• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GUMAGUARANGAZOVANE UMENI / umeni vs. politika a společnost --- aktivismus, propaganda, kritika, subverze NOVÉ: 666
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    HYNEK: no kdyz je todle vlastne takovej klub hazeni spiny, tak to, ze tenhle krasnej projekt co Kobza prezentuje jako svuj, je okopcenej od umelce Luka Jerrama vite?:) psal se rok 2008

    Play Me, I’m Yours | Street Pianos
    http://www.streetpianos.com/
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RED_KOMUSO: je, protože pokud chceš používat cizí slova, měl by ses naučit jejich význam (viz. IHAY).

    IHAY: OK, beru.
    IHAY
    IHAY --- ---
    tak když už se v tom mažete, tak já taky, ať to levičácký vědění vzkvétá :)

    RED_KOMUSO: ikonickým znakům se význam zas tak arbitrárně nedosazuje, narozdíl od např. jazykových znaků zde totiž funguje vnější podobnost. znak fajfky nutně odkazuje k fajfce, nicméně znaku fajfky můžeme arbitrárně přiřadit ještě nějaký druhotný význam - je to přece schwarzenbergova fajfka atd.
    tak jako tak zde však nekoukáme do propasti různých signifikantů (znaků), ale signifikátů (významů).

    VIRIK: ovšem ta fajfka z schwarzenbergova předvolebního billboardu má s původním dílem společné mnohé a je to velmi výstižný komentář k volbám jako takovým. samozřejmě to funguje jen pro zasvěcené, no a co.
    HYNEK
    HYNEK --- ---
    This is Prague, baby! :D - YouTube
    https://www.youtube.com/watch?v=g9fHqTOYpm4
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    VIRIK: pěkná argumentace, ty jedno levičácký vědění :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    To je ovšem blbost.
    RED_KOMUSO
    RED_KOMUSO --- ---
    VIRIK: Sorry jseš vedle, jde o vztah mezi znakem a označovaným jako takový. Odpověď není toto je obraz dýmky, ale toto je znak pro který se arbitrárně dosazuje určitý význam - tudíž skrze tu otázku náhle koukáš do prospasti různých signifikantů.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    koukám, že vědění je tradičně největší nepřítel levičácského umění akce
    GGG
    GGG --- ---
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SGNLR: tak já ti to řekl poměrně slušně, nechápu, proč mně urážíš (teda vím, ale to pak někdy osobně). A nakonec sám přiznáváš, že je to jen výkřik, bez jakýkoliv hloubky, jen sis vypůjčil vizuál. nic víc.
    Problém je, že ti to nefunguje bez kontextu a vysvětlování. Je to prázdnější než průměrná reklama, proti které se tak rád vymezuješ.
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VIRIK: nerad bych se poustel do semioticky prestrelky s internetovym wariorem tvoji kapacity, ale myslim, ze jasna metafora, i kdyz s odchylkou tu je ne.pro mnoho lidi je policejni vykon tim pravym dukazem vykonavani prava/spravedlnosti ve spolecnosti(kolaz sem udelal behem pobytu ve Valencii v den, kdy fizlove zmlatili 50 teenageru za to, ze maniofestovali u radnice za to, aby jim ve skole pustili topeni).fizl-tonfa-podobnost s fajfkou, myslim, ze jasnej easy culture-jammingovej for, ale tobe se omlouvam za nedoslovnou citatci teda!vztah obraz/znak apod probirat nepotrebuju, ale diky
    AACHEN
    AACHEN --- ---
    KROJC: snad z velky casti v asii, hlavne cine, aby bylo za co vozit do evropy hedvabi, koreni, a dalsi luxusni zbozi.. alespon jsem to nedavno cetl u davida graebera v tom jeho dluhu
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SGNLR: SGNLR: hezké, ale vůbec to nemá nic společného s původním dílem (což je problém mnoha současných aktivistických umělců. Ten smysl to má v tom, že je tam namalována dýmka a pod ní napsáno, toto není dýmka. Znamená to, že to není dýmka, ale pouze jen obraz dýmky.
    Proto to nedává smysl, proč je na obrázku tomfa a pod ní napsáno, toto není spravedlnost. Není, je to obrázek tomfy.
    SMYSLOV
    SMYSLOV --- ---
    KROJC: hezká vsuvka do historie...
    jak to souvisí se současnou krizí? konkrétně s videem kde vystupuje studentka, družstevnice z Baskitska
    (další vsuvka co tam páchá a páchal španělský stát víš?) a nakonec jak dotoho zapadá nadnárodní korporace Carrefour a její prodejna fresh and go, která zneužívá zaměstnance a ktomu tam hovoří demonstující socialista?...
    KROJC
    KROJC --- ---
    SGNLR: Kde skončilo zlato co s portugalcema nakradli v jižní americe?
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    Ceci n'est pas une politique.
    2013

    MTO
    MTO --- ---
    We Are Everywhere - David Rovics - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=n8j8BmgeYLA


    Když říkám, že hladoví by měli mít jídlo
    Mluvím za mnohé
    Když říkám, že nikdo by neměl mít sedm domů
    Zatímco jiní nemají žádný
    I když mohu uvíznout na nějakém podivném místě
    S tupým a nicotným pohledem
    Pamatuji na svět a vím
    Že jsme všude

    Když říkám, že čas bohatých nadejde
    Dovolte mi uvést způsoby
    Vítězství či náznaky budoucnosti
    Havana, Caracas, Chiapas, Buenos Aires
    Kolik lidí chce a čeká
    A bojuje za svůj díl
    Skrývají se ve slonovinových věžích
    Ale my jsme všude

    Náboženství a věznice a rasy
    Hranice a národy
    Agenti FBI a kongresmani
    Pokouší se udržet nás rozdělenými, ale my se nacházíme
    A vládci si jsou vždy vědomi
    Že jsou nepatrnou menšinou
    A my jsme všude

    S každou bombou, kterou shodí, s každým domovem, který zničí
    Každou zemí, kterou napadnou
    Přichází zpod trosek nová generace
    Která říká "nebojíme se"
    Budou předstírat, že je nás jen pár
    Ale s každým dítětem, které miliarda matek porodí
    Přichází další demonstrace toho
    Že jsme všude
    S_TEJK
    S_TEJK --- ---
    Řezníkovi chybí přesně to, co udělalo uměním Schejbalovu facku. Neumí si hrát s formou, jen ji rigidně naplňuje (těžko pak také může přivést k jakékoli katarzi). Svou pozici „umělce“ ničím neproblematizuje, ba naopak se za ni schovává. Ve výsledku produkuje jakousi podivnou směsici násilnické rétoriky a uplakané pózy. Chci všem nařezat a užít si jejich bolestí zkřivený ksichty – a ukřivděně pláču, když mi za to nezatleskají a nevysází sto táců, vzkazuje světu Řezník. Je to dvojnásobný alibismus.

    Ve výběru terčů si Řezník užívá mocenské asymetrie. Asi nemůže čekat, že vstane nějaký bezdomovec a natočí proti němu stejně agresivní diss. Toho se nejspíš nedočká ani od žádného z českých Ukrajinců, a nejspíš ani Roma či oběti sexuálního násilí. Dává-li Typlt Schejbalovi a Kubíčkovi přednášku o „pohodlnosti“, je Řezník superpohodlný – rozdává údery lidem, o nichž ví, že mu je nemohou vrátit.

    Je to prý jenom humor, nadsázka, říká Řezník a jeho zastánci. Dobrá, je-li toto nadsázka, co je tedy „sázka“? Řezník žije ve společnosti, v níž dochází k násilí na ženách, rasovým vraždám a útokům na bezdomovce. Jeho dlouhé a trochu otravné texty, v nichž se s těmito akty násilí ztotožňuje nebo k nim vyzývá, jsou prý „jenom humor“. Jenom? Není výsměch obětem jedna z nejodpornějších věcí, které lze tváří v tvář násilí dělat? Proč by měl humor být vždy nevinný?

    Postmoderna kdysi razila „právo na vlastní příběh“. Dnes v debatě o Řezníkovi slyšíme neustále obranu, že jeho písně prostě „spadají do žánru“ horrorcore a každý, kdo je čte mimo tento žánr, prý prokazuje neznalost. Právem už není vyprávět svůj příběh, ale držet se pravidel vybraného žánru, právo máme tedy především na lhostejnost k okolnostem, do nichž vstupujeme. Je zpochybňování takového „práva na svůj žánr“ projevem ignorance? V tom případě nastal čas se k ní hlásit. Máme snad v době exploze všemožných „žánrů“ povinnost detailně a doslovně rozumět autorovu záměru a žánrovému kontextu, zatímco autor vůbec nemá zapotřebí rozumět kontextu, do nějž svým dílem vstupuje? Mají-li právo na účast v debatě pouze znalci žánrového kontextu, znamená to, že opět mají slovo jen experti. Musím být odborník na okrajové odnože současného rapu, aby se mi mohlo kompetentně nelíbit polévání bezdomovců benzínem v klipu nazvaném příznačně Konečný řešení?

    Řezník Schejbal | A2larm
    http://a2larm.cz/2013/12/reznik-schejbal/
    SGNLR
    SGNLR --- ---
    VE JMÉNU KRIZE
    https://vimeo.com/81164783


    VIDEO: Ve jménu krize | A2larm
    http://a2larm.cz/2013/12/video-ve-jmenu-krize/

    Španělský závod ke dnu? | A2larm
    http://a2larm.cz/2013/12/spanelsky-zavod-ke-dnu/

    "Před nedávnem prolétla světovými médii zpráva, že největšímu španělskému výrobci domácích spotřebičů hrozí bankrot. V zemi zmítané krizí to není až tak velké překvapení, ale v něčem tato informace unikátní je. Bankrotující společnost se jmenuje Fagor Electrodomésticos a je součástí slavné baskické družstevní korporace Mondragón, největšího konsorcia svého druhu na světě. Mondragón už desítky let slouží jako příklad zaměstnanecké demokracie a jako alternativa ke kapitalistickému vlastnictví. Čím to, že se dostal do problémů?"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam