• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jinak jeste k flowtimu - farmville jasne dokazuje, ze je to cesta, kterou je mozne jit a hodne lidem se to bude libit. Me ale tyhle veci naopak desne vadi. Predstava, ze bych mel kvuli hre natahovat budik je usmevna. Mozna proto existuje rada automatizacnich skriptu, ktere za vas sklizi, klikaji a vubec resi tyhle ubijejici rutiny.

    Na druhou stranu, proc nenavrhnout hru tak, aby byla dostatecne automatizovatelna sama o sobe a zadne takove skripty nebyly potreba?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    PoxNora funguje bez facebooku, ale panove v sony se rozhodli, ze na facebooku mohou ulovit spoustu novych uzivatelu - a asi maji pravdu.

    Jinak jsem si precetl clanek liknovany pod clankem co psal MICTECH a mam pocit, ze to je opravdu trefna analyza hrani na fb. Sice je to cteni na dlouhe zimni vecery, ale stoji za to:

    http://www.gamasutra.com/blogs/TadhgKelly/20091218/3665/Zynga_and_the_End_of_the_Beginning.php
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Kdyz pominu takove "drobnosti" jakoze si lidi kupuji bonusy/perky/whatever za normalni penize, tak zakladem pro takovou hru je jeji "casove rozvrzeni". Myslim, ze je mozne udelat i nesocialni hru (me osobne obtezuje zadat nekoho aby mi poslal drevo na stavbu, protoze je soused) a jako zaklad vidim ve flowtime (napr. tah kazdou hodinu). To nuti uzivatele se porad vracet ke hre, vstavat ve 4 rano (kvuli shnilym mrkvim nebo utoku trollu). Cas tam dela uzivatele zavislym, perky/bonusy ho tam jen udrzuji dal.
    Hry typu RD2 (prepocitani kazdou noc) uz povazuju za historii, ale treba ta poxnora by mohla klidne fungovat i bez facebooku (nehrala jsem ani jednu hru fb, tak jen predpokladam :) )
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Zda se mi, ze v posledni (delsi) dobe se oblast webovych her cim dal vic orientuje na socialni site - predevsim tedy facebook. Je to celkem pochopitelne - na socialnich sitich je spousta lidi a podminky pro sireni tech her jsou idealni. Na druhou stranu, aby mohli hry v tomhle prostredi fungovat, musi mit nejak zabudovany ten socialni aspekt a vyporadat se s omezenimi a problemy, ktera s sebou ta ktera sit prinasi (a pokud muzu soudit, facebook je fuj).

    Jak to tak vypada, uz se na FB stehuji i drive "nesocialni" veci:

    http://www.socialtimes.com/2010/03/sony-online-entertainment-launches-poxnora-for-facebook-promises-more-games/

    Co si o tom myslite? Ma trend protojovani webovych her a socialnich siti budoucnost? Je to dobre? Zmizi jednoho dne "nesocialni" hry?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: Dolumar API vypada docela jednoduse, presto uzitecne.
    MICTECH
    MICTECH --- ---
    CYBERWOLF: Pokud mas na mysli takovehle addony, tak bych to nevidel tak spatne, protoze nepotrebujes definovat nejaky slozity animace.
    Takze pro kazdou takovou vec vytvorit rozhrani a uz to frci, jak na bezicim pasu :)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Jeden znamy po me kdysi chtel, aby moje hra mela xmlrpc rozhrani. Tak aby si mohl delat vlastni skripty a jina rozsireni. Tenkrat jsem to zavrhla, ale neni to tak spatna myslenka :)
    Treba u Dolumaru (dolumar.be) dava programator na zadost lidem nejake API. Da se z toho udelat radar vesnicek, sledovani postupu a takove veci.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Nemyslim set na vytvoreni hry, jako spis editor na rozsireni a upravy hry. Zadne zasahy do jadra - aplikacemi na facebooku taky nemuzes treba mazat profily:)

    Dokazu si predstavit treba nejake chodici tunelove RPG, kde by se daly vytvaret vlastni dungeony, potvory, veci, udalosti a podob a hraci by pak svoje vytvory mohli zpristupnovat ostatnim. Nebo neco ve stylu FB aplikaci, moznost rozbehnout si vlastni mod... urcite by se dalo vymyslet spousta veci
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Tak jsem si to vygooglila. Jednalo se o Total Eclipse. Vytvoreno ve Freescape http://en.wikipedia.org/wiki/Freescape
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: No ja si myslim, ze je to blbost :) Uz na ZX bylo neco takoveho - set na stavbu her. Tusim z toho vznikla hra Eclipse. Cas od casu se nejaky takovy program na vyrobu her objevi, ale nikdy z takovych projektu nebylo nic extra. Ze vseobecneho modelu bude jen nejaky sedy prumer.
    Osobne bych do sve hry nepustila zadneho hrace, protoze pak by vsechny moje optimalizace na ns prisly do haje :) Jeden znamy kdysi prisel ke zdrojakum webgame, zhrozil se a pomohl jim to vylepsit. Pry to ale bylo silene.
    No bala bych se a hodne :)
    Brala bych to v necem jako treba neverwinter nights. Tvoreni questu, mapicek, predmetu. To jo. Ale nic v jadru.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    WEWERKA: Jasne, stejne jako od kterekoliv jine spolecnosti, ale to je neco jineho. Ja mam na mysli model, kdy si tu hru nejakym zpusobem upravuji, predelavaji a rozsiruji sami hraci.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    CYBERWOLF: Podivej se na hry od gameforge. Jiny skin, trosku odlisna logika a je to :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Napadla me takova dabelska myslenka - co takhle vymyslet zpusob, jak udelat webovou hru rozsiritelnou, upravitelnou a kompltente predelatelnou? Treba pomoci API jako Google Maps, nebo pres nejaky ramec jako aplikace do facebooku (tedy ne ze by se hra nacpala na facebook, ale hra by mela ramec, do ktereho by se dala pridat rozsirujici aplikace).

    Koneckoncu, rada "normalnich" her s primerenou hracskou zakladnou se drzi pri zivote z nemale casi diky uzivatelskemu obsahu (mapy, mody, skiny...). Treba WarCraft III na tom rekl bych skoro i stoji. Zkratka je to docela bezna vec, ale na poli webovych her je to nevidane.
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    dik.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Spravne bys tu byl, kdybys takovou hru chtel delat, ale kdyz uz jsi tu...

    Na hrani v praci jsou nejlepsi takove hry, kde staci parkrat kliknout a neni treba moc premyslet. Takze ja bych doporucil neco z produkce http://www.redmoonstudios.de/ nebo http://www.zynga.com/

    Jelikoz si je vetsina her od techto spolecnosti vzajeme dost podobna, tak v zasade staci zvolit si zanr:) S cestinou je to horsi, protoze sice tam nejaka byva, ale tak nejak sporadicka (prekladacova). Ale jelikoz neni potreba toho moc cist, tak to ani nevadi.

    Pro narocnejsi (ale zajimavejsi) hry bych doporucil se podivat v tomhle klubu [ Online hry - TinyWarz, Estiah ]
    LOJZEE
    LOJZEE --- ---
    dobry den, dostanu zde tip na nejakou podarenou webhru, kterou bych si mohl kratit cas v praci? nejlepe v cestine. zkousel jsem zatim jen travian. jestli jsem tu spatne, tak me smazte.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Nasel jsem jednu evidentne mrtvou hru - Zivot, vesmir a vubec:
    http://www.zvav.cz/

    presto ze neni hra samotna nikterak uchvatna, je minimalne zajimave si procist nejake napady, ktere tvurci planovali implementovat:
    http://wiki.zvav.cz/zvav_koncepty:index
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    jeden znamy me zavlekl do takove hry, sice neni nijak uchvatna, je ve stadiu rozpracovanosti a nejspis se z nej nikdy nevyhrabe, ale prijde mi precijen zajimava. V podstate jde o variaci na stolni hru RISK. Hraje se pomoci flashe na tahy a v momente, kdy vsichni odtahnou, odeslou se maily s upozornenim, ze zacalo dalsi kolo.

    http://thunman.net/cygames/

    Pokud si budete chtit zahrat, vite pod jakym nickem me najit ;)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Tak jsem si udělal takový seznam toho, co mám a nemám hotové z toho, co jsem chtěl do první hratelné verze (která byla, jak si možná vzpomenete, plánovaná na 9.9.09). Jak už to tak ale bývá, během vývoje jsem se na pár věcech trochu zasekl, sem tam jsem dostal nápad jak to nebo ono udělat jinak a lépe (v některých případech to přišlo i několikrát), no a výsledek je takový, že stav bych ohodnotil tak <50%.

    Pro zajímavost přikládám seznam s aktuálním stavem. "+" znamená hotovo, "-" znamená že to není vůbec, nebo to jednoduše není použitelné, "*" znamená, že to nějak funguje, ale mělo by to fungovat jinak, nebo je to skoro hotové a podob.

    alfaverze:
    + systém konfigurace a bonusů hráčů
    + systém map
    + získávání základních surovin
    + náklad
    + konzumace
    + zvyšování úrovně jednotek
    + systém provádění úkolů
    + získávání zkušeností
    * vyzbrojování oddílů
    * hráčské profily
    * hráčské postavy
    * registrace
    * pohyb
    * komunikace
    * spolky
    * přístup k informacím
    * nedostatek zásob
    * základní špionáž
    * data surovin
    * základní vzhled
    * průzkum oblasti
    * vytváření jednotek
    * správa skupin
    * správa oddílů
    * vývoj jednotek
    * vliv specializace na provádění úkolů (akcí)
    - akce hráčských postav
    - práva a role uvnitř spolku
    - města
    - obchod
    - příslušnost
    - data zbraní
    - data jednotek
    - data mapy
    - ilustrace
    - útok
    - obrana
    - vybavování oddílů
    - zvláštní objekty (na mapě)
    - vytváření objektů (na mapě)
    - systém boje
    - strategie skupin
    - statistiky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam