• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      SYLVAEN
      SYLVAEN --- ---
      CYBERWOLF: Co se rozebírání lidí týká, klidně bych navrhl zaimplementovat tam.. za předpokladu že každá postava bude mít něco jako ukazatel "morálky", který se bude v závislosti na jejích skutcích houpat nahoru a dolů. Například zabití člověka nebo kanibalismus by morálku srazily hodně nízko. Morálka by pak mohla hrát dodatečnou roli v sociálních interakcích, důvoěryhodnosti postavy atd.

      Ale ber to jen jako návrh, pokud ti to nesedí do konceptu tak ho klidně ignoruj. :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Tak si zas dovolím připravit malou ochutnávku, tentokrát půjde o suroviny a jejich získávání.

      Surovin, se kterými se pracuje, je celkem 7 (možná bude 8, ale ještě se uvidí). Většina věcí se vyrábí z Materiálu (prakticky cokoliv od dřeva, přes plasty a ocel až po mikročipy), většinou ale jde o "suroviny", které potřebujete k tomu, abyste udrželi to, co už máte, v chodu - Potraviny (jídlo a voda - co človek potřebuje k přežití), Palivo (benzin, uhlí, baterky, plutonium...), Střelivo (cokoliv od nábojů do vzuchovky po mezikontinentální střely). Další suroviny mají specifické využití, zejména při výrobě konkrétních věcí (a jednotek) a mají i specifické způsoby získávání. O těch ale dnes mluvit nebudu :)

      Je několik způsobů, jak tu kterou surovinu získat. Nejjednodušší je prostě hledat a najít. To, co se kde dá najít závisí na spoustě faktorů, ale dá se to tak nějak odvodit logicky. Třeba na sahaře toho k jídlu moc nenajdete a pokud nenarazíte na spadlé letadlo, nebo zbytky po karavaně, tak to asi nebude nic moc ani s ostatními věcmi. Oproti tomu, v troskách města najdete prakticky cokoliv v hojné míře (jen s potravinami to může být trochu problém). Na tento způsob získávání surovin jsou specializovaní sběrači, kteří jsou v tom nejlepší, ale můžete klidně poslat na sběr vojáky, dělníky, nebo jít hledat potřebné věci osobně.

      Dalším poměrně snadným způsobem získávání surovin je něco rozebrat. Zpravidla se tak dá získat materiál. Palivo a střelivo taky ale jen výjímečně a v zanedbatelné míře. Mělo by být možné rozebírat stavby, vozidla, různé speciální objekty, které se nacházejí po světě (eiffelovka je fajn, ale toho železa co se z ní dá získat...) a uvažoval jsem, jestli by se nemohli dát rozebírat i lidi na potraviny, ale zas bych nerad, aby kanibalismus budil negativní kontroverzi :)

      Další možností je těžba - dá se těžit s pomocí speciální techniky a pak je těžba efektivní, i bez ní, ale pak je velmi neúčinná a je to spíš nouzovka. Do těžby se počítá i sbírání kořínků a pasti na králíky, takže je možné "těžit" i jídlo. Jinak je těžba primárně zdrojem materiálu a paliva.

      Nakonec je možné si potřebné suroviny do jisté míry i vyrábět. Zřízením farmy si zajistíte zdroj potravin, z materiálu a paliva můžete vyrábět střelivo, z potravin (bio)palivo a podob.

      A abych nezapoměl, je samozřejmě možné přepadnout něčí konvoj nebo základnu a vzít si jejich zásoby silou :)

      Co je ale podstatné - a řekl bych, že je to výrazný rozdíl oproti ostatním hrám - že většina těchto způsobů se nedá aplikovat do nekonečna. Nemůžete počítat s tím, že si vystačíte se sbíráním střeliva po okolí - časem se prostě zbytky, ve kterých je střelivo možné najít, vysbírají. Samozřejmě, pokud v oblasti dojde k nějaké bitce, tak se zas nějaké ty zbytky nahromadí. S těžbou je to podobné, ale většinou je toho v zemi tolik, že není třeba si příliš lámat hlavu s vytěžením (ale minimálně teoreticky k tomu dojít může).
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      tak v zari to nebude - nejspis bych na tom musel stravit dovolenou a kdo vi, jak by to nakonec dopadlo.


      mozna to vyjde jeste na letosek :)
      FACEDANCER
      FACEDANCER --- ---
      nektere jsou soucasti tohohle packu

      viz seznam

      torrent
      FACEDANCER
      FACEDANCER --- ---
      tady jedine doporucit podivat se na nejake srovnavaci testy zapisu a podobne
      http://www.sqlite.org/speed.html

      jinak samozrejme nerikam co se resit ma a jak byl to jen napad jak vyuzit spionaz posty :D
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Ja nemam obavu z toho, ze by to pomalu cetlo, spis zapisovani me trochu desi. Kdyby kazdy hrac ridil rekneme 5 akci (coz si myslim, ze neni tak moc) tak pri 100 hracich (coz je malo) to je zapis 500 zaznamu kazdych 10 - 30 minut (podle toho, jak casto se budou provadet tahy). Neni to sice tak hrozne cislo, ale rekl bych, ze by to mohlo provadeni tahu neprijemne natahnou.

      Rozhodne by to bylo nejpresnejsi a rekneme nejrealistictejsi, i co se tyka informaci, ktere hraci zustanou po opusteni spolku, ale kladu si otazku, jestli je to z herniho hlediska o tolik vyhodnejsi, aby to prevazilo prakticky bezudrzbovy a univerzalni "znalostni system", kdy u kazdeho hrace pouze vedu jeho znalost v dane oblasti (treba daneho spolku) a pokud v danem spolku neni, nebo nema k dispozici dostatek zpravodajskych informaci, tak tato znalost casem klesa. Tady vidim jedinou zasadni nevyhodu a to tu, ze neustale vidim aktualni informace, coz v pripade opusteni spolku pusobi divne (ale na druhou stranu, postava na rozdil od hrace v tom svete travi 24 hodin denne, tak muze mit nejakou predstavu o tom, co se chysta a jakym smerem se ubira vyvoj atd.).

      Je pravda, ze si zatim moc nedokazu predstavit, co by bylo pro hrace (na obou stranach barikady) lepsi. Ten muj system se mi libi vic, ale to je zpusobeno castecne kombinaci zvedavosti a lenosti (a jesitnosti) :)
      FACEDANCER
      FACEDANCER --- ---
      no pak muzes pouvazovat jesli nechces logy delat jako x deni "male" sqlite databaze ktere pak jen prolinkujes, snizuje zatez a pri omezeni filtru umoznuje efektvni praci

      pri vicekolove akci se pak muze logovat splnilo se 30% dane akce atp ... tzn spionaz by porad mela smysl protoze by jsi mohl sabotovat akce ostatnich
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      CYBERWOLF: respektive, k zaznamum by se melo dat dostat s jistym spozdenim, ale melo by to byt spozdeni spis v radech hodin, nez dnu.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      FACEDANCER: Napad to neni spatny, ale bohuzel moc nesedi do toho, jak mi to funguje. Vysledky akci se hraci sice loguji, ale neni to tak uplne jednoduche:) Spousta akci muze trvat nekolik desitek kol (coz muze byt par dni realneho casu), behem kterych se nic nehlasi. Pokud se nejedna o hlaseni z boje, tak jsou to stejne jen informace o dokonceni akce, ktere nemaji moc vypovidaci hodnotu. Mimo to, abych predesel zaneradeni databaze se zaznamy starsi X dnu automaticky mazou. Na druhou stranku, i k temto zaznamum bych rad umoznil pristup - kdyz uz by to nekdo chtel vedet...
      FACEDANCER
      FACEDANCER --- ---
      No ono by docela i stacilo kdyby do posty hraci sly oznameni o uspesich/neuspesich jeho akci

      tzn je mozne takto dohledat jeho spinazni aktivity, konkretnejsi stavy armad pred x dny a tak podobne

      toto je navrh ne zcela domysleny
      TOMG
      TOMG --- ---
      CYBERWOLF: To hodně závisí na lidech. Sehnat kvalitní adminy, není tak úplně jednoduché.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMG: Presne tak, B je spravne :) Text na strance s mailboxem a oznameni o tom, ze mi nekdo cte postu, snad budou dostatecne k tomu, aby to lidi pochopili, ze posta neni zrovna soukroma.

      Jinak ja jsem tak nejak proti zrizovani adminich trestnych komand - myslim si, ze delaji vic skody, nez uzitku:)
      TOMG
      TOMG --- ---
      CYBERWOLF: nedonutíš, pokud nebudeš mít adminy co to budou hlídat a buzerovat hráče. Případně to necháš na nich, že to funguje, tak a tak a je to čistě jejich problém.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      NYX: k tomu je samozrejme donutit nemuzu. Tenhle odposlech komunikace ma byt jen jakysi doplnek, takze si nemyslim, ze by to donutilo lidi interni komunikaci nepouzivat (koneckoncu i kdyby mezi sebou komunikovali pres ICQ, tak se k nim nejaky hrac muze pridat a posilat informace svym kamaradum v druhem spolku treba mailem)

      Primarne se spionazi zjisti prave informace podobneho razu, jaky popisujes (viz. CYBERWOLF). Pouze misto ukladani aktualniho stavu jsem na to sel tou cestou, ze jsou ty informace pristupne aktualni, ale jen nejakou dobu a postupne jsou pristupne jen mene a mene podrobne. (takze treba za nejaky cas si stale pamatuju, kde ze to maji zakladny, ale uz ne, co v nich je, protoze se to mohlo uz davno zmenit atd.). Myslim si, ze je to jednodussi jak pro hrace, tak i pro me:)
      NYX
      NYX --- ---
      CYBERWOLF: a jak hrace donutis pouzivat k herni komunikaci prave tu herni postu?

      pokud chces simulovat realitu, tak spionaz stejne zjisti komunikaci mezi lidma, kteri ridi cinnost v ruznych oblastech/oborech...tj. primerena simulace by byla ala "odposlechnul jste komunikaci od X smerem k Y, ktera vam dala informaci o rozmisteni jednotek (v oblasti, kterou ridi X) / hospodarske situaci (napriklad dochazi to a to, nejaky graf spotreby urcitych surovin v posledni dobe + vyhled do budoucna podle toho, co ma clovek naklikane ze se ma postavit apod) / planovane vyrobe atd..." - a tuhle informaci rovnou dotycnemu nejak integrovat do jeho mapy/rozhrani apod...s tim, ze by u informaci tohohle typu bylo jen uvedene stari...a bylo by na nem, nakolik je jeste povazuje za aktualni.

      samozrejme pokud by spionaz selhala, mohlo by se krome jasneho neuspechu (likvidace spiona apod) take podstrcit falesna zprava (= uplaceny / chyceny spion apod), tj. nejake zcela zcestne udaje, ktere by ho zmatly...ale navenek by se to chovalo zcela identicky jako spionaz uspesna :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Proc by ne :) Dezinformace je v poradku, jedine, co bych zakazal je vyuzivani nejakych externich sifratoru.
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      Hlavne aby to ten hrac vedel :) BTW moje taktika by byla zavest pravidlo mit kazdy Xty prispevek nesmyslny, aby se zmatl protivnik :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TOMAS3333: 9.9.2009 bych chtel spustit alfaverzi. Tento termin neni uplne nerealny, ale zas tak moc bych na nej taky nespolehal :)

      WEWERKA: Tak ono je to interni posta, ktera ma slouzit pro herni zalezitosti. Ze je mozne se do posty nabourat bude obecne znamy fakt, takze pokud si chce nekdo pomoci posty resit soukrome zalezitosti, tak holt musi vzit na vedomi, ze to tak uplne v soukromi neni. Je to jako bavit se v tramvaji - taky musis pocitat s tim, ze lidi kolem muzou poslouchat.
      TOMG
      TOMG --- ---
      WEWERKA: To jsme řešili tak před dvěma lety. Kdy se prostě oddělí herní část (kde jsi jako postava) od hráčské (kde jsi jako hráč/uživatel). Prostě ve hře nesmí řešit soukromé věci netýkající se hry. Na to je jiná část systému. A pokud tam někdo má soukromé věci, tak je to jeho boj. Stejně tak oddělená fóra.
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      CYBERWOLF: To s prolomenim do posty mi prijde pochybne. Jak vis, ze si uzivatel nepise s kamaradem a nemaji tam soukromou debatu. Krom toho, ze by takova informace byla pomerne k nicemu, tak mi to prijde i jako zasah do soukromi. Prolomeni do fora nebo do zaznamu udalosti ci nejakeho aliancniho fora mi ale prijde ok.
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam