CYBERWOLF: Koukni se na to z pohledu studia/firmy, ktera chce vydelat.
1) My jsme to museli udelat od piky, protoze jsme vymysleli A,B,C a jeste D. Jestlize to dame open source, tak konkurence to uz delat od piky nebude muset. Kdyz si to nechame, tak to konkurence sice taky udela, ale bude ji to trvat o neco dyl => my ziskame cas na vymysleni a realizaci E, F a mozna i G.
2) Ano, vyvijeji to jako open source, ALE na necem vydelavaji. Vetsinou to bejvaj skoleni, support, upravy na miru atd... V drtivy vetsine (nemam presny cisla) se jedna o zakazky pro firmy - a to ne pro cesky firmy, ale vetsinou ty zapadni, ktery jsou schopny a ochotny platit "nechutny" mnozstvi penez za takovej zakazkovej vyvoj. Da se tohle aplikovat i pro hry? Myslim, ze ne. Tam bude potreba vydelavat na necem jinem.
btw. spousta webovejch aplikaci maji free variantu a pak komercni. Nektery open source projekty se odladily jako open source a pak presly ke close source. Casto to bejvaj takovy, ktery nemaji jinou open source variantu v pozadovany kvalite a/nebo mnozstvi funkci. Ceny pak nebejvaj uplne nizky.
Ale to je spis na flame open source vs. close source. To moc nechci rozebirat.
3) Komunikacni rozhrani na marketing je myslim uplne mimo open source. Tam se proste prizpusobis tomu prostredi kam chces reklamu (bez ohledu na formu reklamy) dostat.
4) Ve vyvoji softwaru a v oblasti internetu vytvorit neco, co je dlouhodobe bezudrzbovy je imho nepouzitelny pro nejaky komplexni zalezitosti v delsim casovym useku. Navic je kolikrat rychlejsi si napsat jednoduchou, neuplnou implementaci nejakyho protokolu, ktera ale zvlada to co potrebujes a to zpusobem, kterej potrebujes. Mam rad pouzivani frameworku napsanejch jinejma lidma. Ale kdyz jich do projektu musis pridat patnact, tak to pak lehce dela neplechu, nehlede na performance (frameworky se snazi byt univerzalni a resit co nejvic veci => performance jde dolu).
5) Vymysleni spolecneho API a to pak pouzivani vsude => vlhky sen softwarovych architektu, ale nocni mura vyvojaru, kteri se snazi implementovat uplny novinky :).
Jako me se ten napad taky libi. Bylo by uzasny mit server, kam bych si prisel a nasel priklad efektivniho pathfindingu naimplementovanej v SQL, ukazku jak spravne delat rule engine atd... Na druhou stranu - nedopadlo by to pak jako s lepicema kodu v javascriptu? Lavina novejch her, ktery by si byly vsechny podobny, protoze vsechny vychazej z toho samyho? U business aplikaci to myslim moc nevadi, tam je to mozna i spravne - pracovni sila si postupne zvyka na nejakej obecnej standard a jse +- schopna se adaptovat na ruzny aplikace od ruznejch firem. Ale hry jsou IMHO (klidne se muzu mylit) zrovna oblast, kde jde hodne o kreativitu, originalitu a bylo by hezky, kdyby i hratelnost. A to na nejakym spolecnym serveru nenajdes.
btw. ted me napada - neexistuje to uz a nerika se tomu
Gamasutra?