• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Veselá příhoda z natáčení: zkoušel jsem PPC kampaň - Google Ads.

    V kampani se protočilo 2 408 Kč, vzniklo 793 prokliků (CTR 5,93 %, cena 3,04 Kč). 18 lidí se zaregistrovalo (konverze 2,3 %), z toho 8 lidí účet neaktivovalo, přičemž 3 zadali neexistující email (což redukuje konverzi na 1,3 % a znamená to, že 16,7 % lidí nenapíše správně svojí e-mailovou adresu a už se nikdy nevrátí).

    Retenci se nepodařilo změřit, protože z těch 10 lidí se nikdo nevrátil.

    CPA tedy vychází na 241 Kč. Pokud vyjdu ze statistiky Kongregate, která říká, že 1-3 % hráčů ve hře alespoň něco utratí, měl by průměrný buyer ve hře utratit 8 033 - 24 100 Kč, aby se akvizice zaplatila. Teda, měl by zaplatiti víc, aby to bylo rentabilní.

    I když konverzní poměr za moc nestojí a o retenci můžeme říct jen že je nižší než 10 %, tak to vypadá, že PPC - minimálně ve výsledcích vyhledávání - není životaschopný způsob získávání hráčů.

    Máte nějaké podobné, nebo rozdílné zkušenosti?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JANEQ: Díky. Nemám moc jak to debugovat, ale zkusím něco vymyslet.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    CYBERWOLF: Je potreba reload stranky a okna se nelze zbavit...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    JANEQ: Dík. Nefunguje ani klik na tlačítko, ani mimo okno? Okno s akcí se normálně zavřít dá?
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    CYBERWOLF: Na iOS - chrome mi nejde zavrit okno s dalsimi tunelari pusobicimi ve firme...
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: už to mám. Přesně tohle byla chyba, kterou bych přehlížel, protože by se mi nikdy neukázala. Díky za její odhalení.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    TRANCEWARP: no to rád slyším :) Co jsi dělal před tím, než k tomu došlo?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    CYBERWOLF: Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function format() on null in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php:22 Stack trace: #0 {main} thrown in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php on line 22
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    Víte, jak jsem tak před rokem říkal, že bude comeback. Tak už!

    Udělal jsem hru a protože nechci, aby byla poslední, udělal jsem k tomu udělal i platformu, co bude zajišťovat věci jako jedntné přihlášení, přenositelnost kreditu a tak. V příštím týdnu bych to chtěl pustit do ostrého provozu. Tak kdyby se vám třeba chtělo se na to podívat, trochu mi to zdrbout a tak, byl bych za to rád :)

    Hry v prohlžeci, co stojí za to hrát | WebGame.land
    https://webgame.land/
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    S SVG je problém, že tím že je to vektor, tak je náročnější na vykreslení (oproti bitmapě). Co jsem jsem před pár lety zkoušel (s pixi.js) tak bylo lepší použít obří png než SVG, protože SVG hrozně žralo (úplně stejná scéna, ale rozdíl byl znát na hučení větráků a polovičním framerate). Na zde NEFERNEFER popisovaný problém bych tedy raději volil bitmapu.

    Jinak SVG je teoreticky dobré v tom, že se s ním dá manipulovat přes DOM, CSS a taky se dá animovat a věšet na ty polygony javascript, fitry atd., ale prohlížeče si s tím dělají celkem co chtějí, takže prakticky to bylo noční můra.
    YORK
    YORK --- ---
    NEFERNEFER: Jestli to budou statické obrázky, tak dejme tomu. Pokud se v tom bude cokoliv hejbat, tak rozhodně doporučuju použít nějakej html5 game engine, třeba právě Phaser.

    SVG má smysl použít, pokud potřebuješ něco hodně malýho (pár komponent), nebo když chceš zobrazit grafiku, kterou vyrobíš v nějakém SVG editoru. Dělat v tom ručně cokoliv víc je strašnej opruz (zkoušel jsem to).

    Engine udělá spoustu věcí za tebe a ještě to nejspíš bude rychlejší.
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    YORK: Visualizace charakteru ve webovém 2D RPG JS + HTML5 na FLASK serveru kde customizuješ avatara různejma zbraněma nebo zbrojí.
    YORK
    YORK --- ---
    NEFERNEFER: Na co je chceš použít?
    NEFERNEFER
    NEFERNEFER --- ---
    Hele, má někdo zkušenost s používáním SVG spritů?
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    YORK: se spritem je to o dost jednodušší a nemusíš řešit, že ti to nějaký prohlížeč ukáže jinak, než všechny ostatní. DOM bych použil jenom na nějaké triviality, nebo věci se kterými potřebuješ pracovat mimo canvas.
    YORK
    YORK --- ---
    CYBERWOLF: Třeba inventář, unit framy, tak něco.

    Schovávání, přebarvování a hejbání není u DOM elementů problém. Zbývá překrývání a případně scalování spolu se scénou - pokud má něco být "uvnitř" scény (pod něčím jiným ve scéně), tak asi fakt dává smysl renderovat to Phaserem.
    CYBERWOLF
    CYBERWOLF --- ---
    YORK: Řekl bych, že když ho chceš schovávat, přebarvovat, překrývat nebo s tím hýbat, tak je DOM dost na prd. Hlavně ale - čemu říkáš UI?
    YORK
    YORK --- ---
    Existuje nějakej důvod, proč dělat UIčko v canvasu přes Phaser a ne přes DOM komponenty nad canvasem?
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    ale mozna sem mel treba neco spatne nastavenyho... s unrealem umim fakt zaklady...
    kdyz budu mit kliku, budeme mit tedka na 2 roky xeft na vyzkum v unrealu a doufam, ze se to tim padem naucim o mnoho vic
    je to docela rocket science, rozumet tomu poradne...
    TRANCEWARP
    TRANCEWARP --- ---
    SIRLOON: me teda jo, udelal sem si level a takovej gun na tenisaky a kdyz strilis dost rychle, tak nektery proleti zdi...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam