• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TENCOKACISTROMY: Problem je v tom, ze opravdu neumim udelat uplne paralelni vypocet. Sance na deadlock je v mem pripade hodne velka.
    Taky mi neni prijemne, ze to musim delat sekvencne :( Kurzory nepouzivam.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    WEWERKA: Jestlize celej ten vypocet je sekvencni, tak ti je jedno, ze si zamyka tabulky, ne? Teda v pripade, ze do nich nechces zaroven psat data od uzivatelu - ale proc neco takovyho delat?

    Kdyz se vyhnes kurzorum a vyuzijes toho, v cem je to sql silny - mnozinovy operace, tak bych v tom nevidel zasadni problem.

    WEWERKA: Jestlize chces mit 200k uzivatelu, tak bych to cely resil rovnou nekolika serverama. Atom je fajn na vyzkouseni, ale v realu budes mit dost jiny prostredi a na to bych se soustredil.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TENCOKACISTROMY: Ne, 80k je jen na testovani. Realnejsi odhad je tak kolem 200k za plneho provozu.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Jeste ohledne paralelizace. Postgres pri updatu nejake spolecne tabulky zamkne ostatni pripojeni (idle in transaction) a ceka na dokonceni toho puvodniho. Musela bych asi jen selectovat a proste nejde.
    Vsechno je to delane pres pl/pgsql, co pusteni fce to transakce. Nenapada me zpusob jak bych tohle mohla udelat vice threadove.
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    WEWERKA: Jestlize chces mit 80k samostatne se rozhodujicich subjektu, tak se vubec divim ze se ti to na Atomu spocita za 20 minut :). V tomhle mnozstvi mi prijde naprosto korektni reseni na to poridit viceprocesorovej nadupanej server.

    To cislo 80k je konecny?

    Jediny, co me napada je udelat pripravny vypocty, ktery se zakladaj na jiz odehranejch tazich a po odehranym tahu nasledne aplikovat novy skutecnosti. Ale tezko rict, jak to mas provist, ten popis je dost obecnej.
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TENCOKACISTROMY: To uz jsem zkousela. Mam naprogramovano rekneme 10% vsech moznosti, ktere se v tom tahu muzou stat a pri testovacim vzorku 80k subjektu si pockam cca 20 minut. Testovaci stroj je teda jen maly atom, ale i tak je to hodne.
    Pak jsem udelala takovy hybrid tzn. neco se spocita prubezne a neco az na prelomu. To bylo rychlejsi, ale stejne zadna slava.
    Vsechno jsem zoptimalizovala. Napr. zadne updaty, pouze inserty a stejne je to pomale.
    Paralelizace tu asi nepujde. Nechci riskovat a isolaci mam nastavenou na bezpecnou. DB je BTW postgres.

    Problemem v te moji hre je, ze kazdy radek v db ma svoje jmeno :) A nejen jmeno, ale i potreby a vlastnosti. On sam jedna. Napr. jde na rande, soulozi, stara se o rodinu, ma touhu byt vojakem, utraci vydelane penize atd atd. To predstavuje hrozne hw naroky.
    Nehodlam delat hloupou klikaci hru, jakych jsou uz tucty, takze tohle budu muset nejak vyresit...
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    WEWERKA: Ja bych se na predpocitavani dalsiho tahu, jenz zavisi na aktualnim tahu, uplne vykaslal. Co tim chces ziskat? Vetsi rychlost? Nebylo by lepsi tu rychlost resit treba paralelizaci?
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Mela bych tu takovy maly problem.

    Delam tahovou strategii a rozhodla jsem se vsechny budouci aktivity predpocitat tzn. hraju tah 1, ale v pozadi se pocita tah 2. Na prelomu se jen presmeruji ukazatele na novejsi verzi a je to.
    Vsechno uzasne, jen mam takovy "maly" problem. Pokud se uz na predpocitanem subjektu stane zmena, musim provest predpocitani znova i u vsech, kterych se ta zmena muze tykat.

    Uvedu priklad - mam 3 pracovniky a vyrabi v kovarne podkovy. Originalni predikce rika, ze pristi tah budu mit 3 podkovy (od kazdeho 1).
    Ted 2 verze
    a) 1 pracovnik odejde do jineho mesta => musim prepocitat produkci kovarny => 2 podkovy (menim parent, ostatnich na stejne urovni se to netyka)
    b) kovarna vyhori => musim presmerovat pracovniky na jinou cinnost => zadna podkova (menim vsechny child + self)

    Takovych situaci mam tisice a potrebovala bych vyresit jak zjistit co vlastne mam pocitat. Napadaji me ruzna reseni se savepointy, stromy dle aktivit atd., ale vsechno ma svoje mouchy :(

    Neresil nekdo z vas podobnou vec? Pripadne kdyby nekdo mel odkaz na literaturu, kde se neco obdobneho resilo.
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    WEWERKA: MMOS ;) tema je tajny zatim ;)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TRANCEWARP: Tak uz je mi jasne proc TANCOKACISTROMY potreboval v databazovem klubu select pro vypocet hexa pozic :)

    Muzes aspon nastinit typ hry?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    WEWERKA: zadny online demo nebude ;D
    bude tezce strezena alfa verze pro testery s podepsanou NDA...

    pak bude open beta, ale to uz bude defakto start...

    samozrejme do toho alfa testerskyho programu se dostat da, chci ruzny lidi z ruchnnejch koutu internetu ;D


    CYBERWOLF: konkretne to melo bejt fansup, fan supported... nevim, co mi tam dela to "b" :0)

    myslenka byla takova, ze to je nase full time pracovni napln, nedelame to ve volnym case... ok, kecam, delame to i ve volnym case ;D delame to skoro furt holt...



    KOC256: mno mame imho nejlepsi grafiky v CR ;) kluci ze studia DrawEtc., pokud znate... ja ale tyhle technologicky veci resim sam, grafik to nakresli, ale jak to ma presne udelat, to uz mu musim rict sam...

    nicmene sme to asi vcera vyresili, nebude to isometricky, ale bimetricky... jako uz to teda vlastne mame, tzn. pomer stran 2:1 ne 1,7:1 jako u izo...
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    WEWERKA: verejne neni
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: co presne znamena fansub? Hadam, ze "fan subtitles" asi ne:)
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    TRANCEWARP: To demo je nekde k dispozici?
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    KOC256: zadnej "nouma" grafik nam tam nic kreslit nebude. fuj! grafika musi bejt nadherna, zadnej sunt ;)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    TRANCEWARP:
    tak poptej nejakeho "noumu" grafika ktery ti toto neudela za hodne penez. nevim jak moc mas ten detail typu ktrajiny propracoivany ale v podstate to vzdy bude jen o nejakem prekryvu a nahozeni nejakeho makra v photoshopu ale trochu to krive a "chlupate" odmaz a mas prechod :o)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    zdravim... taky makame na hre...

    mame uz docela pekny demo... spoustu veci, delame to skoro 2 roky... hlavne mame penize, takze to neni fansub, ale realnej vyvoj...

    koukal jsem tu na nyxu ted na par veci, resim trochu slozitejsi problemy s kreslenim mapy a zajima me, jestli tu nekde treba nesedi nejakej genius, co by nam mohl pomoct a to pripadne i placene...

    k tomu hledam dalsi schopny AS3 developery pro Flash a pripadne cloveka na .NET.. ale to nepoptavam tady, uz sem se skoro smiril s tim, ze vicemene nejsou ;(

    --------------------------------

    ted muj problem... mame izometrickou 2d krajinu... resp. pouzivame bimetricky ne izometricky zobrazeni, ale to je jedno...

    problem je v tom, ze kdyz chcete mit treba 6 typu krajiny a pokud nechete ten nejtrapnejsi pohled, tzn. co policko to jina krajina, tak je potreba mit mezi nima prechody...

    z toho vychazi nejakejch 45 typu policka na jeden typ krajiny... celkem skoro 300 obrazku a to je hodne penez...

    resim ted nejaky pokusy o rozrezani tech ctvercu na mensi atd... pokud mate nekdo nejaky napady, sem s nima...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CYBERWOLF:
    no tak pomalu motiv vymyslen a ted jeste najit volny vikend kdy bych nejakou RC verzi naprgal :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    To uz zalezi, co s tim vymyslis :) Nemusis to preci udelat cele na jednou a na prvni pokus, muzes to jednou za cas inovovat nejakou novou nebo lepsi featurou (Zynga takhle drzi na svych vcelku nenapaditych hrace docela obstojne).

    Ve stolnim monopoly se snad ceny akcii nehybou, coz ale nic neznamena. Cenou muzes hybat nahodne, podle toho jak casto se na firmu leze, nebo to muzes nechat na hracich (treba policko "spravni rada" na kterem muzes hnout cenou nejake spolecnosti ve ktere mas podil by nemuselo byt k zahozeni)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    CYBERWOLF: oka to zni rozumne... ale nejvetsi kouzlo bude ve vyvazeni hry... kolik ma stat akcie a kolik platit aby to nutilo hrace obchodovat a nesklouzlo to do vsedni nudy chodim dokola a neco se deje...

    taky prepokladam, ze se nejak musi hybat cena akcii jinak by to zase dost koncilo na nude...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam