• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAME-SHOPy a jejich REFERENCE -> konkrétní osobní zkušenosti s nákupy, reklamacemi a jednáním se zákazníky

    Pravidla klubu

    • Tento klub je o konkrétních Vašich zkušenostech. To znamená, že pokud budete vkládat referenci na některý e-shop, musí jít pouze o Vaši zkušenost nebo o případ, u kterého jste byli přítomni. Jedna paní povídala... se bude mazat.
    • V klubu probíhá běžná volná diskuze k tématu. Pokud chce někdo vložit svoji konkrétní referenci, uvede tyto údaje:
      1. www adresu, resp. doménu, pod kterou e–shop vystupuje, např.: vltava.cz
      2. co v e–shopu dělal. Používané termíny budou NAKUP, REKLAMACE, VRACENI, ZKOUSKA, DOTAZ
      3. zhruba finanční výši nákupu, o který se jedná: do 500,– Kč; do 2 000,– Kč; do 10 000,– Kč, do 20 000,– Kč, do 50 000,– Kč a nad 50 000,– Kč
      4. zda-li hodnotí práci e–shopu kladně či záporně, v případě reklamace, zkoušky nebo vrácení uvede, zda-li bylo žádosti vyhověno a za jakou dobu a jakých podmínek.
      5. Poté může uvést další poznámky, svoje postřehy, emotivní výlevy, nadávky a tak... např. jak s ním bylo jednáno, zda-li se na něj obchodník usmíval :) nebo jeslti čekal frontu.
    • Hledá-li někdo zkušenosti ostatních s nějakým internetovým obchodem, napíše do formulaře pro vkládání příspěvku jeho adresu - název domény, např.: vltava.cz a klikne na tlačícko FILTR.
    ODKAZY:
    KLUB Ochrana spotrebitele - nakupovani, reklamace, souvisejici zakony apod
    Svět spotřebitelů | Zákon o ochraně spotřebitele | Česká obchodní inspekce | Jak reklamovat komponenty (zive.cz)
    rozbalit záhlaví
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    BDOWN:

    dle prava pokud je cena priliz odlisna od ceny bezne, maji pravo ti to nedodat... U soudu se tedy jen resi jestli to uz bylo priliz nebo sis jeste mohl duvodne myslet ze ty notasy byly opravdu ve velke akci...
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    BDOWN: ptej se právníků, ne tady :)
    BDOWN
    BDOWN --- ---
    hehe, včera jsem na alze objednal tři notebooky se slevou 96% :)
    (Vaše Objednávka Notebook Lenovo IdeaPad G500 Dark Metal (NT357b3q) 3 ks Rezervováno
    Celkem s DPH 1 677 Kč)
    a dneska mi přišel email

    "Vážený zákazníku,

    bohužel informační systém nesprávně zpracoval požadavky na zobrazení ceny, kde se chybně projevila měna v rámci kurzu. Jedná se o produkty, které nebyly zahrnuty do žádné speciální slevy. Cena je několikanásobně pod nákupní cenou. Cena tedy nebyla skutečná, proto nelze objednávky zpracovat. Rádi bychom s Vámi případné stížnosti řešili individuálně, proto se na nás prosím obraťte přes Kontaktní formulář sekce Stížnost.

    Věříme, že tuto situaci pochopíte, a že nalezneme pro obě strany přijatelné řešení."

    nemá někdo podobnou zkušenost.....má cenu jim něco psát, nebo mě pošlou někam?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ROUMEN:
    Ja te chapu a osobne jsem na to taky hodne haklivy. Ale to uz me vice sere nez trapnych 30kc kdyz nekdo drze napise ze dobirka postou bude stat 250. Kdyz to i ja jako nezajimavy zakaznik bez vyhod mam u posty za 130.

    A mohl bych se tu dale rozepsat o dostupnosti uvadenou na heurece a praxi - coz me stve dalekovice nez nejaky rozdil pitomych 30ti kc...
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    KOC256: Jak píšu, je to úhel pohledu, ale jako zákazníka mě štve, když nevidím rovnou a nemohu snadno porovnat konečnou cenu, ale musím sčítat pět různých položek, poplatků, příplatků a daní, abych pak u pokladny zjistil, že mi tam připočítali ještě nějaký další šestý.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ROUMEN:
    no konkrétně případ Ovy je ten že tam je jen výdejna... a tak nejede žádný kamion s nějakým zbožím ale jede jen to co si někdo objedná...
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    JENIIK: Jde o úhel pohledu. Když na prodejně nějaké zboží dojde, tak ho doobjednají. Cena dopravy na prodejnu je schovaná v prodejní ceně. Když velký prodejce (datart, elctroworld, ...) posílá každý den kamion s novým zbožím na prodejny, je to prostě v nákladech a rozpočítané, neúčtuje se každému zákazníkovi 30 Kč za dopravu na prodejnu. Jak má prodejce zvládnutou logistiku a kolik ho to stojí rozvoz zboží mezi prodejnami je jeho věc. Když chce účtovat za osobní odběr na prodejně, je to jeho věc, ale když hledám nejnižší cenu, musím zahrnout i cenu dopravy a osobního odběru. U firem co mají prodejnu v mém městě jaksi očekávám osobní odběr zdarma, podobně jako při běžném nákupu chci vidět konečnou cenu, nezajímá mě kolik z toho dělají různé hovadské poplatky, daně, režijní náklady, ... Je to jako nabídka mobilu za 100 Kč (ke kterému je dodávána baterie za 2000 Kč a telefon nelze objednat bez baterie). To taky celkem dává logiku :-)
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    JENIIK: nojo, ale kdyby to měli rozpuštěné v ceně, nejsou nejlevnější. Je to trik, jak vypadat levněji.
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    ROUMEN: V holesovicich je to zadarmo, cemu na tom nerozumis? Dost silna slova na to, ze to celkem dava logiku (30 kc za poslani 50" plazmy do Ovy je levnota... ;-))
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    KINGFISHER: mají to zřejmě podobně jako Vietnamci tady - používají zvuky, na které jsou bílí ďáblové zvyklí a dobře si je pamatují ;)
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    a ten jejich customer support je vtipnej... to jsou jména jako Gavin, Fiona atd. ... v Shenzenu, to určitě.
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    KID_MCHUTT: mě to jde do irska, takže to je někde mimo... tady na ostrově problém nebude. ..na An Post si stěžovat nemůžu, místní objednávka ve čtvrtek večer, posláno v pátek a den na to došlo. poslední víkend před vánocema.

    jinak z dealextreme došlel další kus, ještě jich zbejvá asi 6 .. tak snad na jaře to bude všechno. Deal extreme už ne.
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    BUNDA: jj, leží na dně prázdného kontejneru v HK a čeká, až ho někdo naplní a pošle :/ dělal jsem kvůli tomu vlny na poště - naprosto zbytečné.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KID_MCHUTT: jj dle tracku mám poslední vánoční zásilku (Aliexpress) od 11.12 v čechách :-(
    KID_MCHUTT
    KID_MCHUTT --- ---
    KINGFISHER: zůstává to trčet klidně dva měsíce na rozřazovací české poště v HK :/
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KINGFISHER: Loni pres vanoce mi se to taky hodne brzdilo. Dokonce neco objednane v lednu doslo drive nez veci objednane v prosinci...
    NENUFER
    NENUFER --- ---
    do troch mesiacov to zvycajne z dealu pride :-)
    KAJJAK
    KAJJAK --- ---
    Me sem tam něco prijde i za 6 dní
    KINGFISHER
    KINGFISHER --- ---
    no teda musim říct, že dealextreme to posílá hodně pomaloučku do evropy ty zásilky. objednal jsem is 3,5mm kabel kterej byl poslanej 5. prosince a ještě nedošel. Pak jsem si objednal něco jinýho a došla mi jedna věc, zbytek nikde a na support řikal, že ještě tak tejden dva... nechápu, jde to sem z číny (Shenzen) a hned na druhý straně je Hong Kong. Objednal jsem na ebayi z hong kongu dvě paměťový karty a trvalo to přesně 10 pracovní dní.
    JOPS
    JOPS --- ---
    je to hnus... kdyz jsem si kupoval zimni kola na auto, tak nejlevneji me vysla ta nejdrazsi kola, protoze tam meli dopravu gratis :) u ostatnich sla cena silene nahoru kvuli doprave :)
    ROUMEN
    ROUMEN --- ---
    Je to způsob, jak se ve vyhledávačích zboží za nejnižší ceny (heureka a spol) dostat dopředu. Sníží oficiální cenu, zboží vypadá levnější a rozdíl si vyberou na dopravném, balném a na poplatku za os. odběr. Obchodníci tomu říkají marketingová strategie, zákazník tomu říká podvod a odporný trik. V nabídkách by pro snadnější porovnání měla být uváděná skutečná cena, kterou člověk zaplatí, tedy i včetně nejlevnějšího způsobu dodání, podobně jako hypermarkety musí uvádět cenu za kilo (litr, nebo jinou měrnou jednotku), aby to šlo snadno porovnat. Jenže zákon vyžaduje jen něco a co ne, toho obchodníci snadno zneužívají.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    KROKODILE: mohou si to dovolit a navíc i další už chtějí poplatek za osobní odběr. V Holešovicích tuším např. Mall.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam