• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    jo, asi si taky budu muset neco takovyho poridit. Jsem si rikal, ze to za to nestoji, kdyz do databaze saham tak jednou mesicne a stejne to po kazde dokoncene veci zazalohuju. No a ono si to zdechne par hodin pred tim, nez je to hotove, mrcha:)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    a) vymenit db :)
    b) mam skript na zalohovani kazdou noc, rotuje cely tyden
    c) kdyz je neco spatne, dostanu to rano hlaskou do emailu

    A to nemam super dulezita data, jen soukroma vyvojova.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Tak se mi postestilo prijit o databazi. Ackoliv jsem si ji zalohoval 12.9., tak jsem stejne prisel o 9 tabulek a zmeny na dalsich asi 5. Posledni dva tydny jsem se totiz hrabal hlavne s databazi a vetsinu zmen jsem delal behem tohoto prodlouzeneho vikendu. Nasledujicich nekolik tydnu tedy stravim tim, ze se pokusim rekonstruovat tabulky. Jenze kdyz MySQL spadne pokazde, kdyz se pokusi udelat cokoliv s databazi (vsetne dumpu), tak co se da delat?

    V praci se mi neco takoveho nestane. Ne ze bych po tom touzil... Proste takovahle radost dokaze zkazit den...
    ETHAN
    ETHAN --- ---
    Z pohledu hráče World of Warcraft mohu říct, že někteří lidé udělají prakticky cokoliv, aby měli víc achievementů než ostatní, aby byli v něčem první nebo aby měli co nejvíc odměn (které ani neznamenají výhodu ve hře). Ideální věc pro udržení lidí u hry.
    TOMG
    TOMG --- ---
    Z pohledu vývojáře, který je dost odlišný od typického hráče. To jsou skutečně spíš jen takové kravinky/hovadinky. Z pohledu hráče, jsou právě tyhle prkotinky, často motivace, která nutí hráče u toho častěji a déle sedět. Pže pokud se mu to pak zobrazí ve veřejném profilu, tak má o to větší důvod se snažit, aby se tím mohl chlubit, že je eliťák. Stejně tak různé dostupné statistiky podle kde čeho a následně toho definované ranky.
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: Vyhada je jiste taky to, ze na to nepotrebujes prilis uprav ve hre, vsechno delas defakto statistikama nad databazi.
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: Achievementy jsou jako bobriky, osobne si myslim, ze je to urcite prinos pro hrace.
    Dokazu si je predstavit i ve webovce, urcitym prikladem muzou bejt badge ze StackOverflow - http://stackoverflow.com/badges

    Par navrhu, ktery bych si asi dokazal predstavit v nejaky webovce.

    - Ucast v beta verzi.
    - Vytezeno prvnich 1 000 000 kusu nejaky suroviny
    - Navsteva hry kazdy den poslednich 30 dni
    - Zabito 1 000 000 vojaku nepritele
    atd...

    Asi by toho slo vymyslet spousta.
    TOMAS3333
    TOMAS3333 --- ---
    CYBERWOLF: achievmenty su v poslednom case vsade a imho to su take male kravinky; nechapem, co na nich vsetci vidia. Niekedy vsak mozu motivovat k splneniu nejakej ulohy.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jak to tak posledni dobou vypada, zacinaji se do webovych her dostavat achivementy. Zkratka za dosazeni nejake mety, nebo delanim nejake nesmyslnne cinnosti dostanete nejakou formalni odmenu (treba obrazek viditelny v profilu, medaile, moznost dat si nejaky titul a podob). Nekdy z toho kapne i neco uzitecneho (treba v MafiaWars je za kazdy achivement skillpoint).

    Osobne mi to prijde jako uplne zbytecna vec, ale na druhou stranu, je to celkem sranda:) Co si o achivementech myslite vy?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    diky za tip
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Pokud nekdo vite o nejakem dostupnem zdroji, ze ktereho lze ziskat infromace o terenu (stacila by i jenom nadmorska vyska) Zeme, Marsu nebo Mesice (nebo cehokoliv z toho) s rozlisenim na 1 stupen (tohle je spis prani, nez podminka), dejte prosim vedet :)

    Jeste doplnim, ze jako dostupny zdroj si predstavuji neco, kde se daji vzit data, nejak schroustat a nasypat do databaze, ne google earth ;)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    SYLVAEN: do konceptu to docela zapada a je to rozhodne zajimave. diky.
    SYLVAEN
    SYLVAEN --- ---
    CYBERWOLF: Co se rozebírání lidí týká, klidně bych navrhl zaimplementovat tam.. za předpokladu že každá postava bude mít něco jako ukazatel "morálky", který se bude v závislosti na jejích skutcích houpat nahoru a dolů. Například zabití člověka nebo kanibalismus by morálku srazily hodně nízko. Morálka by pak mohla hrát dodatečnou roli v sociálních interakcích, důvoěryhodnosti postavy atd.

    Ale ber to jen jako návrh, pokud ti to nesedí do konceptu tak ho klidně ignoruj. :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Tak si zas dovolím připravit malou ochutnávku, tentokrát půjde o suroviny a jejich získávání.

    Surovin, se kterými se pracuje, je celkem 7 (možná bude 8, ale ještě se uvidí). Většina věcí se vyrábí z Materiálu (prakticky cokoliv od dřeva, přes plasty a ocel až po mikročipy), většinou ale jde o "suroviny", které potřebujete k tomu, abyste udrželi to, co už máte, v chodu - Potraviny (jídlo a voda - co človek potřebuje k přežití), Palivo (benzin, uhlí, baterky, plutonium...), Střelivo (cokoliv od nábojů do vzuchovky po mezikontinentální střely). Další suroviny mají specifické využití, zejména při výrobě konkrétních věcí (a jednotek) a mají i specifické způsoby získávání. O těch ale dnes mluvit nebudu :)

    Je několik způsobů, jak tu kterou surovinu získat. Nejjednodušší je prostě hledat a najít. To, co se kde dá najít závisí na spoustě faktorů, ale dá se to tak nějak odvodit logicky. Třeba na sahaře toho k jídlu moc nenajdete a pokud nenarazíte na spadlé letadlo, nebo zbytky po karavaně, tak to asi nebude nic moc ani s ostatními věcmi. Oproti tomu, v troskách města najdete prakticky cokoliv v hojné míře (jen s potravinami to může být trochu problém). Na tento způsob získávání surovin jsou specializovaní sběrači, kteří jsou v tom nejlepší, ale můžete klidně poslat na sběr vojáky, dělníky, nebo jít hledat potřebné věci osobně.

    Dalším poměrně snadným způsobem získávání surovin je něco rozebrat. Zpravidla se tak dá získat materiál. Palivo a střelivo taky ale jen výjímečně a v zanedbatelné míře. Mělo by být možné rozebírat stavby, vozidla, různé speciální objekty, které se nacházejí po světě (eiffelovka je fajn, ale toho železa co se z ní dá získat...) a uvažoval jsem, jestli by se nemohli dát rozebírat i lidi na potraviny, ale zas bych nerad, aby kanibalismus budil negativní kontroverzi :)

    Další možností je těžba - dá se těžit s pomocí speciální techniky a pak je těžba efektivní, i bez ní, ale pak je velmi neúčinná a je to spíš nouzovka. Do těžby se počítá i sbírání kořínků a pasti na králíky, takže je možné "těžit" i jídlo. Jinak je těžba primárně zdrojem materiálu a paliva.

    Nakonec je možné si potřebné suroviny do jisté míry i vyrábět. Zřízením farmy si zajistíte zdroj potravin, z materiálu a paliva můžete vyrábět střelivo, z potravin (bio)palivo a podob.

    A abych nezapoměl, je samozřejmě možné přepadnout něčí konvoj nebo základnu a vzít si jejich zásoby silou :)

    Co je ale podstatné - a řekl bych, že je to výrazný rozdíl oproti ostatním hrám - že většina těchto způsobů se nedá aplikovat do nekonečna. Nemůžete počítat s tím, že si vystačíte se sbíráním střeliva po okolí - časem se prostě zbytky, ve kterých je střelivo možné najít, vysbírají. Samozřejmě, pokud v oblasti dojde k nějaké bitce, tak se zas nějaké ty zbytky nahromadí. S těžbou je to podobné, ale většinou je toho v zemi tolik, že není třeba si příliš lámat hlavu s vytěžením (ale minimálně teoreticky k tomu dojít může).
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    tak v zari to nebude - nejspis bych na tom musel stravit dovolenou a kdo vi, jak by to nakonec dopadlo.


    mozna to vyjde jeste na letosek :)
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    nektere jsou soucasti tohohle packu

    viz seznam

    torrent
    FACEDANCER
    FACEDANCER --- ---
    tady jedine doporucit podivat se na nejake srovnavaci testy zapisu a podobne
    http://www.sqlite.org/speed.html

    jinak samozrejme nerikam co se resit ma a jak byl to jen napad jak vyuzit spionaz posty :D
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Ja nemam obavu z toho, ze by to pomalu cetlo, spis zapisovani me trochu desi. Kdyby kazdy hrac ridil rekneme 5 akci (coz si myslim, ze neni tak moc) tak pri 100 hracich (coz je malo) to je zapis 500 zaznamu kazdych 10 - 30 minut (podle toho, jak casto se budou provadet tahy). Neni to sice tak hrozne cislo, ale rekl bych, ze by to mohlo provadeni tahu neprijemne natahnou.

    Rozhodne by to bylo nejpresnejsi a rekneme nejrealistictejsi, i co se tyka informaci, ktere hraci zustanou po opusteni spolku, ale kladu si otazku, jestli je to z herniho hlediska o tolik vyhodnejsi, aby to prevazilo prakticky bezudrzbovy a univerzalni "znalostni system", kdy u kazdeho hrace pouze vedu jeho znalost v dane oblasti (treba daneho spolku) a pokud v danem spolku neni, nebo nema k dispozici dostatek zpravodajskych informaci, tak tato znalost casem klesa. Tady vidim jedinou zasadni nevyhodu a to tu, ze neustale vidim aktualni informace, coz v pripade opusteni spolku pusobi divne (ale na druhou stranu, postava na rozdil od hrace v tom svete travi 24 hodin denne, tak muze mit nejakou predstavu o tom, co se chysta a jakym smerem se ubira vyvoj atd.).

    Je pravda, ze si zatim moc nedokazu predstavit, co by bylo pro hrace (na obou stranach barikady) lepsi. Ten muj system se mi libi vic, ale to je zpusobeno castecne kombinaci zvedavosti a lenosti (a jesitnosti) :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam