• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    WHY2BEpřírodní kosmetika aneb patlimatli, které neubližuje
    GALE
    GALE --- ---
    ORIKA: Nemám ozkoušeno, ale asi tě zklamu, pokud jde o přírodní produkty. Přípravky proti stárnutí, které opravdu fungují, mají na obalu i napsáno, že nejsou úplně zdravé. Doporučuji ale inspirovat se přístupem ID TYET a vyzkoušet třeba toto TYET.
    Párkrát tu padlo, že pro účely zmírnění stárnutí pomáhá arganový olej.
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    QUORRA: tak šup šup .-)
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    zdravím, potřebuju poradit něco, co opravdu zabere na vrásky...táhne mi na 40, vrásky se mi začaly dělat asi před 4 lety, mám je především kolem očí...problém je, že mám smíšenou pleť a veškerá kosmetika na vrásky (anti age) tak nějak automaticky počítá s tím, že vrásky = suchá pleť
    měla jsem různý krémy od alverde, poslední rok používám řadu anti age, noční krém a oční krém + vitamin fluid na vrásky přes den...výhodou je, že ten oční krém je první krém na oční partie, po kterým mi oči neslzí/neotýkaj/nečervenaj ani jinak šíleně nereagujou, což je u mě malý zázrak, nicméně s vráskama neudělal nic...
    je mi jasný, že stávající vrásky nezmizí, ale byla bych vděčná za něco, co jejich tvorbu omezí/zpomalí a ty co už jsou aspoň trochu vyhladí, přičemž to nebude přípravek na suchou pleť
    přiznávám, že nemám finance na krémy, kde dám za 30ml litr, moje cenová hranice je tak max 500/krém
    ráda bych zůstala u přírodní kosmetiky, mám pocit, že mé pleti dělá dobře, ale pokud nebude zbytí, sáhnu holt i po chemce...

    nemáte nějaký nápad na vhodný krém/značku? díky
    SUZUKI
    SUZUKI --- ---
    BOSSORKA: Mně Sensibio jako jedno z mála neucpává. Snažím se používat přírodní kosmetiku, ale v tomto směru musím použít to, co mi jakš takš vyhovuje, i když to složení má "nedostatky". Micelárku používám na čištění i odlíčení jako podklad pod hydrofilní olej místo klasické vody.
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    tady jsou pegy dva:
    WATER (AQUA), GLYCERIN, PEG-6 CAPRYLIC/CAPRIC GLYCERIDES, POLYSORBATE 20, PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL, PYRUS MALUS (APPLE) FRUIT EXTRACT, RHAMNOSE, MANNITOL, XYLITOL, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, PROPYLENE GLYCOL, CUCUMIS SATIVUS (CUCUMBER) FRUIT EXTRACT, HEXYLDECANOL, SODIUM HYDROXIDE, CITRIC ACID, NIACINAMIDE, DISODIUM EDTA, CETRIMONIUM BROMIDE, FRAGRANCE (PARFUM).

    co se Vám zdá lepší?
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    co říkáte na toto složení:
    Bioderma Sensibio H2O složení:
    WATER (AQUA), PEG-6 CAPRYLIC/CAPRIC GLYCERIDES, PROPYLENE GLYCOL, CUCUMIS SATIVUS (CUCUMBER) FRUIT EXTRACT, MANNITOL, XYLITOL, RHAMNOSE, FRUCTOOLIGOSACCHARIDES, DISODIUM EDTA, CETRIMONIUM BROMIDE.

    je to moc špatný? já tam vidím jen jeden peg a to by se snad dalo zkousnout, nebo je tam něco co může nevyhovovat, ucpávat pory? :-)
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    hmm možná by na obličej byla nelepší destilovaná voda, ta by snad neměla vysušovat
    GALE
    GALE --- ---
    NIKKITA: Jo a není to esterifikace, ale naprosto obyčejná reakce kyseliny se zásadou za vzniku soli, zde sůl silné zásady a slabé kyseliny. (prosím nehledejte žádná nebezpečí ve vyseparovaném pojmu "silná zásada")
    Všichni si pamatujeme ze školy HCl + NaOH ---> NaCl + H2O
    Tak tady je to v principu podobné.
    GALE
    GALE --- ---
    QUORRA: Tohle, je myslím, nešvar přírodní kosmetiky z principu její přírodnosti. Nemůžou používat syntetiku a tak moc rozpoštědel nemají na výběr. Líh jako jeden z mála si může dát nálepku bio, aby se jeho výroba ještě vyplatila.
    Vlastně máš na výběr jen vodu, líh a olej, pokud se chceš věnovat přírodní kosmetice.

    Mně osobně toto taky vadí, proto jsem is pořídila odličovací olej Naturderm nebo tak nějak z DM. Bez barvy, bez zápachu a mé oči ho snáší. Obličej si odličuju mycím gelem při koupání, mám pleť velmi mastnou.
    GALE
    GALE --- ---
    NIKKITA: Ano, zásada u těchto reakcí se reakce sice účastní, ale nespotřebovává. Důležité ale je, aby tam byla, jinak máme utrum. :)
    BOSSORKA
    BOSSORKA --- ---
    no já bych taky chtěla doporučit nějaké jemné odličovadlo, které se nemusí umývat vodou, neb na vodu jsme hodně háklivá (na obličeji :-)
    NIKKITA
    NIKKITA --- ---
    GALE: Bravo :) a je vyřešeno.
    Jen mám dotaz, prý ten louh či co do té reakce (esterifikace?) jen vstupuje, ale ve výsledku se zas nějak oddělí, takže by tam ve výsledku přítomný bát neměl. Je to pravda??
    MARINNE
    MARINNE --- ---
    GALE: Díky, takáto chémia v škole by ma bavila :)
    GALE
    GALE --- ---
    QUORRA: Ony zásady nejsou o nic lepší nebo horší než kyseliny. Problém je v tom, že kyseliny jsou hygroskopické, kůži odvodňují velmi rychle, což je velmi nepříjemné a bolestivé, takže si potřísnění všimneme relativně rychle. Toto ale neplatí o zásadách, které kůži nevysušují a my si poleptání všimneme později než u kyselin a problém s např. tebou zmíněnou nekrozou je na světě.
    GALE
    GALE --- ---
    MARINNE: Od šamponu chceme, aby odstanil odumřelou kůži a nahromaděný maz. Můžeme to buď udělat mechanicky (nemožné v případě vlasů) nebo chemicky pomocí šamponu. Funguje tak, že zásaditý šampon hydrolyzuje ("zmýdelňuje") přítomný maz a bílkovinné zbytky, čímž se stanou rozpustné ve vodě a z pokožky je můžeme vymýt. Hydrolýza mastných kyselin pobíhá jen v kyselém nebo zásaditém prostředí. V neutrálním prostředí hydrolýza neprobíhá, proto mytí pouhou vodou nepřináší kýžený efekt odstanění mazu a odstraní se jen látky rozpustné ve vodě, třeba sůl z potu apod. Na vlasové pokožce pak zůstávají zbytky kůže, je tam teplo a vlhko, což je skvělé prostředípro zvířátka všeho druhu.

    Takže jsme u kyselého nebo zásaditého prostředí, aby přípravek měl mycí schopnost. Kyselé prostředí v kosmetice nelze použít, protože je třeba mít silně kyselé prostředí (třeba sírovku). Zbývá tedy zásadité prostředí, ve kterém to jde dobře. A máme na světě mýdlo. Vezme se mastná kyselina z nějakého oleje, nechá se reagovat s louhem a je to. Důvody, proč zrovna tyto kyseliny nebudu rozvádět. Louh se kupuje v obchodě s průmyslovými chemikáliemi (ano, i ty super bio mýdla jsou z něj) a přidá se olej. Kvalita a typ oleje vypovídá o kvalitě výsledného produktu. Princip fungování šamponu je stejný jako u mýdla. Do produktu se pak přidají různé esence, vonítka a pečující oleje dle vkusu každého soudruha.

    Čímž nechci říct, že kyselá mýdla neexistují. Existují, jedno jsem měla doporučeno od kožařky na akné. Je do něj přidána kamenná síra a poměrně funguje. Problém je, že přítomná síra zůstává na kůži (což má) a reaguje právě s kožním mazem za vzniku takových velmi nepříjemných látek a jeden pak zavání jak bezdomovec.

    Pro ty, kteří to celé nechtějí číst: Šampon nebo mýdlo o jiném pH než zásaditém v principu nemůže fungovat jak má, proto ho nezatracujme.
    MARINNE
    MARINNE --- ---
    GALE: Toto by ma zajímalo: Prečo sú všetky šampóny na zásaditej báze? Existuje (aspoň teoreticky) niečo, čo by mohlo fungovať ako šampón a mať neutrálne ph? Má používanie zásaditých mycích emulzií v dlhodobom horizonte nejaké dopady na kvalitu vlasov, alebo vlasovej pokožky?
    Inak teda som videla jeden dokument o ľudoch, ktorý si pokusne umývali vlasy len vodou (taká tá séria dokumentov, ktorá overovala nejaké tvrdenia na bázi pokusov). Samotný "pokusný králici" sa cítili dobre, pochvaľovali si to. No a potom pod mikroskopom bol viditeľný docela kentus, napr.: plesne.
    GALE
    GALE --- ---
    MARINNE: Pojem slabá zásada i slabě zásaditý roztok existuje, ale obojí je o dost složitější, než se tu řeší.

    ALL: Soda je opravdu slabá zásada a ať si jí dáte na hlavu klidně koncentrovanou a pak omyjete pořádně vodou, kůže vám fakt nesleze. Všechny šampony jsou slabě zásadité, a ty které říkají, že nejsou, lžou. Kyselé mycí komponenty jsou na bázi síry a když je budete používat dlouhodobě, budete cítit jako záchod.
    MARINNE
    MARINNE --- ---
    NIKKITA: Chémia je úplne všetko, pretože chémia je uhol pohľadu z ktorého skúmaš stavbu jednotlivých látok.
    A pokiaľ sa chceme baviť o tom, čo je šetrnejšie a menej šetrnejšie tak by som zvažovala: koľko energie stojí danú látku vyrobiť/získať, ako náročné je jej odbúranie a samozrejme ako pomáha na daný kozmetický problém. S týmito argumentmi sa dá stavať rozumná debata.


    MISHELKA: Nie som chemik, ale vetná konštrukcia "slabo zásaditá" mi príde tak nejak nešpecifická. Čo je slabo zasaditý roztok? V akom pomere sa mieša uhličitan sodný k vode? Som schopná dosiahnuť požadovanej presnosti merania s prijateľne malou odchýlkou? Predstava, že pred každým umývaním vlasov odvažujem uhličitan sodný s presnosťou na miligramy by ma od toho umývania asi dosť odradila. Bohatá kštica je skôr záležitosť genetická (počet vlasových cibuliek, hrúbka vlasu, sklony k plešatosti), alebo sa potom musí imitovať vhodným strihom vlasov a následnou úpravou.
    MISHELKA
    MISHELKA --- ---
    Profesor Vyskočil to vysvětluje v rozhovoru takhle: Jedlá soda (kyselý uhličitan sodný) je slabě zásaditá a především tvoří přírodní pufr,a spolu se slabou kyselinou je ideálním stabilizátorem optimální kyselost vlasového prostředí.
    Navíc tuhle metodu aplikuje také a když si ho vygooglíte, tak na svůj věk má super kštici :D
    NIKKITA
    NIKKITA --- ---
    GIRAFFKA: No jiste, chemie je prakticky vsechno, bud organicka nebo anorganicka. Ja měla chemii na mysli umele chemicke slouceniny vytvorene clovekem, ktere se v prirode obtizne a dlouho rozkladaji a brani prirozenym organickym procesum v prirode.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam