• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky
    ADAM
    ADAM --- ---
    obchodník má nárok na úhradu skutečně vzniklých nákladů a není nic jednodušího než doložit, že daný rozbalený kousek byl prodán s přesně takovou slevou, jaká byla stržena zákazníkovi.
    já nepochybuju o tom, že každý soud musí rv tomto případě ozhodnout v obchodníkův prospěch.

    znova opakuuju, že todle dohadování tady nemá naprosto žádnou cenu, protože nakonec rozhodne pouze a jedině ten soud.
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    ADAM:

    nevyhrajes, pochop ze zakony cr jsou staveny tak aby ochranovaly vice fyzicke osoby nez pravnicke osoby = firmy...

    nase zakony proste nezajima co s s vracenymi sluchatky pak udelas, pokad ti ty smejdy lidi vracej tak ty ztraty hold promitni do cen vyrobku novych, to je jedina moznost jak se zachovat zakonne a seriozne z pohledu prodejce...
    ADAM
    ADAM --- ---
    KULA: jistě, když mi někdo pošle sluchátka za 5 tis zpět bez obalu, tak oznámím "již nelze prodat jako nové zboží - sleva 1tis kč"
    jestli se to člověku nelíbí, může se obrátit na soud, a já ti garantuju, že ten soud vyhraju.
    ADAM
    ADAM --- ---
    chce to naučit se rozumět psát psanému textu - nikdy jsem nenapsal, že bez obalu nejde zboží vrátit, pouze tvrdím, že obchodník může za chybějící obal strhnout nějaká peníze.

    co se týče třech odkazů, tak ve všech se hovoří o reklamacích, ne o vracení zboží. v případě reklamace je obal irelevantní - ale stejně tak je tato informace irelevantní v případě vracení zboží.

    sos ti z žádným paragrafem ani judikátem neodpoví, prože žádný takový neexistuje.

    jsme dosti OT a meleme se pořád dokola, takže bych to shrnul a pokud možno již v tomto OT nepokračoval:
    - zboží lze do 14ti dnů vrátit bez udání důvodu
    - obchodník má právo účtovat puze skutečně vynaložené náklady
    - mezi tyto náklady lze počítat zejména poštovné a v příp. otevřeného/poškozeného/chybějícího obalu taky cenu tohoto obalu nebo slevu, kterou musí dát aby takový výrobek prodal.
    - částku, kterou eshop strhne (poštovné etc) určuje obchodník, jestliže s tím zákazník nesouhlasí, jedinou možností je obrátit se na soud.

    veškeré ostatní názory (naše zde, měšce, sos nebo kohokoli jiného) jsou naprosto irelevantní a tuto debatu to činí vysoce zbytečnou.
    KULA
    KULA --- ---
    ADAM:
    Bud keca ADAM a nebo keca SOS(Sdruz. obr. spotreb. http://www.spotrebitele.info/domacnost_bydleni/clanek.shtml?x=2343061
    Bud keca ADAM a nebo keca Mesec.cz http://www.mesec.cz/clanky/slevy-vyhodne-pro-zakazniky/
    Bud keca ADAM a nebo kecaji na sondy http://www.tydenik-sondy.cz/verze2006/index.php?tid=n&cislo=200645&clanek=2006450501 (Posledni odstavec, mluvi o ESHOPU, treba podobnem jako ma ID ADAM co nam tu rika ze OBAL BYT MUSI)

    Suma Sumarum mame to Adam-0 Obal-3

    a napsal jsem email na SOS snad mi brzo odpovi i uryvkem nejakeho zakoniku. A bude to 0-4.
    A nebo i ted jsem si to vymyslel?
    Jsem svine? Ne, Adam by rekl ze jsem krasavec a ze kecam.
    KULA
    KULA --- ---
    ADAM: Dobre, ja ho najdu ale pokud zrovna ty (neprodavas takhle nahodou neco) rikas ze to tam neni, mel by si to dostudovat.
    Pak asi reknes ze zase kecam, a ze jsem si tohle a tamhlesto a keci v kleci vid? Hlavne aby tobe nekdo neposlal sluchatka treba za bura po 14 dnech nazpet bez krabice.
    Mimo ja si nepotrebuju nic vymyslet. Nejsem guma.
    ADAM
    ADAM --- ---
    KULA: když mluvíš o pravidlech, tak prosím číslo. které "pravidlo" říká, že obal není součástí výrobku?

    já ti to řeknu: žádné. vymyslel sis to. je to tvůj názor. já ti ho neberu, ale nemá žádnou právní váhu a já ti garantuju, že alzu ani žádný jiný obchod bys tím nezničil, protože by tě poslali někam...
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    KULA: jen tak vsuvka. Alza ma tusim primo prodej zlevneneho zbozi, ke kterym nema origo obal :)
    KULA
    KULA --- ---
    rozhodujici je, co popisuji pravidla urcena pro prodavajiciho a nakupujiciho. a ty pravidla rikaji ze obal neni soucasti vyrobku. ze kdyz si neco kupujes, tak si kupujes ten vyrobek, ne obal. Tim to pro me hasne.
    Ja ti rozumim, ze by to bylo dost nefer k prodavajicimu. To kazdopadne.
    ADAM
    ADAM --- ---
    KULA: nemáš šanci. záleží to na posouzení obchodníka a pokud ty s tím nebudeš souhlasit, můžeš se obrátit jedině na soud.
    alza imho snadno soudu prokáže náklady, které jim vniknou vrácením nezabaleného zboží (rozdíl mezi cenou normál a "rozbalené"), takže si nedokážu představit soud, který by dal za pravdu tobě.

    celá tahle debata teoretiků je naprosto zbytečná - rozhoduje obchodník, příp. soud. ostatní názory jsou naprosto irelevantní.
    KULA
    KULA --- ---
    Jednou jsem na CT2 videl zpivajiciho pravnika. Takoveho toho oskliveho. a ten hral na kytaru a zpival ze OBAL NENI SOUCASTI VYROBKU. Takze kdyz se ti rozbije televize, vezmes ji do kufru a oni ji musi vyreklamovat i bez krabice.
    Jak tu rika Adam neco o tom, ze to vypada jako bazarove zbozi...Jo to riziko podnikani. Az se rozhodnu zdecimovat alzu, budu tam chodit a stale dokola vracet veci bez krabic:)
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: jde o to, že spousta zákazníků si myslí, že obal originální být musí a určitá skupina to vnímá dokonce jako jistou fetiš. i jen nejmenší známky otevření neakceptují. spousta obalů je navíc zapečetěna.
    kvůli tomu nebude solidní obchod prodávat zboží s poškozeným/neoriginálním obalem prodávat za cenu nového.
    viz např. http://www.alza.cz/rozbaleno/o0.htm
    BRAHMA
    BRAHMA --- ---
    prosim nemate nekdo seznam zahranicnich eshopu, ktere zasilaji do cr???diky, moc by mi to pomohlo...
    SNIPERCZ
    SNIPERCZ --- ---
    Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo má zkušenosti s tímto online obchodem rád bych si koupil dres který je podle obrázku originální ale za cenu která mi přijde docela nízká, jedná se o: http://www.ultimateshop.cz
    RETAL
    RETAL --- ---
    VYWERN: Náhradní krabice nemusí být "originální".
    Existují krabice mnoha tvarů a velikostí, výplně, vystélky papírové, plastové, dřevěné...
    Každý zásilkový obchod toho má nesčetně.
    VYWERN
    VYWERN --- ---
    RETAL: nema, vyrobce neposila nahradni originalni krabice a kazde zarizeni ma sve vylisovane polystyreny atd. Coz se mi ted stalo, ze k poslednimu vyrobku vystavenemu na prodejne mi museli najit tu jeho posledni krabici a zabalit do ni. Jinak bych si vysavac nesl v igelitce, na coz bych samozrejme nepristoupil.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Aha, takhle to myslíš. Podle mě má každý zaběhnutý obchod spoustu možností jak chybějící obal nahradit.
    ADAM
    ADAM --- ---
    záleží určitě na druhu zboží ale taky na chování obchodu. osobně si myslím, že málokterý obchod by prodal zboží s chybějícíma výplněma v krabici jako zcela nové - kdyby se mě to stalo, nevnímal bych ho úplně jako solidní.
    RETAL
    RETAL --- ---
    Obsahuje pojem "nové zboží" zároveň "zboží v takovém či makovém obalu"? Explicitně totiž zákon obal zmiňuje pouze u audio a video nahrávek.

    Existuje rozdíl mezi rozbaleným, vyzkoušeným a použitým zbožím. Když si jdeš kupovat oblečení do obchodu, taky ho vyzkouší několik lidí, než se prodá, a jeho cenu to nesnižuje. Nevidím důvod, proč by to u zásilkového obchodu mělo být jinak. Proč by se z vyzkoušeného zboží automaticky mělo stávat zboží bazarové.

    Určitě existují druhy zboží, které vyzkoušením ztrácejí hodnotu. Spodní prádlo, kartáček na zuby :), špuntová sluchátka...

    Něco jiného je samozřejmě očividné opotřebení.
    ADAM
    ADAM --- ---
    RETAL: já si naopak myslím, že součástí smlouvy obal je. i když možná ne obal jako takový ale ve smyslu toho, že předmětem KS je NOVÉ nerozbalené a nepoužité zboží - to je obecný předpoklad u normálního obchodu. pokud se jedná o něco jiného, buď jsem v bazaru, nebo by mě na to měl obchod upozornit.

    čili problém nevidím ani tak v samotném chybějícím obalu, jak v tom, že zboží je evidentně POUZITE, čili solidní obchod jej v tu chvíli nemůže prodávat za cenu nového - a tam vzniká ta fin. ztráta, kterou po zákazníkovi můžou chtít.

    abych víc doložil, že se nejedná o chybějící obal, tak uplně stejná situace nastane v případě kompletního balení, avšak s porušenou plombou, či jiným způsobem nevratně otevřeným (např. výr. "zalité" v plastu).

    já osobně bych po zákazníkovi rozdíl v prodejní ceně mezi novým a bazarovým výrobkem chtěl - na druhou stranu určitě ne v případě, že výrobek již při prodeji byl poškozen. na tyto případy navíc je institut rozporu s kupní smlouvou, který může garfield uplatnit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam