• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus
    NOIK
    NOIK --- ---
    mě teda láká hlavně to druhý! (přispěchaně snaživě)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    YBUKO: njn :D
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MULTIPLACE 2009 / PŘEDNÁŠKY

    15/04/2009 18:00 Experimentální prostor Roxy/NoD (Praha)

    Kyberia guild vs Facebook matrix
    Daniel Hromada (Hromi) a Pavel Neuman
    Dejte mi jediný rozumný důvod, proč bych se měl zaregistrovat na Facebook? Po krátké
    prezentaci specifik sociálních médií a sítí bude následovat moderovaná diskuze Daniela Hromady (Hromi) – vůči Facebooku skeptického zakladatele kyberie a obhájce tohoto fenoménu Pavla Neumana, experta na sociální média.

    Já, My a Oni: Komunikace a odpovědnost v dnešní společnosti
    Palo Fabuš
    Co mají společné graffiti, záchodová poezie, reality shows, reklama, internetové diskuse, ti nahoře a ti dole, ti slavní a ten zbytek, narcismus a odpovědnost?
    Přestože již nějakou dobu lze pozorovat pokles moci a dosahu politických a mediálních autorit, pořád máme tendenci uvažovat ve vztazích: My a Ti druzí, Ti nahoře a Ti dole nebo Ti slavní a Ti anonymní. Toto binární uchopování světa kolem nás sice usnadňuje naše rozhodování, ale významně zastiňuje způsob jakým je dnes přerozdělována moc. Nezanedbatelná část moci se díky demokratizaci médií přelila na anonymní publika - na nás, kteří se ve skutečnosti anonymitě vzpíráme. Cílem přednášky je ukázat, že část odpovědnosti, která byla doposud kladena na velké hráče na mediálním poli, se dnes přesouvá na "obyčejné" uživatele/diváky/občany. Povědomí o této odpovědnosti však přesto pokulhává a vina je spatřována na místech, kde už jí není tolik jako kdysi.

    Fluxus / pd / livecoding
    Michal Cáb
    O možnostech, výhodách a nevýhodách livetimecodingu. O software fluxus, pd a
    pomíjivém toku dat. Počítačový kód nemusí být nahlížen jen ve své statické podobě - jako program, jenž jednou pro vždy dobře plní svou funkci. Stejně dobře může být kód nahlédnut jako proces v čase, který se objeví a zmizí. Na poli audiovize je zaznamenatelný posun od užívání hi-tech nástrojů k ubastleným krabičkám a stejně tak na poli software od komerčních programů k vlastním kódům.

    http://www.multiplace.org
    http://multiplace.ning.com
    http://jlbjlt.net/event/4196
    PASH
    PASH --- ---
    NOIK: vsak ja to nepopiram, jsi tomu zivym dukazem
    NOIK
    NOIK --- ---
    PASH: to je taky pravda!
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    KHALAVERA: to je náhodou pravda!
    PASH
    PASH --- ---
    KHALAVERA: a pak se prida noik s teorii, ze kytaara neexistuje
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    RED_KOMUSO: neprovokuj, nebo tě začne přesvědčovat, že písnička neexistuje :))
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    MATHEW: jistě??? určitě? opravdu? nechcete to ještě zvážit?
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    tak jsem se na ni nakonec vypravil do iim.
    prednasky jsem stihnul pulku. pak mela kratky vystup (v surroundu), nekolik otazek od milouse v. a zakoncila to ukazkou techniky (maxmsp, lemur, wii).
    /mel jsem zrovna bolehlav. a prekvapilo me, ze larsenuv efekt je nejenom hudbou, ale i lekem./
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    tak to je jasný, hudba má melodii a rytmus
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    KHALAVERA: rozumnej názor
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ZOEL: hm, třeba Jozef Cseres říká, že by se to nemělo rozdělovat
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    MATHEW: máš pravdu, nebyla to hudba - byl to sound art s přechody do hudby ve chvílích, kdy to prolínala s minimalistickýma samplema z laptopu. a vůbec, jak definovat hranici mezi sound artem a hudbou?
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    ZOEL: no tak tohleto už snad ani není hudba ne...??
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    HOOKER: jedinečná podívaná. její tvorba vychází z Larsenova efektu, kterej je založenej na principu vzájemný zvukový vazby mezi mikrofonem a reproduktorem (http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_feedback ) . v reálu to vypadalo tak, že o.blaat chodila po prostoru galerie s malym mikrofonem a podle toho, jestli se zrovna nacházela u zdi nebo naopak v centru místností, příp. pokud jej přemísťovala do různých nádob, měnila se frekvence zvuku. zároveň to kombinovala s hraním z laptopu. úžas vzbuzující zážitek, hudebně taky výborný.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    HOOKER: dpč, já na to úplně zapoměl :(
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    addFISHEYE_100:
    byl jste nekdo na koncerte o.blaat? dojmy?.. uvazuji, ze bych zasel na zitrejsi prednasku na iim.
    LULU
    LULU --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam