• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISJung - život, dílo, souvislosti, přesahy, ...
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    neulovil jste prosim nekdo na internetech liber novus?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    SKATEMURAI: http://obchod.portal.cz/produkt/dynamika-symbolu/

    verena kastova konstruuje cosi jako cestu: symbol - komplex - archetyp - singularita. Prakticka je IMHO dost.
    LOOK
    LOOK --- ---
    obvykle je na zacatek doporucovana Analytická psychologie: http://jung.sneznik.cz/knihy014.htm
    jsou to prednasky, takze je ctivejsi nez bezne prace (imho)
    AGOG
    AGOG --- ---
    SKATEMURAI: Pro běžný život? Asi ne. Ale poučení se dá najít v textech o něm. Třeba v jeho životopise.
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    jungian's podcasts: http://jungian.libsyn.com/
    -přehledné vysvětlení myšlenek a hypotez Junga, pro pokročilé možná moc jednoduché
    LOOK
    LOOK --- ---
    REVAN: je to pravda: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Book_(Jung)
    v external links je ukazka: http://www.iaap.org/books/red_book_promotional_piece.pdf
    na amazonu jsem videl anglickou verzi za nejakych $114
    REVAN
    REVAN --- ---
    Víte někdo něco o té červené knize TODESKING: ??
    Já to slyším poprvé, v Jungovi jsem na to nikde nenarazil a to jsem ho přečetl téměř komplet co tu vyšlo, a ten odkaz mi připadá jako novinářská kachna.
    SPIELMANN
    SPIELMANN --- ---
    HUSOKACHNA: Mno, zrovna z vlivu projikce na komunikaci se dá podle mne vytěžit nejvíc, imo. (Jen takový můj výkřik do tmy:-)
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    WYNDMYLL_238: je to na kurz: Zaklady marketingove komunikace v socialnim kontextu. Ale k marketingu studuju jeste psychologii, takze to chci spis smerovat do psycha. Hlavne: esej na 16 stran je docela dost a nacitat treba 3 tituly od Jiraka nebo prave tech post-strukturalistu se mi nechce.

    YMLADRIS: dik. ad jung viz vyse.

    diky za napovedy.
    WYNDMYLL_238
    WYNDMYLL_238 --- ---
    HUSOKACHNA: mam dojem, ze svym zpusobem je kazda komunikace uz z principu socialni, ne? (pokud to teda neni nejakej specialni termin) takze jsou k tomu relevantni prave i poststrukturalisti nebo ten McLuhan.. osobne bych s tim mel asi nejvetsi potize prave u Junga. cimz nerikam, ze z toho nejde udelat dobra seminarka. rozhodne kolektivni nevedomi zapracovat.. na jaky je to kurz, resp. na jakem oboru?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HUSOKACHNA: myslim ze zadavajici ma na mysli ty psychologicke typy... o vlivu jednotlivych kognitivnich funkci (nebo jak tomu jung rika) na komunikaci se da imho psat nekonecne dlouho. jak se skupiny lidi kvuli tomu nechapou, chapou, spolcuji, ... ... ale mozna teda vlastne nevim jak je definovan pojem 'socialni komunikace'

    a to musis vychazet primo z junga? bych byt tebou nagooglila cokoliv vyuzivajici ten koncept
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    LOOK: jo. psychologicke typy - dobré, dík. kolektivni vedomi a nevedomi sem tam taky zamyslel vlozit. projekce mi neprijde jako moc relevanti- (ego)obranne mechanismy se vztahuji spis k psychoanalýze.

    YMLADRIS: + obecne dovysvetleni meho dotazu

    Zadani zni: 'Číkoliv jmeno' a socialni komunikace . Zadal nam takovy typky jako Barthes, McLuhan, Foucault, Popper, Jung... zadal nam proste typky, jejichz jmena mi teda do skatulky socialni komunikace moc nelezou. Rikam si, že alespon u Junga se budu moct rozepsat o pusobeni archetypu jako o hybny sile komunikace a jednani+neco o nevedomi.
    Jelikoz neznam celou bibliografii, ptam se, jestli se neco opravdu vyslovne nevztahuje k danemu tematu.
    LOOK
    LOOK --- ---
    HUSOKACHNA: ty psychologicke typy (vybor z dila I) a mozna neco o kolektivnim nevedomi
    pak http://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_projection
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    HUSOKACHNA: prejmenuj si to na "Jung a socialni komunikace na Internetu" ;-) a 7 stranek venuj prevratne myslence, ze Internet byl prostredim pro divne introvertni myslici typy (v Myers-Briggs typologii okrajove kombinace, treba INTP hackeri ;)), ale pak se to rozbilo, kdyz internety objevili extroverti a la facebook.

    Pokud jsi nezadal info co tam mas napsat ;) tak sorry.
    HUSOKACHNA
    HUSOKACHNA --- ---
    ahoj, budu psát esej (15 normostran) na téma "Jung a sociální komunikace". Chystám se na 'Duši moderního člověka'. Co byste mi pak relevantního k tématu z Junga doporučili? Dik.
    LOOK
    LOOK --- ---
    http://www.sagittarius-rs.cz/cz/rudolf-stary/ - knihy a texty R.Stareho ke stazeni
    LOOK
    LOOK --- ---
    Výbor z díla C. G. Junga svazek VIII. Hrdina a archetyp matky
    http://www.janecekemitos.cz/index.php?what=knihy&zanr=jung

    Jako v pořadí osmý svazek „Výboru z díla C. G. Junga“ vychází pod názvem Hrdina a archetyp matky druhá část Jungovy přelomové práce Symboly proměny. Osmý svazek „Výboru“ tedy tvoří s dříve vydaným sedmým svazkem jeden celek. Osmý svazek obsahuje následující kapitoly: Vznik hrdiny, Symboly matky a znovuzrození, Boj o osvobození od matky, Dvojaká matka, Oběť. Součástí knihy je obsáhlý poznámkový aparát a rejstřík. Knihu přeložili Petr Patočka a Karel Plocek. Vychází v redakci Karla Plocka.


    V Předmluvě k tomuto dílu Jung píše:

    „Z této knihy jsem nikdy nebyl šťasten a ještě méně s ní byl spokojen: byla vlastně napsána jaksi mimo mne, a to v neklidu a návalu lékařské praxe, bez ohledu na čas a prostředky. ... Sesulo se to na mne jako lavina kamení, kterou také nelze zastavit. Teprve později jsem si uvědomil naléhavost, která za tím vězela: byl to výbuch všech oněch obsahů duše, které nemohly být v tísnivé omezenosti Freudovy psychologie a světonázoru přijaty. Jsem dalek toho, abych pohrdal Freudovými mimořádnými zásluhami o prozkoumání individuální psýché. Ale pojmový rámec, do kterého Freud duševní jev napnul, se mi jevil nesnesitelně úzký. V žádném případě tím nemyslím například jeho teorii neuróz, která může být jak chce úzká, jen když je adekvátní empirickému materiálu – nebo jeho teorii snů, na niž můžeme mít různé názory; spíše tím myslím reduktivní kauzalismus jeho obecného stanoviska a takřka úplnou nevšímavost k zaměřenosti na cíl, která je pro všechno psychické tak charakteristická.“

    Kniha Symboly proměny se stala mezníkem, který znamenal konec Jungova přátelského vztahu s Freudem a překročení omezujících východisek klasické psychoanalýzy. Jung v ní nastoupil vlastní cestu a položil první stavební kámen své analytické psychologie. Rozšířil zcela zásadně dosavadní pojetí nevědomí o jeho kolektivní vrstvu a reduktivní výkladový kauzalismus klasické psychoanalýzy doplnil o teoreticky i terapeuticky neméně významný princip zaměřenosti na cíl. K zásadní změně dospěl v širším pojetí psychické energie (libida), která podle něho nemá jen sexuální charakter, ale obdobně jako energie v moderní fyzice se může projevovat v různých formách. Z kulturně historického hlediska se jeví jako závažné Jungovo pojetí sekulárních proměn psychického vývoje lidstva a zejména jeho osvětlení proměnami v psychické energetice a jejím zaměření. Stejně aktuální zůstává i jeho zdůraznění významu symbolů a symbolického života v duševním vývoji jednotlivce i dané kultury, a to v normě i v psychopatologii.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam