• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAPostmoderni Filosofie
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    BOBR: já si taky myslím, že kupující jednají racionálně, anžto jsem jeden z nich .)

    reklama sice je prostor sám o sobě, ale nikoli autonomní... abys ji rozuměl, musíš vědět něco o světe mimo ni
    BOBR
    BOBR --- ---
    KHALAVERA:

    Hehe, tak že by to byl tak náhodný los nikde neříkám (a to jsem fanda Borgese). Nicméně, reklama je autonomní prostor - má svá pravidla, svoje hodnoty, svůj celý mechanismus výroby, své vlastní opozice (má reklama vs. jiné reklamy na podobný produkt). Lidem prodává pocity které sama vytváří, nikoliv produkty - ostatně, právě ten slogan "I muži..." může klidně být u reklamy na šroubky. Stejně tak je rozdíl mezi jednotilivými druhy cigaret je zanedbatelný - jediný opravdový rozdíl je, jestli lidé raději kupuji pocit svobody (Marlboro) anebo "klasa styl" (Davidoff) či dobrodružství s Camel. Když by mi někdo řekl "Simply clever", to poslední co by mne napadlo je spojení s automobilkou Škoda.

    Ergo, je to reklama, která si "přivlastňuje" symboly a obaluje jimi svůj produkt. A to prosím za pěkné peníze, n.b. ve společnostni, která sama sebe nazývá "vědomostní" - a za komentářů ekonomů, kteří ještě stále věří, že kupující jedná racionálně.

    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    to je hysterie :) to bys musel předpokladát, že vztah mezi označujícím a označovaným je čistě náhodný a že reklama je naprosto autonomní sémiotický prostor, který není zasazený do širšího symbolického světa, takže se klidně stane, že osloven sloganem I muži mají své dny a obrazem láhve Fernetu pořídíš v obchodě šroubky :)
    BOBR
    BOBR --- ---
    S odstupem času vidím jako jediného opravdového postmodernistu Jeana Baudrillarda. Nejen, že se mu podařilo radikálně se rozejít se standardní vědou (a filosofií), ale ještě tím zvýšil přesnost svého pohledu na svět. Napříkad reality show předpověděl a pochopil (to hlavně) už hodně let dopředu.
    Pro mne osobně má celkem potenciál jeho úvaha o nadvládě směnné hodnoty nad užitnou. Nebo si snad pamatujete nějakou reklamu z poslední doby, ve které byste se hlavně dozvěděli, co inzorovaná věc dělá, jak funguje atd? Šmelí se čistě se symboly. Chcete být šťastní, vnitřně čistí, vyrovnaní a výkonní - pak jedině Activia, ne?
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---

    via BARONFRITZ
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    já bych teda klidně plkal dál, kdyby bylo s kým a o čem... ale že jo... jsem jen nadšený amatér... jsem teď dočetl Spook Country od Gibsona. Už to vůbec není cyberpunk. Převážně řeší hudební vkus mladých odchovanců kubánské tajné policie žijících v New Yorku.
    BALVAN42
    BALVAN42 --- ---
    no, doufám že to kaatha aspoň archivovala
    IJACZEK
    IJACZEK --- ---
    LOWRIDER: nevim esi to skončilo, to měj být vtip .D

    VIR_KENNY: to je taky možný .DD
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    ja jsem si prave myslel, ze je to schvalne - vite co - postmoderni filozofie....


    a nic... ticho
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    wooow
    LOWRIDER
    LOWRIDER --- ---
    takže to skončilo no škoda
    KHALAVERA
    KHALAVERA --- ---
    postmodern is post mortem :)
    IJACZEK
    IJACZEK --- ---
    asi to byl flem a OT, takže to KAATHA vymazala .DD
    LOWRIDER
    LOWRIDER --- ---
    nejak se mi tu nic neukazuje vubec žádný příspěvky???
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam