• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    tak v zari to nebude - nejspis bych na tom musel stravit dovolenou a kdo vi, jak by to nakonec dopadlo.


    mozna to vyjde jeste na letosek :)
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    nektere jsou soucasti tohohle packu

    viz seznam

    torrent
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    tady jedine doporucit podivat se na nejake srovnavaci testy zapisu a podobne
    http://www.sqlite.org/speed.html

    jinak samozrejme nerikam co se resit ma a jak byl to jen napad jak vyuzit spionaz posty :D
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Ja nemam obavu z toho, ze by to pomalu cetlo, spis zapisovani me trochu desi. Kdyby kazdy hrac ridil rekneme 5 akci (coz si myslim, ze neni tak moc) tak pri 100 hracich (coz je malo) to je zapis 500 zaznamu kazdych 10 - 30 minut (podle toho, jak casto se budou provadet tahy). Neni to sice tak hrozne cislo, ale rekl bych, ze by to mohlo provadeni tahu neprijemne natahnou.

    Rozhodne by to bylo nejpresnejsi a rekneme nejrealistictejsi, i co se tyka informaci, ktere hraci zustanou po opusteni spolku, ale kladu si otazku, jestli je to z herniho hlediska o tolik vyhodnejsi, aby to prevazilo prakticky bezudrzbovy a univerzalni "znalostni system", kdy u kazdeho hrace pouze vedu jeho znalost v dane oblasti (treba daneho spolku) a pokud v danem spolku neni, nebo nema k dispozici dostatek zpravodajskych informaci, tak tato znalost casem klesa. Tady vidim jedinou zasadni nevyhodu a to tu, ze neustale vidim aktualni informace, coz v pripade opusteni spolku pusobi divne (ale na druhou stranu, postava na rozdil od hrace v tom svete travi 24 hodin denne, tak muze mit nejakou predstavu o tom, co se chysta a jakym smerem se ubira vyvoj atd.).

    Je pravda, ze si zatim moc nedokazu predstavit, co by bylo pro hrace (na obou stranach barikady) lepsi. Ten muj system se mi libi vic, ale to je zpusobeno castecne kombinaci zvedavosti a lenosti (a jesitnosti) :)
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    no pak muzes pouvazovat jesli nechces logy delat jako x deni "male" sqlite databaze ktere pak jen prolinkujes, snizuje zatez a pri omezeni filtru umoznuje efektvni praci

    pri vicekolove akci se pak muze logovat splnilo se 30% dane akce atp ... tzn spionaz by porad mela smysl protoze by jsi mohl sabotovat akce ostatnich
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    CYBERWOLF: respektive, k zaznamum by se melo dat dostat s jistym spozdenim, ale melo by to byt spozdeni spis v radech hodin, nez dnu.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    FACEDANCER: Napad to neni spatny, ale bohuzel moc nesedi do toho, jak mi to funguje. Vysledky akci se hraci sice loguji, ale neni to tak uplne jednoduche:) Spousta akci muze trvat nekolik desitek kol (coz muze byt par dni realneho casu), behem kterych se nic nehlasi. Pokud se nejedna o hlaseni z boje, tak jsou to stejne jen informace o dokonceni akce, ktere nemaji moc vypovidaci hodnotu. Mimo to, abych predesel zaneradeni databaze se zaznamy starsi X dnu automaticky mazou. Na druhou stranku, i k temto zaznamum bych rad umoznil pristup - kdyz uz by to nekdo chtel vedet...
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    No ono by docela i stacilo kdyby do posty hraci sly oznameni o uspesich/neuspesich jeho akci

    tzn je mozne takto dohledat jeho spinazni aktivity, konkretnejsi stavy armad pred x dny a tak podobne

    toto je navrh ne zcela domysleny
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: To hodně závisí na lidech. Sehnat kvalitní adminy, není tak úplně jednoduché.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMG: Presne tak, B je spravne :) Text na strance s mailboxem a oznameni o tom, ze mi nekdo cte postu, snad budou dostatecne k tomu, aby to lidi pochopili, ze posta neni zrovna soukroma.

    Jinak ja jsem tak nejak proti zrizovani adminich trestnych komand - myslim si, ze delaji vic skody, nez uzitku:)
    TOMG
    TOMG --- ---
    CYBERWOLF: nedonutíš, pokud nebudeš mít adminy co to budou hlídat a buzerovat hráče. Případně to necháš na nich, že to funguje, tak a tak a je to čistě jejich problém.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    NYX: k tomu je samozrejme donutit nemuzu. Tenhle odposlech komunikace ma byt jen jakysi doplnek, takze si nemyslim, ze by to donutilo lidi interni komunikaci nepouzivat (koneckoncu i kdyby mezi sebou komunikovali pres ICQ, tak se k nim nejaky hrac muze pridat a posilat informace svym kamaradum v druhem spolku treba mailem)

    Primarne se spionazi zjisti prave informace podobneho razu, jaky popisujes (viz. CYBERWOLF). Pouze misto ukladani aktualniho stavu jsem na to sel tou cestou, ze jsou ty informace pristupne aktualni, ale jen nejakou dobu a postupne jsou pristupne jen mene a mene podrobne. (takze treba za nejaky cas si stale pamatuju, kde ze to maji zakladny, ale uz ne, co v nich je, protoze se to mohlo uz davno zmenit atd.). Myslim si, ze je to jednodussi jak pro hrace, tak i pro me:)
    NYX
    NYX --- ---
    CYBERWOLF: a jak hrace donutis pouzivat k herni komunikaci prave tu herni postu?

    pokud chces simulovat realitu, tak spionaz stejne zjisti komunikaci mezi lidma, kteri ridi cinnost v ruznych oblastech/oborech...tj. primerena simulace by byla ala "odposlechnul jste komunikaci od X smerem k Y, ktera vam dala informaci o rozmisteni jednotek (v oblasti, kterou ridi X) / hospodarske situaci (napriklad dochazi to a to, nejaky graf spotreby urcitych surovin v posledni dobe + vyhled do budoucna podle toho, co ma clovek naklikane ze se ma postavit apod) / planovane vyrobe atd..." - a tuhle informaci rovnou dotycnemu nejak integrovat do jeho mapy/rozhrani apod...s tim, ze by u informaci tohohle typu bylo jen uvedene stari...a bylo by na nem, nakolik je jeste povazuje za aktualni.

    samozrejme pokud by spionaz selhala, mohlo by se krome jasneho neuspechu (likvidace spiona apod) take podstrcit falesna zprava (= uplaceny / chyceny spion apod), tj. nejake zcela zcestne udaje, ktere by ho zmatly...ale navenek by se to chovalo zcela identicky jako spionaz uspesna :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Proc by ne :) Dezinformace je v poradku, jedine, co bych zakazal je vyuzivani nejakych externich sifratoru.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Hlavne aby to ten hrac vedel :) BTW moje taktika by byla zavest pravidlo mit kazdy Xty prispevek nesmyslny, aby se zmatl protivnik :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TOMAS3333: 9.9.2009 bych chtel spustit alfaverzi. Tento termin neni uplne nerealny, ale zas tak moc bych na nej taky nespolehal :)

    WEWERKA: Tak ono je to interni posta, ktera ma slouzit pro herni zalezitosti. Ze je mozne se do posty nabourat bude obecne znamy fakt, takze pokud si chce nekdo pomoci posty resit soukrome zalezitosti, tak holt musi vzit na vedomi, ze to tak uplne v soukromi neni. Je to jako bavit se v tramvaji - taky musis pocitat s tim, ze lidi kolem muzou poslouchat.
    TOMG
    TOMG --- ---
    WEWERKA: To jsme řešili tak před dvěma lety. Kdy se prostě oddělí herní část (kde jsi jako postava) od hráčské (kde jsi jako hráč/uživatel). Prostě ve hře nesmí řešit soukromé věci netýkající se hry. Na to je jiná část systému. A pokud tam někdo má soukromé věci, tak je to jeho boj. Stejně tak oddělená fóra.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: To s prolomenim do posty mi prijde pochybne. Jak vis, ze si uzivatel nepise s kamaradem a nemaji tam soukromou debatu. Krom toho, ze by takova informace byla pomerne k nicemu, tak mi to prijde i jako zasah do soukromi. Prolomeni do fora nebo do zaznamu udalosti ci nejakeho aliancniho fora mi ale prijde ok.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    kedy planujes spustit nejaku betu?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Tak jsem s tim dnes docela hezky pohnul, nevic jsem si i udelal trochu vic jasno v dalsich vecech.

    Takze (ackoliv tohle jeste nemam hotove), povazuji celkem za jiste, ze pruzkum, spionaz a vymena strategickych informaci bude velmi dulezitou soucasti taktiky. Napr. kazdy spolek (aliance, gilda, cokoliv) bude mit jakysi archiv. V tomto archivu se budou uchovavat informace ziskane z pruzkumu, nebo vymenou informaci, nebo proste ukradene. Nektere informace budou trvaleho razu, nektere budou postupne ztracet hodnotu.

    To znamena, ze pokud jsem treba v nejakem spolku, tak vim, kdo vsechno tam je, jakou ma roli, kolik a kde maji zakladen, znam podrobnosti o armadach - zkratka o vsem. Takze tyhle detaily u daneho spolku stale vidim, i kdyz uz tam nejsem. Jenze ono to uz druhy den nemusi byt pravda, tak treba ztratim pristup k informacim o zasobach. Dalsi den ztratim prehled o pozicich armad. Pak budu mit jen priblizne informace o jejich poctech. Dale ztratim informace o vyrobe a pozici tech armad. Pak budu treba jen vedet, kolik tech armad je. Ztratim prehled o tom, kdo ma jakou roli. Pak ztratim prehled o tom, kdo vsechno je ve spolku, budu jen vedet, kolik jich je. Nakonec budu vedet jen, kolik maji zakladen a kde jsou (a mozna jen ty, ktere staly v dobe, kdy jsem spolek opustil).

    Mimo to bude mozne se nabourat do cizi posty, fora, nebo zaznamu udalosti - ale nebude to tak jednoduche. V zavislosti na uspechu a bezpecnostnim opatrenim protivnika bude text zkreslen - treba kazde druhe pismenko nahrazene nahodnym znakem. Kazde desate pismenko...kazde padesate...

    Momentalne jsem s tim celkem spokojeny, snad je to opravnene:)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Pokud chcete nejake animace a nechcete flash nebo aplety, tak muzete pouzit javascript:
    http://processingjs.org/exhibition

    docela mi spadla celist
    TOMG
    TOMG --- ---
    TOMAS3333: S ogame.cz to teď bude v létě druhý rok, ale víc jak rok to už spíš nehraju, je to jen takový udržovací režim, kdy jen stavím z toho co natěží doly a už vlastně ani neútočím. To plánuju někomu předat.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TOMAS3333: Overland, asi kolem 1,5-2 let. Dolumar, 2 mesice. Nic jineho mi nevydrzelo vic jak tyden. Dolumar jsem navic ukoncila umyslne, uz jsem na tom zase chytala zavislost a to nechci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    MICTECH: Zrejme do jiste miry ano, ale treba u leteckych simulatoru podobne pocity nezazivam. Tam se ale clovek stara akorat o letadlo, kde je zeme a maximalne o nejake dalsi letadlo ve vzduchu, ale u tech vesmirnych simulaci neni ani nahore, ani dole, vetsinou toho v prostoru lita hrozne moc...

    Kosmonautum by to mozna opravdu nevadilo:)


    SYLVAEN: megalomanie je hrozna vec - sam s tim zapasim v jednom kuse:)
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: to je tim, ze clovek neni na 3D prostor zvyklej, protoze se celej zivot pohybuje po planete, ktera je ve svem dusledku 2D
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CYBERWOLF: No mně se třeba hodně líbilo provedení space combatu v StarWars Battlefront II.. :) Přišlo mi i přehledné a jednoduché.

    Souhlasím že s trochou péče, lásky a spoustou dobrého plánování by to šlo udělat i v 2D.. ten GoogleMap princip by to nejspíš umožnil.. to jen já jako detailista bych raději šel ještě o ten krok dál a místo GoogleMaps udělal GoogleEarth :D

    Kdysi jsem si na zkoušku v Javascriptu napsal isometrické vykreslování 3D prostoru.. vtip byl v použití transparentních PNG a z-indexu. Fungovalo to, ale pořád to ještě nestačilo mojí megalomanii. :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SYLVAEN: Tuhle hru jsem nehral, takze muzu usuzovat jen z tveho popisu, ale myslim si, ze by to slo udelat dostatecne dobre i bez 3D zobrazeni. Treba neco jako mapy na googlu :)

    Co se tyka 2D vesmirnych souboju, videl jsem radu pokusu o prevedeni do 3D (na pocitaci i mimo) a vetsinou to bylo slozitejsi a bud:
    to nakonec bylo tak strasne komplikovane, ze z toho jak vsechno lita vsude se cloveku zamota hlava
    nebo to nakonec bylo viceposchodove 2D, kdy jsou v podstate jednotlive vrstvy naskladane na sebe (coz uz byva lepsi, ale zas takovy zisk oproti jednoduchemu 2D taky ne)
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CYBERWOLF: Určitě. V jejich stávajícím 2D zobrazení musí mít celou SW galaxii definovanou v databázi, souřadnice po souřadnici.

    Z toho pak vykreslují 2D mapu (o ploše 14*14 jednotek) která zobrazuje konkrétní sektor galaxie. Při vstupu do atmosféry se ti pak zobrazí další 2D mapa 6*6 až 12*12 (podle velikosti planety). Při přistání se ti pak zobrazí třetí úroveň zoomu, 12*12.. to jest krajina po které se můžeš pohybovat. Soudím-li podle velikosti objektů na mapě, je odhadované měřítko cca 1:20000, a v mnoha případech vůbec nesedí (např. výšková budova která by měla mít základnu okolo 100*100m zabírá stejnou plochu jako malý domek 3+1.

    Všechno dohromady to sice nějak funguje, ale zároveň nefunguje.. nejspíš jsem příliš velký detailista, ale vesmírné boje vedené na 2D mapě nejsou úplně "to ono".. stejně tak jako "přibližné" měřítko objektů na povrchu planet.

    Rozhodně si myslím že by ten zobrazovací systém mohli po osmi letech vylepšit :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SYLVAEN: Bylo by predelani do 3D necemu prospesne?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam