• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EDISNParní mašinky
    Líbí se vám parní mašinky? Tak to jste ve správném klubu! Vkládejte sem obrázky, zajímavosti patřící k parním lokomotivám.
    Další diskuze s příbuznou tématikou: Klub o modulové železnici N , Klub o modelové železnici HO a TT ,
    Klub o skutečné železnici , Blues starejch kolejí , Klub o parních strojích
    rozbalit záhlaví
    VACA
    VACA --- ---
    RSZ: ví se co je to za stroj? Jako vůbec se v tom nevyznám, ale to zasklení kabiny a dvířka už na mě působěj docela i novodobě..
    RSZ
    RSZ --- ---
    jak byla řeč o těch amerických obrech, tak rusové uměli taky docela slušně, tohle je ke shlédnutí v jednom muzeu na Rujáně:


    JFM
    JFM --- ---
    BR 98 306 "Glaskasten"

    Na téhle mašince je mimo jiné zajímavé to, že přikládání do topeniště se provádělo gravitačně, uhlí se prostě nechalo spadnout ze zásobníku na rošt. Topič nebyl potřeba a obsluhu zvládnul jeden člověk.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---
    Mit der Stromlinienlok 01 1102 von Berlin nach Dresden
    https://youtu.be/jKNzTSjF9A8
    JFM
    JFM --- ---
    VACA
    VACA --- ---
    VACA: pardon, a ještě mi tam vyskočil odkaz v řádku "tohle sleduju cca od toho roku 16":
    The T1 Trust
    https://prrt1steamlocomotivetrust.org/

    chci to vidět, jestli to někdy dostavěj, tak si snad i koupim letenku:D
    VACA
    VACA --- ---
    pardon jsem se seknul. Tu monstrozitu jsem chtěl připomenout tuhle: VACA
    celkem brutus. Za mě teda...
    VACA
    VACA --- ---
    RSZ: S1 měla hodně svých "nej". VACA
    Ale taky to souviselo s tím, že to něprojelo někerý oblouky... Vlastně to nebylo moc použitelný v praxi. A myslim že to ani nebyl moc spolehlivej stroj...
    PRR měla ale obecně fascinující monstrozity: VACA

    Ale T1 je takovej můj favorit, přijde mi mocná po stránce designu. Jakoby z ní vyzařovala ta rychlost a síla:D Ale i výkonama to byl mocnej stroj.
    Tohle sleduju příležitostně cca od toho roku 16, a jako pomalu, ale postupujou. Doufám že se toho dožiju.
    Mj. s tím chtějí potvrdit neoficiální rychlostní rekord, kterej tahle lokomotiva údajně držela.
    Traduje se, že s tím fírové jezdili i 220+km/h, když doháněli spoždění...
    Nikde to není oficiálně potvrzený, že by to jako někdo měřil, prostě spíš měli předpisi asi trochu na háku. Jedna indicie že se tyhle věci děli ale je, sice když dostali pokutu za to že projeli mezi dvěma stanovišti na dráze v čase, ze kterýho vyplývalo brutální překročení rychlosti:)
    RSZ
    RSZ --- ---
    DANYSEK: jj, skvělý, celkem jsem zíral jak se do toho pustili
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    BATERKAR: ta oprava... se opravdu povedla :-) [z 15.3.2021]
    BATERKAR
    BATERKAR --- ---
    Sice to není pára, ale stoji jistě za povšimnutí:

    Zde je celý článek o její rekonstrukci další fotografie: https://www.idnes.cz/...rela-pohon-sousedik-renovace-technicky-unikat.A210313_598826_zlin-zpravy_ppr
    RSZ
    RSZ --- ---
    OMNIHASH: předchůdce, "technology deminstrator" S1 se mi snad líbí ještě víc, vyroben tedy jediný kus

    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    NGANASAN: kdyby někdo hledal:

    Pennsylvania Railroad class T1 - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania_Railroad_class_T1
    JAMV
    JAMV --- ---
    našel jsem zajímavý kanál, je na něm spousta informací
    Liverpool & Manchester The Basics
    https://www.youtube.com/watch?v=_6OUMlpoItg
    JAMV
    JAMV --- ---
    Snad mě neukamenujete - Film o Josefu Božkovy
    Posel úsvitu (1950) | Galerie | ČSFD.cz
    https://www.csfd.cz/film/5377-posel-usvitu/galerie/?type=1
    Posel úsvitu / The Herald of Dawn 1950, CZ.avi | Ulož.to
    https://ulozto.cz/file/HynIUVZCHqW5/posel-usvitu-the-herald-of-dawn-1950-cz-avi
    JND
    JND --- ---
    2012 Pha Braník

    HNILOB
    HNILOB --- ---
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    lk River Coal & Lumber Company 3-truck, 65-ton Shay #19 (built new for the Tioga Lumber Company in 1905) fords the Lilly Fork in Clay County, West Virginia with five loads of logs on the late afternoon of November 24, 1961. Tom Sink photo. The Shay was later sold to the Dry Gulch Junction & Tombstone Railroad, a tourist line in Wytheville, Virginia. She is currently on display at Veteran's Park in Harrod, Ohio.
    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    NGANASAN
    NGANASAN --- ---

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam