• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    PALEONTOLOG:
    VOYAGER:
    ..njn.. koukam ze tam je take o R1 (neni to klasicke metro jasne muzeme videt ze ma sberac na strese ktera byla z laminatu snad..horlava jak..)
    napsane ze to bylo z politickych duvodu ale neni to pravda !
    a kdo to rika je pan Fejk jak rikaji dnesni mladi
    to jsou naopak dnesni predevsim politicke duvody proc se to tvrdi!
    ....
    mj.
    tehdejsi nase situace:
    1. 9. 1959
    Do provozu zařazeny nové autobusy Škoda 706 RTO. tez vyrabel licencne v PL - JELECZ
    (mam s nim osobni zkusenosti je to skoro tank na dvou traverzach nesmite s nim moc rychle proste se v nem min. nebojite ani polí ani zdí.. kdyby neco)
    21. 11. 1962
    Do pravidelného provozu s cestujícími poprvé nasazeny tramvaje T3, kterými byla následně uskutečněna zásadní výměna a unifikace vozového parku tramvají.
    Říjen 1965
    Poprvé nasazeny autobusy ŠM11 zcela nové konstrukce, které navázaly na vývoj městských autobusů přerušený v první polovině 50. let. Celkem jich bylo do Prahy dodáno 2241 v letech 1965 až 1981, což je dosavadní rekord v počtu vozidel jedné typové řady a to sly nejen do Prahy ..

    16. 10. 1972
    Ukončen provoz poslední trolejbusové linky č. 51 (Stadion Strahov – Orionka). Tímto aktem dokončeno rušení trolejbusové sítě v Praze a její náhrada autobusy.

    a az 1986 o provozu s cestujícími zařazeny velkokapacitní tříčlánkové obousměrné tramvaje KT8D5 představující první nový typ od zavedení T3 v roce 1962. (tatra Smichov)
    ....

    tenkrat to bylo nerealne uz jen kvuli tomu i kdyby mely vsechno testovani za 1
    tak 1. faze Zlicina byla dostavena az v 89 roce a prvni nízkopodlažní tramvaje RT6N1 z ni vyjela 1997 = teoreticky a i celkem prakticky a logicky 1. vyjezd seriove R1 pokud by se tam nedelala tato RT6N1 ale R1 nebo ne???
    muze za to kdo snad?
    čech ne?
    rus?
    putin?
    a co na to Jan Jleskac?
    ví že jezek19 uz neni v kleci?

    Historie městské hromadné dopravy v Praze | Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
    Historie městské hromadné dopravy v Praze | Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost
    https://www.dpp.cz/zabava-a-zazitky/historie-dpp/historie-mestske-hromadne-dopravy-v-praze
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    NOIK: politici-vsichni hrajou habaduru, prece
    NOIK
    NOIK --- ---
    PALEONTOLOG: já teda popravdě ani moc nerozumím co se tady pán snaží tak urputně sdělit
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VOYAGER: myslim, ze tomu rozumis jak husa petrzeli. dulezity je, ze mas nazor. to je prima, nezapomen ho sdilet na internetu
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    jinak jak z toho vypliva neustale se opakovali od 19stol ty same napady jak na tramvaj tak i metro a vzdy nakonec se reklo ze to bude metro spis nez tramvaj ale Pepik nakonec prakticky po 70 letech od prvniho navrhu zacal delat tu tramvaj a nakonec z toho bylo metro coz se vzdy nakonec potvrdilo ty plany se plus minus nezmenily podzemni tramvaj v centru + metro (3az 4 trasy)a vaclavak- museum byl jasny vzdy
    ono to ani jentak nejde si kopat kde se nam zachce atak jenom si to davam do souvislostí napr s tim Déčkem to prave povede pres tu pankrac tak tam je jiste nejaky predpripraveny prostor at jiz stavebne nebo minimalne geologicky nejednou provereny
    na nas politici-všichni hrajou habaduru co se jeste musi a kde si cosi aby si na tom neco nahrabali atp a pri tom je to skoro sto let stale stejne az na par detailu kde bude jaky vylez atp
    nejvetsi vyjimkou byli asi nemci ale ti nam tu Prahu chteli predelat komplet

    jinak jak jsem to hledal tak jsem nasel aj ve sve pameti ze jsem o tom vedel ale zapomel
    starou lanovku na letnou misto ktere byl pak pohyblivy chodnik - eskalator
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    PLOSTENKA:
    uz to mam jen to sem nejde dat samostatne ... je tam napsano mladeznicka duben 72 a fotka tomu i odpovida je to vic v hloubce nez pp je to prevzato z archivu dpp..



    tak to je on Pepik ktery to zacal..

    LOPIK
    LOPIK --- ---
    PLOSTENKA: Tohle vypada kompletne, bojim se, ze zadny tajny koleje a nastupiste pana Zababy neexistujou.
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    N_I: Seva se to jmenuje, měl jsem to jako děcko a furt se to vyrábí, koupil jsem jednu tu stavebnici loni děckám k vánocům a jako dobrý, baví je to jaksi, ale blbý jsou ty čepy na kola - buď jsou moc úzký, nebo díry v těch bílejch spojkách moc velký - prostě kola nedrží a upadávají :-(
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    N_I: S tou si rády hrají i naše děti, které s legem vyrůstají.
    N_I
    N_I --- ---
    VACA: asi to tak bude
    VACA
    VACA --- ---
    N_I: tohle je ale uz nejaka modernizovana verze, ne? Ja si to pamatuju bledemodry (jako ty panely nahore), a kulaty dilky jsem teda nikdy nevidel:)
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Socialistické hračky (1988)
    https://www.youtube.com/watch?v=qY0NTFPiCpc
    N_I
    N_I --- ---
    ani nevím proč, ale ikdyž sem měl už před rokem 89 lego s touhle stavebnicí sem si pořád dost hrál...

    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    .. se vam priznam osobne jsem tam nebyl a nezazil ale
    jsem tu mel k tomu i fotky z vystavbya i jine a nekam zmizeli mezitim co comp spal a ja byl pryc nemohu je najit .. mel jsem tam i prvni listek na ten prvni den ten tunel na pp kdyz je vyluka nemecky plany pred tim starsi ceske plany atp atp .. proste mam toho tu hodne otevreneho ze nejsou videt vsechny okna ... ale budu jeste hledat protoze jsme mel to sem v planu dat ale aby vzdy u toho byl popisek co je to jinak by to byla zmet fotek ..
    ale jak koukam na tu od plostenky tak by to potvrzovalo ze ta odbocka na lhotku je teda z PP

    musim to najit
    PLOSTENKA
    PLOSTENKA --- ---
    VOYAGER: PLOSTENKA: Schema, ale mozna ma nekdo kompletnejsi vcetne tajnych casti.

    PLOSTENKA
    PLOSTENKA --- ---
    VOYAGER: Slepa odbocka na Lhotku neni na Pankraci, ale tesne za Povstanim, kolem pul sedme odtamtud vyjizdi souprava do protismeru - nacouva do PP a pokracuje na Haje. Nebo myslis neco jineho?
    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    CHA1NDLER:
    CHA1NDLER:
    osobne bych si to dovedl jeste predstavit (predstavivosti se meze nekladou) ale nejsem si vubec jist u realizace zvlaste pak soulad politiku .. a pak je tu nova generace kde vetsina hleda na lopate on/off a v mobilu apku lopata, pripadne nejaky booster ... a bez tech chytrych krabicek se ani nedokazou domluvit kdy a v kolik se sejdou na pokec natoz na tom co je skutecnost...a co ne .. konec spamu :)

    Kazdopadne bych chtel uvest na pravou miru to,
    ze se tenkrat nezaclo stavet v Praze metro a jak rikaji dnesni mladi je to Fejk.
    (osobne neznam ale figuruje v hodne kauzach)
    se priznam , ze neco o tom tusim, tak ..

    1898 Ladislav Rott neúspěšně předkládá první návrh na stavbu podzemní dráhy v Praze.
    1926 Vladimír List a Bohumil Belada předkládají Studii rychlé městské dráhy „Metro“ v Praze.
    nekdy ve 30 letech probehlo nekolik vrtu napr. za vocasem pod museem ..už se myslelo že.. ale
    1939 Elektrické podniky hlavního města Prahy vypracovaly dalsi projekt podpovrchové tramvaje.
    1939 Správní výbor hlavního města Prahy ale rozhodl, že se bude připravovat výstavba klasického metra.
    1941 Dokončen podrobný projekt tratě A z Dejvic na Pankrác. Linka B měla vést ze Smíchova do Libně a trasa C z Výstaviště na Floru. Nemci na to navazali. mj. velice podobne reseni tomu zvlaste pak stanice 4 kolejna stanice Museum, Stalinskemu, i tomu ktere zacal pozdeji realizovat pozdeji Pepik Bartošů.. Kvůli válce ale ze stavby zcela sešlo.
    1953 Vláda v tajném režimu schválila projekt metra. Ten byl posléze zcela zastaven. V rámci projektu však vznikl na Klárově atomový kryt. Ten měl sloužit současně jako stanice metra.
    ...tzv. Stalinisticke metro dnes jiz lze bezne dohledat jako tajny Objekt K-111
    1966 Pepik Bartoš se dal jako prvni do práce v Opletalce ostatni ten den jen zírali
    1967 Zahájena výstavba první stanice (Hlavní nádraží). a nasledne Museum
    1967 srpen Vláda přijala usnesení o výstavbě metra. Tím zastavila výstavbu podpovrchové tramvaje. (jako kdysi ve 30.letech)
    1968 Zahajen vyvoj jednotky R1 - ČKD
    ..ani Habsburk ani Prvni republika ani Stalin ale nejvic asi za to muze ten 60lety pán ..Pepik Bartošů nebot zacatkem ledna l.p. 1966 nelenil a se zbiječkou v ruce tenkrat v Opletalce zacal na stavbe podzemky - podpovrchove tramvaje : Kačerov - Sokolovska (dnes rozuměj Florenc) a vsici ostatni se pridali dalsi dny a makali tenkrate v Praglu na tom samem ..nebot nase vlada již v červnu 1965 rozhodla o převedení tramvají v centru pod zem, plánovalo se min. 14 kilometrů tunelů. a muzeum se jeste tenkrate psalo se S.
    Změna z podpovrchové tramvaje na metro se výrazně dotkla i navenek nejviditelnější součásti prvního úseku pražského metra, Nuselského mostu. Jeho projektanti totiž počítali s provozem poměrně lehkých tramvajových vozů - a potíže by neměly ani lehké vozy R1 vyvíjené pro metro v pražském ČKD, které ale nedostaly dál než do fáze prototypu, hlavne proto ze nesplnovali nase pozarni normy a skrin nebyla stabilni a bylo treba postavit novy zavod na seriovou vyrobu na Zličíně a to by bylo Bůh ví kdy..První etapa zličínské továrny byla dokončena v roce 1989.. asi tak jeste ze zacli s tou Tramvaji tenkrat jinak by to bylo cca az dnes takze slava Pepikovi a diky za ruske vozy
    nehoda se stala pozdeji a nasledne prestaveni dvou jedinych znicenych jednotek R1 (2 vozy ze 4) na jednu funkcni jednotku R2 bylo s ni pocitano jako zk. jednotka pro budouci podzemku v Bratislave ..(urcite v tom ma prsty pan Fejk!)
    24. března 1971 rozhodla vláda o koupi vozů Ečs místo vyvíjených českých R1.
    Až 5. května 1971 se první jednotka R1 rozjela vlastní silou po zkušební trati v depu Kačerov.
    Ečs ale byly podstatně těžší. Do již prakticky hotového mostu se tak musel nainstalovat masivní ocelový rošt.
    Trvalo to celkem přes osm let. Poslední z tunelů byl hotov v srpnu 1972, ještě přes rok ale trvalo, než se na koleje pod pražskými ulicemi vydal první zkušební vůz - stalo se tak 22. prosince 1973 mezi Kačerovem a Pražského povstání. Na konci prosince 1973 se do tunelů vypravila první dvouvozová souprava. Začátkem ledna byl zahájen zkušební provoz a v květnu 1974 se metro otevřelo cestujícím.
    Výstavba prvního úseku metra skončila v roce 1974. První cestující se svezli z Kačerova do stanice Sokolovská (rozuměj Florenc) 9. května

    par zajimavosti:
    - pred Prazskeho povstani je zvlastni kolejova spojka kde se muze metro tocit- proto tam i casto konci pri vylukach
    - uz tenkrat se polozil zaklad tunelu- odbocky z Mladeznicke (rozumej Pankrac) smer lhotka (pri reseni trasy D se o tom vsude mlčelo-musi byt k tomu projekty)
    - 1.usek florenc-kacerov nema ochranny system metra nebot se to stavelo pro tramvaj:)
    - dispecink byl na I.P. pavlova
    ..a tak se jezdi od te doby krtkem na slinty a jestli to nezmenili tak jezdi lidi dodnes
    - neměli mobily a ani pevnych linek moc nebylo
    - tak to by už stačilo!

    VOYAGER
    VOYAGER --- ---
    XMEDA:
    A) .. a vypravciho ..
    B) .. a vypravciho ..
    C) .. a vypravciho ..

    future:
    D) .. to už bude bez nich ai bez řidiče.


    Slavnostního otevření se zúčastnily všechny tehdejší politické špičky, včetně prezidenta Gustáva Husáka ... a výpravčího ! (na dobové fotografii 1. z leva)

    XMEDA
    XMEDA --- ---
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    VOYAGER: no ta treti houba byla zluta a okousany to bylo podle toho, jak do toho jeden kousal. kazdopadne ta guma brzy zestarla i kdyby ji nikdo nesnedl
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam