• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MUCKERČESKOSLOVENSKÁ SOCIALISTICKÁ REPUBLIKA V OBRAZECH, ODKAZECH A VE VERŠÍCH
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Nejlepsi bylo, ze slo z budky volat asi 5 sekund zdarma, kdyz jsem volal v Brne a vytocil na zacatku 05 pro Brno misto rovnou cisla. Takze kdyz jsem jedno zapomnel klice a nemel zadny drobny, stejne jsem se dovolal k mame do prace a na dva telefonaty ji to stihl rict :D
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Pamatujete?

    Matagi Lovec medvedu vhsrip czdub 1982 avi
    https://youtu.be/Gm5etorp4OM?si=Oh8peXww3GpSxtlo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    TAPINA: tohle bylo fajn na drazni analogova telefonni siti... clovek vytocil provolbu lokality.. a ze sluchatka se ze smycky ozvalo, kdeze se to vlastne nachazi :)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    DZODZO: Dodneška mám trauma z obavy, že to výročím blbě a dovolám se někam jinam (introvertova noční můra) :D Já kolikrát i v půlce vytáčení zavěsila a začala znovu, když mi přišlo, že některé číslo mohlo být nedotažené.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    aha tak preto bola nula az uplne na konci :)

    Ako fungovali vytáčacie telefóny ☎ (1984)
    https://www.youtube.com/watch?v=0-zRr_PYWg4
    CROSS
    CROSS --- ---
    Tak ty ikarusy na konci životnosti (v ranných devadesátkách, třeba 1991) byly navíc poloprůhledný, tou gumou (méďa mě asi opraví, ale ví, co myslim) bylo normálně vidět ven a za odměnu dovnitř proudil prach ze silnice. S motolským kopcem měl tento silostroj taky docela problémy.

    Karosy pak přišly jak z jinýho světa. Ale zase byly prostě nový, no.

    Nicméně pamatuju i meziměstskou variantu třeba na trase Dobříš — Praha, s tim se odvážný soudruh řidič na rychlostní silnici č. 4 dokázal pěkně rozdovádět.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    Jakoze srovnejte s

    IKARUS BUS SHARP TURN/ ÉLES KANYAR
    https://www.youtube.com/watch?v=yDcR3T_eA10


    :D
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    NJAL: Tak ono to v MHD ma ke konci najezdeno bezne k milionu kilometru, zejo. No a kdyz se pak uz kasle na generalky a jen se to drzi pri zivote, tak bohuzel čudí. Takhle pamatuju v Levicich Ikarusy co jezdily narvanej lidma na koupaliste Margita Ilona. To bylo uplne jiny kafe :D


    Brno:

    IKARUS 280 - FOTO - BRNO (DP Brno)
    http://www.ikarusy.net/foto/cz-brno-dp/1.html


    A mame tu ted jeden pekne opravenej :)

    Dopravní Nostalgie v Brně 2013 - Kloubový Autobus Ikarus Z 80, Odjezd z Náměstí Svobody
    https://www.youtube.com/watch?v=9ipPq6To-NI


    Dopravní Nostalgie v Brně 2013 - Kloubový Autobus Ikarus Z 80, Jízda v Interiéru - 2
    https://www.youtube.com/watch?v=zgRvivzqzZI
    NJAL
    NJAL --- ---
    XMEDA: V mem pripade to bylo naopak, Karosy kourily min.
    FOOTFAN: Ano ano, Ikarusy zprevodovane na ty madarsky placky byly v kopcich vzdy neco. Jednou jsem videl, jak se cestou do centra zimnich sportu na Donovalech Ikarus proste uvaril, bouchlo mu nekde chlazeni a v oblacich pary skonal. :-)
    FOOTFAN
    FOOTFAN --- ---
    Vzpomínka na plný Ikarus, který se s řevem proudového letadla plouží, z Palmovky do kopce na sídliště Prosek rychlostí chůze, je nezapomenutelná.
    XMEDA
    XMEDA --- ---
    NJAL: To jste meli nejaky rozhaseny. Ty Brnensky kourily min jak Karosy. A teda i uvnitr to bylo utulny. Velky kozeny sedacky..
    NJAL
    NJAL --- ---
    PREDSEDA: Oblaka koure z rozjizdejiciho se Ikarusu teda stala za to...
    FOOTFAN
    FOOTFAN --- ---
    JENIIK: A to se toho ještě spousta nestihla postavit. Pro zájemce doporučím kapitolu Na sklonku epochy — Praha v zajetí autostrád, zde v knize:

    http://www.architektura80.cz/files/books/nepostavena.pdf
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    PLOSTENKA: asi jsme se nepochopili, reagujes na neco úplně jinyho.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    PREDSEDA: co vnímám poslední roky jako pokrok je menší smrad z komínů, spousta lidí asi má lepší kotle nebo přešli na jiný typ topení
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    PREDSEDA: Jo žil, ale taky ta doprava nebyla zas tak hustá, každopádně lidi blijící ze smradu nafty v autobusech nezapomenu a často jsem k tomu taky neměl daleko, ale dneska je hustší provoz a občas lidi jezdí na neuvěřitelné směsi, občas jim nefunguje katalyzátor, prostě jsou situace, kdy je to s těmi osmdesátkami srovnatelné... jako už není moc těch tater stavějících sídliště, to uznávám, ale občas prostě vidíš, že to auto nesplňuje emisní limity... často jsou to náklaďáky nebo dodávky, občas osobáky, obvykle překvapivě ty největší náklaďáky, tolik nesmrdí, asi jezdí mezinárodně a asi by je na hranicích mohli stopnout.
    PREDSEDA
    PREDSEDA --- ---
    MEJLA77: ano, kdyby všechna auta na světě mohla být elektrická včetně vyřešených všech těch problémů kolem, nebyl bych proti. Ale zase - žil jsi třeba v 80. letech? TO byl smrad, dneska proti tomu za výfuky dýcháme čistý vzduch.
    MEJLA77
    MEJLA77 --- ---
    PREDSEDA: dnes se opět brojí proti smradu z aut a začínají se propagovat nesmradlavá elektroauta - osobně jsem pro, mně auta fakt smrdí :(
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    DRAGON: no vona tam fakt nemusela bejt, kdyby nedojebali kapacitní dopravu při stavbě sídlišť a trošku mysleli. Ale to je už dneska jedno.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    XMEDA: jo. A pak po revoluci dělali modýlky děl a to snad bylo z těch děl, průměr 3mm, ale ohnout to nešlo. A mělo to na sobě tu matnou vojenskou barvu, fakt hezký kus kovu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam