• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    VIKNová média > kyberkultura, umění interaktivních médií, digitální média, transhumanismus

    jlbjlt     NoD     ciant     Institut intermédií     multiplace.sk     Lemurie

    rozbalit záhlaví
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    NOIK: :D diskuse je highlight, akorát podle toho, co o vím o jejích aktérech, tak tipuju, že po krátké chvilce zjistí, že nesdílejí ani slovník ani základní ideje, což může být docela zajímavé podle toho, nakolik jsou si oba jisti tím, co říkají, nebo taky ne a každý si bude mlít jen to svoje...
    MAFO: nevím, úpřimně, konkrétní text nechystám, ony se ty věci pak různě objevují v textech, ale ne na jednom místě... mtp má ale tradici streamování, tak třeba to bude online
    NOIK
    NOIK --- ---
    mě teda láká hlavně to druhý! (přispěchaně snaživě)
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    YBUKO: njn :D
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    MULTIPLACE 2009 / PŘEDNÁŠKY

    15/04/2009 18:00 Experimentální prostor Roxy/NoD (Praha)

    Kyberia guild vs Facebook matrix
    Daniel Hromada (Hromi) a Pavel Neuman
    Dejte mi jediný rozumný důvod, proč bych se měl zaregistrovat na Facebook? Po krátké
    prezentaci specifik sociálních médií a sítí bude následovat moderovaná diskuze Daniela Hromady (Hromi) – vůči Facebooku skeptického zakladatele kyberie a obhájce tohoto fenoménu Pavla Neumana, experta na sociální média.

    Já, My a Oni: Komunikace a odpovědnost v dnešní společnosti
    Palo Fabuš
    Co mají společné graffiti, záchodová poezie, reality shows, reklama, internetové diskuse, ti nahoře a ti dole, ti slavní a ten zbytek, narcismus a odpovědnost?
    Přestože již nějakou dobu lze pozorovat pokles moci a dosahu politických a mediálních autorit, pořád máme tendenci uvažovat ve vztazích: My a Ti druzí, Ti nahoře a Ti dole nebo Ti slavní a Ti anonymní. Toto binární uchopování světa kolem nás sice usnadňuje naše rozhodování, ale významně zastiňuje způsob jakým je dnes přerozdělována moc. Nezanedbatelná část moci se díky demokratizaci médií přelila na anonymní publika - na nás, kteří se ve skutečnosti anonymitě vzpíráme. Cílem přednášky je ukázat, že část odpovědnosti, která byla doposud kladena na velké hráče na mediálním poli, se dnes přesouvá na "obyčejné" uživatele/diváky/občany. Povědomí o této odpovědnosti však přesto pokulhává a vina je spatřována na místech, kde už jí není tolik jako kdysi.

    Fluxus / pd / livecoding
    Michal Cáb
    O možnostech, výhodách a nevýhodách livetimecodingu. O software fluxus, pd a
    pomíjivém toku dat. Počítačový kód nemusí být nahlížen jen ve své statické podobě - jako program, jenž jednou pro vždy dobře plní svou funkci. Stejně dobře může být kód nahlédnut jako proces v čase, který se objeví a zmizí. Na poli audiovize je zaznamenatelný posun od užívání hi-tech nástrojů k ubastleným krabičkám a stejně tak na poli software od komerčních programů k vlastním kódům.

    http://www.multiplace.org
    http://multiplace.ning.com
    http://jlbjlt.net/event/4196
    PASH
    PASH --- ---
    NOIK: vsak ja to nepopiram, jsi tomu zivym dukazem
    NOIK
    NOIK --- ---
    PASH: to je taky pravda!
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    KHALAVERA: to je náhodou pravda!
    PASH
    PASH --- ---
    KHALAVERA: a pak se prida noik s teorii, ze kytaara neexistuje
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    RED_KOMUSO: neprovokuj, nebo tě začne přesvědčovat, že písnička neexistuje :))
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    MATHEW: jistě??? určitě? opravdu? nechcete to ještě zvážit?
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    tak jsem se na ni nakonec vypravil do iim.
    prednasky jsem stihnul pulku. pak mela kratky vystup (v surroundu), nekolik otazek od milouse v. a zakoncila to ukazkou techniky (maxmsp, lemur, wii).
    /mel jsem zrovna bolehlav. a prekvapilo me, ze larsenuv efekt je nejenom hudbou, ale i lekem./
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    tak to je jasný, hudba má melodii a rytmus
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    KHALAVERA: rozumnej názor
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    ZOEL: hm, třeba Jozef Cseres říká, že by se to nemělo rozdělovat
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    MATHEW: máš pravdu, nebyla to hudba - byl to sound art s přechody do hudby ve chvílích, kdy to prolínala s minimalistickýma samplema z laptopu. a vůbec, jak definovat hranici mezi sound artem a hudbou?
    MATHEW
    MATHEW --- ---
    ZOEL: no tak tohleto už snad ani není hudba ne...??
    ZOEL
    ZOEL --- ---
    HOOKER: jedinečná podívaná. její tvorba vychází z Larsenova efektu, kterej je založenej na principu vzájemný zvukový vazby mezi mikrofonem a reproduktorem (http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_feedback ) . v reálu to vypadalo tak, že o.blaat chodila po prostoru galerie s malym mikrofonem a podle toho, jestli se zrovna nacházela u zdi nebo naopak v centru místností, příp. pokud jej přemísťovala do různých nádob, měnila se frekvence zvuku. zároveň to kombinovala s hraním z laptopu. úžas vzbuzující zážitek, hudebně taky výborný.
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    HOOKER: dpč, já na to úplně zapoměl :(
    HOOKER
    HOOKER --- ---
    addFISHEYE_100:
    byl jste nekdo na koncerte o.blaat? dojmy?.. uvazuji, ze bych zasel na zitrejsi prednasku na iim.
    LULU
    LULU --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam