• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WHITESCORPIONietzsche & Schopenhauer - filosofujeme kladivem !
    WHITESCORPIO
    WHITESCORPIO --- ---
    update homepage ... konkretne pridan zarathustra, antikrist a zrozeni tragedie z ducha hudby v cestine
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    WHITESCORPIO: mno.. nektera slovni spojeni.... dobra dobra.. :-)
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    WHITESCORPIO: to ses trefil. káju mám rád:DDD
    WHITESCORPIO
    WHITESCORPIO --- ---
    licinda> ... taky myslim, co asi probehlo F.N. hlavou kdyz objemul kone a vydal se na vecnost ? :) ...

    chajim> http://www.bukowski.unas.cz/basne/b18.htm :) ...
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    WHITESCORPIO: jak to je s tím, že málokomu je dáno myslet, ale každý chce mít názor?:DDD
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    REAP: no uz sem se lekla!!! :-d

    WHITESCORPIO: presne tak.. (i kdyz ono vseho taky moc skodi.. :-\
    REAP
    REAP --- ---
    LICINDA: Propána... nečtu.
    WHITESCORPIO
    WHITESCORPIO --- ---
    licinda> asi stejne jako by mel byt pravdou ... ano, clovek musi mit rad o vecech premyslet, nebo na ne mit nazor, bez toho to cele nema smysl ...
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    REAP: ty to ctes v originale? to musi byt odst tezky, ne?
    REAP
    REAP --- ---
    Já mám k "Also sprach Zarathustra" trochu zvláštní vztah. Nerad se oháním tím, že bych ho pochopil, páč to není pravda. Ale je to překrásná kniha, nezávisle na filosofii, po Faustovi to řadím v německé literatuře na druhé místo...
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    WHITESCORPIO: mno, mozna kazdy oznacujeme stejne veci jinym jmenem... pravda, jazyk, kterym je psana, je dost sverazny a mozna slozitejsi a misty usmevny. Ale prijde mi, ze se da do Niet. celkem hezky vzit, kdyz se clovek na cteni soustredi a premysli o tom (nejde to jen tak prelitnout ocima, coz tady kazdy vi).
    Ale lzi... copak jiny nazor je zakonite lez...?
    DIN
    DIN --- ---
    nerozumíte mu on nebyl špatný a zlý človek.
    WHITESCORPIO
    WHITESCORPIO --- ---
    i plna lzi, a nestidi ze za to, zvestovatelu te prave pravdy je myslim presprilis ... ja se pri cteni uprime bavil, jen maloktera kniha me dokaza rozesmat napr. mi utkvelo "ukazte mi bezboznejsiho mne abych se radoval z jeho navodu" ... dale uplne jiny zebricek hodnot, nez je zvykem ... pod mnohe bych se podepsal, cetl jsem ho v dobe kdyz uz jsem mel na veci svuj nazor a bylo to velmi osvezujici cteni ...
    LICINDA
    LICINDA --- ---
    Tak pravil Zarathustra - kniha plna pravdy a zaroven i zajimavych extremu... jak na Vas pusobila.. pusobi...?
    JEDI
    JEDI --- ---
    Zajímavý jsou jeho teorie pohlavní lásky, aneb jedinec je pouze nástrojem druhu.

    Asi jsem na cestě estetického vykoupení ducha.

    Jak vůbec Schopenhauer vnímá umění jako takové.
    že by to vnímal jako jen útěchu mi nepřijde.

    Co myslí tím noumenálnám opačným smyslem jako reálné není rozum, ale nerozum, iracionální vůle, bez smyslu a bez cíle.
    Ve smyslu jakože mu hráblo a teď to bude jinak?

    Co vlastně chtěl ten Schopenhauer říct? Jakože vytvoří další model na desítkách jiných?
    Copy paste, copy paste?


    SHALDAN
    SHALDAN --- ---
    CAMPANELLA: no ... když mě naštve něčím "ženským" moje manželka, rád si přečtu hlášky Arthura na ženy, to mně vždycky zvedne náladu :). Pak si zamedituji nad odpovědnými místy Písma a máme doma klid :).
    CHAJIM
    CHAJIM --- ---
    CAMPANELLA: a co? zatím píšeš pěkně:)
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    hej, napište sem něco, sakra
    CAMPANELLA
    CAMPANELLA --- ---
    no nic, dneska ráno jsem konečně pochopila, jakej rozdíl je mezi kauzalitou u Kanta a Artura
    Kant to má v těch čistejch rozvažovacích pojmech- teda drží se to u subjektu, ale je to v rámci toho rozvažování- netýká se to názoru (čas a prostor), což podle Schopenhauera neni možný, protože kauzalita se nutně vyskytuje u času a prostoru, spíš a čas a prostor s ní... to pak má rozpracovaný v tý disertační práci- řiká tomu Gesetz der Kausalität- jako že hmota je neustálý přeskupování nečeho a neni možný si hypoteticky představit nějakej začátek toho, takže kauzalita předchází rozvažování a shrnuje to pod tu větu o dostatečnym důvodu, což je jedna z těch čtyřech vět (zákon sporu atd.)- kterejm přisuzuje metalogickou pravdivost- ale furt nevim, co tim přesně myslí
    toť moje syntéza
    jo a poznámky od Artura- že Kantův důvod jevu je taková skrytá kauzalita- usuzování na věci o sobě, což si nemůže dovolit, prortože to má zustat v rozvažování a ne se dotýkat empirie
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam