• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRYXiiiiiI[ Stryxovo obrazky ]Iiiiii
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    STRYX
    STRYX --- ---
    DARJEEL
    DARJEEL --- ---
    AVATAR: a jak zajímavej wall!!! :)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    jsem se tesil na obrazci a von wall of text :(
    ZORKAL
    ZORKAL --- ---
    ALISTAIR:
    Mottem hry a celého projektu je "Přemýšlíme o lidech". Podobně jako Ekopolis se nezvrhnul v nějaké environmentální zelené běsnění, tak rozhodně nechceme, aby takto ideologicky dopadnul i Multipolis. Tím, že přinutíme děti se trochu více zamyslet nad lidmi kolem sebe neděláme větší indoktrinaci než tím, že jsme je nutili se více zamyslet nad prostředím ve kterém žijí. Je ale pravda, a Stryxův návrh titulní strany to podle mne reflektuje, že si trochu idealisticky myslíme, že je v podstatě dobré a záslužné, když o lidech kolem nás uvažujeme trochu více do hloubky, a neodsuzujeme je hned na základě plochých kategorií.

    To, že takovou hru by potřebovali především rodiče, je nám jasné, ale zatím je k tomu neumíme nějak efektivně a levně přinutit. Děti školou povinné jsou v tomto ohledu o dost jednodušší terč...

    Tvůj nápad s radikální xenofobní antisadou mi přijde dobrý, a dá se přinejmenším do dodatkových materiálů zakomponovat, i když to nebude tak jednoduchý. Neznáš někoho, kdo by to mohl napsat?
    ALISTAIR
    ALISTAIR --- ---
    ZORKAL: OK, samozřejmě střílím spíš do obecného konceptu, nikoliv konkrétně do hry, na které pracujete. I když věřím tomu, že díky vašemu vlivu hra ukáže svůj humanistický potenciál, stejně to ale bude jménem a ideou spojeno s tou vizí mozaiko-salátu, která mi přijde tak podezřelá -- čili bude to "multikulturalismus s lidskou tváří", což je furt lepší než multikulturalismus se žraločí tváří, to uznávám, ale proč se snažit "udělat žraloka vegetariánem", když je vděčnější prací naklonit si v lese jelena, který vegetariánem už přirozeně je...

    ... pokud jde o ty díla, tak ty jsem vskutku nečetl, jsou někde aspoň k nahlédnutí elektronicky?

    Principielně ale: je tedy cílem hry aktivně pozměnit děti ve směru ideologie multikulturalismu nebo ne? Pokud ano, moje kritika z velké části platí, pokud ne a hra je o poznávání lidí a komunikaci s nimi, tak proč se jmenuje multipolis a ne třeba "přátelé"...? A jestli je to o poznávání a komunikaci s lidmi, tak mi to přijde už trochu apokalyptické s ohledem na to jak hluboko už společnost upadla, že je potřeba nasazovat deskové hry k tomu, aby se děti naučily spolu mluvit... není lepším nácvikem to, když spolu doopravdy mluví? Nebo to nedělají?

    Ve skutečnosti, obávám se, děti žádný principielní problém s multikulti nemají, jsou to hlavně rodiče, z nichž někteří by hru měli asi hrát od rána do večera, protože rasistické a xenofobní demence se líhnou kde jinde než od nich. Přirozenou dětskou diskriminaci zrzavých, koktavých, příliš velkých, malých atd. nepočítám, ta tu byla co svět světem stojí a tu je potřeba krotit, ale proč by to zrovna teď mělo být ožehavější než jindy nevím...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam