• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    YAWGMOTH: Me to prijde docela dobre i pro uzivatele, vcetne toho rozklikavani. Treba techtree v Civilizaci IV (ktery je jeste docela usporny) je roztazeny pres nekolik obrazovek a musi se rolovat na stranu. Kdyby to bylo takhle hezky rozklikavaci (nebo na mouseover...), bylo by to dle meho lepsi.

    Pokud jde o generovani, to mi prijde jako idealni zas z druhe strany, protoze kdyz nekdy nekde neco zmenim, nebudu muset rucne prekreslovat, protoze se z dat vytvori strom sam.
    YAWGMOTH
    YAWGMOTH --- ---
    otázka je jak moc nutně potřebuješ, třeba Age of Empires mají technologický strom úplně normální strom, pokud se dobře pamatuju. Ono to taky je jednodušší na pochopení a vstřebání než nějaký DAG.

    Každopádně to stejně v té hře budeš chtít udělat graficky a vzásadě asi není potřeba aby se to takhle generovalo samo a rozklikávací. Tohle je hezké pro programátora, ale na prohlížení stromu běžným uživatelem?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: Dobry postreh, ze by to neumel me ani nenapadlo, ale vypada, ze umi jenom potomky. Jine z tech jejich grafu umi vic propojeni na jeden uzel, ale strom zrejme ne (coz je tedy skoda)
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: ne ten strom je nahovno, pokud neumi se zase spojit...
    na technologie potrebujes PolyTree, aby se ti zase mohly nekde spojovat prerekvizity... takhle se ti to muze jen stepit, ale ty chces, aby se to nekde zase spojilo, aby jedna vec mela treba predpoklad vyzkoumani jinejch veci pred tim...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Narazil jsem na JavaScriptovy toolkit pro kresleni grafu, ktery se mi zda docela pouzitelny, dobre vypadajici a fungujici, vcetne nekolika hezkych featur - je toho dost, grafy jsou ruznorode, prozkoumejte sami:

    JavaScript InfoVis Toolkit
    http://thejit.org/

    Napriklad tento animovany strom by byl dle meho idealni, pro uzivatele srozumitelnou reprezentaci jakehokoliv technologickeho nebo vyvojoveho stromu:

    Spacetree - Tree Animation
    http://thejit.org/static/v20/Jit/Examples/Spacetree/example1.html
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: urcite pristi rok ;D jaro...
    AREX
    AREX --- ---
    Rad bych se nabidl jako programator pro nejakou tu hru. Vice viz. prispevek [ AREX @ Dobrovolné programátorské projekty (webové hry a další) ]
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: a vi se alespon release date? (release year? :) )
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: sorry, embargo ;)

    WEWERKA: hratelna beta = ostrej launch ;) nic si nepreju vic...

    neco jako nedodelanou betu vubec nebudeme spoustet, myslim, ze to neni dobra cesta...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jak jsem se pred casem shanel po nejakem katalogu webovych her, jeden jsem nasel (v zasade nicmocovy, ale lepsi nez nic)

    Uvod na On-Game
    http://www.on-game.cz/
    WEWERKA
    WEWERKA --- ---
    Idealne hratelna beta :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: diky za podporu :)

    nejake blizsi info k te top5 onlineovce by nebylo?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: drzim palce, ja uz pocitam stovky stohodinovejch projektu... ;DD

    ted sem naimplementoval podruhy hlavni mapu, docela slusnej hell, ale aspon uz je to velice optimalni komponenta... bude to uplnej ulet, je to krasny a se soucasnym stavem onlineovek ve svete bych rek, ze se urcite zaradime to top5
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    kdyby nekoho zajimal aktualni stav 100-hodinoveho experimentu:

    Straveny cas: cca 50 h
    - parser zpracovava kod docela obstojne - jen za tim neni zdaleka kompletni api.
    - rozdelenim na textovou a skriptovou cast se to cele dost zjednodusilo, presto je to porad "konzolove", ale nejaky vymazlenejsi interface budu delat az casem.
    - zmenil jsem pristup k postavam a jejich zapojovani do dobrodruzstvi. Kazda postava je vlastne jen sada zakladnich vlastnosti, jmeno, popis a obrazek. Pri zapojeni do dobrodrustvi se vytvori kopie tohoto zakladu, ktere se zaplni inventar zakladni vetesi a pripadne se naleveluje. Odmenou za odehrani dobrodruzstvi jsou trofeje - z inventare na konci si hrac vybere jednu vec, kterou pak muze pridavat tehle postave do zakladni vybavy pri dalsich dobrodruzstvich.
    - inventar je zatim predevsim na papire :)
    - zacinam delat blbosti jako kalkulacku prepocitavajici cas v libovolne soustave (jako kdyby chtel nekdo svet s jinym nez 24 hodinovym dnem a tak), coz je sice hezke, ale rozhodne ne klicove.
    - rekl jsem si, ze udelam i genericky soubojovy system, aby se souboje nemuseli resit nejak krkolome pres nody (coz by slo a puvodne jsem to tak myslel), ale dospel jsem k zaveru, ze to pro zacatek neni potreba a ze jenom to by sezralo zbylych 50 hodin.

    Dokonceni do 100 hodin vidim jako mozne, pokud se ovsem neutopim v blbostech jako casova kalkulacka, soubojak a jine.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Nicmene...kdyz si s tim ted trochu hraju, dospel jsem nakonec k zaveru, ze lepsi bude skript rozdelit na textouvou a funkcni cast. To znamena, ze bude funkcni cast, ktera bude provadet oparace a ukladat vysledky do promennych, se kterymi se pak bude pracovat v textu.

    Na zapis skriptu by se potom celkem rozume dalo udelat neco jako jsem zminoval
    CYBERWOLF a na vkladani do textu by se dal pouzit editor jako http://markitup.jaysalvat.com/examples/wiki/

    Ale to zatim docela dost predbiham udalostem :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Jasne, taky nepocitam s tim, ze hra, ktera je hybrid gamebooku a Stinu nad Rivou, byla pro kdovi jak sirokou cilovku (jako FarmVille). Ono na to, aby se to dalo hrat, cloveku bude stacit precist (a ani to ne uplne nezbytne) a kliknout na jednu z moznosti pod textem, tohle ma slouzit k tomu, aby lidi mohli hru sami rozsirovat a pokud to ma byt trochu mocnejsi, tak UI na jedno kliknuti proste neudelam :)

    Muj ideal je neco jako triggery ve WarCraftu 3, ktere byly dostatecne mocne na to, aby se se hrou dalo udelat prakticky cokoliv a soucasne dostatecne srozumitelne, aby to pochopil dostatek lidi na to, aby chrlili jednu custom mapu za druhou.

    Pro predstavu, to vypada takto:

    Vsechno se da naklikat ze seznamu a je to vubec dost user friendly.

    A ve skutecnosti je to skript v jakesi java-odvozenini a a mazaci pracuji s tim, protoze je to jeste mocnejsi.
    ETHAN
    ETHAN --- ---
    CYBERWOLF: Neprogramátor se ti z toho zblázní. Pokud to nepůjde naklikat a nebude to dávat smysl člověku, který v životě neviděl vývojový diagram, tak to je UI akorát tak pro linuxáky :o) Hry typu farmville a podobně hraje třeba moje máma nebo přítelkyně a mohu tě ujistit, že tohle je nad jejich schopnosti, respektive nad jejich ochotu se to naučit. Raději si zahrají něco jiného.

    Nemyslím to zle, ale pokud je cílem nalákat co nejvíce lidí, tak UI musí být intuitivní a "lidské". Jeden můj kamarád měl kdysi mánii, kdy chtěl, aby články lidé psali přímo v DocBooku. Lidé, kteří sotva zvládli ovládat prohlížeč. Moc se to nechytlo. Naopak dobré UI je třeba vkládání odkazů na Facebooku. Přijde moje máma, Vloží tu adresu, co vidí nahoře na stránce, která se jí líbí do toho políčka na facebooku a najednou kouzlo - odkaz je krásný, často i s obrázkem a titulkem a to všechno pomocí magie ;o)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TENCOKACISTROMY: jako rejpani to neberu, naopak tyto podnety vitam :)

    Je to fakt nahodne - pokud je nejhorsich vic, vyberou se vsechny a z nich se nahodne vybere jedna (pokdu bych chtel ovlivnit vic postav, tak na to mam vymyslenou metodu each(), ktera proveden danou operaci na kazde postave odpovidajici podmince)

    Co se tyka vymysleni kola a pekne API - v podstate to, o co se tu pokousim je "pekny" API, jen z bezpecnostnich duvodu nechci, aby to byl zapis v nejakem jazyce, ktery browser nebo server interpretuje (a proto jsem si vymyslel tuhle teckovou notaci a parser, ktery z "Party.getWorst(OB).dropItem(handr)" udela "$Party->getWorst('OB')->dropItem('handr')" a zarve kdyz se mu nekdo pokusi nacpat neco nepatricneho)
    TENCOKACISTROMY
    TENCOKACISTROMY --- ---
    CYBERWOLF: To jako fakt "nahodne" :)? A nebo "prvni co mi prijde pod ruku"? Tenhle zpusob rozdelovani je dost osemetnej, lehce se pak stane to ne nejakej hrac schyta vickrat za sebou, a bude mu pripadat, ze to je nespravedlivy.

    1) Mas bezny znaky na cesky klavesnici, ktery zvladne kazdej (cti: kazdej, kdo ma ambice se hrabat ve skriptech) - uvozovky, kulaty zavorky, tecka, carka, vykricnik, atd... Imho s trochou prace a omezenou funkcnosti (jednoduche veci by meli jit jednoduse, slozite veci by mely byt mozne, ale jen do urcite urovne).

    Teckova notace je imho prilis programatorska.

    2+3) Nevymyslet kolo a pouzit neco existujiciho? Pripadne - je opravdu nutne, aby si hraci mohli definovat vlastni dobrodruzstvi v tak moc user-friendly prostredi, aby to zvladnul i laik? Nestalo by za to, do tech 100 hodin zaimplementovat nejaky klasicky skriptovani (lua, javascript, atd...) a k tomu udelat jen "pekne" API?

    // neber to jako rejpani, jen vypoustim myslenky, ktery me k tomu napadaj :)
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TENCOKACISTROMY: V pripade, ze ma vic postav nejnizsi OB se nahodne vybere jedna z nich.

    O takovehle slovni syntaxi jsem take uvazoval (vzpomel jsem si na takovy program na ZX spektru, kde se zadavaly povely robotovi, on je provadel a melo to lidi hravou formou ucit programatorsky uvazovat), ale z nekolika duvodu jsem to zavrhl:

    1) mezery mezi slovy - pri pouziti v textu je problem rozpoznat, kde zapis zacina a kde konci, takze by bylo potreba to uzavrit mezi nejake zavorky/uvozovky/neco (a jelikoz bych chtel vystacit se znaky snadno dostupnymi na ceske klavesnici, je to problem).

    Pri pouziti teckove notace mi staci oznacit zacatek (zatim se mi jako idealni jevi zacinat __ ).

    2) vic zpusobu, jak to napsat navic je potreba porad dodrzovat nejakou strukturu zapisu, coz uz neni takovy rozdil oproti tomu naucit se syntaxi s teckou.

    3) kdybych chtel takovy zapis udelat alespon tak volny, jako je SQL, tak tech 100 hodin padne jenom na parser.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam