém vyměnit. Zajímalo by mě porovnání, ale naštěstí už mě GAS z většiny přešel :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam