• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Klipsche hrají vedle jinÿch značek s bēžnou citlivostí často hlasitēji, čili i na poslech jsou citlivējší..
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    ROMANICAK: Já myslel, ze CD vzniklo kvůli eliminaci kontaktního snímání, kde se u gramce odjíždí jak hrot tak nosič. Navíc to šumí a praská.
    Také jsou CD ponēkud kompaktnējší než LP a lépe se s nimi manipuluje, jakož I cestuje.
    V autē je LP také ponēkud asi nevhodné, ač vím, že I gramce do aut se v dobē nejvētší slávy dēlaly..
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    Srovnání reálné a udávané citlivosti 35 reprosoustav, které zatím měřil Amir z audiosciencereview.com (používá velmi přesný Klippel Near Field Scanner):
    Speaker Sensitivity: Advertised vs Measured | Audio Science Review (ASR) Forum
    https://www.audiosciencereview.com/....php?threads/speaker-sensitivity-advertised-vs-measured.14072/

    tl;dr: skoro všichni zaokrouhlují nahoru, ale většinou je to max o půl decibelu, i když i solidní výrobci (KEF, JBL) si občas přidají přes 1,5 dB, což mi osobně přijde nezanedbatelné. Pravděpodobně to není tím, že by si číslo vymýšleli, ale tím, že citlivost měří jinak (jiné pásmo, jinak průměrované...), aby dopadla o kousek líp.

    Výjimkou je Klipsch, který si buďto vymýšlí úplně anebo schválně měří ve výrazně jiných akustických podmínkách než je standardní, u R-41M si přidává 4 dB a u RP-600M dokonce 8 dB - to je subjektivně zhruba zdvojnásobení hlasitosti. 8 dB by jim na měření přibylo možná kdyby je měřili zabudované přímo v rohu místnosti kde se stýkají dvě stěny a podlaha nebo strop, což je samozřejmě zcela nevypovídající.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    BREGALAD:
    "digitál bude mít méně informací" Ano, pokud mluvis pouze teoreticky. Praxe je vsak jina.

    Teorie jakt takz plati, pokud mluvis o ceste: analogova nahravka ze studia (pasky) --> mix a Master pro CD (digitalizace AAD nebo ADD)--> CD nosic.

    Ovsem uz to neplati pokud to chces porovnat s cestou: analogova nahravka ze studia (pasky) --> mix a Master pro vinyl (viz odkaz nize) --> lisovani desek

    Pri analogovem zpracovani a naslednym lisovani desek vstupuje do hry tolik faktoru, ze prakticky neni mozne dodrzet puvodni kvalitu studiove nahravky. Ta se vzdy bude vyrazne lisit od CD a troufam si rict, ze bude vzdy horsi z hlediska prenesene puvodni informace. Mimochodem prave to byl jeden z hlavnich duvdu proc se vynalezla digitalizace zvuku a CD nosice.

    Jak se masteruje pro vinyl:
    Vinyl master | GZ Media
    http://www.gzmedia.com/...icka-podpora/Objednavani-v-GZ-podklady/Priprava-podkladu/Vinyl-master.aspx
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    LAUNCHER: Ještě muzes zkusit sluchatka Beyerdynamics Aventho Wireless (sakra bezdrátové znamená BT a to znamená digitální kur.ení audio signálu jeho přizpůsobení digitálnímu přenosu původní pro audio nevhodnou cestou).
    Do těch sluchátek dali technologii, která změří posluchači sluch a následně aplikuje na poslouchanou nahrávku, kterou uzpůsobí nedokonalostem konkrétního sluchového aparátu onoho jedince.
    Jsou tam zajímavé rozdíly.. ;-)
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    VOZKA: Výborný tip - díky za něj..
    BREGALAD
    BREGALAD --- ---
    ROMANICAK: Ono je to tak jako vždycky zejména o nahrávce. Na otázku - co je lepší - zda do digitálního formátu 16bit/44.1 kHZ zakodovany signál (který je nějak předtím zpracován - znáte ty zkratky AAD, ADD, DDD že?)
    A nebo Analog (těžko říct jestli to netočili také digitálně, že? A až potom z toho dělali Master z něhož lisovali desky (a kolik těch desek bylo - neboť se samozřejmě matrice lisováním opotřebovává).
    Na tuto otázku nechť si odpoví každý sám.
    Analog by tedy měl být přesnou analogií zvukového vlnění a tedy - rozhodně digitál bude mít méně informací.
    Zajímavá je fotka třeba ze studia Stockfisch records, když si vzpomenu, až přijdu v pondělí do studia, nafotím ji a dám ji sem (Mám ji v HIFÍku na obrázku..) To je nahrávací studio umožňující DMM - Direct Metal Mastering. Tedy přímou výrobu Masteru pro lisivání LP z výstupu masteringového stolu. Zajímavé info o tomto procesu a srovnání dvou záznamů z klasického KP a DMM-LP je na přívalu u Stockfisch Records LP výběru Vol. (Mám ve studiu tři kusy k prodeji). Pak jde jen o to, aby ty detaily z desky dobře vytěžila kvalitní přenoska, která nebude zrovna laserová.
    CROME
    CROME --- ---
    TEDDYBEDDY: Nevim linku z gramce i cd si namerim a dokonce i kvalititativne a naprosto objektivne zanalyzuji...
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    Neverim, protoze to z technickyho hlediska neni mozny. Ale treba me tim merenim na kvalitne nastavenym gramci presvedcis, ze se mylim?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Nevěříš, pár nemáš zkušenost s dobře nastaveným kvalitním gramcem. Co takhle změřit rozdíl mezi Dom Perignon a Bohemia sektem? Co myslíš, že asitak "naměříš"? ;)
    https://youtu.be/3KfpGag03z8
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    TEDDYBEDDY:
    "hraje prostě gramec v daný cenový kategorii líp než digitál" - dokaz to, jinak tomu neuverim. Merenim, ne subjektivnima pocitama svejma nebo prevzatejma z reklamnich casopisu/webu.

    Nebo vysvetli jak presne to myslis, protoze ja to pochopil tak, ze kdyz poskladam gramec+prenoska+raminko+predzesilovac za 25K a cdplayer za 25K, a napojim to na stejnej (integrovanej?) zesilovac, tak gramec bude hrat lip. A tomu proste neverim.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    LAUNCHER: Takhle. Set raménka, přenosky a předzesilovače s gramcem a zbytkem řetězce se ladí třeba rok. A 90% českejch studií má zapojenej základní setup í drahejch gramců, s nějakým základním ekonomickým předzesíkem ( nedejbože integrovaným phono) a hotovo. Ale když se tomu dá nejaká péče, hraje prostě gramec v daný cenový kategorii líp než digitál.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VOZKA: před časem jsem tu představoval vlastní projekt reprosoustav hlook audio Canvas. Zrovna u repráků je fakt blbý, když si je člověk nemůže prohlídnout a poslechnout, takže jsme už v té době jednali o nějakém umístění na veřejném místě v Praze, což dočasně padlo kvůli karanténě, ale teď máme dočasnou náhradu: ve spolupráci s malířem a muzikantem Danem Vlčkem a studentským podcastem Until Further Notice jsme vyrobili dva páry reprosoustav s potisky na míru pro čtyřkanálovou zvukovou instalaci, která ode dneška poběží v Praze na Žižkově v Lucie Drdova Gallery v rámci kolektivní výstavy s názvem Still.

    Není to úplně ideální místo k posouzení kvality protože zvuky které budou z repráků hrát budou nejspíš celkem lo-fi (ještě jsem finální verzi neslyšel, autor je dokončoval dneska přes noc) a protože celá výstava je organizovaná hrozně na rychlo a na návrh a výrobu bylo pět pracovních dní, museli jsme použít o kousek méně kvalitní metody na potisk a (dočasný) potah reprosoustav. Ale protože se naše repráky na takovéhle projekty vyloženě hodí a rádi podpoříme mladé umělce, rozhodli jsme se do toho jít a výsledek se nám líbí.

    "Vernisáž" probíhá průběžně dnes od 14 do 19 hodin, aby se na místě nesrocovalo větší množství lidí, a výstava potrvá tři týdny.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistr slova – AutoRevue.cz
    https://www.autorevue.cz/...elicia-kdysi-prosla-i-testem-top-gearu-uz-tehdy-byl-clarkson-mistr-slova
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    LAUNCHER:
    Ono je to taky hodne o tom masteringu. Pro CD a pro vinyl se dela uplne jinak, coz pri primym porovnani bude zcela jiste slyset. Pamatuju si jak jsem vydaval kdysi svoji desku a jak jsem se hloupe hadal v lodenici ze takhle to znit nema a ze to nekdo po ceste podelal. Pak se jednoduse zjistilo, ze nektery basovy casti proste na vinyl neni mozny dostat aniz by se tim pokurvil zbytek spektra, musel jsem to ozelit. Digital s nejakym vyssim vzorkovanim dopadne v poslechovych testech i na mereni vzdy lip nez vinyl, bude mnohem vernejsi. Desky zas maji kouzlo v urcitym zvukovym zabarveno, podle materialu a taky podle masteringu. Kazdymu neco vyhovuje a neco ne.

    Mimochodem ted jsem hledal nejaky Bjork starsi veci ve FLAC (na eshopu to neni) a strasne me pobavilo, ze nekdo ripuje vinyly v 24/96 na extremne drahym gearu a vydava to za super kvalitu. Kdyz si to ale stahnes, je to prisernost na etnou oproti CD verzim.
    MAJA
    MAJA --- ---
    V praxi chce člověk poslouchat hudbu, která se mu líbí a většina není zvukově žádný zázrak. Nebo se přeorientuje jen na vynikající nahrávky alá bum-cink jazz, Diana Krall od Chesky records apod.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TEDDYBEDDY: Mam netrenovane usi. Ac jsem si cely zivot sluch setril a slysim na muj vek v lehkem nadrumeru, je mi 40 let.

    Jsem nenarocny posluchac - Typicky hudbu posloucham z Google Music na sluchatkach Sony WF-1000XM3. Co je mi znamo, vetsinou to na G-M maji ulozeno jako 320kb MP3. Nasledne se ta MP3 prozene rekompresi do AAC a posle pres Bluetooth do sluchatek.

    V poslechovem studiu s dobrou akustikou jsem si na elektrostatyckych reproduktorech poustel proti sobe hudbu obcas z Google Music + Bluetooth, obcas z Windows PC ve FLAC pres digitalni vystup. Toto jsem porovnaval proti mmj opravdu drahemu gramofonu. Pri "mych" pokusech jsem sedel v idealnim stredu, na polohu posluchace jsou elektrostaty velmi narocne.

    Ve studiu byly i jine drahe repro, ale ty elektrostaty mi znely nejlepe - pokud clovek sedel ve stredu.

    O vse se staral clovek, ktery tomu rozumi a kteremu se moje pokusy s BT sice nelibily, ale toleroval je.

    Zkousely se ruzne alba, me nejvic zajimala The Wall od Pink Floyd.

    Digital znel pro me usi mnohem lepe nez gramofon, at uz FLAC pres digitalni vystup, nebo Google Music pres Bluetooth.

    Nevylucuji, ze nekdo by to mel obracene. Kazdopadne ja mam vybrano po zbytek zivota.
    MAJA
    MAJA --- ---
    Já to naštěstí u BVAudio nemusel rozebírat celé - musel bych odpájet výkonové tranzistory, abych se dostal k desce z druhé strany a to se mi nechtělo. Naštěstí jsem se k vývodům kondenzátorů dostal bokem trafopájkou (vývody tranzistorů apod. jsem raději před pájením zkratoval, aby do nich neproniklo nic z té trafopájky).

    Je to poctivě udělané, ale je znát doba vzniku - třeba standby žere 24W, protože se trvale napájí předzesilovač :-) Vypínám ze sítě, už se pracuje na filtru s oddělovacím 3kW trafem, kterým to budu mimo jiné i za/vypínat.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    MAJA:
    Jj, uz mi to rikalo vic lidi, vcetne myho kamose vyvojare elektroniky, kteryho uz jsem tady zminoval v souvislosti s repro kabelazi.

    Jen se k tomu nejak nemuzu rozhoupat u toho svyho Denon AVC-A1HDA . Je to pomerne slozitej stroj, rozborka a sborka neni uplne easy a navic tim ztratim zaruku, je tam plomba ( bazarista z Ostravy mi dal 1 rok!).

    MAJA
    MAJA --- ---
    ROMANICAK: Zrovna u těch stounů jsem si říkal, že je to prostě průměrná rocková nahrávka a ono to rozkvetlo po upgradu hifi.

    Mimochodem výměna kondenzátorů ve zdroji zesíku, pokud je pár let starý, je dobrý upgrade hifi s výborným poměrem cena/výkon :-) Vyzkoušeno na mém letitém BV Audio ... těch 600 za nové značkové vyhlazovací elyty se vyplatilo mnohonásobně víc než stálo.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam