• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: 9.9.2009 bych chtel spustit alfaverzi. Tento termin neni uplne nerealny, ale zas tak moc bych na nej taky nespolehal :)

      WEWERKA: Tak ono je to interni posta, ktera ma slouzit pro herni zalezitosti. Ze je mozne se do posty nabourat bude obecne znamy fakt, takze pokud si chce nekdo pomoci posty resit soukrome zalezitosti, tak holt musi vzit na vedomi, ze to tak uplne v soukromi neni. Je to jako bavit se v tramvaji - taky musis pocitat s tim, ze lidi kolem muzou poslouchat.
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      kedy planujes spustit nejaku betu?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Tak jsem s tim dnes docela hezky pohnul, nevic jsem si i udelal trochu vic jasno v dalsich vecech.

      Takze (ackoliv tohle jeste nemam hotove), povazuji celkem za jiste, ze pruzkum, spionaz a vymena strategickych informaci bude velmi dulezitou soucasti taktiky. Napr. kazdy spolek (aliance, gilda, cokoliv) bude mit jakysi archiv. V tomto archivu se budou uchovavat informace ziskane z pruzkumu, nebo vymenou informaci, nebo proste ukradene. Nektere informace budou trvaleho razu, nektere budou postupne ztracet hodnotu.

      To znamena, ze pokud jsem treba v nejakem spolku, tak vim, kdo vsechno tam je, jakou ma roli, kolik a kde maji zakladen, znam podrobnosti o armadach - zkratka o vsem. Takze tyhle detaily u daneho spolku stale vidim, i kdyz uz tam nejsem. Jenze ono to uz druhy den nemusi byt pravda, tak treba ztratim pristup k informacim o zasobach. Dalsi den ztratim prehled o pozicich armad. Pak budu mit jen priblizne informace o jejich poctech. Dale ztratim informace o vyrobe a pozici tech armad. Pak budu treba jen vedet, kolik tech armad je. Ztratim prehled o tom, kdo ma jakou roli. Pak ztratim prehled o tom, kdo vsechno je ve spolku, budu jen vedet, kolik jich je. Nakonec budu vedet jen, kolik maji zakladen a kde jsou (a mozna jen ty, ktere staly v dobe, kdy jsem spolek opustil).

      Mimo to bude mozne se nabourat do cizi posty, fora, nebo zaznamu udalosti - ale nebude to tak jednoduche. V zavislosti na uspechu a bezpecnostnim opatrenim protivnika bude text zkreslen - treba kazde druhe pismenko nahrazene nahodnym znakem. Kazde desate pismenko...kazde padesate...

      Momentalne jsem s tim celkem spokojeny, snad je to opravnene:)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Pokud chcete nejake animace a nechcete flash nebo aplety, tak muzete pouzit javascript:
      http://processingjs.org/exhibition

      docela mi spadla celist
      TOMG
      TOMG --- ---
      TOMAS3333: S ogame.cz to teď bude v létě druhý rok, ale víc jak rok to už spíš nehraju, je to jen takový udržovací režim, kdy jen stavím z toho co natěží doly a už vlastně ani neútočím. To plánuju někomu předat.
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      TOMAS3333: Overland, asi kolem 1,5-2 let. Dolumar, 2 mesice. Nic jineho mi nevydrzelo vic jak tyden. Dolumar jsem navic ukoncila umyslne, uz jsem na tom zase chytala zavislost a to nechci.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      MICTECH: Zrejme do jiste miry ano, ale treba u leteckych simulatoru podobne pocity nezazivam. Tam se ale clovek stara akorat o letadlo, kde je zeme a maximalne o nejake dalsi letadlo ve vzduchu, ale u tech vesmirnych simulaci neni ani nahore, ani dole, vetsinou toho v prostoru lita hrozne moc...

      Kosmonautum by to mozna opravdu nevadilo:)


      SYLVAEN: megalomanie je hrozna vec - sam s tim zapasim v jednom kuse:)
      MICTECH
      MICTECH --- ---
      CYBERWOLF: to je tim, ze clovek neni na 3D prostor zvyklej, protoze se celej zivot pohybuje po planete, ktera je ve svem dusledku 2D
      SYLVAEN
      SYLVAEN --- ---
      CYBERWOLF: No mně se třeba hodně líbilo provedení space combatu v StarWars Battlefront II.. :) Přišlo mi i přehledné a jednoduché.

      Souhlasím že s trochou péče, lásky a spoustou dobrého plánování by to šlo udělat i v 2D.. ten GoogleMap princip by to nejspíš umožnil.. to jen já jako detailista bych raději šel ještě o ten krok dál a místo GoogleMaps udělal GoogleEarth :D

      Kdysi jsem si na zkoušku v Javascriptu napsal isometrické vykreslování 3D prostoru.. vtip byl v použití transparentních PNG a z-indexu. Fungovalo to, ale pořád to ještě nestačilo mojí megalomanii. :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      SYLVAEN: Tuhle hru jsem nehral, takze muzu usuzovat jen z tveho popisu, ale myslim si, ze by to slo udelat dostatecne dobre i bez 3D zobrazeni. Treba neco jako mapy na googlu :)

      Co se tyka 2D vesmirnych souboju, videl jsem radu pokusu o prevedeni do 3D (na pocitaci i mimo) a vetsinou to bylo slozitejsi a bud:
      to nakonec bylo tak strasne komplikovane, ze z toho jak vsechno lita vsude se cloveku zamota hlava
      nebo to nakonec bylo viceposchodove 2D, kdy jsou v podstate jednotlive vrstvy naskladane na sebe (coz uz byva lepsi, ale zas takovy zisk oproti jednoduchemu 2D taky ne)
      SYLVAEN
      SYLVAEN --- ---
      CYBERWOLF: Určitě. V jejich stávajícím 2D zobrazení musí mít celou SW galaxii definovanou v databázi, souřadnice po souřadnici.

      Z toho pak vykreslují 2D mapu (o ploše 14*14 jednotek) která zobrazuje konkrétní sektor galaxie. Při vstupu do atmosféry se ti pak zobrazí další 2D mapa 6*6 až 12*12 (podle velikosti planety). Při přistání se ti pak zobrazí třetí úroveň zoomu, 12*12.. to jest krajina po které se můžeš pohybovat. Soudím-li podle velikosti objektů na mapě, je odhadované měřítko cca 1:20000, a v mnoha případech vůbec nesedí (např. výšková budova která by měla mít základnu okolo 100*100m zabírá stejnou plochu jako malý domek 3+1.

      Všechno dohromady to sice nějak funguje, ale zároveň nefunguje.. nejspíš jsem příliš velký detailista, ale vesmírné boje vedené na 2D mapě nejsou úplně "to ono".. stejně tak jako "přibližné" měřítko objektů na povrchu planet.

      Rozhodně si myslím že by ten zobrazovací systém mohli po osmi letech vylepšit :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      SYLVAEN: Bylo by predelani do 3D necemu prospesne?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: Tak asi nejdele jsem hral RedDragona, dohromady tak 2 roky (mozna vic). Pak jsem uznal, ze je to otravne repetivni a ty zmeny, co delaji uz nejsou ani moc k lepsimu.
      SYLVAEN
      SYLVAEN --- ---
      CYBERWOLF: No, minimálně na jednoduché věci ala Travian je to použitelné.. taky mě okamžitě napadl StarWars Combine, což je poměrně proslulá webovka.. bohužel za osm let existence nebyli schopni změnit 2D plošnou mapu a doimplementovat bojové mechaniky, takže jsou z toho jen ochuzení Sims.. :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      SYLVAEN: Docela zajimava vec, asi by se s tim daly delat celkem divy, ale trochu me na tom mrzi, ze to musi byt jako zvlastni plugin do prohlizece. To ale sveho casu byl flash taky, takze jednoho dne to muze byt bezna soucast prohlizecu, kdo vi.

      Nicmene, pokud jde o vyuziti pro hry, tak na delani neceho 3D by asi bylo lepsi to primo napsat, nez honit pres prohlizec. Protoze takovahle 3D hra by s temi klasickymi, neprohlizecovimi, stejne mohla jen tezko souperit (uz jen kvuli vykonu)

      Rozhodne je ale dobre vedet, ze neco takoveho existuje - jen doufam, ze to nedopadne jako s VRML
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      este som sa chcel spytat, ako dlho ste najdlhsie vydrzali hrat nejaku webovku
      SYLVAEN
      SYLVAEN --- ---
      Zdravím všechny.. :) Po dlouhé době jsem zase procházel seznam diskusí ke hrám a narazil jsem i na tuhle vaši diskusi. Browser-based hry mě všdycky zajímaly, něco málo jsem se i pokusil vytvořit (ale z nedostatku času to skončilo vždycky jen u funkčního konceptu). Nápady by byly, jak scénáristické tak i architektonické, ale není čas.

      BTW co by vás mohlo zajímat je poměrně nová věc od Google, a to O3D.. http://code.google.com/apis/o3d - sice je to sotva mimino, ale už teď vypadá víc než zajímavě.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: jde vsechno (akorat se to nemusi vzdy vyplatit) :)
      TOMAS3333
      TOMAS3333 --- ---
      CYBERWOLF: to je len napad, pripravujem si koncept na inu, o dost "klasickejsiu" hru, tu ma len zaujima ci by sa to dalo a ako by sa dalo :)
      za odpovede dik
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: Tak videl jsem uz javascriptove lemingy, ale to byl trochu extrem. Pak by se dalo jeste pouzit java aplet. Na druhou stranku, myslim si, ze tohle vsechno by slo mnohem lip s tim flashem.

      Ja tedy, za hlavni vyhodu webovych her povazuji to, ze si muzu behem minuty neco odehrat a pak zas delat neco jineho a to by zrovna v RTS asi moc neslo. Proste prijde mi to trochu jako delat z pejska kocicku :)
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      TOMAS3333: JS jako Ajax by mozna nebyl tak rychly, ale taky by to slo. Mrkni na Dolumar. Je teda fakt, ze kdyz tam bylo kolem 2000 registrovanych lidi, tak uz to bylo docela zasekane. Taky by se muselo to xml prenaset pouze pro dane eventy, aktualne se v tam vola xml pro uplne vsechno co je na obrazovce a to imo dost zdrzuje.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam