TRANCEWARP: Nejak si nedokazu predstavit jak - z ceho poznas, jak na tom jsi ve srovnani s ostatnimi? Presneji receno, z ceho poznas, ze jsi lepsi nez nekdo jiny? Jak vubec muze clovek ukazat, jak moc je v te hre dobry?
Social hooky dle meho nove hrace neziskaji, spis udrzi ty stavajici. Naopak, vetsina lici co danou hru nehraje ty spamovaci posty na zed a pozvanky neuveritelne serou (a pulka uzivatelu facebooku nevi, ze si to muze zablokovat). Jasne, obcas se urcite nekdo chyti, zrovna na tohle, ale hlavni priliv hracu je dle meho urctie ze ziskavani sousedu (mafianu atd.), protoze prave to je neco, co Zynga podporuje stale vic (a vic spamovat zdi uz tezko muze :) ).
Kdyz to vezmu podle sebe, tak minuly tyden jsem vlezl na facebook, kouknul na mafii, zjistil ze za tu dobu, co jsem tam nebyl pridali dalsi mesto, kde padaji super veci, bezi casove omezeny event, kde se daji ulovit jeste lepsi veci a navrch zacina dalsi, kde jsou jeste lepsi veci a navic muzu tocit na vyhernim automatu a vyhravat reward pointy zadarmo... a uz v tom zase jedu.
Pritom moje analyza motivace z tehle veci je nasledujici:
* Nove mesto, super veci - vylepsim si mafii a nebudu dostavat tolik na budku, navic muzu rychle levelovat a tim padem i vic hrat
* splnenim casove omezeneho eventu muzu ziskat 3 super veci, ktere nikdo kdo to neda mit nebude (jsou exkluzivni a je to vyhoda) navic par bodiku na vylepseni postavy. K tomu potrebuju sbirat veci, ktere na plneni toho ukolu potrebuju. Kazdy den jich dostanu 25 a za kazdeho dalsiho zrekrutovaneho mafiana +5 (do max poctu 6 ulovenych lidi) a dalsi mi muzou posilat lidi, co mam v mafii (cimz nuti lidi shanet hrace i stavajici hrace si vypomahat)
* druhy casove omezeny event je o porazeni bossu v boji. Z kazdeho bossa pada jedna (exkluzivni vec) a s dalsi porazkou se vylepsuje (vetsi vyhoda). Hacek je v tom, ze bossove jsou cim dal silnejsi a na ziskani veci na vyssi urovni musi clovek (pres zed) primet lidi co ma v mafii aby mu pomohli a 5 nejaktivnejsich pomocniku dostane tuhle exkluzivni vec jen za to, ze pomohli (neziskavam nove lidi, jen stare hrace upozornim, ze se neco deje a zapojim je do toho).
* nakonec vyherni automat, kde se da hrat zadarmo a vyhrat reward ponty (ktere se muzou vzdycky hodit). Tocenim na automatech u kamaradu muzu vyhrat dalsi toceni zdarma. Kdyz mi dojde toceni zdarma, muzu tocti za reward pointy, sazet body navic a dostat sanci na vyssi vyhru (a vzhledem k tomu, jak vyherni automaty funguji, se da ocekavat, ze rada lidi takhle prohraje vic RP nez vyhraje)
Ted se zamysleme, jak tohle Zynga zpenezi. Jediny zdroj prijmu jsou rewardpointy - at uz se nakupuji primo, nebo jsou jako odmeny pres nejake partnery. Je tedy potreba, aby bylo co nejvic hracu a ti byli ochotni body utratit. Jak k tomuhle cili prispivaji vyse popsane veci:
* nove mesto - udrzi hrace dele, a primeje je utratit nejaky ten reward point navic.
* event s joby a vecmi - opet predevsim udrzi hrace a vzhledem k casovemu presu a zajmu na ziskani exkluzivnich superveci jednka bude nahanet nove hrace, aby mel dost veci na plneni ukolu (sance na ziskani novych hracu a tim i potencialnich prijmu) a jak se cas krati a budou chybet posledni krucky ke ziskani te nejlepsi superveci, budou hraci stale ochotnejsi utratit RP za nakup veci na plneni ukolu, pripadne doplneni energie.
* bossy je mozne porazit i bez pomoci ostatnich, ale vyzaduje to hodne staminy a hlavne leceni. Lecit je mozne za herni penize kazdou cca minutu. Boj s bossem trva par vterin a k jeho likvidaci je potreba na nej jit opravdu hodnekrat. Pokazde musi clovek cekat, aby se mohl vylecit. Nebo muze utratit pakatel - jeden jediny reward point a doplnit si zdravi hned. Podobne muze za par bodu obnovit staminu, kdyz dojde a nemohl by dale bojovat a dorazit bosse, do ktereho vytrvale sije uz par hodin. Dokazu si predstavit, ze si spousta lidi koupi RP prave kvuli takovemu eventu.
* z automatu vypadne par reward pointu, ktere si hraci probendi (zisti, co vsechno si muzou koupit a Zyngu to nic nestoji). Nekteri hraci zacnou gemblit na automatech za RP a prohraji vic nez vyhraji. Obcas si taky nekdo nevsimne, ze dosli volne toceni a protoci jeden RP navic.
(no to jsem se zas rozepsal....)