• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CYBERWOLFOn-line WebBased hry kreativně - udělejte si vlastní webovku!
    Hráli jste někdy nějakou webovku a napadlo Vás někdy udělat si nějako vlastní?
    Máte nějaký nápad na bezva hru a neumíte ho realizovat?
    Nebo umíte skvěle programovat webové aplikace, ale nemáte nápad na dobrou hru?
    Nebo namáte ani jedno a umíte cokoliv jiného, co by mohlo při tvorbě hry pomoct (malovat, dělat hezky vylížející html stránky, jakoukoli grafiku, nebo jste matematický génius, prostě COKOLI)
    Pokud Vám vyšla alespoň jedna kladná odpověď, jste tu správně!

    domenu radeji stylem

    17 hlasy od 17 respondentů

      rozbalit záhlaví
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: už to mám. Přesně tohle byla chyba, kterou bych přehlížel, protože by se mi nikdy neukázala. Díky za její odhalení.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      TRANCEWARP: no to rád slyším :) Co jsi dělal před tím, než k tomu došlo?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: Fatal error: Uncaught Error: Call to a member function format() on null in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php:22 Stack trace: #0 {main} thrown in /nfsmnt/hosting2_2/0/8/082cb5e0-a1f4-408e-b3cb-6fa3c438e138/webgame.land/sub/tunelari/index.php on line 22
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Víte, jak jsem tak před rokem říkal, že bude comeback. Tak už!

      Udělal jsem hru a protože nechci, aby byla poslední, udělal jsem k tomu udělal i platformu, co bude zajišťovat věci jako jedntné přihlášení, přenositelnost kreditu a tak. V příštím týdnu bych to chtěl pustit do ostrého provozu. Tak kdyby se vám třeba chtělo se na to podívat, trochu mi to zdrbout a tak, byl bych za to rád :)

      Hry v prohlžeci, co stojí za to hrát | WebGame.land
      https://webgame.land/
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      S SVG je problém, že tím že je to vektor, tak je náročnější na vykreslení (oproti bitmapě). Co jsem jsem před pár lety zkoušel (s pixi.js) tak bylo lepší použít obří png než SVG, protože SVG hrozně žralo (úplně stejná scéna, ale rozdíl byl znát na hučení větráků a polovičním framerate). Na zde NEFERNEFER popisovaný problém bych tedy raději volil bitmapu.

      Jinak SVG je teoreticky dobré v tom, že se s ním dá manipulovat přes DOM, CSS a taky se dá animovat a věšet na ty polygony javascript, fitry atd., ale prohlížeče si s tím dělají celkem co chtějí, takže prakticky to bylo noční můra.
      YORK
      YORK --- ---
      NEFERNEFER: Jestli to budou statické obrázky, tak dejme tomu. Pokud se v tom bude cokoliv hejbat, tak rozhodně doporučuju použít nějakej html5 game engine, třeba právě Phaser.

      SVG má smysl použít, pokud potřebuješ něco hodně malýho (pár komponent), nebo když chceš zobrazit grafiku, kterou vyrobíš v nějakém SVG editoru. Dělat v tom ručně cokoliv víc je strašnej opruz (zkoušel jsem to).

      Engine udělá spoustu věcí za tebe a ještě to nejspíš bude rychlejší.
      NEFERNEFER
      NEFERNEFER --- ---
      YORK: Visualizace charakteru ve webovém 2D RPG JS + HTML5 na FLASK serveru kde customizuješ avatara různejma zbraněma nebo zbrojí.
      YORK
      YORK --- ---
      NEFERNEFER: Na co je chceš použít?
      NEFERNEFER
      NEFERNEFER --- ---
      Hele, má někdo zkušenost s používáním SVG spritů?
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: se spritem je to o dost jednodušší a nemusíš řešit, že ti to nějaký prohlížeč ukáže jinak, než všechny ostatní. DOM bych použil jenom na nějaké triviality, nebo věci se kterými potřebuješ pracovat mimo canvas.
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: Třeba inventář, unit framy, tak něco.

      Schovávání, přebarvování a hejbání není u DOM elementů problém. Zbývá překrývání a případně scalování spolu se scénou - pokud má něco být "uvnitř" scény (pod něčím jiným ve scéně), tak asi fakt dává smysl renderovat to Phaserem.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: Řekl bych, že když ho chceš schovávat, přebarvovat, překrývat nebo s tím hýbat, tak je DOM dost na prd. Hlavně ale - čemu říkáš UI?
      YORK
      YORK --- ---
      Existuje nějakej důvod, proč dělat UIčko v canvasu přes Phaser a ne přes DOM komponenty nad canvasem?
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      ale mozna sem mel treba neco spatne nastavenyho... s unrealem umim fakt zaklady...
      kdyz budu mit kliku, budeme mit tedka na 2 roky xeft na vyzkum v unrealu a doufam, ze se to tim padem naucim o mnoho vic
      je to docela rocket science, rozumet tomu poradne...
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      SIRLOON: me teda jo, udelal sem si level a takovej gun na tenisaky a kdyz strilis dost rychle, tak nektery proleti zdi...
      SIRLOON
      SIRLOON --- ---
      TRANCEWARP: v unrealu se mi to teda jeste nestalo
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      CYBERWOLF: ze ti propadavaj veci skrz steny se ti klidne muze stat i v Unity i v Unrealu...
      to je proste bolest...
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: Box2d dělá to samý, jen trochu víc komplikovaně :-)

      Ad prostřelování: Přesně tak. Co jsem koukal na github, tak autor na tom už dlouho dělá a furt s tím nějak nemůže pohnout.

      Ad odezva: Ideální technicky řešení je, mít stejnou simulaci na klientu i na serveru. Počítat všechno čistě na klientu v multiplayerové hře je ráj pro cheatery, takže je rozhodně lepší začít rovnou tím, že základ je server-side.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      YORK: Matter.js vypadá dobře, na box2d koukám jak tele na nový vrata. A s Matter.js se teda dá prostřelit pevné těleso, když se pohybuješ moc rychle?

      A jinak fyziku řešit na severu - nevim teda co chystáš, ale nebude to blbý kvůli odezvě a tak?
      YORK
      YORK --- ---
      CYBERWOLF: V Phaseru 3 se kromě arcade fyziky dá použít Matter.js a "impact physics" (což nevím, přesně, co je zač).

      Matter.js jsem zkoušel a je celkem fajn, ale nakonec jsem skončil u Box2d, protože jsem našel implementaci v typescriptu, na rozdíl od Matter.js umí continuous collision detection a beztak chci fyziku počítat na serveru, takže integrace s grafickým enginem mě netrápí.
      CYBERWOLF
      CYBERWOLF --- ---
      Oproti flashi je všechno dost dřevní. Co já se před pár lety díval na Phaser, tak mi tam vadilo, že sice to má bejt jako engine, ale člověk si musí všechno dopsat (třeba kolize, co nejsou čtverce). Takže mi vyšlo jako lepší varianta vzít pixi.js (na kterém phaser stojí) a ten zbytek si dopsat.

      Ale říkám - je to pár let zpátky.
      TRANCEWARP
      TRANCEWARP --- ---
      LACROIX o tom vi vic...
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam