• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    EZECHIELL
    EZECHIELL --- ---
    KHALAVERA: je to stejne ve vsech paradigmatech podle me, gramatiku vyuziva prekladac (respektive parser, jeho soucast)... ale nechci mlzit, taky me tohle tema totiz strasne bavi :o)

    Context-free grammars are limited in the extent to which they can express all of the requirements of a language. Informally, the reason is that the memory of such a language is limited. The grammar cannot remember the presence of a construct over an arbitrarily long input; this is necessary for a language in which, for example, a name must be declared before it may be referenced. More powerful grammars that can express this constraint, however, cannot be parsed efficiently. Thus, it is a common strategy to create a relaxed parser for a context-free grammar which accepts a superset of the desired language constructs (that is, it accepts some invalid constructs); later, the unwanted constructs can be filtered out.
    MARURA
    MARURA --- ---
    toz zajimave to je...
    a jestli mi to vyjde tak tam pujdu a poreferuju...pokud to po jeho seminari pochopim ja tak je pow(buh,2) :-))
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    vychází to z Chomského teorie generativní gramatiky a je to matematicko-informatický ultrahnus, tedy pokud do toho nepronikneš, jinak to má svůj půvab :) CFG stojí za každým prog. jazykem v procedurálním paradigmatu (tedy kód jako posloupnost příkazů), jak je to u programování funkcionálního nebo logického už si nepamatuju, ale tipoval bych, že stejně

    a zajímat tě to může imho stejně jako zedníka chemický proces schnutí malty .)

    ale kdo ví, možná ty střeva vytahuje na světlo a pracuje s nimi jinak, bůhví :) každopádně pokud to vysvětlí za hoďku a půl, tak je bůh, pže třeba mě trvalo skoro rok a půl než jsem to pochopil :))
    MARURA
    MARURA --- ---
    hmm no vidis..toz me to nenapadlo protoze tomu nerozumim..ale ze na mailing listu open labu odkud to mam nikdo tuhle otazku nepolozil je zajimavy..
    treba se ho muzes zeptat? :-)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MARURA: chm, tak si říkám, který computer art s alespoň kouskem programování nepoužíval bezkontextovou gramatiku... :)

    (nápověda: žádny; i kávomat používá CFG .)
    MARURA
    MARURA --- ---
    seminar (Londyn)
    ** PLEASE CIRCULATE ** ALL WELCOME **

    COMPUTER GENERATED ART USING CONTEXT-FREE GRAMMARS

    An LKL Maths-Art seminar by
    Brock Craft (London Knowledge Lab)
    Tuesday 9 October, 6.00 - 7.30pm

    Using software that applies "context-free grammars" it is possible to
    produce images containing many millions of distinct shapes with just a
    handful of instructions. Context-free grammars are logical constructs
    that
    can be used to formally describe programming languages and other
    complex
    entities. They are useful because they can very economically describe
    highly
    complex processes and structures. The rules of the grammar describe how
    to
    build the structure rather than describing the location and
    characteristics
    of its individual parts. Besides generating elegant images, research in
    complex grammars can lead to more efficient and powerful techniques for
    computation. In this seminar, I will discuss the application of
    context-free
    grammars to computer-based art and show some of my work which uses
    software
    employing this technique.

    TIME: 6.00 - 7.30pm, Tuesday 9 October 2007
    PLACE: London Knowledge Lab, 23-29 Emerald St, London, WC1N 3QS
    [Travel information / Maps at:
    http://www.lkl.ac.uk/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid
    =32 ]

    All welcome. No reservation required, but an email to
    lkl.maths.art@gmail.com would be appreciated for planning purposes

    NEXT SEMINARS: 13 November - Susan Tebby, 11 December - Meurig Beynon

    Visit the website and seminar archive: http://www.lkl.ac.uk/maths-art
    Join the email list for future seminar announcements:
    http://www.dcs.bbk.ac.uk/mailman/listinfo/lkl-maths-art
    CABOWITZ
    CABOWITZ --- ---
    MARURA
    MARURA --- ---
    vtipna cetba na sobotni podvecer: Free Software Art Manifesto (Javier Candeira) :-)
    MARURA
    MARURA --- ---
    AXE:
    E:vent Gallery, London
    >
    > 6 October – 4 November, 2007
    > [gallery open from 12 – 6pm Friday to Sunday]
    >
    >
    > THA CLICK:
    > JESSICA CIOCCI, JACOB CIOCCI, BEN JONES [Paper Rad]
    > PAUL B. DAVIS, JOE BEUCKMAN, CORY ARCANGEL [Beige]
    >
    > Curated by Heather Corcoran
    >
    > Private view: 5 October, 7-11pm
    > Event Gallery, 96 Teesdale Street, Bethnal Green, E2 6PU (tube:
    > Bethnal Green)
    >
    >
    > E:vent presents a group exhibition of work by the American art crew
    > Paper Rad along with Beige Programming Ensemble artists Paul B.
    > Davis, Cory Arcangel and Joe Beuckman.
    >
    > "Seizing upon the technological detritus spawned by advancements in
    > computing over the last three decades, Beige's inclination is to
    > tinker with the inner workings of ubiquitous platforms past and
    > present. Paper Rad are similarly drawn to the gaudiest fixtures of
    > pop culture, transmogrifying and amplifying them into a
    > kaleidoscopic parallel universe all their own..."
    >
    > ----------------------------------------------------------------------
    > ----------------------------------------
    >
    >
    > Thursday 11 October
    >
    > THA CLICK RAVE ON:
    > PAPER RAD, 8 BIT CONSTRUCTION SET
    > with The Potions, DJs Bitch Ass Darius (DataBass), Shoulders
    > (Thrill Jockey)
    > and Paul B. Davis (Beige)
    >
    > Doors at 8pm; free entry
    > Old Blue Last, 38 Great Eastern Street, Shoreditch, EC2A 3HY (tube:
    > Old Street / Liverpool Street)
    >
    >
    > Old Blue Last hosts an unofficial and totally antithetical Frieze
    > afterparty with headlining art/music crossover performances by
    > Paper Rad and 8 Bit Construction Set along with banging party DJ
    > sets by Shoulders, Bitch Ass Darius and Paul B. Davis.
    >
    > _
    >
    > E:ventGallery
    > 96 Teesdale Street, Bethnal Green
    > London, E2 6PU
    >
    > info@eventnetwork.org.uk
    > http://www.eventnetwork.org.uk
    ALERT
    ALERT --- ---
    spis frankenstein..
    ZANKAZU
    ZANKAZU --- ---
    futurama :)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    EFHA: :))

    já se chytám za hlavu u tohohle: "Prostě žijeme v době, kdy ztrácíme schopnost rozlišovat mezi vysokým a nízkým, zábavným a vážným, a je to celé takový trochu karneval, kdy je vše vzhůru nohama a vše je přípustné."

    to je totiž radikální relativismus jako ultimátní alibismus v praxi ;)
    EFHA
    EFHA --- ---
    CODEAS: ad:

    Jak si představit spojení moderních technologií s uměním?

    Představte si, že ráno nastoupíte do metra se svými oblíbenými skladbami na iPodu, připojíte k tomu speciální zařízení a v tu chvíli můžete začít vysílat spolucestujícím svoji hudbu, případně slyšet, co poslouchají jiní. Mobilní telefon se může stát rozšířením našeho čichu a zaznamenávat stav ovzduší, eventuálně rovnou radit, jakým částem města se vyhnout. Když začne pršet, použijete deštník, který vám cestou promítá, kam máte zahnout, nebo ukáže satelitní snímek vašeho pohybu po městě a cestu domů zpestří obrázky. Na konci dne navštívíte „ekologický“ hudební klub, který využívá pohybů tanečníků a jejich potu k výrobě energie a vody na splachování.
    Vtipné je, že dnes nejde vůbec jen o představy, to všechno už existuje: konkrétně například deštník z japonského projektu Pileus, mobilní telefony se senzory navrhované výzkumnou laboratoří Intelu na univerzitě v Berkeley nebo holandský Sustainable Dance Club. Podle mého názoru jsou to různé formy kreativního průmyslu a inovací, které tvoří novou podobu kultury a umění. A právě to je oblast, která mě zajímá...


    jednak v tech projektech marne hledam umeni, ale to je problem ciantu a jeho fascinaci technologii obecne, a druhak prezentace vsech tech recenych projektu byly soucasti jednoho dvouhodinoveho bloku na festivalu futuresonic, kde denisa i s pavlem sedlakem sedeli v prvni rade. vypada to ze pro spojeni modernich technologii s umenim to byly docela zasadni dve hodiny :)
    ALERT
    ALERT --- ---
    tak jako enter3 ani umelci v laboratorich neni aktualizovane... nebo je to jeste nekde jinde?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    CODEAS: neuvěřitelné :-O
    VANEK
    VANEK --- ---
    CODEAS: Díky, rozsvítil jsi mi den. Chudák Houser, ten to dopracoval...
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---


    Carnegie Mellon will celebrate when the ubiquitous Smiley-face :-) emoticon, created in 1982 by Computer Science Research Professor Scott E. Fahlman, turns 25 on Sept. 19th.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam