• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    AMAROKHIFI & TOP AUDIO
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    MAJA:
    Taky jsem na to parkrat narazil. Otazek je hned nekolik.

    Pro co byla nahravka primarne masterovana? Jestli pro dnesni srackoprehravace typu iphone+bt repro nebo aby to v aute bylo slyset, coz znamena drtivou vetsinu dnesni CD (+online) produkce). A to kolikrat zalezi jestli mas puvodni original nebo nejakej pozdeji vydanej remaster. A to muze vyustit v to, ze na srackoprehravacich to zni dobre, protoze to ma vetsinou plochou dynamiku - veskere stopy jsou vzdy natolik nahlas, aby byly vzdy slyset a rozpoznatelny od ostatnich. Nemusi to bejt nutne hruba komprese, coz taky muze byt duvod, proc to na necem poradnym zdanlive zni slusne.

    A proc to na HiFi nezni dobre? Tak to by chtelo vic podrobnosti - co je to za pristroje, jak jsou propojeny, jestli tam neleze nejakej bordel z 230V, jak je to stary a jak moc pouzivany (filtracni kondiky, vyseptany repro)...nebo je to proste jen neco, co nezvlada ostrejsi dynamiku vice nastroju najednou? Jak "priserne" to vlastne zni?
    KOUMAK
    KOUMAK --- ---
    NOIZER: Děkuju za reakci :-)
    NOIZER
    NOIZER --- ---
    Mate prosim nekdo zkusenost s/referenci na Quadral Hurrican MK II?
    CLOJSTER
    CLOJSTER --- ---
    Cao, mate tu nekdo zkusenosti s AQ? Dival jsem se na ty jejich Labradory (26 MK III: https://www.gramofony-desky.cz/...html?gclid=EAIaIQobChMI07bwraze6QIVw-FRCh0H8wj8EAQYAiABEgJCIvD_BwE) a docela me zajima, jak si stoji oproti konkurenci (hodne se mi libi napr. Klipsch RP-8000F, nebo Wharfedale EVO 4.4). Vzhledove mi nejvic imponuji Klipsche, ale chtel bych podporit Ceske znacky, kde se mi zas libi ze to vyrabi u nas, tak by me zajimalo jak na tom jsou zvukove/kvalitou. Diky.
    NOIZER
    NOIZER --- ---
    KOUMAK: Hele ja mam treba tripasmovy Warfedale Jade 3 regalovky a jsem naprosto spokojenej, subwoofer k tomu fakt neni potreba.. kdyz najdes dobre, tak bys nemusel bejt ani mimo budget.. viz napriklad (starej teda) tenhle inzerat: https://www.hifionline.cz/hifibazar/prodam/reprosoustavy/wharfedale/jade-3-stojany/
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Factory Tour: VPI Industries | Stereophile
    http://www.youtube.com/watch?v=MKdV1z5u8Uk
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    SPIKE411: Přesně tak. A v našem případě to obvykle koupí ten, kdo to slyší.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    Existence nějakého produktu dokazuje jen to, že se najde někdo, kdo to koupí.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    VOZKA: "Podložit" to mohu úplne snadno. Důkazem je sama existence top hiend cd prehrávačů, kde je jitteru věnována speciální pozornost, a které také hrají podstatně lépe. Ale stojí to holt spoustu peněz, a ne každý to slyší.
    MAJA
    MAJA --- ---
    Vysvětlete mi někdo čím to je, když album zní nějak slušně na levném přehrávači, na slušném hifi zní naprosto příšerně a když to samý pustím na něčem pořádném, tak jakoby vyměnili zvukaře ... proč ta kvalita "zážitku" nestoupá, ale uprostřed klesne ??? Myslím např. Rolling Stones - Bridges to Babylon.
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Kolem tech desek panuje hrozne legend, ale v praxi je to casto hodne jiny nez se muze zdat - treba s tou dynamikou - neni zas takovej problem udelat desku s velkou dynamikou, ale naprosto kazda deska bude v tichych pasazich praskat atd., je to jen o nejakym kompromisu, pro co se pri masteringu rozhodli.. Ted teda nechci resit loudness war, to je na jinou kapitolu..
    Dalsi vec - "audiofilsky" desky - neco takovyho existovalo naposledy nekdy v osmdesatych letech, kdyz prislo DMM, u kteryho je s odstupem casu asi poznat, ze to zas takova vyhra neni, dneska, kdyz uz to technicky nikoho neohromi asi vetsina lidi rekne, ze desky ze 70' zni obecne asi lip nez desky s DMM..
    Co muze mit nejakej vliv, je to jak ktery press vyrabeli - po kolika vyliskach se menila matice atd.. - proto jsou oblibenejsi treba japonsky desky, kde se na to dbalo vic, ale jestli 3. nemeckej repress vs anglicky atd. mel nejakou lepsi kontrolu kvality - to jsou informace, ktery mozna nejakej seriozni sberatel (a navic je to stejne o stesti - nikdy nevis jestli mas zrovna vylisek c. 150 nebo 2700..), ale urcite ne nekdo kdo si jede ty svy Fleetwood Mac, protoze se to poustelo v HIFI krame..
    Staci se podivat na Discogs, coz je dneska nejlepsi zdroj tehle informaci a je videt, ze vi vlastne kazdej prd, u kazdyho vydani nejaky "dulezitejsi" desky si tam je mozny vyhledat, ze to je na hovno, nebo bozi podle toho jak clovek chce..
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FATTY: Mas pravdu, ze dynamika neznamena vzdy kvalitni nahravku. Nicmene jeji absence vzdy znamena shit :-).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    TEDDYBEDDY: hele, Jenda Citrón
    Dlouho jsem tě neviděl
    FATTY
    FATTY --- ---
    SAMOUT: ja bych negeneralizoval. Jsou prasacky vinyly (hipsterum je kvalita jedno takze si kupce najdou), jsou skvele vinyly. Jsou skvele CD, jsou prasacke CD..

    Technologie automaticky neznamena meritko.. To je bohuzel ve zvukarich => poptavce prumyslu.
    Stejne tak dynamika nerovna se automaticky kvalitni nahravka (byt casto ano).

    Cest vyjimkam, nekdo od PF mel hifi rad, proto ty nahravky takhle vypadaly.. Nebo mozna obecne do zvuku kytary, coz se s peclivosti tim samym smerem taky poji. Tak si to teda vysvetluju ja, i kdyz jsem si to neoveroval a po dobe mozna zapomnel :)
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    TEDDYBEDDY: Nesmysly. Nic z toho co píšeš nemáš jak podložit, přestože by to (slyšitelnost 0,001% jitteru, běžná míra jitteru v zařízeních na trhu atd.), kdyby to byla pravda, snadno podložit šlo.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    MAJA: Porovnaval jsem par vinyl ripu do flac s originalnim cd, rozdil v dynamice slysitelnej na prvni dobrou. Zvukari jsou hrozny cunata.
    MAJA
    MAJA --- ---
    TEDDYBEDDY: jitter určitě slyšitelný je, ale pochybuju, že necvičené a nezmlsané ucho to uslyší a bude na to reagovat až tak ... dojem prostoru s přeslechy mezi kanálama o dost horší než u CD a s nízkými kmitočty v podstatě mono, to mi taky nejde do hlavy

    CD smese od zvukaře hrozné prasárny a bohužel 90% produkce tomu odpovídá. U takových těch vinylů, co si člověk dneska koupí ke gramofonu typu bílé album, pink floyd, ... z audiofilského shopu to bude (doufám) lépe zpracováno.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    TEDDYBEDDY: Jde hlavne o noise war, nebo jak se to jmenuje. Proste cd snese vsechno, ale do drazky ten jedolitej bordel se vsema fekvencema vybuzenejm na max bez sebemensi dynamiky nedas proste proto, ze to neni fyzikalne mozny. Kdyby se studiovi inzeniri aspon trochu snazili i u digitalu, nebyl by vinyl potreba.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MAJA: Jde o to, že přes všechny nedostatky vinylu, dokáže gramofón střední třídy přehrát záznam bez digitálneho jitteru. Ten i jen měřený na 0,001% způsobuje uchu značné nepohodlí. Hudba nemá drajv, ztrácí se dojem prostoru, a zaniká spousta jemných nuancí. Všichni, kdo pamatují vinyl Djs si jistě vzpomenou, že desky vytáhnou lidí na parket podstatně rychleji než jakýkoli digitál. Digitální nahrávka na nákladných studiových digi mašinách bývá ok, co se jitteru týká. Problém nastáva, až ve zpracování komerčními levnými DAcy. A vo tom přesně je dobrej gramec. V přímém srovnání jde o propastný rozdíl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam