CHA1NDLER:
CHA1NDLER:
osobne bych si to dovedl jeste predstavit (predstavivosti se meze nekladou) ale nejsem si vubec jist u realizace zvlaste pak soulad politiku .. a pak je tu nova generace kde vetsina hleda na lopate on/off a v mobilu apku lopata, pripadne nejaky booster ... a bez tech chytrych krabicek se ani nedokazou domluvit kdy a v kolik se sejdou na pokec natoz na tom co je skutecnost...a co ne .. konec spamu :)
Kazdopadne bych chtel uvest na pravou miru to,
ze se tenkrat nezaclo stavet v Praze metro a jak rikaji dnesni mladi je to Fejk.
(osobne neznam ale figuruje v hodne kauzach)
se priznam , ze neco o tom tusim, tak ..
1898 Ladislav Rott neúspěšně předkládá první návrh na stavbu podzemní dráhy v Praze.
1926 Vladimír List a Bohumil Belada předkládají Studii rychlé městské dráhy „Metro“ v Praze.
nekdy ve 30 letech probehlo nekolik vrtu napr. za vocasem pod museem ..už se myslelo že.. ale
1939 Elektrické podniky hlavního města Prahy vypracovaly dalsi projekt podpovrchové tramvaje.
1939 Správní výbor hlavního města Prahy ale rozhodl, že se bude připravovat výstavba klasického metra.
1941 Dokončen podrobný projekt tratě A z Dejvic na Pankrác. Linka B měla vést ze Smíchova do Libně a trasa C z Výstaviště na Floru. Nemci na to navazali. mj. velice podobne reseni tomu zvlaste pak stanice 4 kolejna stanice Museum, Stalinskemu, i tomu ktere zacal pozdeji realizovat pozdeji Pepik Bartošů.. Kvůli válce ale ze stavby zcela sešlo.
1953 Vláda v tajném režimu schválila projekt metra. Ten byl posléze zcela zastaven. V rámci projektu však vznikl na Klárově atomový kryt. Ten měl sloužit současně jako stanice metra.
...tzv. Stalinisticke metro dnes jiz lze bezne dohledat jako tajny Objekt K-111
1966 Pepik Bartoš se dal jako prvni do práce v Opletalce ostatni ten den jen zírali
1967 Zahájena výstavba první stanice (Hlavní nádraží). a nasledne Museum
1967 srpen Vláda přijala usnesení o výstavbě metra. Tím zastavila výstavbu podpovrchové tramvaje. (jako kdysi ve 30.letech)
1968 Zahajen vyvoj jednotky R1 - ČKD
..ani Habsburk ani Prvni republika ani Stalin ale nejvic asi za to muze ten 60lety pán ..Pepik Bartošů nebot zacatkem ledna l.p. 1966 nelenil a se zbiječkou v ruce tenkrat v Opletalce zacal na stavbe podzemky - podpovrchove tramvaje : Kačerov - Sokolovska (dnes rozuměj Florenc) a vsici ostatni se pridali dalsi dny a makali tenkrate v Praglu na tom samem ..nebot nase vlada již v červnu 1965 rozhodla o převedení tramvají v centru pod zem, plánovalo se min. 14 kilometrů tunelů. a muzeum se jeste tenkrate psalo se S.
Změna z podpovrchové tramvaje na metro se výrazně dotkla i navenek nejviditelnější součásti prvního úseku pražského metra, Nuselského mostu. Jeho projektanti totiž počítali s provozem poměrně lehkých tramvajových vozů - a potíže by neměly ani lehké vozy R1 vyvíjené pro metro v pražském ČKD, které ale nedostaly dál než do fáze prototypu, hlavne proto ze nesplnovali nase pozarni normy a skrin nebyla stabilni a bylo treba postavit novy zavod na seriovou vyrobu na Zličíně a to by bylo Bůh ví kdy..První etapa zličínské továrny byla dokončena v roce 1989.. asi tak jeste ze zacli s tou Tramvaji tenkrat jinak by to bylo cca az dnes takze slava Pepikovi a diky za ruske vozy
nehoda se stala pozdeji a nasledne prestaveni dvou jedinych znicenych jednotek R1 (2 vozy ze 4) na jednu funkcni jednotku R2 bylo s ni pocitano jako zk. jednotka pro budouci podzemku v Bratislave ..(urcite v tom ma prsty pan Fejk!)
24. března 1971 rozhodla vláda o koupi vozů Ečs místo vyvíjených českých R1.
Až 5. května 1971 se první jednotka R1 rozjela vlastní silou po zkušební trati v depu Kačerov.
Ečs ale byly podstatně těžší. Do již prakticky hotového mostu se tak musel nainstalovat masivní ocelový rošt.
Trvalo to celkem přes osm let. Poslední z tunelů byl hotov v srpnu 1972, ještě přes rok ale trvalo, než se na koleje pod pražskými ulicemi vydal první zkušební vůz - stalo se tak 22. prosince 1973 mezi Kačerovem a Pražského povstání. Na konci prosince 1973 se do tunelů vypravila první dvouvozová souprava. Začátkem ledna byl zahájen zkušební provoz a v květnu 1974 se metro otevřelo cestujícím.
Výstavba prvního úseku metra skončila v roce 1974. První cestující se svezli z Kačerova do stanice Sokolovská (rozuměj Florenc) 9. května
par zajimavosti:
- pred Prazskeho povstani je zvlastni kolejova spojka kde se muze metro tocit- proto tam i casto konci pri vylukach
- uz tenkrat se polozil zaklad tunelu- odbocky z Mladeznicke (rozumej Pankrac) smer lhotka (pri reseni trasy D se o tom vsude mlčelo-musi byt k tomu projekty)
- 1.usek florenc-kacerov nema ochranny system metra nebot se to stavelo pro tramvaj:)
- dispecink byl na I.P. pavlova
..a tak se jezdi od te doby krtkem na slinty a jestli to nezmenili tak jezdi lidi dodnes
- neměli mobily a ani pevnych linek moc nebylo
- tak to by už stačilo!