• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      AVATAR: Tak co, nasel se nejaky pomocnik?
      AVATAR
      AVATAR --- ---
      Ahoj,

      vyvyjim webovou hru ala mafie (jenom samozrejme mnohem lepsi a promakanejsi ;) a mam to tesne pred dokoncenim. Doted jsem na tom pracoval v podstate sam, ale protoze je projekt cimdal vetsi a efektici stoji hodne casu, rozhodl jsem se pribrat pomocnou silu ;)

      takze kdo ma cas! a zajem o spolupraci, prosim kontaktujte me v poste...

      idealni znalosti:
      jquery, php, mysql
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      CYBERWOLF: a co mi docela leze na nervy je prasomluva - hrdinove nedosahuji plnenim ukolu novych urovni, aby si za ne vylepsili schopnosti a budovy se nevylepsuji, ale chodi se na questy, hrdinove dostavaji levely, berou si ability a budovy se upgraduji...
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      CYBERWOLF: a chce to davat si bacha pri pojmenovavani hrdiny, aby se vam treba nestalo (jako me), ze vam pomocnik rekne ze "Tvůj kokot je připraven k boji a ty máš o 200 kamene a 200 dřeva víc!"
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Prave proto, ze to vi kazdy mi to neprijde jako zajimave zjisteni ;)

      Nicmene zbezne jsem se na tu hru kouknul a prisel jsem na par veci. V prvni rade je to moznost hrat bez registrace jakysi tutorial (na uvodce je vlevo odkaz). Je to docela fajn na zacatek a pochyceni nekterych principu a rekl bych, ze mezi tutorialy, co jsem zatim videl, patri mezi ty stravitelnejsi.

      Ilustrace sice vypadaji ponekud kycovite i ve hre, ale prijde mi to celkem stylove - nevypada to zle.

      Co mi prijde ponekud otravne, je staveni s casovymi intervaly v radech minut, takze se to stavi dost dlouho na to, aby clovek musel cekat, ale ne dost dlouho na to, aby se to dalo hrat 1-2x denne. Navic se daji stavet nejvic 4 veci na mape a 4 na hrade a kdyz jsem zrovna na hrade a dostavi se na mape, tak me to bez ptani prepne. Je to proste postavene jako hra, ke ktere se sedne a hraje a ne ze si odklikam, kdyz mam zrovna naladu.

      Hra je dost ukecana, at uz co se tyka tutorialoveho pomocnika (ktereho jsem zahy prestal cist, protoze akorat mele a nic nerika).

      Podle kusych informaci pochycenych z fora muze byt docela zajimave valceni, ale tak daleko zatim nejsem. Mozna to nakonec bude stat za to si zalozit ucet...
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: Uchvatna/odflaknuta uvodni stranka samozrejme jeste nic nezarucuje, ale je to urcity voditko. Dneska snad uz kazdy maly dite vi, ze "obal prodava", a tak pokud autori maji vsech pet pohromade a dostatek prostredku (tim nemam na mysli jen finance, ale spis pracovni silu) tak se tam mohli vyradit.

      Takhle me nic moc nepresvedcuje, abych to hral. Co se tam na uvodu dozvim? Ze to je online multiplayer fantasy hra. Fajn - takovejch jsem hral hromadu, proc bych mel zacit hrat zrovna tohle?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YAWGMOTH: dobre, rekneme, ze by ta hra nemela uvodku stylem pripominajici rucnik od vetnamcu, ale uzasne dokonaly vytvor, ktery uzasem spali oboci kazdeho, kdo se na nej podiva...

      ...je pro nas zjisteni, ze to vypada fakt huste nejak prinosne? Prehodnotil by pak nekdo svuj zamer, aby jeho hra vypadala fakt hnusne a bude radsi chtit, aby vypadala fakt huste?

      Zajimave mi prijde, jestli ma ta hra nejake zajimave prvky, mechaniky a jakym zpusobem taha z lidi penize a jestli se ji to dari, nedari, nebo tim sve hrace akorat otravi a tak...
      YAWGMOTH
      YAWGMOTH --- ---
      CYBERWOLF: to je celkem odvážné tvrzení, že u hry není podstatné jak vypadá :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      WEWERKA: uvodka je sice desivej kyc, ale screenshoty nevypadaji tak zle. Podstatne ale neni, jak to vypada, ale jake to je :)
      WEWERKA
      WEWERKA --- ---
      CYBERWOLF: Uch, ta grafika je hodne odrazujici.
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: Dle mych informaci ma pan hradu problem s vykonem. Ale uz to nejakej ten mesic nehraju protoze to byla ultra nuda z duvodu omezeni akcnima bodama.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      heleme se, ze by nova ceska/slovenska hra, ktera ma ambice se uzivit? Najde se tu hrdobec, ktery se na tu hru podiva bliz, sdeli sve dojmy a vypichne pripadne zajimave body tohoto pocinu?

      Niborea: War for the Throne - Online strategická hra
      http://www.niborea.cz/

      Mimochodem, jak si stoji Pan Hradu?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Zynga by mohla udelat hru, kde by si hraci misto repy a koz staveli vojacky a nasledne byli na hlavu porazeni. Hra by se jmenovala Waterlooville a jiste by mela nemaly uspech :)
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Crafty - JavaScript Game Engine
      http://www.craftyjs.com/demos.php
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: No prave - me taky zadny speciality nenapadaj.

      Hele zrovna treba fog-of-war jsme nedavno resili. Od zacatku jsme to tam chteli mit, ale nevedeli jsme jak to naimplementujeme (z duvodu velkyho poctu objektu, ktery fog-of-war ovlivnujou). Nakonec jsme prisli na to, ze vlastne klasickou fog-of-war ani nechceme (zesediveni pekny grafiky uzivateli dalsi pozitivni vjemy neprida) a vyresili jsme to uplne jinak. Ale to slo jen za danych okolnosti. Stacilo mit trochu jinou herni mechaniku a muselo by se to resit jinak.
      Cili pointa, kterou jsem chtel rict je ta, ze jestlize chci mit hru s originalnimi prvky, tak mi zadnej katalog nepomuze. Naopak me spis svaze, protoze budu mit tendenci tam zaclenovat jiz vyreseny veci. A panove, zname nas programatory jak radi pouzijeme neco jiz hotovyho, ze ano :)).
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TENCOKACISTROMY: Nic co by bylo "specialniho pro hry" a nebylo na to vicero pouzitelnych algoritmu me nenapada. Jake speciality by sis predstavoval?

      Tomu s daty moc nerozumim - pokud se to deje pred renderovanim, zadna data navic se neposilaji. Jak si to predstavuju ja, tak si nekde vytahnu potrebna data, predam je izometrickemu enginu a ten vytvori vysledek a az ten se nekam posila. No a pokud tam nekde budu chtit mit resenou viditelnost, tak stejne nekde v kodu budu mit this->applyLineOfSight() a misto toho, abych do ni prepisoval nejaky pseudokod nebo vymyslel vlastni v ni zavolam treba LineOfSight->setData($data)->getVisible() a nejvys poresim format, v jakem tomu data predam nebo jake to vrati.
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: Nj, ale to co tu povidas jsou standardni algorimizacni ulohy. To neni nic specialniho pro hry. Na to ti staci vzit katalog resenejch algoritmu, projit si je, zjistit co kterej dela, v jakejch pripadech je vyhodnej (napr. pro pathfinding je velkej rozdil mez "bludistem" a "lesem") a ten pouzijes.

      A co se tech dat tyce ... kdyz pak treba resis snizeni objemu dat, kterej posilas, tak pak zjistis, ze jednu a tu samou vec muzes delat X zpusoby. A ze nektery zpusoby se nemaj rady s jinejma. Imho to je fakt o tom normalne premejslet hlavou a ne kolenem (a mit aspon tuseni, co je a neni resitelny).
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: No to zalezi na tom, jak to mas napsany :D

      Tak v principu: rekneme, ze mas engine ne izometricke zobrazovani (klobouk dolu). Pocitam, ze mu predas nejake asociativni pole souradnic, kde mas co na jake souradnici vykreslit a podobne a engine ti to vykresli. Pokud tam resis i veci jako pruchodnosti a pruhlednosti, hadam ze udaje o tom predavas stejnym zpusobem.

      No a jednoho dne si reknes, ze by bylo hezke tam mit viditelnost. Svuj engine rozsiris tak, aby pres policka, na ktera neni videt, hodil patricnou masku a je to. Co ted potrebujes je zjistit, kam videt je a neni.

      Je nejak zvlast pekelne upravit pole s daty o pruhlednosti tak, jak si zada nejaka komponenta pro vypocet viditelnosti a nasledne si upravit vystup z ni tak, aby tomu rozumel izometricky engine? :)
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: jen k ty znovupouzitelnosti kodu... ono ty graficky veci moc znovupouzitelny nejsou ... sem zkoumal nekolik mozna i desitek enginu na izometricke zobrazovani a zadnej nebyl to, co sem chtel... takze sem si napsal vlastni a do nej portovat cizi kod by bylo slusny peklo, to si to snad clovek i driv napise sam... ;D
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TENCOKACISTROMY:
      1) Tohle dle meho zavisi na tom, jak moc se chce do vyvoje tehle konkretni hry investovat, nebo jestli se radsi chce nechat vyvijet kohokoliv, komu se do toho chce (pod stejnou, nebo podobnou licenci) a bud se venovat necemu jinemu (zrovna zmineny monstergame se snad poslednich 5 let nezmenil) a po case treba jednoduse vyuzit zajimave veci nebo jen drobne upravit, co nekdo s tou hrou otevrene vyvinul.

      Samozrejme, model ktery popisujes ma svuj smysl a je bezny, ale v nekterych situacich nemusi byt idealni.

      2) jak je to s rentabilitou opensource her netusim - tak hluboko jsem to zatim neprozkoumal. Vyhodou je moznost "levne pracovni a kreativni sily", nevyhodou ztrata unikatnosti (coz by nevadilo v pripadech, kdy neni co ztratit) a vlastne si clovek zadelava na konkurenci.

      4) Pokud bych mel dat konkretni priklad, tak pokud pouzijes nekde google mapy, tak jakmile ti jednou zacnou fungovat, uz na to nemusis sahnout. Jejich API se stale vyviji, presto starsi verze zustavaji funkcni. Tohle je dle meho ideal bezudrzboveho provozu :)

      5) vsechno ale nemusi skoncit jako facebook :D

      Pokud by snipet repository byl opravdu jen na znovupouzitelne casti a ne na cele hry nebo specificke mechaniky, tak bych se nejake ztraty rozmanitosti nebal. Prvky jako pathfinding, inventar, random drop a podobne preci sami hru nedelaji. Hratelnost, atmosfera a napad jsou dle meho (v tomhle poradi) pro hru nejdulezitejsi, bez nich to nejde a to proste kreativitu vyzaduje - na tom se shodneme. Nebylo by ale proste supers misto patlani s pathfindingem, na kterem stejne nechci provadet nic objevneho, pouzit hotovou komponentu a zamerit se radsi na neco zajimavejsiho?

      Gamasutra ano, ale oproti tomu co mam na mysli ma prilis siroky a prilis uzky zaber :) Prilis siroky z toho pohledu, ze resi hry obecne - a proste nemala cast toho, co tam resi pro webove hry neplati nebo jednoduse neni mozne. Prilis uzky zas z toho pohledu, ze krom toho, ze tam vznikla jista komunita (coz rozhodne neni malo) nenabizi zadnou dalsi podporu. Z toho co jsem tu navrhoval je to vlastne akorat ta cast "vyvojarsky blog". Ale uznavam, ze timhle bodem jsem si asi ze vsech nejmin jisty.
      TENCOKACISTROMY
      TENCOKACISTROMY --- ---
      CYBERWOLF: Koukni se na to z pohledu studia/firmy, ktera chce vydelat.

      1) My jsme to museli udelat od piky, protoze jsme vymysleli A,B,C a jeste D. Jestlize to dame open source, tak konkurence to uz delat od piky nebude muset. Kdyz si to nechame, tak to konkurence sice taky udela, ale bude ji to trvat o neco dyl => my ziskame cas na vymysleni a realizaci E, F a mozna i G.

      2) Ano, vyvijeji to jako open source, ALE na necem vydelavaji. Vetsinou to bejvaj skoleni, support, upravy na miru atd... V drtivy vetsine (nemam presny cisla) se jedna o zakazky pro firmy - a to ne pro cesky firmy, ale vetsinou ty zapadni, ktery jsou schopny a ochotny platit "nechutny" mnozstvi penez za takovej zakazkovej vyvoj. Da se tohle aplikovat i pro hry? Myslim, ze ne. Tam bude potreba vydelavat na necem jinem.

      btw. spousta webovejch aplikaci maji free variantu a pak komercni. Nektery open source projekty se odladily jako open source a pak presly ke close source. Casto to bejvaj takovy, ktery nemaji jinou open source variantu v pozadovany kvalite a/nebo mnozstvi funkci. Ceny pak nebejvaj uplne nizky.

      Ale to je spis na flame open source vs. close source. To moc nechci rozebirat.

      3) Komunikacni rozhrani na marketing je myslim uplne mimo open source. Tam se proste prizpusobis tomu prostredi kam chces reklamu (bez ohledu na formu reklamy) dostat.

      4) Ve vyvoji softwaru a v oblasti internetu vytvorit neco, co je dlouhodobe bezudrzbovy je imho nepouzitelny pro nejaky komplexni zalezitosti v delsim casovym useku. Navic je kolikrat rychlejsi si napsat jednoduchou, neuplnou implementaci nejakyho protokolu, ktera ale zvlada to co potrebujes a to zpusobem, kterej potrebujes. Mam rad pouzivani frameworku napsanejch jinejma lidma. Ale kdyz jich do projektu musis pridat patnact, tak to pak lehce dela neplechu, nehlede na performance (frameworky se snazi byt univerzalni a resit co nejvic veci => performance jde dolu).

      5) Vymysleni spolecneho API a to pak pouzivani vsude => vlhky sen softwarovych architektu, ale nocni mura vyvojaru, kteri se snazi implementovat uplny novinky :).


      Jako me se ten napad taky libi. Bylo by uzasny mit server, kam bych si prisel a nasel priklad efektivniho pathfindingu naimplementovanej v SQL, ukazku jak spravne delat rule engine atd... Na druhou stranu - nedopadlo by to pak jako s lepicema kodu v javascriptu? Lavina novejch her, ktery by si byly vsechny podobny, protoze vsechny vychazej z toho samyho? U business aplikaci to myslim moc nevadi, tam je to mozna i spravne - pracovni sila si postupne zvyka na nejakej obecnej standard a jse +- schopna se adaptovat na ruzny aplikace od ruznejch firem. Ale hry jsou IMHO (klidne se muzu mylit) zrovna oblast, kde jde hodne o kreativitu, originalitu a bylo by hezky, kdyby i hratelnost. A to na nejakym spolecnym serveru nenajdes.

      btw. ted me napada - neexistuje to uz a nerika se tomu Gamasutra?
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam