• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAATHAPostmoderni Filosofie
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: Nakolik vím, tak zrovna Schopenhauer je v tomhle ohledu značný pesimista a za východisko z určité neuspokojivosti života považoval sna umění, génia, filosofii nebo tak něco.
    Jistě, člověk má shopnost zabít se, ale využití této svobody záleží na svobodné vůli.
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    KOMATSU: Mě zas napadá, že to s naší svobodou a autonomií není zas tak horký. Osobně bych to nazval spíš schopnost zabít se nebo schopnost k něčemu, než jasně autonomním jednáním. Neřešil tohle téma už Schopenhauer se svojí Vůlí k životu? To tam mimochodem taky cituje.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    Jinak napadá mě k tomu mimochodem obhajující myšlenka - proč by člověk (jakožto řekněme svobodná a ze sebe jednající autonomní bytost) neměl být pánem i nad svou smrtí a namísto toho, aby okamžik konce svého žití ponechal na osudu, přírodě, vnějších okolnostech apod., by se svobodně rozhodl pro svou svou vlastní smrt, která je jeho "právem"? :)
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: No ono by se jeho dílo dalo skoro pojmout jako svého druhu filosofický "systém" jehož je sebevražda součástí...
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    KOMATSU: Už to čtu, jen první argument proti relevanci toho textu. Z hlediska filozofie, proč se ochuzovat o debatu týkající se té jeho práce sebevraždou? To pak vypadá právě spíš jako manifest nebo snaha přidat té práci hodnotu činem.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    JAKKILLER: To se sice nabízí, ale nejsem si tím tak jist. Jeho filosofické vyznání je nihilismus pojímající život jako experiment nihilismu a svoji sebevraždu, dle jeho známých, měl poměrně pečlivě promyšlenou. Už kdesi v úvodu píše, že z filosofického hlediska mezi životem a smrtí není žádný kvalitativní rozdíl s tím, že domnívat se opak je jistou formou společenského pokrytectví ("If reason is incapable of deducing ultimate, nonarbitrary human ends, and nothing can be judged as ultimately more important than anything else, then freedom is equal to slavery; cruelty is equal to kindness; love is equal to hate; war is equal to peace; dignity is equal to contempt; destruction is equal to creation; life is equal to death and
    death is equal to life." s. 21 a "There is a very popular opinion that choosing life is inherently superior to choosing death. This belief that life is inherently preferable to death is one of the most widespread superstitions. This bias constitutes one of the most obstinate mythologies of the human species." s. 22). Nadto se zdá být jeho práce testem liberálně-demokratické společnosti - no stačí se začíst. :)
    JAKKILLER
    JAKKILLER --- ---
    KOMATSU: No, ale tohle je možná spíš psychologický problém ne?
    Musel bych číst tu jeho práci abych věděl.
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    NIMUI: Patrně to bude trochu komplexnější, uvažuju o tom psát diplomovu práci...
    NIMUI
    NIMUI --- ---
    KOMATSU: no pane jo... ted mne fakt nenapada, co na to rict, zit a umrit podle sveho presvedceni?
    KOMATSU
    KOMATSU --- ---
    Nevím, jestli jste zaregistrovali:

    Filozof zanechal na rozloučenou dopis o 1905 stranách

    Zde jeho stránky: Suicidenote
    PALO_FABUS
    PALO_FABUS --- ---


    google napoví víc
    GHONZALES
    GHONZALES --- ---
    DONWANT:
    The body without organs is an egg: it is crisscrossed with axes and thresholds, with latitudes and longitudes and geodesic lines, traversed by gradients marking the transitions and the becornings, the destinations of the subject developing along these particular vectors.
    :))
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Frieze Magazine | Archive | The Art of War
    http://www.frieze.com/issue/article/the_art_of_war/
    DONWANT
    DONWANT --- ---
    Jeste to pochopit, to jenom takovej detail ,) Jaky se daj pod pojmama jako "desiring-machines" nebo "body without organs" predstavit konkretni jevy z realnyho sveta? Spravna hadanka
    DUNAR_
    DUNAR_ --- ---
    DONWANT: :)) cte se to dost blbe, ale jde to.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    T8M: vo jaky revoluci to zase blabolis?
    DONWANT
    DONWANT --- ---
    Zkousel nekdo cist Anti-Oidipa od Deleuzeho a Guattariho? Zamerne se ptam "zkousel", je to prece jenom dosti hardcore zalezitost.
    T8M
    T8M --- ---
    VIR_KENNY: To bys, ale Kalouska a Jocha zklamal. Čekají celí natěšení, jak proti nim někdo bude dělat revoluci, aby mohli patřičně utáhnout šrouby, a oni se ti "levičáci" zmůžou tak akorát na to, zahrát na varhany.
    VIR_KENNY
    VIR_KENNY --- ---
    to jsou moudra, mam chut to doprovodit na varhany
    T8M
    T8M --- ---
    XCHAOS: Pro mě za mě, ať si antipsychiatrické hnutí kritizuje diagnózu jakou chce. To ještě neznamená, že se musím bavit s někým (třeba s neoluddity), koho považuju za blázna.

    RUDOLF: Jistěže někteří "odpůrci" neoliberalismu jsou paranoidními schizofreniky (bez ohledu na to, jestli je to psychiatrická diagnóza, nebo jen extrémní případ bytí zmanipulován a sebezmanipulován).

    Sebemanipulace vs. shoda. No to bychom se museli vydat dál - k tomu, nad čím vlastně ta intersubjektivní shoda vzniká a k tomu, co je to fenomén. Opět velmi zjednodušeně řečeno intersubjektivní shoda vzniká nad věcmi samozřejmými - věcmi, které se samy ukazují, tj. fenomény. A ještě jinak, sebemanipulace nikdy nevzniká sama o sobě, na počátku je vždy manipulace někoho někým jiným. A ještě manipulace a sebemanipulace se vyznačuje právě tím, že říká o samozřejmých věcech, že samozřejmé nejsou, že se jedná o "jevy" hlubších "podstat", které zná jen manipulující. Manipulovaný pak získá přístup k těmto "podstatám" přijetím víry manipulovaného. (Samozřejmě tento "proces" není vždy na první pohled zřejmý, velmi často bývá umně "za-krýván".)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam