• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky

    Pravidla klubu

    • Tento klub je o konkrétních Vašich zkušenostech. To znamená, že pokud budete vkládat referenci na některý e-shop, musí jít pouze o Vaši zkušenost nebo o případ, u kterého jste byli přítomni. Jedna paní povídala... se bude mazat.
    • V klubu probíhá běžná volná diskuze k tématu. Pokud chce někdo vložit svoji konkrétní referenci, uvede tyto údaje:
      1. www adresu, resp. doménu, pod kterou e–shop vystupuje, např.: vltava.cz
      2. co v e–shopu dělal. Používané termíny budou NAKUP, REKLAMACE, VRACENI, ZKOUSKA, DOTAZ
      3. zhruba finanční výši nákupu, o který se jedná: do 500,– Kč; do 2 000,– Kč; do 10 000,– Kč, do 20 000,– Kč, do 50 000,– Kč a nad 50 000,– Kč
      4. zda-li hodnotí práci e–shopu kladně či záporně, v případě reklamace, zkoušky nebo vrácení uvede, zda-li bylo žádosti vyhověno a za jakou dobu a jakých podmínek.
      5. Poté může uvést další poznámky, svoje postřehy, emotivní výlevy, nadávky a tak... např. jak s ním bylo jednáno, zda-li se na něj obchodník usmíval :) nebo jeslti čekal frontu.
    • Hledá-li někdo zkušenosti ostatních s nějakým internetovým obchodem, napíše do formulaře pro vkládání příspěvku jeho adresu - název domény, např.: vltava.cz a klikne na tlačícko FILTR.
    ODKAZY:
    KLUB Ochrana spotrebitele - nakupovani, reklamace, souvisejici zakony apod
    Svět spotřebitelů | Zákon o ochraně spotřebitele | Česká obchodní inspekce | Jak reklamovat komponenty (zive.cz)
    rozbalit záhlaví
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    CANDLEMASS: .. jo tak tady nakupuju vetsinu (85%) PC komponentu co mi projdou rukama, ale ten e-shop at uz starou nebo novou verzi maji totalne marnou .. absolutne chybi pouzitelne fotodokumentace, nemuzes nic tridit, filtrovat, nic si ten e-shop nepamatuje (razeni dle cen napr.) atd. atd. .. je to zoufalej e-shop, ale firma Softcom je super, vyjdou vstric, da se dohodnout na leccem atd. ..
    CANDLEMASS
    CANDLEMASS --- ---
    PETER_PAN: jestli hezčí nevím, to je subjektivní, ale taky rád nakupuji zde: http://www.softcom.cz/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    RETAL: .. mas odkaz na nejaky hezci a zaroven funkcni CESKY e-shop na PC a komponenty ? .. sem s nim - czc.cz mi proste prijde nej - ne vse tam pres nej kupuju a ma toho i malo v katalogu, ale jako referencni ho pouzivam temer vzdy ..
    KULA
    KULA --- ---
    RETAL: No krasavec to neni ale zadani znelo "kdy ale krasa neni na ukor funkcnosti" a tady to neni zadny hezoun neprehledny. Viz treba Mironet. To je takove atypicke ale trochu natvrdle.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Czech Computer je asi přehledný, ale určitě bych neřekl, že je hezký.
    KULA
    KULA --- ---
    QAZZZ: www.czc.cz . Podle tohodle shopu merim jine. Vsechno je tam proste serazeny tak jak si predstavuju.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Líbí se mi tržiště www.fler.cz - velké fotky, vzdušný a přehledný layout
    https://obchod.activa.cz/site/ má jasný kancelářský a přehledný design
    http://eshop.cigarillo.cz/ je stylové
    QAZZZ
    QAZZZ --- ---
    ahoj vsem...asi to bude lehce OT ale zkusim to, pokud byste meli z fleku zminit jeden dva nejhezci eshopy kdy ale krasa neni na ukor funkcnosti..jake by jste zvolili?
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    KOUDY: jj, ale na pixmanii docela chrli i britove. Kamaradka si z londyna u nich objednala fotak a pak 3 mesice hruznych reklamaci apod...a to byla uz v cr, no des.
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    ja myslim /bez urazky/ ze pixmania je eshop pro klasicky cechacky ktery videj ze tam je cena o petistovku levnejsi nez na kase..alze..whateva..tak okamzite objednavaj a pri prvni reklamaci chrcej vsude plameny zla:)
    ADAM
    ADAM --- ---
    jo, pixmania, to je bomba..
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    HASH: pixmania je znama tim, ze je neseriozni a podava spatne nebo zadne informace o komunikaci nemluve. Net je toho plny. To taky rozhodlo, proc jsem od nich neobjednal na vanoce darek. Jsou nespolehlivi.

    Naopak jsem objednal od megapixelu, ktery ma recenze ok, ale poslali mi zmetek monitor za 10k a budu jim ho vrace jeste s hezkou recenzi na tenhle obchod. Domluva s nima zatim probiha ok, ale aby mi poslali uz rozbalene a nekde vystavovane zbozi a ke vsemu nekvalitni by si pohlidat mohli. Nemluve o spatne informaci dodani, rekli den a prisel za tyden.
    HASH
    HASH --- ---
    Uz mesic cekam na autoradio puvodne pod stromecek, po mailove intervenci :

    Dobrý den
    Dekujeme Vám, za Vaši návštevu na stránkách www.pixmania.com.

    Oznamujeme Vám, že objednaný výrobek Sony Autoradio CD/MP3/USB CDX-GT424 nemáme momentálně na skladě. Dodavatel nám prozatím neurčil datum nové dodávky.

    Jakmile výrobek dostaneme na sklad, co nejrychleji Vám ho odešleme.

    Pokud nemůžete déle čekat, je možné kdykoli objednávku zrušit a my Vám vrátíme zaplacenou částku.

    Máte také právo objednaný výrobek vyměnit za jiný, který je k dispozici na skladě a patří do stejné řady jako objednaný model.

    Omlouváme se za případné nepříjemnosti, které Vám tato prodleva může způsobit.
    Náš zákaznický servis je Vám k dispozici od pondelí do pátku, od 9h do 17h. Mužete nám napsat přes webcall na úvodní stránce v kolonce FAQ, anebo nám zavolat přes callback na naše náklady, klikněte na odkaz zákaznický servis - kliknete zde, vyplnte Vaše telefonní císlo a my Vám zdarma zavoláme zpět.
    Brzy nashledanou na stránkách www.pixmania.com
    Tým Pixmania

    Pixmania.com : Evropský leader. Neporazitelné ceny. Zboží stále na skladě.
    Pixmania je dceřinná společnost skupiny Fotovista.
    ADAM
    ADAM --- ---
    ježiši tudle debatu jsme vedli v právnickém auditku, tak si ji zkuste vyfiltrovat.

    zákon opravdu nemluví o obalech poštovném ani ničem jiném, ale říká " má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží."

    samozřejmým nákladem je poštovné (které zákazník zaplatil ale ty mu to samozřejmě nevracíš) a pokud jsou způsobeny nějaké další náklady (např. poškozený obal), tak je máš nárok uplatnit také. Pokud se zákazníkovi nebude zdát nějaký náklad oprávněný, může to nechat posoudit soud.
    judikát ohledně obalu imho neexistuje, ale já si jsem jistý, že soud by to jako oprávněný náklad spojený s vrácením zboží uznal.
    nevím co řešíte, je to jednoduché jak facka.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    RETAL:

    on proste asi uvazuje jen z hlediska obchodniho zakoniku, kde obe "firmy" maji stejnou ochranu zakona, ale nechape ze koncovy zakaznik neni firma a ze z hlediska obcanskeho zakoniku je ze zakona chranen...

    Soud by v tomto pripade rozhodl jednoznacne v neprospech firmy, jenze kdo ma chut a cas se s neserioznimi obchodniky soudit?
    RETAL
    RETAL --- ---
    ADAM: Jaké poštovné chceš strhnout z vrácené ceny? To, které zákazník zaplatil při objednávce, nebo to, které zaplatil při vrácení zboží? :)

    V zákoně se nemluví o obalech, o poštovném ani o nákladech na uvedení do původního stavu, to vše je jakýsi "praktický výklad", při kterém je ale nutné najít rovnováhu pro obě strany.

    Intencí zákona je chránit spotřebitele při objednávkách v zásilkových obchodech, ty se snažíš najít skulinky pro prodejce. Chápu to, ale zkus se zamyslet nad smyslem toho zákona.
    ADAM
    ADAM --- ---
    obchodník má nárok na úhradu skutečně vzniklých nákladů a není nic jednodušího než doložit, že daný rozbalený kousek byl prodán s přesně takovou slevou, jaká byla stržena zákazníkovi.
    já nepochybuju o tom, že každý soud musí rv tomto případě ozhodnout v obchodníkův prospěch.

    znova opakuuju, že todle dohadování tady nemá naprosto žádnou cenu, protože nakonec rozhodne pouze a jedině ten soud.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    ADAM:

    nevyhrajes, pochop ze zakony cr jsou staveny tak aby ochranovaly vice fyzicke osoby nez pravnicke osoby = firmy...

    nase zakony proste nezajima co s s vracenymi sluchatky pak udelas, pokad ti ty smejdy lidi vracej tak ty ztraty hold promitni do cen vyrobku novych, to je jedina moznost jak se zachovat zakonne a seriozne z pohledu prodejce...
    ADAM
    ADAM --- ---
    KULA: jistě, když mi někdo pošle sluchátka za 5 tis zpět bez obalu, tak oznámím "již nelze prodat jako nové zboží - sleva 1tis kč"
    jestli se to člověku nelíbí, může se obrátit na soud, a já ti garantuju, že ten soud vyhraju.
    ADAM
    ADAM --- ---
    chce to naučit se rozumět psát psanému textu - nikdy jsem nenapsal, že bez obalu nejde zboží vrátit, pouze tvrdím, že obchodník může za chybějící obal strhnout nějaká peníze.

    co se týče třech odkazů, tak ve všech se hovoří o reklamacích, ne o vracení zboží. v případě reklamace je obal irelevantní - ale stejně tak je tato informace irelevantní v případě vracení zboží.

    sos ti z žádným paragrafem ani judikátem neodpoví, prože žádný takový neexistuje.

    jsme dosti OT a meleme se pořád dokola, takže bych to shrnul a pokud možno již v tomto OT nepokračoval:
    - zboží lze do 14ti dnů vrátit bez udání důvodu
    - obchodník má právo účtovat puze skutečně vynaložené náklady
    - mezi tyto náklady lze počítat zejména poštovné a v příp. otevřeného/poškozeného/chybějícího obalu taky cenu tohoto obalu nebo slevu, kterou musí dát aby takový výrobek prodal.
    - částku, kterou eshop strhne (poštovné etc) určuje obchodník, jestliže s tím zákazník nesouhlasí, jedinou možností je obrátit se na soud.

    veškeré ostatní názory (naše zde, měšce, sos nebo kohokoli jiného) jsou naprosto irelevantní a tuto debatu to činí vysoce zbytečnou.
    KULA
    KULA --- ---
    ADAM:
    Bud keca ADAM a nebo keca SOS(Sdruz. obr. spotreb. http://www.spotrebitele.info/domacnost_bydleni/clanek.shtml?x=2343061
    Bud keca ADAM a nebo keca Mesec.cz http://www.mesec.cz/clanky/slevy-vyhodne-pro-zakazniky/
    Bud keca ADAM a nebo kecaji na sondy http://www.tydenik-sondy.cz/verze2006/index.php?tid=n&cislo=200645&clanek=2006450501 (Posledni odstavec, mluvi o ESHOPU, treba podobnem jako ma ID ADAM co nam tu rika ze OBAL BYT MUSI)

    Suma Sumarum mame to Adam-0 Obal-3

    a napsal jsem email na SOS snad mi brzo odpovi i uryvkem nejakeho zakoniku. A bude to 0-4.
    A nebo i ted jsem si to vymyslel?
    Jsem svine? Ne, Adam by rekl ze jsem krasavec a ze kecam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam