jestli můžu poznámku ke klesající inteligenci.. naše chemikářka nám co druhou hodinu nadávala, jak jsme hloupí, že před třiceti lety stačilo látku jednou vysvětlit, další hodinu zopakovat a třetí hodinu napsat písemku, která dopadla mnohem lépe, než u nás po x mtýdnech opakování. A na tom se shodlo více kantorů.
Přemýšlela jsem, čím to může být - napadlo mě toto:
v současnoti je mládež už od raného věku vystavena neuvěřitelnému množství podnětů, které musí jejich mozek zpracovat - rádio, televize, počítač, internet, DVD,... různé hry. Dvouleté/tříleté dítě dokáže samo zapnout dommácí kino a pusitt si Makovou panenku na DVD nebo Blueray... tím chci říct, že je (podle mě) přemíra podnětů, které není dětský --> pubertální mozek s to zpracovat.
Další důvodem související s předchozím trvzením je i fakt, že ve vědách dochází k obrovskému boomu a kvantita poznatků, které se učí teď a které se vyučovaly dříve se také výrazně liší.
V neposlední řadě pak obrovský důraz na cizí jazyky,..... a neustálé zdůrazňování nedůležitosti čj.
To samozřejmě není omluva pro neznalost gramatiky a stylistiky, spíš taková úvaha nad příčinami, které k té "tuposti" můžou vést...
Howgh:)