TENCOKACISTROMY:
1) Tohle dle meho zavisi na tom, jak moc se chce do vyvoje tehle konkretni hry investovat, nebo jestli se radsi chce nechat vyvijet kohokoliv, komu se do toho chce (pod stejnou, nebo podobnou licenci) a bud se venovat necemu jinemu (zrovna zmineny monstergame se snad poslednich 5 let nezmenil) a po case treba jednoduse vyuzit zajimave veci nebo jen drobne upravit, co nekdo s tou hrou otevrene vyvinul.
Samozrejme, model ktery popisujes ma svuj smysl a je bezny, ale v nekterych situacich nemusi byt idealni.
2) jak je to s rentabilitou opensource her netusim - tak hluboko jsem to zatim neprozkoumal. Vyhodou je moznost "levne pracovni a kreativni sily", nevyhodou ztrata unikatnosti (coz by nevadilo v pripadech, kdy neni co ztratit) a vlastne si clovek zadelava na konkurenci.
4) Pokud bych mel dat konkretni priklad, tak pokud pouzijes nekde google mapy, tak jakmile ti jednou zacnou fungovat, uz na to nemusis sahnout. Jejich API se stale vyviji, presto starsi verze zustavaji funkcni. Tohle je dle meho ideal bezudrzboveho provozu :)
5) vsechno ale nemusi skoncit jako facebook :D
Pokud by snipet repository byl opravdu jen na znovupouzitelne casti a ne na cele hry nebo specificke mechaniky, tak bych se nejake ztraty rozmanitosti nebal. Prvky jako pathfinding, inventar, random drop a podobne preci sami hru nedelaji. Hratelnost, atmosfera a napad jsou dle meho (v tomhle poradi) pro hru nejdulezitejsi, bez nich to nejde a to proste kreativitu vyzaduje - na tom se shodneme. Nebylo by ale proste supers misto patlani s pathfindingem, na kterem stejne nechci provadet nic objevneho, pouzit hotovou komponentu a zamerit se radsi na neco zajimavejsiho?
Gamasutra ano, ale oproti tomu co mam na mysli ma prilis siroky a prilis uzky zaber :) Prilis siroky z toho pohledu, ze resi hry obecne - a proste nemala cast toho, co tam resi pro webove hry neplati nebo jednoduse neni mozne. Prilis uzky zas z toho pohledu, ze krom toho, ze tam vznikla jista komunita (coz rozhodne neni malo) nenabizi zadnou dalsi podporu. Z toho co jsem tu navrhoval je to vlastne akorat ta cast "vyvojarsky blog". Ale uznavam, ze timhle bodem jsem si asi ze vsech nejmin jisty.