ono je stejne nejlegracnejsi, ze se brani zrovna krestanstvim, kde ale je normalni vec trochu jina - kolektivni vychova. Model prumyslove spolecnosti tata, mama, jeden byt a detsky pokojicek je vlastne onou deviaci, vzniklou ze snahy mit taky ty burzoazni hodnoty. V ramci historie je klasictejsi vychova v nejakych kolektivech. Decka se narvali k jedny pani, kazdej prispiva a stara se o ne jak je cas. Maji to dokonce jako prirozene i asiate, u nas dobre videt u vietnamcu. V historii to bylo po vesnicich, ale i mestysech a mestech. Pozustatkem toho byla chuva (kterou uz zname jen z pohadek "tebe i tebe jsem odchovala... - jee, babicko...).
Dalsi veci je zmizeni nekolikageneracnich bytu. Ja to jeste zazil, ale me sestry uz treba ne.
Kdyz si vezmeme, ze radikalni rodina jako tata, mama, deti a nic vic je veci jen konce 19cteho a pak 20teho stoleti (a to jeste tam kde na to jsou penize), je tim nebezpecnym "modernistou" vlastne Hajek a spol. hajici spolecnost osamneni a odcizenou.
To, co Hajek hlasi jako prirozenou vec lidska spolecnost vlastne historiicky vubec nezna. I dnes, zijete-li v ramci krestanskych komunit, je normalni vzajemny souziti a treba pomahat s junakem, nebo proste nekdy pohlidat drobotinu, nebo jim aspon opravit klubovnu. U ortodoxnixh krestanskych komunit je to primo povinnost, starat se o tyhle spolecne veci.
//jen zajimavost