• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRYXiiiiiI[ Stryxovo obrazky ]Iiiiii
    STRYX
    STRYX --- ---
    4)
    STRYX
    STRYX --- ---
    5)
    STRYX
    STRYX --- ---
    6)
    STRYX
    STRYX --- ---
    ESTEN: V pripade techto z posledniho prispevku jde o +/- ten druhy pripad. Jde ale o optimalizovane reseni, ktere pro zrychleni vypoctu zanedbava interference zdroju se zdroji samotnymi (coz by byla situace, ke ktere dochazi v realnem svete a kterou uzivaji analogove hologramy) a pocita pouze vlivy jednotlivych zdroju interferujicich s referencim vlnenim. Ty sice uz lze v nekterych pripadech vyjadrit parametricky jako kulove ci parabolicke plochy, a bylo by mozne stejneho vysledku dosahnout jejich rezanim ruzne naklonenymi rovinami, tento konkretni vypocet ale pouziva souctu vlivu na pixel, coz umoznuje dale provadet ruzne potrebne opticke triky, na ktere se v budoucnosti chystam. Napriklad simulovat odrazene difusni svetlo, bez ktereho by se zobrazovana geometrie tvarila jako dokonale zrcadlo, coz je pro zobrazeni objemu neprakticke.

    V pripade tohoto STRYX: hologramu je ale uzito analytickeho postupu, ktery umoznuje daleko vetsi lokalni kontrolu a je nesrovnatelne mene vypocetne narocny. Ma ale spoustu omezeni, hlavne co se tyce 3d, ktere s v nem dosahuje pouze ruznymi triky.
    ESTEN
    ESTEN --- ---
    STRYX: pekny. To je analyticky nebo numericky reseni? Tj. jsou ty krivky dany rovnici, nebo se proste pro kazdej pixel vyslednyho obrazku urci jeho pozice v prostoru a sectou se vlivy vsech zdroju zareni?
    STRYX
    STRYX --- ---
    Dalsich par abstraktnich obrazku z oblasti vlneni. Nasledujici serie je matematicky presnou reprezentaci binarizovaneho prurezu svetelnym polem v oblasti sviticich wireframu jednoduchych geometrickych objektu. Pro prehlednost pole jsem volil extremne velke a v praxi nepouzitelne frekvence, nicmene jde o realnou holografickou strukturu, ktera by v patricnem osvetleni zobrazila plne 3d objekt viditelny ve vsech paralaxach, vcetne hloubek ostrosti.

    STRYX
    STRYX --- ---
    SULINAR: Fraktalni iterace, tvarici se jako nejaka plocha, jdou ale az na uroven 5 micronu. Takhle je to videt v horizontalni paralaxe pod bodovym bilym svetlem. Ve vertikalni paralaxe to velmi rychle zcerna protoze difragovane svetlo opusti viditelnou cast spektra a ja se kvuli udrzeni vyssi intenzity svetlosti drzel pri pouziti jenom uzkeho rozmezi odrazenych frekvenci. Fakticky to tedy neni uplne hologram v klasickem smyslu... ale blizim se tam :o)
    STRYX
    STRYX --- ---
    SULINAR: Tohle je normalne viditelne cca 30x20 mm.
    SULINAR
    SULINAR --- ---
    STRYX: tyvado! to je viditelne nebo nejaky prevod z elektronoveho mikroskopu?
    STRYX
    STRYX --- ---
    Co je lepsi nez fraktalni obrazky? No preci fraktalni hologramy! :o) (omluvte kvalitu, trochu slozite se to foti)

    STRYX
    STRYX --- ---


















    STRYX
    STRYX --- ---
    Pisi ted algoritmus pocitajici difrakcni kryptograficke struktury. Vzasade jde o manipulaci interferencnich vzoru velkeho mnozstvi ruznych elektromagnetickych vlneni. Obcas ve vystupnich datech spatrim neco, co mi prijde, ze ma vlastni estetickou hodnotu. Trochu jsem vahal, ale pak jsem si rekl, ze jsem jiz v galeriich videl viset horsi abstraktni umeni a tak jsem z par kousku udelal obrazy ;o) Nekdy jsou nize predstavene vzory nahodnymi vystupy, ci chybami ve vypoctu. Jindy jsem trochu naschval zakvedlal rovnicemi, zvedav co z nich vypadne.

    Nevim do jake miry budou obrazky pristupne, ale mne osobne se moc libi. U nejednoho z nich jsem stravil dlouhou dobu ziranim na opakujici se struktury a liboval si v uklidnujici atmosfere, kterou mi prislo ze navozuji. Jako pohled na more :o) Pokud se do nich zahledite, zjistite, ze zadny z opakujicich se vzoru neni stejny jako kterykoliv jiny. Neustale se meni, obcas vytvareji rady, prolinaji se do jinych tvaru podle pravidel logiky, kterou vzdy jde alespon trochu vytusit. O vetsine tvarovych promen tak lze docela zajimave premyslet. To mi prijde jako prinos oproti mnozstvi obdobnych vzorovych abstrakci.

    Mimojine se mi take pripomnel ocas kocky z jidelnich podlozek, co tu pred casem probehly. Tenkrat jsem si rytmicke vzory na nem vymyslel, ale kdybych ho mel kreslit znovu asi bych pouzil nektery z techto.

    Ac neocekavam velky zajem, budu si nektere obrazky tisknout. 60x30, 40x40 atd. Kdyby preci jenom nekoho zaujaly, ozvete se mi, nechal bych je zhotovit v jedne varce.





    PHOB
    PHOB --- ---
    peckaaaa, zkusim sehnat :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    Dotahl jsem starsi promo ilustraci k Dornu tak, aby sla pouzit na titulni strance magazinu Font. Tohle cislo je zamereno na tema deskovych her. Mam tam "How to" clanek k ilustraci titulky hry Inundo a interview o Oeconomice, Loris Games a hrach obecne.

    Font 137 :: 5/2014 :: téma: Stolní deskové hry / fontshop / Font
    http://www.font.cz/font-137-5-2014-tema-stolni-deskove-hry.html

    STRYX
    STRYX --- ---
    Začátkem příštího roku vyjde v nakladatelství Argo kniha "Legendy české fantasy - svazek druhý" jejíž součástí bude povídka Veroniky Válkové navazující na její sérii příběhů Wetemaa. Těší mne, že jsem měl příležitost doprovodit obrazem příběh ke knize, kterou jsem před lety s nadšením četl.

    STRYX
    STRYX --- ---
    Z tajnych deniku Emila Holuba :o)

    KERWIL
    KERWIL --- ---
    STRYX: Magic! :)
    STRYX
    STRYX --- ---
    ELHO_CID: Tvarovany elektronovy svazek do polymeroveho resistu.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    STRYX: Na to jsi použil FIB nebo jak?
    STRYX
    STRYX --- ---
    Zatim nejmensi sova, kterou jsem vytvoril. :o) Na sirku ma jenom par set nanometru. Neni uz pozorovatelna opticky, protoze je mensi nez vlnova delka svetla, tak jenom jako 3d displacement Z mapy z atomarniho mikroskopu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam