• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    WEWERKA: ano, a prave proto neni dobry hazet mu pod nohy dalsi prekazky ;)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Takhle, ja si myslim, ze rozlisovani jednotek na urovni "lepsi/horsi" jde v momente, kdy mam rozlisovat maximalne silu v utoku a v obrane, jinak by to byla spis komplikace, nez zjednoduseni. Potom ale stavim akorat ty nejsoilnejsi utocne nebo obranne jednotky a jakakoliv hlubsi strategie, nez jen "nazbrojit co to da -> rozbit nepritele -> farmit". I tady je sice mozne rict, ze tahle jednotka je horsi nez jina, ale vetsinou to bude zaviset na situaci, pouziti a hlavne na tom, co nasadi protivnik.

    Kdyz uz clovek hraje, tak nejak casem tak jako tak prijde na to, jak to zhruba funguje. Stejne tak rozklicuje nejake piktogramy (TOMG). Nicmene si myslim, ze do te doby transparentni mechanika v kombinaci s rozumnou dokumentaci muze redukovat WT faktor (udava se jako WTF/min) na minimum a tim i pocet lidi co to zabali se slovy "nechapu". Take si myslim, ze je lepsi rict jak to opravdu je, nez spolehat na to, ze nekdo, kdo si mysli ze to vi bude nekde na foru davat dobre rady :)

    Zeptam se takhle: V cem je prinos zatajovani mechaniky?

    WEWERKA: Bez tapani a odhadovani to nepujde - uz jen proto, ze musim hadat, co proti me muze nasadit protivnik. Krom toho, muze se stat spousta veci, nez k boji vubec dojde. Ta armada se musi na misto nejdriv dostat (lepe receno, musi se o to pokusit). I kdyz si budu moct boj nasimulovat, stale je tu prvek nahody, ktery nedokazu ovlivnit. O tom, ze by protivnik treba zmenil strategii ani nemluvim :)

    Tohle je mozne vztahnout i na jine veci. Treba vyroba cehokoliv bude tim mene casove narocna, cim vic veci se vyrobi. Takze treba kdyz jeden kus trva 100 hodin, 100 kusu bude trvat jen 9000 hodin. I tady uverejnim presny vzorec, ale pochybuji, ze by to nekdo predem pocital. Jenze mezi tim se muze stat, ze to co vyrabim potrebuju hned - musim prerusit vyrobu a kdyz to stopnu treba v pulce (4500 hodin prace) tak nedostanu 50 kusu ale bude to jeste min, nez kdybych to delal pojednom (rekneme 40). Mimo to mi muze nekdo vyrobu sabotovat, vykonost delniku ovlivnuji nejake faktory atd. Je to dost komplikovane i bez zatajovani :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    ESTEN: Od toho jsou fora. Po chvili hrani budou "odborne" vyklady na dennim poradku :) Navic znevyhodneny je kazdy hrac, ktery nekam prijde nove a musi si vsechno nastudovat.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    TOMG: mam zcela opacnej nazor. Skryty statistiky zvyhodnujou hrace, kteri u hry travi vic casu, naopak znevyhodnujou nove prichozi. To, myslim, neni dobre...
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Tak nemusis jim zatajovat vsechno. Muzes jim rict, ze tank ma utok 50 a stity stredni.
    Chapu, ze jsou lide, kteri musi mit vsechno presne, ale na druhou stranu mi to prijde zajimavejsi, kdyz muze uzivatel trosku tapat a odhadovat. Lidem bude jasne, kdyz jim reknes, ze pechota je ucinna proti tomu a tomu a jeste lepsi budou, kdyz je vyzbrojis timhle. Nemusi vedet, ze pechota ma sanci max 50%.

    Ja treba budu vyzbrojovat pandulacky zbranemi a tam budu uvadet konkretni rozsah. Samotny pandulacek pak bude nektere veci znasobovat pres znalosti, ktere se nauci. Nektere veci jim sdelim presne a nektere jen v ramci skupin napr. jde rychle/pomalu/coura se. Pokud budu davat pandulacky do skupin a cestovat s nimi (rychlost podle nejpomalejsiho), tak mi urcite staci nahazet vsechny podle "coura se" misto toho abych si vybirala z jde 2 a tenhle 2,33 a tamten 4. Pokud je uzivatel stoura, stejne se nejakym zpusobem dozvi, ze tamten je rychlejsi o 2 jednotky :) V tom mi prijde to kouzlo - jde to odvodit, ale nevis to presne.

    Dalsi priklad. Delnik pracuje, dostane nemoc, ale ja nebudu vedet jakou. Dozvim se to az kdyz objevim urcitou vedu napr. chripku a v tom momente ji budu moct i lecit. Ale i tak se uzivatel nikdy nedozvi, ze chripka snizuje praceschopnost o 12-25% :)

    TOMG
    TOMG --- ---
    Hm, já ještě neměl čas si to přečíst. Každopádně je lepší nedávat hráčům čísla a statistiky jednotek. Stačí bohatě počty, popis a nějaké obecné označení vlastností. Víc to odpovídá realitě než přesné čísla, protože reálně znáš dost rozdílné věci o jednotkách, Dokud si danou jednotku neukořistíš na pořádné testy, tak víš jen přibližně co na ni funguje.
    v B5Game jsme místo čísel zavedli piktogramy, které jen přibližně značí vlastnosti. Nedá se to tak jednoduše spočítat jak dopadne bitva i kdyby si znal přesný výpočet bojů.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Ja nejsem zastancem skrytych mechanik. Jak pak muze clovek vymyslet vhodnou strategii, kdyz netusi, jak to vlastne funguje?

    Samozrejme, znalost funkcnosti bude takova viceurovnova. Bezne clovek vystaci s informaci o tom, ze cim vyssi hodnota toho a toho, tim lepsi, ze se srovnava utok a obrana, ze s malymi skodami proti tezce pancerovanym protivnikum nemam sanci a ze cim vyssi vydrz, tim vic skod se musi prohlodat pancirem, aby vubec zpusobili nepriteli nejake ztraty.

    S tim se da vystacit, ale kdyz dojde na hrani na urovni fanatickeho planovani , taktkizovani a spradani pekelnych planu, tak znalost presnych principu je vicenez dulezita. Respektive i u her se skrytou mechanikou se utvori jista skupina fanatiku analyzujici ten system, ale proc je nutit vymyslet a hadat?

    Samozrejme, i tady bude jisty prvek nahody + fakt, ze tezko muzu predem vedet, co proti me ten druhy postavi, jakou zvoli strategii... Takze sice si muzu vypocitat, jak by to mohlo probehnout, ale to jeste neznamena, ze to tak skutecne probehne:)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Taky je moznost mit polovinu tehletech veci v "utajeni". Lidem proste jen rict, tank ma radsi delsi vzdalenosti a ma stit prumerny. Zadna procenta, zadne cisla. Myslim, ze tim se ta hra muze stat zajimavejsi.

    Treba ja budu mit staveni budov. Budovu budou stavet delnici a jeden delnik si treba zlomi nohu nebo dostane kasel a bude pracovat na min nez 100% pripadne vubec. Hrac s nicim takovym predem pocitat nemuze a to se mi na tom libi. Nic nevyjde tak jak si hrac naplanuje a zrovna tak by souboj muze byt sazka do loterie.
    Na druhou stranu, hra si muze sama rict, ze bude zamestnavat na stavbe vic delniku a stavba bude rychleji hotova, neni to tedy vzdy negativni.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CHARLEZ: To nebude treba - za timto ucelem spichnu simulator, i s moznosti rovnou nasypat libovolnou svoji armadu. Protivnika si ale musi nasypat kazdy sam. Melo by to byt celkem malo prace, vsechno spocita skript, ktery normalne vyhodnocuje souboje (a ktery, mimochodem, jeste nemam)
    CHARLEZ
    CHARLEZ --- ---
    CYBERWOLF:
    vypada to funkcne, ale mam z toho pocit ze by netrvalo dlouho a nekdo by stvoril a siril "excel", kterym by predpocitaval konflikty jednotlivych jednotek, protoze tech modifikatoru je tolik, ze asi vetsina lidi nebude schopna bez delsi praxe odhadovat jak souboje dopadnou .... prijde mi to moc slozite, hlavne takhle po ranu, kdyz jsem vylezl z postele :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    zadne dalsi ohlasy?
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: To já jen tak reagoval pro zběžném prolítnutí, ale až si to přečtu pořádně, tak snad něco napíšu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: No a jaky je tvuj nazor na vec? :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TOMG: Ne vsechno je o "mam 6 lodi, ty jen 5, vyhravam" :D
    TOMG
    TOMG --- ---
    Ty jo, tady se to zmenilo na prirucku o taktice a valceni:)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Jinak ohledne taktiky. Ve hre Dolumar mas 7 policek vedle sebe, pred bojem si tam nasazis vojacky a posles je do bitvy. Tam se proti tem 7 policku postavi dalsich 7 policek s obranci, takze jsou vlastne 2 rady. Ted se to mydli vsechno naprimo a nasikmo max. na jedno policko. Kdyz se podari policko pred tebou vycistit (resp. jednotka pri ztrate 50% utika z boje), jednotka se presune pred dalsiho nepritele. Jednoduche a da se tam i trosku taktizovat.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: Urcite pozij. V tanku plamenomet na vojaky, kulomet na auta a rakety proti letadlum :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: Pocitam s tim, ze jednotky se budou zkladat z nekolika komponentu - minimalne tedy zaklad a zbran. Uvazuji o moznosti pouzivat vic druhu zbrani v ramci jedne jednotky, ale nejsem si jisty jestli to nakonec pouziju.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: Ta preferovana vzdalenost je prave nastavitelna, podobne jako jeste par dalsich veci (ale jeste nemam uplne jasno, co vsechno a jak pujde preddefinovat).

    Mapa je, ale pro pohyb po svete, boje budou probihat pouze abstraktne. Kdyby mely boje probihat takto, tak by musel kazdy hrac provest sve pohyby rucne a to by bylo dost casove narocne, zdrzovalo by a tak vubec.

    Chci to pojmout spis tak, ze se pro boj naplanuje nejaka strategie predem, ktera se potom jen provede. Sice tim bude zvyhodnen utocnik, ktery ma prehled o tom, co ma obrance k dispozici a pripravi proti tomu optimalni strategii, ale takovy je holt zivot:)

    Zkratka kdyz nemam cas neco vymyslet, tak vytahnu nejakou obecnou strategii vyhodnou pro moji armadu a mam behem par vterin pripraveny utok nebo obranu. Soucasne mi to nebrani ztravit hodiny ladenim preferenci jednotlivych jednotek pro dosazeni optimalni vyhody vuci protivnikovi.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Ale ja to zase zeslozituju, jako vzdycky :) Osobne bych tam dala jeste kazdemu zvlastni zbrane. Kazda by byla ucinna na neco jineho a vubec kazdy tank/vojak by byl jeden radek v db, tzn. mel by jmeno a tak. Ale klidne me ignoruj, to jen ja delam simulaci misto stragegie :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam